تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله، قصد داریم پیرامون موضوع « تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی» مطالبی را برای شما دوستان عزیز ارائه نماییم. بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از انواع بازاریابی است که امروزه به طور گسترده در حال فعالیت است. تنوع شبکه های اجتماعی انواع مختلفی از تکنیک های بازاریابی را به وجود آورده است. برای آشنایی بیشتر با مطلب همراه ما باشید.

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی
تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

مهم­ترین ویژگی تکنولوژی­ های ارتباطات و اطلاعات چیست؟

جامعه اطلاعاتی کدام جامعه از شبکه های اجتماعی را پوشش می دهد؟

ماهیت شبکه های اجتماعی از چیست؟

سنخیت رسانه ­های اجتماعی نسبت به شبکه های اجتماعی چگونه است ؟

منظور از وب 2 در شبکه های اجتماعی چیست ؟

مفهوم خود پرداخت در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام نوع از بازاریابی را شامل می شود؟

نکات مهم برای شروع یک بازار یابی شبکه اجتماعی کدام اند؟

هدف اصلی تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی در چه راستایی قرار دارد ؟

تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام اند؟

کار اصلی ابزار ابزار هایBuffer  و Hoote Suite در بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

مزایای بازار یابی شبکه های اجتماعی چه مواردی است ؟

معایب بازار یابی شبکه های اجتماعی چه مواردی است ؟

مزایای استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست؟

شاخص های کلیدی عملکرد KPI در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

[/stextbox]

 

مهم­ترین ویژگی تکنولوژی ­های ارتباطات و اطلاعات چیست ؟

عصر جدید را عصر «انقلاب ارتباطات» یا همان «انفجار اطلاعات» نامیده­اند. انفجار اطلاعات به دلیل انبوهی اطلاعات در دنیای کنونی، به دلیل استفاده از تکنولوژی­های جدید ارتباط دهنده ایجاد شده است. شبکه جهانی ارتباطات و اطلاعات کامپیوتر با بستر جهانی اینترنت همراه است که با سرعت پرتوان، در حال دگرگونی همه ابعاد زندگی بشر است.

این انقلاب به سرعت، اقتصاد، فرهنگ، اخلاق و سیاست جهان را دستخوش تغییر کرده و عملاً آن را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است. این دهکده جهانی، ابزار مناسبی برای آموزش، فراگیری، کسب دانش و پس از آن، افزایش دانش و بازتولید آن خواهد بود که ارتباطی کامل با توسعه، پیشرفت و برخورداری جوامع دارد.

همان طور که می دانید امروزه، دولت­ها به امانتدار و واسطه­ های اطلاعات تبدیل شده­اند. مفاهیمی چون آزادی اطلاعات و موارد اصلی آن، حق دسترسی به اطلاعات به معنای توانمندی شهروندان و دخالت آن­ها در تعیین سرنوشت جامعه است که از اصلی­ترین مفاهیم دموکراسی در عصر حاضر به­ حساب می­آیند. بنابراین جامعه اطلاعات، دلیل تغییر فن آوری های جدید ارتباط دهنده است.

مهم­ترین ویژگی تکنولوژی ­های ارتباطات و اطلاعات چیست ؟
مهم­ترین ویژگی تکنولوژی ­های ارتباطات و اطلاعات چیست ؟

محیط انتقال شبکه ­ای و ارتباطی

مهم­ترین ویژگی تکنولوژی­ های ارتباطات و اطلاعات یعنی نحوه ذخیره ­سازی، پردازش، ارائه و انتقال اطلاعات از طریق محیط انتقال شبکه ­ای و ارتباطی فراهم می­شود. با توسعه و افزایش استفاده شبکه­ های ارتباط و تکنولوژی های جدید ارتباطدهنده ازجمله اینترنت، تبادل اطلاعات به ­صورت یک نیاز مستمر، در آمده است. بر همین مبنا، دنیا در حال گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی است.

پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، منجر به تحول تکنولوژی­های نوین ارتباطی با پوشش اخلاقی خاص، شده­است. این پوشش اخلاقی همان مزایا و معایب شبکه های اجتماعی را در بر دارد.

در حقیقت می توان گفت پیشرفت تکنولوژی اصول اخلاقی را که براساس باورهای رفتاری و استانداردهای درست و نادرست و عادت­های اجتماعی شکل می­گیرد، تغییر داده و موجب ایجاد شخصیت­ های جدید، گروه ­ها، سازمان­ ها و دیگر شکل­ های اجتماعی- اقتصادی و گروه­ بندی­ های سیاسی نیز شده است.

. بدون درک این دورنمای جهانی، شخص نمی­تواند استراتژی ­هایی برای مقابله با آن ارائه دهد. موارد بیان شده همگی نکاتی هستند که در دور نمای اهداف شبکه های اجتماعی قرار دارد. از این رو رعایت نکات ذکر شده برای داشتن یک جامعه ارتباطی در فضای شبکه های اجتماعی ضروری است.

جامعه اطلاعاتی کدام جامعه از شبکه های اجتماعی را پوشش می دهد؟

جامعه اطلاعاتی یک اصطلاح برای یک جامعه است که در آن جامعه، ایجاد، توزیع و ویرایش اطلاعات در شبکه های اجتماعی به مهم­ترین فعالیت اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده است. ابزارهای جامعه اطلاعاتی، رایانه و مخابرات هستند.

پیشرفت فن­آوری اطلاعات و ارتباطات در حال تغییر نحوه زندگی انسان هاست. به عنوان مثال، تغییر و تحول در چگونگی انجام کارهای روزمره، تحول در آموزش، تحول در مطالعات و تحقیقات، تحول در نحوه سرگرمی­ها و غیره.

جامعه اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی ، نه تنها بر نحوه ارتباط افراد تأثیر می­گذارد، بلکه نیاز به ساختار سازمانی سنتی انعطاف پذیرتر، مشارکت بیشتر و عدم تمرکز بیشتر دارد.

در این زمان دو نظارت و کنترل، ضروری به نظر می­رسد. اول، کنترل جامعه اطلاعاتی با ثبت فرهنگ اصیل و دوم اشاعه این فرهنگ غنی در سطح جهانی و سایر کشورها از طریق شبکه های اجتماعی. بنابراین مدیران کسب و کارهایی که با این جامعه اطلاعات درگیر هستند، می­توانند برنامه­ریزی خود را برای ضبط، نگهداری و معرفی صحیح فرهنگ با اصالت خود به انجام برسانند.

جامعه اطلاعاتی کدام جامعه از شبکه های اجتماعی را پوشش می دهد؟
جامعه اطلاعاتی کدام جامعه از شبکه های اجتماعی را پوشش می دهد؟

شمادر حال خواندن مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

ماهیت شبکه های اجتماعی از چیست؟

در جامعه امروز وجود انواع مختلف تکنولوژی و فناوری منجر شده است تا افراد از طرق مختلف امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را داشته باشند. در گذشته انواع ارتباطات اجتماعی و حتی اقتصادی نیاز به حضور و صحبت دو طرفه داشت اما امروزه با ورود اینترنت به زندگی جامعه کنونی  شیوه انواع ارتباطات را متحول کرده است.

به عنوان مثال ارتباطات اجتماعی در جامعه امروزی می تواند از طریق تلفن و از بستر های مختلف ارتباطی اعم از شبکه های مختلف اجتماعی صورت پذیرد. منظور از شبکه های اجتماعی نوعی از ارتباطات شبکه ای است که به صورت اجتماعی توسط عموم افراد شکل گرفته است. این ارتباطات اجتماعی می تواند به مکالمات روزانه و یا در نوع مهم تر آن به مکالمات اقتصادی منجر شود.

ماهیت شبکه های اجتماعی از چیست؟
ماهیت شبکه های اجتماعی از چیست؟

پیشبرد اقتصاد

ماهیت شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اقتصاد به شکل گسترده در فضای اینترنت انجام می شود. بستر اینترنت در فضای مجازی بر روی ابزار های متنوع ارتباطی شبکه های اجتماعی را نمایش می دهد. بر اساس مطالب بیان شده می توان گفت ماهیت شبکه های اجتماعی در بستر اینترنت به شبکه های اجتماعی مجازی معروف است.

برخی از شبکه های اجتماعی که توسط اینترنت جامعه انسانی را به خود مشغول کرده است شامل تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و  غیره است. هر یک از شبکه های اجتماعی می تواند توسط یک گروه و یا یک فرد هدایت شوند. هدف از برقراری این شبکه ها، گسترش ارتباطات اجتماعی با هر مقصودی می تواند باشد.

سنخیت رسانه ­های اجتماعی نسبت به شبکه های اجتماعی چگونه است ؟

رسانه های اجتماعی، یک سیستم تبادل گفتگوی جهانی را است که کاربران اینترنت را قادر به ارسال پیام ­های عمومی کرد. با این وجود، دوران رسانه ­های اجتماعی همان­طور که ما امروز درک می­کنیم، احتمالاً حدود 20 سال پیش آغاز شد.

دسترسی سریع به اینترنت، به محبوبیت بیشتر این مفهوم اضافه شد که منجر به ایجاد سایت­ های شبکه ­های اجتماعی مانند MySpace و فیس بوک شد. این تحول، به نوبه خود، اصطلاح « رسانه ­های اجتماعی » را تعریف کرد و به برجسته ­سازی آن تأکید کرد. اخیراً علاوه­ بر این گروه پر زرق و برق، به اصطلاح «دنیای مجازی» بوده است.

سنخیت رسانه ­های اجتماعی نسبت به شبکه های اجتماعی چگونه است ؟
سنخیت رسانه ­های اجتماعی نسبت به شبکه های اجتماعی چگونه است ؟

منظور از وب 2 در شبکه های اجتماعی چیست ؟

اگرچه لیست برنامه ­های شبکه های اجتماعی ممکن است، برخی از ایده­ هایی را درباره آنچه که توسط رسانه ­های اجتماعی بدان می­رسد ارائه دهد، ولیکن، تعریف رسمی این اصطلاح ابتدا نیاز به دو مفهوم مرتبط دارد که اغلب در ارتباط با آن نامگذاری شده­اند یعنی وب 2.0 (Web 2.0) و محتوای تولید شده توسط کاربر. از این رو طبق نظر سازمان همکاری ­های اقتصادی تمام صاحبان کسب و کار های اینترنتی باید سه الزام اولیه را برای اولین بار در نظر بگیرند:

  • باید آن را در یک وب­ سایت قابل دسترسی عمومی یا در یک سایت شبکه اجتماعی قابل دسترس برای یک گروه انتخاب شده از مردم قرار دهد
  • باید مقدار مشخصی تلاش خلاقانه را نشان دهد.
  • باید خارج از روال و شیوه ­های حرف ه­ای ایجاد شود

در یک تعریف عمومی، انواع مختلفی از رسانه ­های اجتماعی وجود دارد که نیاز به تمایز بیشتر دارند. اگر چه اکثر مردم احتمالاً موافق هستند که ویکی­پدیا، یوتیوب، فیس­بوک و زندگی دوم همه بخشی از این گروه بزرگ است، هیچ روش سیستماتیکی نیست که برنامه ­های مختلف رسانه های اجتماعی را بتواند دسته­بندی کند.

خبرنامه ­ها هر روز در فضای مجازی ظاهر می­شوند، بنابراین مهم است که هر نوع طبقه­ بندی که ممکن است پیش آید. برای ایجاد طبقه ­بندی­ و انجام این­کار به ­صورت سیستماتیک، بر مجموعه ­ای از نظریه­ ها در زمینه تحقیقات رسانه ­ای (حضور اجتماعی، غنای رسانه­ ای) و فرآیندهای اجتماعی (خود ارائه کننده، خود افشا کننده)، دو عنصر کلیدی از رسانه ­های اجتماعی.

نظریه حضور اجتماعی

با توجه به مؤلفه ­های مرتبط با رسانه ­های اجتماعی، نظریه حضور اجتماعی بیان می­کند که رسانه ­ها در درجه «حضور اجتماعی» متفاوت هستند – می­توانند تماس­های صوتی، تصویری و فیزیکی داشته باشند – و اجازه می­دهد بین شرکای ارتباطی ظاهر شود.

حضور اجتماعی تحت تأثیر صمیمیت (میان فردی و میانجی) و وظیفه (ناهمگام در مقایسه با یک سنسور) از محدودیت ­های رسانه­ های اجتماعی است و ممکن است به نظر آید که برای میانجی (به­ عنوان مثال، مکالمه تلفنی) کمتر از میان فردی (به ­عنوان مثال، بحث چهره به چهره) و برای ناهمگام (به­ عنوان مثال، ایمیل) از ارتباطات همگام (به ­عنوان مثال، چت زنده).

هر چه حضور اجتماعی بیشتر باشد، این امر اجتماعی بیشتر می­تواند در رفتار و ارتباطات شرکا مؤثر باشند. ایده حضور اجتماعی، نزدیک به مفهوم غنای رسانه است. نظریه غنای رسانه بر این فرض استوار است که هدف انواع ارتباطات، حل و فصل ابهام و کاهش عدم اطمینان است.

رسانه ­ها در میزان غنا متفاوت هستند یعنی میزان اطلاعاتی که آنها می­توانند در یک بازه زمانی مشخص منتقل کنند. از این­رو بعضی از رسانه­ ها در حل ابهام و عدم اطمینان مؤثرتر از دیگران هستند. فرض بر این است که طبقه­ بندی اولیه می­تواند براساس ثروت رسانه و درجه حضور اجتماعی آن به دست آید.

شمادر حال خواندن مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

مفهوم خود پرداخت در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

با توجه به ابعاد اجتماعی رسانه­ های اجتماعی، مفهوم خود پرداخت بیان می­کند که در هر نوع تعامل اجتماعی افراد علاقه­مند به کنترل تصورات دیگران هستند. از یک طرف، این امر با هدف تضعیف دیگران برای به­دست آوردن جایزه انجام می­شود. از سوی دیگر، با آرزوی ایجاد یک تصویر که با هویت شخصی خود سازگار است. دلیل اصلی اینکه چرا مردم تصمیم به ایجاد یک صفحه شخصی می­کنند، برای مثال، آرزو دارند خود را در فضای مجازی معرفی کنند.

معمولاً چنین ارائه­ای از طریق افشای شخصیت خود انجام می­شود. یعنی، آگاهی آگاهانه یا ناخودآگاه اطلاعات شخصی (به­عنوان مثال، افکار، احساسات، دوست داشتن­ها یا نداشتن­ها) است که مطابق با تصویری است که مایل به نمایش آن است. ترکیب هر دو ابعاد، منجر به طبقه­بندی رسانه ­های اجتماعی شده است.

نکات و حساسیت های بیان شده در حوزه رسانه های اجتماعی دقیقاً مشابه نکات و حساسیت های شبکه های اجتماعی است. اهداف شبکه های اجتماعی همان را دنبال می کند که رسانه های اجتماعی آن را دنبال خواهند کرد. در ادامه همین نکات بازاریابی شبکه ای اجتماعی با پیشرفت شگرفی همراه است.

مفهوم خود پرداخت در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست ؟
مفهوم خود پرداخت در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام نوع از بازاریابی را شامل می شود؟

بعد از شناختی که از واژه شبکه های اجتماعی به دست آمد به واژه دیگری بر می خوریم این واژه نمادی است برای افزایش سود و شیوه گسترش اقتصاد است. بازاریابی شبکه های اجتماعی یک نوع جدید از بازار یابی می باشد که در قالب شبکه های اجتماعی در حال فعالیت است.

به طور معمول  واژه SMM مخفف کلمات Social Media Marketting است. به SMM بازاریابی شبکه های اجتماعی یا بازار یابی رسانه های اجتماعی نیز گفته می شود. گستردگی این واژه به قدری است که تمام شبکه ها و رسانه هایی را که اجتماع با آن  درگیر است به خود جذب کرده است. در واقع واژه SMM مهمترین واژه در دنیای بازار یابی دیجیتال است. اهمیت این واژه آن را به یک جهان دیجیتال مارکتینگ وصل کرده است.

بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام نوع از بازاریابی را شامل می شود؟
بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام نوع از بازاریابی را شامل می شود؟

دیجیتال مارکتینگ جهانی است که در آن کسب و کار های آنلاین و اینترنتی در رأس شبکه های اجتماعی قرار دارند. این رئوس شبکه های اجتماعی است که برای دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت ها را برنامه ریزی می کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی فواید بی شماری دارد یکی از این فواید و مزایا کاهش هزینه های اقتصادی و سهولت به کار گیری آن است. اما در عین حال این نکته غیر ممکن است که بازار یابی شبکه های اجتماعی فاقد هر گونه معایبی باشد. در ادامه مطلب سعی می شود به تشریح بیشتر مطلب پرداخته شود.

نکات مهم برای شروع یک بازار یابی شبکه اجتماعی کدام اند؟

تا این قسمت از مطلب به بیان و تشریح اصطلاحات و واژه های کاربردی حوزه شبکه های اجتماعی اختصاص داده شد. آشنایی با آن اصطلاحات برای ورود به بازاریابی شبکه های اجتماعی امری ضروری به شمار می آید.

از طریق ورود به دنیای مجازی مشاغل و حرفه های کسب و کار های اینترنتی ورود خود را به عنوان یک سند هویت دار با وب سایت حرفه خود معرفی می کنند. در طراحی یک وب سایت مناسب برای کسب و کار های اینترنتی بسیاری از نکات وجود دارد که بای حتماً در نظر گرفته شود.

نکات مهم برای شروع یک بازار یابی شبکه اجتماعی کدام اند؟
نکات مهم برای شروع یک بازار یابی شبکه اجتماعی کدام اند؟

به عنوان مثال زمانی که وب سایت فروشگاهی یک مرکز تولیدی با سرعت بالا لود شود به طور یقین طیف بیشتری از مخاطبان را جلب می کند زیرا زمان انتظار کوتاهی داشته و حوصله افراد را خارج از حد نخواهد دید.

نحوه طراحی و معرفی کالا های فروشگاه نیز نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود. و. بالاخره اِعمال فعالیت های اقتصادی در داخل وب سایت است که باید بدون خطا و با سرعت مناسب انجام شود. به عنوان مثال فعالیت های سبد خرید و پرداخت های اینترنتی و یا حتی ثبت نام افراد جدید باید با دقت و بدون مشکل انجام پذیرد.

بعد از داشتن یک وب سایت خوب و ایده آل، صاحبان مشاغل باید بتوانند کسب و کار خود را به روشی مطمئن فراگیر نمایند. منظور از فراگیر شدن یک کسب و کار معرفی آن در شبکه های اجتماعی است. همان طور که می دانید گستردگی شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است و هر یک از آن نیز مخاطبان خاص خود را جذب کرده است.

شمادر حال خواندن مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

برآورد کسب و کار

مدیران کسب و کار های اینترنتی باید بتوانند در گام اولیه کسب و کار خود را بر آورد نمایند. باید بتوانند مخاطبین اصلی خود را بشناسند تا بر اساس آن نوع شبکه اجتماعی را برای حرفه خود ایجاد و مدیریت نمایند.

همان طور که می دانید روش های مدیریت یک شبکه اجتماعی باید به صورت دائم در حال فعالیت باشد. باید بتواند مخاطبان جذب شده در شبکه اجتماعی خود را ماندگار کنند و از طریق همان مخاطبان بتوانند مشتریان بیشتری را به سوی خود بکشانند.

چنانچه یک مدیر کسب و کار آنلاین ترجیح دهد که فعالیت حوزه خود را در بیش از یک شبکه اجتماعی معرفی نماید باید توانایی اداره و کنترل مکالمات و درخواست های داده شده از سوی متقاضیان را در اسرع وقت داشته باشد.

زمانی را تصور کنید که مشتریان و مخاطبان  در شبکه اجتماعی یک کسب و کار در یک بازه زمانی خاصی درخواست های متعددی داشته باشند در این صورت مدیران کسب و کار آنلاین باید توانسته باشد تمهیدات لازم را در چنین مواقع حساس و مهم لحاظ کرده باشند.

فعالیت صاحبان کسب و کار های آنلاین و اینترنتی باید بتوانند رضایت مشتری را همواره برای خود در سند فعالیت خود ثبت شده داشته باشند. با رعایت موارد اولیه می توان امید داشت که نحوه انجام بازار یابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار اینترنتی مورد نظر موفقیت آمیز خواهد بود.

هدف اصلی تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی در چه راستایی قرار دارد ؟

برای پیشبرد اهداف اقتصادی باید بتوان تکنیک های مناسب و خاص اقتصادی را در حوزه شبکه های اجتماعی به کار برد. استفاده از تکنیک و یا تاک تیک های اقتصادی در شبکه های اجتماعی واژه بازاریابی شبکه های اجتماعی را کامل می کند.

به دنبال تکمیل واژه شبکه های اجتماعی   بازار یابی دیجیتال نیز شکل گیری می شود. دیجیتال مارکتینگ می تواند با به کار گیری روش های نوین بازار یابی بیشترین تأثیر را در افزایش فروش برای کسب و کار های اینترنتی داشته باشد.

هدف از ارائه تکنیک های نوین بازار یابی افزایش میزان سود دهی کسب و کار است. معرفی یک کسب و کار در فضای مجازی شاید هنری باشد که صاحبان مشاغل آنلاین با استفاده از بستر انواع شبکه های اجتماعی آن را به نمایش می گذارند. به عنوان مثال بازاریابی شبکه های اجتماعی در جامعه امروز بیشتر به سمت استفاده از اینستاگرام روی آورده است. بنابراین تعداد بسیار زیادی از جامعه اجتماعی از هر نقطه جهان را به سمت خود می کشاند.

هدف اصلی تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی در چه راستایی قرار دارد ؟
هدف اصلی تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی در چه راستایی قرار دارد ؟

تکنیک های صحیح بازار یابی

بهره گیری از تکنیک های صحیح بازار یابی منجر به جلب متقاضی و معرفی هر چه سریعتر کسب و کار خواهد شد. نکته مهم تر آن که اگر تکنیک به دقت و یا به درستی به کار گیری نشود بدترین ضربات را به صاحبان کسب و کار اینترنتی می رساند زیرا به سرعت هرچه تمام تر این خبر منتشر می شود و ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای کسب و کار مورد نظر به همراه داشته باشد.

صاحبان کسب و کار های اینترنتی بدانند که استفاده از شبکه های اجتماعی اهرمی در پیشبرد اهداف اقتصادی یک کسب و کار است. این یک امتیاز بسیار خوب برای معرفی و افزایش سود دهی به شمار می آید ولیکن باید در مورد نحوه قرار دهی محتوای این شبکه ها اطلاعات درستی داشته باشند. در صورت تولید محتوای درست است که معرفی کسب  و کار با موفقیت انجام می گیرد.

در خصوص رعایت مواردی که نیاز به توجه داشتند مطالبی برای دیجیتال مارکتینگ بیان شد. از این رو باید به جمع آوری پاسخ های داده شده باشید. نتایج عملی و هدفمند بازار یابی شبکه های اجتماعی انتظاری است که صاحبان مشاغل به آن چشم امید دوخته اند.

تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام اند؟

تکنیک های بازار یابی در شبکه های اجتماعی شاممل استراتژی های منحصر به فردی است که حوزه بازار یابی آنلاین را به خود وا داشته است.

برای پیشبرد هدف اقتصادی که همان افزایش سود دهی برای کسب و کار اینترنتی است باید تاک تیک های مختلفی را مرتبط با نوع کسب و کار خود به کار بست. برخی از این تکنیک ها برای برخی حرفه های آنلاینی واقعاً مفید و پر فایده خواهد بود.

تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام اند؟
تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی کدام اند؟

برای بیان تکنیک ها لازم است که گام های اولیه بر داشته شود. در خصوص گام های شروع در بخش قبلی مطالبی بیان شده است. در ادامه سعی می کنیم تکنیک های کاربردی بازار یابی شبکه های اجتماع را به تفصیل بیان نماییم. این تکنیک ها عبارتند از:

  • درج منظم محتوای شبکه های اجتماعی
  • به کار گیری از زمان به صورت مناسب برای درج محتوا
  • استفاده از تصاویر در زمان درج محتوای متنی در شبکه های اجتماعی
  • استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در صفحات شبکه های اجتماعی
  • درج مطالب تخصصی و نقد های تخصصی
  • قرار دادن محتوای صوتی در شبکه های اجتماعی
  • راه اندازی پرسش و پاسخ در فضای شبکه های اجتماعی
  • درج تیتر جذاب برای محتوا
  • استفاده از اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی
  • پیشنهاد تخفیف در روز های خاص

حال به تشریح هر یک از تکنیک های فوق می پردازیم.

  • درج منظم محتوای شبکه های اجتماعی:

باید بدانید که بعد از ایجاد شبکه های اجتماعی یک نکته بسیار مهمی وجود دارد. نکته مربوط به نظارت و کنترل آن است. منظور از مدیریت و کنترل شبکه های اجتماعی، مدیریت متن محتوای داخل شبکه اجتماعی است.

از آن جا که افراد به صورت مداوم و روزانه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند باید بتوان محتوای شبکه اجتماعی مختص به خود را به صورت همیشگی به روز در آورد. کندی و تأخیر در ارسال مطالب جدید و مناسب با کسب و کار در فضای شبکه های اجتماعی، توجه افراد را از خود دور می کند.

استمرار تولید محتوای به روز و جدید یکی از اولین تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی است. پس باید در ارائه این محتوای ذکر شده تمام اهتمام خود را به کار بست تا جدید ترین و بهترین محتوا را وارد شبکه اجتماعی مذبور نمود.

به کار گیری درست این تکنیک باعث می شود تا از میان رقبای همسان با خود به پله بالاتری به لحاظ سود آوری اقتصادی رسید.

درج منظم محتوای شبکه های اجتماعی:
درج منظم محتوای شبکه های اجتماعی:

 

  • به کار گیری از زمان به صورت مناسب برای درج محتوا:

بعد از آن که تصمیم گرفتید که چه محتوایی را در سایت یا شبکه اجتماعی خود درج نمایید باید به ساعت قرار گیری آن در نوع شبکه اجتماعی دقت کرد. به عنوان مثال درج محتوا در ساعت 6 صبح ممکن است برای توییتر دیده نشود. به همین طریق باید زمان درج را در سایر شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یا لینکدین به دقت لحاظ نمایید.

شاید اندکی در نظر داشتن زمان مناسب برای مدیران کسب و کار تاحدی مشکل باشد زیرا مشغله کاری آنان آنقدر زیاد است که ممکن است ساعت درج را از دست بدهند. پس بهتر است آن را به صورت اتوماتیک تنظیم نمایند. به طور کلی دو ابزار Buffer  و Hoote Suite برای درج اتوماتیک محتوا در فضای شبکه های اجتماعی به کار می رود.

به کار گیری از زمان به صورت مناسب برای درج محتوا:
به کار گیری از زمان به صورت مناسب برای درج محتوا:

 

  • استفاده از تصاویر در زمان درج محتوای متنی در شبکه های اجتماعی:

زمانی که مدیران کسب و کار های اینترنتی قصد دارید یک مستند متنی از محتوای محصولات خود را ارائه دهند شاید یک متن خشک به نظر برسد هر چند ممکن است دارای بیشترین نکته و بهترین مطلب باشد یک متن معمولی به نظر می رسد. زیرا خوب نشان دادن محتوای مستند نیاز به دقت و توجه بالایی دارد.

مدیران کسب و کار های آنلاین سعی نمایند تا به همراه متن خود یک تصویر مناسب با متن را نیز در پست ارسالی درج کنند. تصویر نسبت به متن پیام را سریعتر منتقل می کند. تصویر همراه متن محتوا در برخی شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک یا توییتر یکی نیست.

به عنوان مثال می توان گفت یک متن شاید بتواند در توییتر به روش مناسب خود انتشار یابد ولی در فیس بوک بایستی متن را با تصویر درج کرد. در این صورت است که مخاطبان پس شما را لایک کرده و آن را ارسال مجدد می کنند.

گاهی اوقات بهتر است به همراه عکس لینکی از اطلاعات کسب و کار هم درج شود. این کار باعث می شود تا مخاطبین با کلیک خود به سرعت وارد آن فضا شده و از متن شما بیشتر سر در بیاورند.

به عنوان مثال اگر شما در کسب و کار خود فروش لپ تاپ دارید می توانید آدرس لینک وب سایت خود و نیز آدرس لینک شرکت های تولید کننده لپ تاپ های فروشی خود را قرار دهید. این کار اطلاعات عمومی افراد را در خصوص محصول فروش شما افزایش می دهد.

شمادر حال خواندن مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

  • استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در صفحات شبکه های اجتماعی :

منظور از استفاده دکمه های اشتراک گذاری افزایش کارایی و لایک گذاری پست در کسب و کار های اینترنتی است. هر چه قدر بتوانید از طریق اینترنت و در فضای شبکه های اجتماعی دیده شوید احتمال افزایش سود و فروش شما هم بیشتر می شود.

استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در صفحات شبکه های اجتماعی :
استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در صفحات شبکه های اجتماعی :

 

  • درج مطالب تخصصی و نقد های تخصصی:

زمانی که مدیران کسب و کار آنلاین می خواهند مشخصاتی از محصول فروش خود را ارائه دهند بهتر است مطلب یا یک نقد تخصصی همراه با مستند خود به صورت نقل قول ارائه دهند.

درج نقل قول در هر مستند یا پست می تواند به اعتبار شما بیفزاید. حتی می توانید یک پست یا پیامی را برای صاحب نقل قول ارسال نمایید. این کار باعث می شود که نظر نقد کننده را به سمت خود جلب نمایید و در نتیجه منجر به افزایش اعتماد برای خود باشید. تشکر از نقد کننده هم در این راستا به طور یقین بازخورد جالبی را در پی خواهد داشت.

  • قرار دادن محتوای صوتی در شبکه های اجتماعی:

به طور کلی افراد در زمان استفاده از محتوای شبکه های اجتماعی زمان زیادی به آن اختصاص نخواهند داد. راهکار این است که محتوای خود را به صورت صوتی و پر مغز در شبکه های اجتماعی درج نمایید.

در کشور ما ایران افراد زیادی هستند که دوست دارند محتوای صوتی صاحبان مشاغل و کسب و کار های اینترنتی را بشنوند. اگر هم تعداد آنان در زمان فعلی کم باشد با یقین می توان خاطر نشان کرد  که همین تعداد اندک به صورت روزانه پست های شما را دنبال خواهند کرد.

برای درج صوت های محتوایی سرویس های متعددی وجود دارد که این کار را با سرعت و کیفیت بالا انجام می دهند. یکی از این سرویس ها Sound Cloud است. این سرویس توسط افراد زیادی استفاده می شود. توصیه می شود از این سرویس استفاده نمایید.

درج پادکست آن هم به صورت هفتگی می تواند یک تاک تیک عالی برای کسب و کار شما به شمار آید. پادکست را می توانید در اوایل یا اواخر هفته در فضای شبکه های اجتماعی درج نمایید زیرا مخاطبان بیشتری را به خود می کشاند.

  • راه اندازی پرسش و پاسخ در فضای شبکه های اجتماعی:

از آن جا که دنیای مجازی شبکه های اجتماعی در اثر بی توجهی به نکات مهم و تکنیک های ضروری دچار رخوت و کسالت می شود می توان آن را به یک فضای زنده تبدیل کرد. راهکار  انجام فضای پرسش و پاسخ است. باید بتوانید سئوالات خود را که مرتبط با محصول یا ارائه خدمات است به درستی درج نمایید.

برای درج بهتر سئوال می توانید از کارمندان خود بپرسید که در زمان مکالمه با مشتریان چه سئوالاتی بیشتر شنیده می شود یا آنکه عموماً مخاطبین دنبال چه مرحله ای از ارائه هستند. با یک مشورت کوتاه و حتی اجمالی نیز می توانید بهترین سئوالات را طرح ریزی نمایید.

مخاطب شما با مشاهده سئوال دوست دارد واقعیت جواب را هم بداند. در نظر داشته باشید که درج پاسخ هر سئوال باید با دقت انجام پذیرد به گونه ای که مخاطب واقعاً خود را در مقابل مدیر آن کسب و کار ببیند و از این طریق اعتماد خود را به دست آورد.

یک نکته بسیار مهم برای پرسش و پاسخ آن است که باید حتماً به تمام پرسش ها پاسخ دهید. پاسخ به سئوال همه افراد منجر به کسب اطمینان از فعالیت اینترنتی شما می شود و همین نکته توسط همان سئوال کننده در حال انتشار خواهد بود.

به عنوان مثال در برنامه اینستاگرام می توانید از هشتگ مناسب با پرسش و پاسخ خود استفاده نمایید. از طریق همین هشتگ از بازدید کنندگان شبکه اجتماعی خود بخواهید که پس شما را دنبال کنند و یا آن را در پست های فضای شبکه های اجتماعی خود استفاده نمایند.  این کار باعث می شود که برندینگ محصول شما به معروفیت چشم گیری برسد.

  • درج تیتر جذاب برای محتوا :

در زمان درج متن محتوا یا تصویر دلخواه خود بهتر است از تیتر های جذاب استفاده نمایید. به کار گیری تیتر جذاب منجر به افزایش مخاطب می شود. به گونه ای که با سرعت بالایی مخاطب در همان ثانیه اول جذب می شود. روش نوشتن یک تیتر جذاب نیاز به مهارت دارد که می توان آن را کسب نمود. نکات نوشتن یک تیتر جذاب عبارتند از:

  • تیتر به صورت اصطلاح عامیانه باشد
  • تیتر کوتاه و پر محتوا باشد
  • تیتر به لحاظ روانشناسی بررسی شود
  • در بیان تیتر از کلمات منفی استفاده نمایید به عنوان مثال تیتر چه کنیم تا جریمه نشویم؟ مناسب است.
  • در بیان تیتر اگر به صورت یک لیست می شود می توانید عدد لیست را در ابتدای تیتر خود لحاظ کنید. به عنوان مثال تیتر 8 نکته از تکنیک های بازار یابی شبکه های اجتماعی، تیتری است که مخاطب را به خود می کشاند.
  • استفاده از اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی:

درست است که استفاده از اینفوگرافیک هزینه بر است ولی نتیجه ای که در بر دارد می تواند بسیار بیشتر از هزینه به کار گیری آن باشد. اینفوگرافیک در روز های خاص سال مثلاً عید نوروز می تواند بیشترین مخاطب را به سمت کسب و کار شما هدایت نماید.

  • پیشنهاد تخفیف در روز های خاص:

ارائه پشنهادات تخفیف برای محصولات متنوع کسب و کار می تواند در کسب بیشتر مخاطب مثمر ثمر باشد. زمانی که مدیران کسب و کار در روز های خاص سال و یا به صورت هفتگی در روز های جمعه می تواند مشتریان را به خود جلب نمایید.

مخاطب خرید خوب با تخفیف عالی برای همه ایرانیان و افراد خارج از کشور یک هدیه عالی به شمار می آید. پس به مدیران کسب و کار های اینترنتی توصیه می شود از روش تخفیف محصول استفاده نمایند.

کار اصلی ابزار ابزار هایBuffer و Hoote Suite در بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

در واقع ابزار  Buffer  و Hoote Suite دو اپلیکیشن رایگان برای شبکه های اجتماعی هستند که امکانات فوق العاده ای را برای درج محتوا در زمان بندی خاصی دارند. دو اپلیکیشن فوق می توانند به صورت حرفه ای سایر امکانات خود را برای رقابت در فضای بازار یابی مجازی ارائه نمایند.

دریافت امکانات حرفه ای نیاز به پرداخت هزینه ای بسیار اندک است. این هزینه در مقایسه با امکاناتی که داده می شود شاید ناچیز هم به نظر برسد. برنامه Hoote Suite یک برنامه کاراتر نسبت به Buffer است. می توانید برای یک بار هم که شده آن را دانلود و استفاده نمایید.

مزایای بازار یابی شبکه های اجتماعی چه مواردی است ؟

استفاده از شبکه های اجتماعی در بازار یابی دارای مزایای بی شماری است که عبارتند از :

  • مخاطبان زیاد
  • ارتباط بهتر با مشتریان
  • امکان اشتراک‌گذاری
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • استفاده از دیدگاه مشتری
  • تبلیغات همسان و کاربرپسند
مزایای بازار یابی شبکه های اجتماعی چه مواردی است ؟
مزایای بازار یابی شبکه های اجتماعی چه مواردی است ؟

معایب بازار یابی شبکه های اجتماعی چه مواردی است ؟

در مقابل مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی در بازار یابی معایبی هم وجود دارند که عبارتند از :

  • زمان‌بر بودن
  • اثرات منفی
  • دشوار بودن اندازه‌گیری دقیق ROI

مزایای استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست؟

دکمه های اشتراک گذاری را می توان در هر پست و در فضاهای ذیل درج نمود:

  • فوتر وب ‌سایت و بلاگ کسب و کار اینترنتی
  • هدر وب ‌سایت و بلاگ کسب و کار آنلاین
  • همراه با خبرنامه وب سایت
  • همراه با امضای ایمیل
  • در پایین پست‌ های تولید محتوای شبکه های اجتماعی
  • در جای مناسبی از تصویر محصول فروش

شمادر حال خواندن مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

شاخص های کلیدی عملکرد KPI در بازار یابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

هر حوزه کسب و کاری باید بتواند بعد از استفاده از شبکه های اجتماعی روی میزان مخاطبین خود یک آنالیز انجام شود. برای این کار باید از آنالیزور های عملکرد KPI استفاده نمود. این عملکرد خاص برای کار آنالیز خود به معیار های ویژه ای وابسته است. در لیست زیر تمام معیار های KPI جمع آوری شده است که عبارتند از:

  • تعداد فالوئر های اینستاگرام
  • درگیری مخاطب unique یا Reach
  • تعداد دفعات نمایش یا Impression
  • تعداد بازدید ویدئو
  • تعداد اشتراک‌گذاری در فضای مجازی
  • تعداد کلیک بر روی تبلیغ
  • تعداد لایک و کامنت
  • تعداد تگ یاMention ها
  • ترافیک وب سایت
  • تعداد بازدید از پروفایل

معیار های بیان شده همگی توسط یک آنالیزور مورد سنجش قرار می گیرند. برای متصل شدن به آنالیزور رایگان می توان در بستر اینترنت آنالیزور مخصوص صفحات شبکه های اجتماعی را یافت و از آن استفاده کرد. روال کار به صورت تحلیلی بعد از دریافت اطلاعات معیار های ذکر شده میزان محبوبیت و مقبولیت شبکه اجتماعی مورد نظر را بیان خواهد کرد.

اطلاع از میزان محبوبیت و وب برندینگ یک کسب و کار

اطلاع از میزان محبوبیت و وب برندینگ یک کسب و کار ، صاحبان آن را به انجام برنامه های مورد نیاز برای پیشبرد اهداف اقتصادی هدایت می کند. لازم به ذکر است که مدیران کسب و کار های اینترنتی باید بتوانند نیاز های خود را به خوبی شناسایی کنند و بر طبق نیاز اصلی نوع فعالیت و شبکه اجتماعی را به خوبی کنترل نمایند.

اطلاع از میزان محبوبیت و وب برندینگ یک کسب و کار
اطلاع از میزان محبوبیت و وب برندینگ یک کسب و کار

آنچه بیش از همه حائز اهمیت است پیگیری مداوم و مستمر فعالیت های کسب و کار است که باید با تکنولوژی های جدید روز عجین باشد. همگام بودن با تکنولوژی یعنی استفاده از ابزار ها و برنامه های مرتبط با توسعه تکنیک بازار یابی در شبکه های اجتماعی که منجر به سود دهی بالاتری می شود.

از اینکه تا انتهای مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی، با ما همراه بودید، بسیار متشکریم؛ و امیدواریم که از خواندن مطالب مقاله تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی ، بهره لازم و کافی را کسب کرده باشید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید