تولید محتوا content

تولید محتوا content

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

از محتواهایی که برای اینترنت تولید شده و انتشار می­ یابد، « تولید محتوا content » است. در واقع content همان محتواست یعنی هر نوشتاری که در اینترنت و شبکه انتشار می­ یابد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

محتوا چیست؟

محتوای متنی چیست؟

محتوای متنی چگونه تولید می­شود؟

[/stextbox]

تولید محتوا content
تولید محتوا content

تعریف محتوا content

تولید محتوا content کار سختی نیست اما اول بهتر است یا خود واژه محتوا آشنا شویم و بدانیم چه انواعی دارد. هر اتفاقی که در اطراف ما رخ می­دهد و دارای پیام است محتوا نامیده می­شود. مثلا تصاویر و خط و خطوطی که غارنشینان از خود به جای گذاشته­ اند محتواست. محتوا در طول تاریخ بر حسب پیشرفت امکانات زندگی تغییر کرده است. یک روز از طریق آتش و دود بود. یک روز با اشکال هیروگلیف بر روی پاپیروس و کم کم دستگاه چاپ و رادیو … این روزها اینترنت.

اینترنت امروزه همه زندگی را در بر گرفته و انواع و اقسام اطلاعات را در اختیار مردم قرار می­دهد. از طریق شبکه­های اجتماعی، پیام­رسان­ها، سایت­ ها و … هر گونه از مطلب و فایل که در فضای مجازی، اینترنت و شبکه انتشار داده می­شود هم نوعی از محتوا است که محتوای اینترنتی نامیده می­شود؛ از صوت و فیلم و عکس تا نوشته­های چند خطی گوشه و کنار صفحات اینترنت. محتوا انواع گوناگون دارد که به اختصار آنها را توضیح می­دهیم.

تعریف محتوا content
تعریف محتوا content

محتوای صوتی یا شنیداری:

اعم از موسیقی، پادکست و فایل­های رادیویی می­باشند که جز این دسته قرار می­گیرند.

محتوای دیداری:

عکس ­ها، پوسترها و انواع تصاویر متحرک جز این گروه هستند. این دسته از محتوا طرفداران بسیاری دارد که از محبوب­­ترین آنها می­توان به اینفوگرافیک اشاره کرد که در مقاله­های آموزشی هم کاربرد بسیار دارد. اینفوگرافیک یک صفحه اطلاعاتی از عکس، نمودار، دیاگرام و نوشته است که هدفش انتقال اطلاعات در زمان کوتاه می­باشد.

اسلایدشیرها (Slide Share):

تصاویری هستند که به صورت اسلاید در کنار هم در یک فایل قرار می­گیرند و به همراه متن ارائه می­شوند. به نوعی به پاورپوینت شباهت دارد. این سبک محتوا در ایران چندان باب نیست. بیشتر در میان اروپایی ­ها و آمریکایی­ ها مورد توجه است.

ویدئو و فیلم­ ها:

این محتوا هم از گونه­ های پرطرفدار اینترنتی است؛ چرا که از طریق چشم اطلاعات بسیار بیشتر قابل ادراک است و مخاطب خیلی راحت­تر با آن ارتباط برقرار می­کند.

محتوای ترکیبی:

این محتوا می­تواند ترکیبی از محتواهای مختلف باشد.

محتوای نوشتاری یا متنی:

این محتوا دو نوع کوتاه و بلند دارد. محتوای بلند معمولا فایل پی دی اف (PDF) است که در سایت­هایی که مقالات یا مطالب علمی را ارائه می­کنند قرار می­گیرد. محتوای کوتاه نوشتاری برای متن­های مختلف در قسمت­های متعدد سایت­ها استفاده می­شود. در ادامه توضیحات بیشتری درباره محتوای نوشتاری خواهم داد.

 

محتوای متنی

به مجموعه کلماتی که در کنار هم قرار می­گیرند محتوای متنی می­گویند. این محتوا می­تواند از یک جمله و یک خط شروع شود تا یک کتاب 1000 صفحه­ای. در هر حال هر کدام در اندازه خود، در حال انتقال پیام هستند.محتوای متنی جز قدیمی­ترین انواع محتواست که با اختراع خط ایجاد شد. قبل از پیشرفت تکنولوژی، دنیای دیجیتال و شبکه، محتواهای متنی از طریق روزنامه، کتاب و امثالهم به دست مخاطبین می­رسید.

امروزه این محتواها بخش مهمی از فضای اینترنت را به خود اختصاص داده­اند. اگر چه اقبال عمومی به همچین محتواهایی به اندازه محتواهای گرافیکی، تصویری و فیلم و ویدئو نیست اما هنوز هم جایگاه خود را دارد. همچنین از نظر موتورهای جستجو از جمله گوگل (Google) هنوز محتوای متنی و نوشتاری دارای اهمیت است.

محتوای متنی
محتوای متنی

محتواهای متنی به دسته­ های زیر تقسیم می­شوند؛

  • محتوای متنی عمومی: همان گونه که از اسمش هم پیداست متنی است که برای مخاطب عام تهیه می­شود. همه فهم است و می­تواند درباره هر موضوعی باشد که آن را ساده ­سازی کرده­اند. مثلا یک متن پزشکی همه فهم یا یک داستان اینترنتی.
  • محتوای متنی تخصصی: این محتوا بیشتر مورد توجه متخصصین و اهل پژوهش و افراد آکادمیک است. این گونه از محتوا عموما به شکل پی­دی­اف (PDF) در سایت­ ها قرار می­گیرد.
  • محتوا برای شبکه­‌های اجتماعی
  • محتوا برای سایت­ ها شبکه ­های تبلیغاتی
  • محصول­ نویسی: برای محصولات که هدف تبلیغ و بازاریابی­ست نوشته می­شود.

تولید یک محتوای متنی

برای تولید محتوای متنی، باید اصول خاصی را که بر آن حاکم است، رعایت کنید. در کل برای تولید یک محتوا، باید بدانید که چرا می­خواهید این متن را تولید کنید. یعنی در واقع برای تولید، باید هدف داشته باشید. از طرفی مخاطبانتان را هم بشناسید. بدانید گروه هدف برای جذب این متن چه کسانی هستند. مثلاً اگر می­خواهید درباره یک موضوع بهداشتی بنویسید، اگر خوانندگان سایت افراد عامه باشند، شما نمی­توانید درباره مسائل بهداشتی، تخصصی و با کلمات علمی دانشگاهی صحبت کنید.

تلاشتان را بکنید که محتوا روشن و دقیق باشد. پیام را واضح منتقل کنید تا مخاطب بعد از خواندن آن، این برداشت را داشته باشد که علمی به دایره دانش او اضافه شده است. ربان فارسی پر از آرایه های ادبی است و این زبان را ایجازگون و ابهام­ دار کرده است. اگر واضح صحبت نکنید، این مشکل را چند برابر می­کند. اصول نگارشی، ویرایشی و دستور زبان را در آن رعایت کنید. مرجعی برای مطمئن بودن از صحت نوشته­هایتان فرهنگستان زبان و ادب فارسی­ست.

محتوای متنی، نوعی بازاریابی انسانی­ست، ارتباط انسان به انسان. پس برای حفظ مخاطب انسانی، این محتوا باید نیازش را مرتفع کند. مخاطب ما مسئله، سوال یا مشکلی داشته که متن ما را انتخاب کرده است.

اگر پس از خواندن، احساس رضایت به او دست دهد، ما را به عنوان بک مرجع قابل اعتماد می­پذیرد. از دیگر مزیت­های تولید یک محتوای متنی خوب، جذب مخاطب است. اگر متن ما در زمینه تجاری و محصول باشد، کمک به جذب مشتریان می­کند. رنگینک یا رتبه سایت ما در سایت­ های جستجوگر بالا می ­آید. بنابراین به تولید محتوای متنی خوب و رعایت اصول آن توجه جدی داشته باشید.

 

نتیجه­ گیری

هر موضوع و اتفاقی که اطراف ما رخ می­دهد و حاوی پیام است، محتوا نام دارد. از نقاشی ­های غارنشینان تا خطوط هیروگلیف مصری. از عکس ­ها و فیلم ­هایی که می­بینیم تا کتاب و روزنامه؛ همه اینها محتوا هستند. محتوای متنی از قدیمی ­ترین انواع محتواست که با اختراع خط به وجود آمد. محتوای متنی می­تواند 1 خط و جمله یا یک کتاب طولانی باشد.

محتوای متنی اینترنتی، هر گونه محتوایی­ست که با کنار هم قرار گرفتن کلمات یک پیام مشخص را به مخاطب برساند. محتواهاب متنب طولانب در اینترنت معمولا به صورت پی دی اف و محتواهای کوتاه در صفحات خود سایت­ها قرار می­گیرند. بسته به هدف، محتوا شکل می­گیرد. برای تولید محتوا مخاطب، زبان دستور و نگارش را خوب بشناسید. پیام را دقیق و روشن بیان کنید.

در نهایت مخاطب بعد از خواندن محتوای تولید شده ما، باید حس خوب آگاه شدن را داشته باشد. محتوای خوب متنی به تبدیل شدن ما به مرجع معتبر و بالا آمدن رتبه سایت در موتورهای چست­وجو کمک می­کند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هفمند می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

[/stextbox]

 

از اینکه تاپایان مقاله تولید محتوا content ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید