تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

شاید برای خیلی از افراد ، این سوال که ، تولید محتوا چیست ؟ یک سوال بزرگ باشد . نوشتن و نگارش از گذشته های بسیار دور تا به حال بوده و ادامه خواهد داشت ، و این جریان ، جریانی نیست که مربوط به یک زمان و یا یک دوره خاص باشد و همواره ادامه دار می باشد .

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند بر اساس آنالیز رقبا هستید می توانید با تیم هست تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 
 

تولید محتوا چیست
تولید محتوا چیست

بنابراین نگارش و نوشتن و تولید محتوا از گذشته تا کنون دارای قواعد و قوانین و اصول خاصی است که این اصول با توجه به زبان و فرهنگ و قومیت در هر کشور متفاوت است ، و برای اینکه متن شما دارای ارزش و اهمیت شود شما می بایست به تمام این نکات توجه لازم را داشته باشید و از کج روی و اشتباه کردن در حوزه نگارش پرهیز کنید .

با آغاز قرن بیست و یکم و در سال های اخیر با توجه به ظهور و گسترش تکنولوژی و همچنین عصر ارتباطات که امروزه در آن به سر می بریم ، تولید محتوا هم نیز دست خوش دگرگونی ها و تغییراتی شده که هم در بطن و هم در ظاهر کار مشاهده می گردد.

بسیاری از اصول و قواعدی که در گذشته برای نوشتن به کار می رفته امروزه دیگر مفید و کارا نبوده و می توان گفت در حال حاضر فصل جدیدی در زمینه نوشتن و تولید محتوا الی لخصوص محتواهای آنلاین آغاز گردیده است .

بنابر این ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع سوالات و ابهاماتی که ممکن است در تهیه و نگارش محتوا پیش آمده و روزانه با آن برخورد می کنید بیشتر آشنا کنیم و به شما ، تمام آنچه را که پیرامون این مسئله باید بدانید معرفی نماییم .

تا با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و پیشرفته شدن دستگاه ها و آمدن اینترنت و کامپیوتر شما قادر باشید متن و محتوایی تولید کنید که علی رغم کاربرد سنتی آن ، از آن بتوانید در انواع دستگاه های الکترونیکی نیز بهره ببرید و همچنین هر قدر شما با اصول و قواعد روز بیشتر آشناییت داشته باشید خیلی بهتر و راحت تر می توانید اقدام به تولید محتوا کنید

همچنین محتوایی هم که تولید می کنید اثر و درجه نفوذ بالاتری بین مخاطب هدفی که برای محتوای خود انتخاب کرده اید داشته باشد

و مخاطبان خودتان را پیرو و وفادار کنید به نحوی که تا آخر محتوا شما را همراهی کنند و این طور نباشد که با خواندن تنها بخشی از مقاله از خواندن ادامه آن سر باز زنند و محتوای شما برای مخاطب ، یک محتوای کسل کننده و تکراری و اصلا غیر جذاب قلمداد شود

و شما را از نویسنده ای موفق و کار بلد به یک نویسنده و تولید کننده محتوا ی سطح پایین تبدیل کند . بنابراین در ادامه به سوالاتی که ممکن است در همین ابتدا برای شما پیش بیاید و جوابی برای آنها نداشته باشید اشاره می کنیم . پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نسبت به پاسخ به تک تک این سوالات اقدام کنیم .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. تولید محتوا چیست و آیا می توان در منزل هم تولید محتوا کرد ؟
  2. برای شروع به کار در سمت کارشناس تولید محتوا ، چه دانش هایی لازم است ؟
  3. قواعد و قوانین تولید محتوا شامل رعایت چه چیزهایی است ؟
  4. تفاوت و مرز یک مطلب موفق با یک مطلب عالی در چیست ؟ و همچنین راه های شناسایی آن چیست ؟
  5. نکات کلیدی و مهمی که رعایت کردن آنها باعث می شود مخاطبان فراوانی به آنها جذب شوند در چیست ؟
  6. نحوه گفتار و انتقال محتوا چگونه و با چه لحنی باید باشد ؟
  7. تفاوت و ویژگی های ویرایشی تولید محتوا برای سایت و یا سئو و یا کتاب ها و انواع دیگر متد های تولید محتوا در چیست ؟ و این حوزه ها را تک تک نام ببرید
  8. با توجه به اینکه امروزه عصر کامپیوتر و تکنولوژی می باشد ضرورت تولید محتوا برای این حوزه در چیست و تاثیر آن نسبت به سایر روش های قدیمی در چیست ؟
  9. انواع تولید محتوا را نام برده و توضیح دهید ؟

[/stextbox]

 

با توجه به این سوالات ، که ممکن است برخی از آنها نیز سوالات شما هم باشد ، در ادامه این مقاله به این موارد و جواب دادن به این سوالات می پردازیم و شما را با تمام اصول و قواعد تولید محتوا بیشتر و به طور کامل آشنا می کنیم

تا شما بتوانید هر محتوایی که دارید با توجه به نوع کار خود و مخاطبی که در پیش روی خود دارید نسبت به تولید آن در هر حوزه ای ، چه الکترونیکی ، چه آموزشی ، چه رادیویی و . . . . اقدام کنید تا هم اثر بخشی بیشتری برای شما داشته باشد و هم اینکه شما را از سایر رقبای خودتان به دلیل نداشتن محتوایی به روز و جدید به عقب نیندازد .

تولید محتوا چیست و آیا می توان در منزل هم تولید محتوا کرد ؟

همانطور که در ابتدای بحث به آن اشاره شده ، تولید محتوا به معنی نوشتن یا معرفی حول یک موضوع یا عنوان جذابی است ، به طوری که تمامی ابهامات مربوط به آن را رفع کند ، مزایا و معایب آن را برشمارد ، یک توضیح کلی در ارتباط با آن ارائه دهد و در انتها با یک نتیجه گیری مقاله را به پایان برساند .

تولید محتوا صرفا نوشتن یک متن با تعداد کلمات بالا نیست . می تواند توضیح را به صورت خلاصه ، مختصر و مفید به نحوی ارائه دهد که با تعداد کلمات کم ، یا یک ویدیو و یا هم چنین فایل های صوتی و عکس و . . . . اصل موضوع را به سمع و نظر مخاطب برساند . لذا هر شخص ، با توجه به زمینه ی کاری خود اقدام به تولید و ساخت یک نوع از محتوا می کند . در ادامه توضیحی در ارتباط با هر کدام از این گونه محتوا ها ارائه خواهیم داد .

اما شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که تولید محتوا همانند بسیاری دیگر از مشاغل روز دنیا ، نیازمند کار در دفتر شرکت و حضور شخص در دفتر می باشد . اما این گونه نبوده و یک فرد اگر توانایی تولید محتوا را داشته باشد می تواند به راحتی در خانه و در هر ساعتی از شبانه روز به صورت دور کاری ، به انجام آن بپردازد . ساعت های صرف شده برای این شغل یک دغدغه به شمار نمی رود و مهم کیفیت کار شماست که یک متن را چگونه و با چه کیفیتی ارائه می کنید .

تولید محتوا چیست و آیا می توان در منزل هم تولید محتوا کرد ؟
تولید محتوا چیست و آیا می توان در منزل هم تولید محتوا کرد ؟

مثال

برای مثال ممکن است یک فرد برای نوشتن یک متن با تعداد کلمات مشخص ، یک روز زمان نیاز داشته باشد اما فرد دیگری همان متن را در دو ساعت بتواند بنویسد و تمام کند . یا ممکن است در ارتباط با یک موضوع اطلاعات جامعی نداشته باشید و لازم باشد که شما چندین ساعت در شبانه روز را صرف تحقیق درارتباط با آن موضوع کنید . در صورتی که ممکن است در بعضی از عنوان ها شما یک شناخت کامل در ارتباط با آن داشته باشید

لذا به سرعت بتوانید متن را تکمیل کرده و در سایت خود بارگذاری کنید . تولید محتوا در منزل و به صورت دور کاری یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که به دنبال یک شغل دوم هستند یا به هر دلیل اعم از درس و ناتوانی از حضور در شرکت و . . . نمی توانند به محیط های کاری بروند .

اگر فردی دارای قدرت تخیل و پردازش در زمینه های مختلف و ساخت یک محتوا را داشته باشد می تواند در خانه و بدون هیچ دردسری شروع به کار کند . پس اگر شما فردی هستید که فکر می کنید مناسب برای شروع یک کار تولید محتوا می باشید ، تولید محتوا در منزل و به صورت دور کاری را نیز مد نظر خود داشته باشید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

برای شروع به کار در سمت کارشناس تولید محتوا ، چه دانش هایی لازم است ؟

اگر شما یکی از افرادی هستید که می خواهید وارد بازار کار تولید محتوا شوید ، در مرحله ی اول ، نیاز اصلی شما داشتن مهارت در زمینه ی نویسندگی است . اینکه چگونه از جملات در متن خود استفاده کنید که علاوه بر جذابیت آن ، خسته کننده نباشد و علائم و موارد نگارشی را به نحو احسن در آن رعایت کرده باشید .

برای شروع به کار در سمت کارشناس تولید محتوا ، چه دانش هایی لازم است ؟
برای شروع به کار در سمت کارشناس تولید محتوا ، چه دانش هایی لازم است ؟

 

در گام بعدی برای اینکه از سایر رقیبان خود جلوتر باشید داشتن اطلاعات کلی و در حد متوسط در زمینه ی نرم افزار های ساخت عکس مانند فتوشاپ ، ایلیستریتور و . . . می باشد تا این توانایی را داشته باشید که به راحتی و با سرعت بالا برای هر متنی عکس های زیبا و خاص منطبق بر محتوا بسازید . این امر به شما کمک می کند که متن شما در مقایسه با سایر افراد دیگر بسیار بهتر و پر طرفدار تر شود .

 

نکته

نکته ی دیگری که باعث متمایز شدن شما از سایر رقیبانتان می شود ، دانستن زبان انگلیسی در سطح خوب و یا نسبتا خوب است که منجر می شود شما بتوانید مطالب روز دنیا را از مراجع معتبر انگلیسی برداشته و آن ها را ترجمه کنید . لذا بعد از قرار دادن مطالب روز در سایت شما ، رتبه ی سایت شما رفته رفته بالاتر می رود و این بدان معناست که شما در حرفه ی خود موفق تر از دیگران عمل کرده اید .

علاوه بر تمام این موارد ، یک کارشناس محتوا باید اطلاعات کلی و خوبی در ارتباط با سئو سایت و ابزار های مطلب گذاری در سایت داشته باشد که هم باعث بالا رفتن سرعت پیشرفت سایت شود و هم اینکه متن شما راحت تر به دست مخاطبان بیشتری برسد .

پس اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که موارد بالا را به طور کامل در رزومه ی خود دارید ، می توانید در مقایسه با سایر افراد از شانس بیشتری برای موفقیت بر خوردار باشید . البته فراموش نشود که تولید محتوا ، یک دنیایی از اطلاعات و خلاقیت و دانش ها را در بر می گیرد که باید به مرور زمان و رفته رفته آن ها را بیاموزید . اما آن چیزی که در ابتدای راه به آن نیاز مند هستید همان مواردی است که دربالا به آن ها اشاره کردیم .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

قواعد و قوانین تولید محتوا شامل رعایت چه چیزهایی است ؟

در ادامه مهم ترین قوانینی را بیان کرده ایم که به تدریج و با کسب تجربه در زمینه ی تولید محتوا ، به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد :

قواعد و قوانین تولید محتوا شامل رعایت چه چیزهایی است ؟
قواعد و قوانین تولید محتوا شامل رعایت چه چیزهایی است ؟

1 مخاطب و جامعه هدفی راکه می خواهید برای آن بنویسید و محتوایی تولید کنید بشناسید .

قبل از اینکه بخواهید شروع به نوشتن و چهار چوب بندی کنید ، ضروری است از مخاطب و جامعه هدف خود آشنایی کاملی بدست بیاوردید و دقیقا بدانید برای چه مخاطب خاصی می نویسید . مخاطبی که می خواهید به آن نزدیک شوید و محتوایتان از اثر گذاری بالایی بر خوردار باشد چه کسانی هستند ؟ نقاط قوت و ضعف مخاطب خود را تا جایی که امکان دارد و در توانتان هست بدانید و یا حدس آگاهانه بزنید زیرا دانستن این مورد نقش به سزایی در موفقیت و نفوذ محتوایتان در بین آنها خواهد داشت .

در تولید محتوا ، امروزه این نکته بسیار حائز اهمیت است که با هر مخاطبی با هر سن و جایگاهی مانند خودشان صحبت کنید و در واقع با زبان خودشان با آنها صحبت کنید تا با این کار هم آنها احساس صمیمیت و آرامش بیشتری کنند و هم اینکه اثربخشی  بیشتری داشته باشید .

این طرز صحبت کردن با انها کمکتان می کند بتوانید به هدفی که دارید برسید . همچنین ساختار دستور زبان آنها را بیشتر بدانید و اینکه از چه مدل قالبی بیشتر خوششان می آید تا با دانستن این موارد و شناخت هر چه بهتر این نکات بتوانید بهتر و سریعتر و موفق تر از قبل شروع به نوشتن و تولید محتوا کنید و همچنین در ادامه منتظر نتیجه بهتری باشید و تولید محتوایی که کردید دست به دست و از طریق همان مخاطب بین افراد بیشتری به اشتراک گذاشته شود .پ

1 – مخاطب و جامعه هدفی راکه می خواهید برای آن بنویسید و محتوایی تولید کنید بشناسید .
1 – مخاطب و جامعه هدفی راکه می خواهید برای آن بنویسید و محتوایی تولید کنید بشناسید .

2 در محتوایتان سادگی و صمیمیت را بیشتر رعایت کنید :

مقاله ای که دارای صمیمیت و سادگی بیشتری در ساختار و زبان است و بیشتر به زبان و گویش مردم جامعه شبیه تر باشد می تواند تاثیر بیشتر و بهتری داشته باشد و در نتیجه بیشتر از پیش با مخاطب خاص شما ارتباط بر قرار کند و همچنین شما هم خیلی راحت تر می توانید به هدفی که در طول مقاله و یا محتوایتان دارید برسید .

همچنین با ساده نوشتن و صمیمی تر کردن متن و محتوا شما بیشتر می توانید مخاطب خود را با خود همراه کنید و مخاطب خود را تا پایان مقاله به دنبال خود کشیده تا نتیجه لازم را که هدف شما از نگارش این محتوا بوده بدست بیاورید .

2 – در محتوایتان سادگی و صمیمیت را بیشتر رعایت کنید :
2 – در محتوایتان سادگی و صمیمیت را بیشتر رعایت کنید :

بنابراین با ساده و روان نویسی پیام و هدف خود را بسیار راحت تر می توانید به مخاطبان خود انتقال دهید .

شما برای اینکه به این حرف ما بیشتر پی ببرید کافی است به زندگی روز مره خود و دیگران بیشتر توجه کنید ، شما در طول روز شاهد این هستید که از افراد مختلفی که در سنین متفاوت و یا با شغل و منصب و تحصیلات گوناگون هستند حرف های بی شماری را که می توانند پند ها و یا نصیحت هایی نیز باشند بشنوید

اما اگر دقت کنید می بینید که در زندگی شما حرف ها ونصایح این افرادهیچ گونه تاثیری نمی گذارند ، این به این خاطر است که این افراد ممکن است با شما ساده و صمیمی حرف نزده باشند و الا امکان دارد شما همین حرف ها را از دوستان نزدیک با زبانی ساده و صمیمی بشنوید آن گاه است که در شما اثر می گذارد و تحولی شگرف در خودتان میبینید

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

بنابراین قطعا اگر در تولید محتوای خود از زبان ساده و صمیمی استفاده کنید در مخاطب تاثیر بیشتری را می گذارد و نتیجه اش بسیار متفاوت تر از قبل می شود و لازم است تا شما بدان توجه کنید .

بنابراین همواره این نکته را به یاد داشته باشید که محتوایی را که می خواهید تولید و یا نگارش کنید بابت کلاس و دانش آموزان دوره ابتدایی نیست که شما بخواهید از اصول و قواعد معلمان که برای تدریس در کلاس استفاده می کنند، پیروی کنید و با زبانی کاملا خشک و از قالب هایی بسیار خشک و رسمی استفاده کنید

لذا شما باید از این قالب خارج شوید و با زبانی متفاوت با زبان معلمان صحبت کنید و سعی کنید هر چه بیشتر از قبل ساده و صمیمی صحبت کنید تا در نهایت متن شما دارای تاثیر با درجه نفوذ بالا و همچنین پر طرفدار گردد و شما را موفق تر و معروف تر کند .

3- بهره مندی از عناوین و القاب جالب و سوال برانگیز

بدون شک و قطعا اولین و مهم ترین عاملی که باعث جذب شما به یک متن می شود این است که آن متن دارای یک تیتر بسیار جذاب است که شما را برای خواندن آن متن سر ذوق می آورد و خواندن آن برای شما جذاب و جالب است .

پس بنابراین در انتخاب متن همواره به این نکته توجه داشته باشید تا از تیتر و عنوان محتوای خود غافل نشوید حتا ممکن است شما یک محتوای بسیار خوب و زیبایی داشته باشید

اما به دلیل استفاده نکردن از تیتر جالب ، مورد توجه قرار نگیرد و تمام دست رنج شما به هدر برود و با نخواندن دیگران شما احساس مغبون بودن و ضعف و شکست کنید و این در حالی هست که متن شما یک متن بسیار موفقی بوده است اما به دلیل عدم توجه به این نکته شما به هدفی که برای تولید آن داشته اید نرسیده اید .

بنابراین یکی از راه هایی که به شما پیشنهاد می گردد و در واقع نوعی ترفند نیز به حساب می آید این است که شما در تیتر و عنوان کار خود از طرح سوال بهره ببرید ،طرح کردن سوال باعث می شود در ذهن مخاطب این سوال به وجود بیاید و برای یافتن پاسخ آن کنجکاو شده و شما را تا پایان مقاله همراهی کند .

4- یک مقدمه و شروع چالشی و بحث بر انگیز بنویسید :

هرگز با نوشتن و نگارش یک مقدمه و شروع ساده و متوسط و معمولی کار را آغاز نکنید زیرا اینکار هرگز نمی تواند باعث جلب مخاطبتان و ادامه و همراهی آنها شود و ممکن است آنها را در ادامه مقاله از دست بدهید .

بنا براین جدای از یک تیتر و عنوان کاملا چالشی و جذاب ، مقدمه نیز بسیار می تواند در اثبات ارزش محتوا و متن شما کمک شایانی بنماید و شما را تا حد بسیار زیادی در رسیدن به هدفتان یاری نماید و می تواند به نوعی نقش تسریع کننده را برای شما ایفا کند . اگر از فرصتی که مقدمه برای شما فراهم می اورد استفاده نکنید ممکن شما را در ادامه مقاله همراهی نکنند .

حتی ممکن است علاوه بر اینکه کار شما ندیده می گیرند بلکه به دیگران نیز توصیه خواهند کرد که کار شما ارزش چندانی برای وقت گذاشتن نداشته و کار شما بی ارزش می شود . به طور خلاصه شما باید در تولید محتوای خود یک مقدمه و ابتدایی داشته باشید تا حس های کنجکاوی و یک دلی و صمیمیت و آرامش را برای مخاطب به همراه داشته باشد و علاوه بر اینها باعث شود مخاطب با خواندن مقدمه حس کنجکاوی اش برانگیخته شود .

از طرفی ، وسوسه شدن او باعث شود شما را تا پایان کار و نتیجه همراهی کند و شما به آنچه که می خواهید و هدف و غایت نهایی شما بوده است ، برای آن دسته از مخاطب خاصی که قبلا برای آنها تحقیق کرده بودید که علایق و سلایق انها چه بوده دست یابید و شما در کار و هدفتان پیشرفت کنید و موفق باشید .

  • در محتوایی که تولید می کنید ویدیو اضافه کنید :

منظور از تولید محتوا ، می تواند شامل چندین نوع محتوا باشد که از گذشته تا کنون وجود داشته اند که این محتواها می تواند شامل محتواهای ویدیویی ، صوتی ، الکترونیکی ، آموزشی و غیره باشد که با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی و کامپیوتر بسیار پیشرفت کرده و در دسترس همگان قرار گرفته و بیشتر افراد سنین پایین و نوجوانان و جوانان بیشتر راغب هستند از این بستر نسبت به خواندن و یاد گرفتن استفاده کنند .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

تولید محتواهای الکترونیکی

بنابراین امروزه تولید محتواهای الکترونیکی بیش از پیش رونق گرفته است و نسبت به سایر رقبای محتوایی دارای طرفداران بیشتری می باشد ، لذا با توجه به این موضوع تولید و نگارش محتوایی الکترونیکی بسیار کارآمد تر و موثر تر می باشد و در تولید این نوع از محتوا ها هیچ چیزی مانند اضافه کردن یک ویدیو نمی تواند کار شما را با ارزش تر و موثر تر کند و در بیشتر دیده شدن و معروف تر شدن کار شما نقش به سزایی نداشته باشد .

بنابراین همواره سعی نمایید محتوا و متنی که در حال تکمیل آن هستید را با یک ویدیو پیرامون همان موضوع کامل تر کنید و از نقش آن در تولید محتوای خود غافل نشوید . همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که در تولید محتوای الکترونیکی که علاقه مند به پخش و گسترش آنها در اینترنت هستید و به سئو سایت شما مربوط می شود ،

اضافه کردن یک ویدیو و همچنین به کار بردن کلمات کلیدی و مرتبط در درون اینترنت باعث می شود تا هم سئو سایت شما بالاتر برود و هم اینکه افرادی که در اینترنت به دنبال این چنین موضوعی هستند بتوانند راحت تر و سریع تر مطلب و محتوای تولیدی شما را یافته و از آن استفاده کنند و آنرا در نهایت برای سایر افرادی که همین موضوع را می خواهند بفرستند و دیگران نیز از محتوای شما بهره مند شوند .

  • سوژه و ایده اصلی مطلبتان را با چالشی کردن جذاب تر کنید :

شما برای آنکه شروع و استارت بزنید برای تولید یک محتوایی و نگارش متنی در ابتدا باید یک سوژه اصلی داشته باشید ، ما به شما یک توصیه می کنیم در این قسمت که برای ایده اصلی خود در تهیه محتوا ، سوال های گوناگون و پرسش های متنوعی را مطرح سازید

تا با انجام این چنین موضوعاتی ایده و سوژه اصلی محتوایتان را به چالش بکشید تا با اینکار مخاطب خود را سر ذوق آورده و کنجکاو تر از قبل کنید تا شما را تا پایان مقاله همراه و وفادار کند به شما همچنین با طرح سوال های گوناگون و به چالش کشیدن ایده اصلی که برای آن دارید محتوایی تولید می کنید باعث می شود تا اینکه برای مخاطب هدفتان متنی تاثیر گذار تر از پیش باشد و باعث جذب و همراهی هر چه بیشتر آنها گردد .

توصیه هایی که معمولا در زمینه به چالش کشیدن موضوع و ایده اصلی به شما می شود این است که برای نائل شدن به این هدف شما می توانید از تکنیک ها و دستوراتی همانند اینکه : طرح سوال کنید ، نظر سنجی در نظر بگیرید ، و همچنین از مخاطبانتان نظر خواهی کنید ، تا با انجام این امور باعث شود مخاطب به شما و محتواییتان هرچه بهتر و بیشتر و دقیق تر توجه کند و با شما تا پایان کار در ارتباط بماند .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • یک مشاور یا نظارت کننده بر کار خود داشته باشید

انسانی که می خواهد شروع به کار تولید محتوا بکند واستارت چنین کاری را بزند خود را فردی عاقل و بالغ می داند و این نکته نیز با اهمیت است ، که انسان های عاقل و بالغ همواره در طول زندگی و حیاتش و همچنین در تمام امورات زندگی اش در تمام مسائل از مشاوره و کمک دیگران استفاده می کند و در مورد تصمیم گیری هایی که در امور مختلف می خواهد انجام دهد تمام سعی و تلاشش را می کند تا با دیگران مشورت های لازم را به عمل آورد و تا حد امکان جلوی خطر و ریسک را بگیرد و کارش را با موفقیت تمام کند .

در زمینه تولید محتوا هم همین موضوع مطرح است و شما که خود را انسانی عاقل و بالغ می دانید باید در زمینه تولید محتوا از افراد متخصص و با تجربه و دلسوز خود در تهیه و نگارش متن آن کمک لازم را دریافت کنید و از آنها در طول انجام کار مشورت های لازم را بگیرید و اگر نکاتی از چشم شما دور مانده باشد ،یک فرد دلسوز و متخصص راهنمایی و مشورت های لازم را به شما خواهد داد .

وجود ناظر

همچنین وجود یک ناظر باعث می شود تا بر مشکلات فنی و نگارشی که در طول تولید محتوا ممکن است برای شما پیش بیاید نظارت داشته باشد و حتی گاهی غلط های املایی که در طول متن ممکن است برایتان پیش بیاید را بر طرف سازد تا با اینکار متن شما کامل تر و غنی تر از قبل شود و در پایان خروجی کار شما بی نقص و بی عیب تر از دیگران باشد و این تنها بخشی از مزایای وجود یک مشاور و ناظر است که بر کار شما نظارت می نماید و شما را در کار تولید محتوا همراهی و کمک می کند .

همچنین این نکته را باید به یاد داشته باشید که حتی بهترین نویسندگان و آنهایی که تجربه بسیاری در زمینه تولید محتوا و چاپ کتاب دارند هم ممکن است در تولید و نگارش متن خود دچار غلط های املایی نا خواسته ای شوند که ممکن است از چشم آنها دور بماند

بنابراین توصیه می شود تا قبل از به چاپ رساندن و یا انتشار محتوایتان آن را در اختیار مشاور و متخصصی که انتخاب کرده اید ، بگذارید تا وی با خواندن و حتی گاهی اوقات چندین بار خواندن آن تمام غلط های املایی را بر طرف کند و اگر متن شما ایراداتی دارد که به چشم شما نمی اید او مطالعه و باز خوانی کند و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهد .

پس به طورکلی ، داشتن و بهره مندی از یک مشاور که بر کارتان نظارت داشته باشد را مهم و اساسی بدانید تا اگر جایی مرتکب کوچکترین اشتباهی شدید نسبت به تذکر به شما جهت رفع آن اقدام کند که در نهایت زمانی که محتوایتان در دسترس عموم و مخاطبتان قرار گرفت با دیدن این اشتباهات احتمالی ارزش مقاله شما پایین نیاید و شما در رسیدن به هدفی که جهت آن دارید محتوا تولید می کنید نا کام نباشید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • نهایت تلاش خود را بر ساده و مختصر و مفید بودن محتوا داشته باشید :

قبلا در ادامه مقاله به این موضوع پرداختیم که زبان و قالب تولید محتوایتان باید ساده و صمیمی باشد و نکات لازم را گفتیم . اما نکته دیگری که باید بدان توجه کنید این است که باید دقت و حواستان به حجم و اندازه محتوا و مطلبتان نیز باشد

زیرا در بهترین و بی نقص ترین حالت هم ممکن تعداد قابل توجهی از مخاطبانتان متن شما را تا انتها حوصله نکنند که بخوانند و تند تند مطلب شما را رد کنند که به نتیجه و جوابی که آنها را وسوسه کرده برسند و به عبارتی زود تر نتیجه را دریابند زیرا امروزه عادت مردم با گذشته بسیار تغییر کرده است .

در زمینه مطالعه امروزه افراد کمتر وقت خود را صرف خواندن می کنند و بیشتر متن ها را به صورت کاملا کوتاه و به اصطلاح پیامکی منتقل می کنند. بنابراین شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید و سعی کنید مطلبی مختصر و مفید تولید نمایید .

نهایت تلاش خود را بر ساده و مختصر و مفید بودن محتوا داشته باشید :
نهایت تلاش خود را بر ساده و مختصر و مفید بودن محتوا داشته باشید :

مخاطبان محتوای خلاصه و کوتاه را بیشتر دوست دارند

بنابراین اگر قانونی در زمینه تولید محتوا وجود داشته باشد ،این است که تولید کننده محتوا و یا نویسنده باید بداند که مخاطبان محتوای خلاصه و کوتاه را بیشتر دوست دارند و در واقع ما هم اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم این است که همواره کمتر بیشتر است .

و این بدان دلیل است که امروزه و با توجه به این نکته که اینترنت روز به روز در حال گسترش بوده و شبکه های اجتماعی نیز به تبع آن در حال گسترش هستند ، لذا مردم برای ارسال نامه دیگر روی به چت های ده ثانیه ای و با کاراکتر های کم تعداد آورده اند

و لذا دیگر کمتر کسی وقت خواندن یک محتوای 100 صفحه ای را دارد و شما اگر بخواهید یک نویسنده موفق سطح اولی باشید باید این چرخش و تغییر سلیقه بوجود آمده در ترجیحات و علایق مخاطب هدف خود را بدانید و در تولید و نگارش مطلب به امر خلاصه و موجز نویسی توجه کنید و بیش از قبل به سمت آن حرکت کنید . تا خدا ناکرده محتوایی که ایجاد کردید از ارزشش کاسته نشود و تاثیر بالایی در مخاطبان داشته باشد .

مخاطبان محتوای خلاصه و کوتاه را بیشتر دوست دارند
مخاطبان محتوای خلاصه و کوتاه را بیشتر دوست دارند
  • از نکات و ابزار های نگارشی استفاده کنید :

یکی از عوامل مهم در نگارش هر مطلب فرم و قالب یک مطلب است که باعث اعتبار و ارزش ان می شود و مخاطب را جذب می کند . بنابراین برای نگارش محتوای خود از امکانات نگارشی مانند شماره گذاری و بولت گذاری و غیره بهره ببرید . همچنین املا و دستور زبان ضعیف و ناقص باعث از دست رفتن اعتبار و انحراف خوانندگان از محتوای شما می شود هر چه این ایرادات بیشتر باشد خواننده باید زمان بیشتری را برای درک و فهم جملات ضعیف شما صرف کند و اینکار باعث می شود مخاطب از خواندن ما بقی مطلب صرف نظر کند .

از نکات و ابزار های نگارشی استفاده کنید :
از نکات و ابزار های نگارشی استفاده کنید :

عدم به کار بردن حروف زائد و غیر مناسب : استفاده از حروفی مانند : به ، از ، با ، علیه و ….. باید مطلبتان متناسب با جمله و به اندازه باشد زیرا زیاد به کار بردن این حروف زائد باعث ریزش مخاطب و همچنین دور ماندن مخاطب از اصل مطلب می شود .

از جمع بستن کلمات فارسی با پسوند های عربی خود داری کنید

زیرا این امر از ارزش شما و مطلبتان می کاهد مانند گزارشات که بهتر است بگویید گزارش ها و یا به کار بردن کلمه جمع روزنامه ها به جای گفتن کلمه روزنامه جات که غلط است و از نظر دستور زبان فارسی مردود به حساب می آید .

ایراد دیگری که ممکن است به آن دچار شوید این است که جمع در جمع به کار ببرید یعنی بعضی کلمات عربی که معنی جمع دارند شما دوباره آنها را جمع می بندید و اینکار شیوه ای غلط در قوانین نگارش می باشد . کلماتی مانند جواهر که خود جمع گوهر است و ما به غلط آنرا جواهرات میگوییم و یا کلمه اخبار که خود جمع کلمه خبر است و نادرست است بگوییم اخبار ها .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

یکی دیگر از موارد نگارشی که به آن باید توجه داشته باشید استفاده از افعال مناسب در جمله ها و مطلبتان است و میتوان به بعضی از این مصداق ها پرداخت :

به کار بردن فعل “است ” به جای فعل ” می باشد ” .

استفاده از فعل ” کردن ” به جای فعل ” نمودن ” .

به کار بردن فعل ” شدن ” به جای فعل ” نمودن” .

و . . . . .

  • نکته ی دیگری که در اصول درست نویسی نگارش محتوای متنی باید به آن توجه کرد این است که از فعل معلوم به جای فعل مجهول استفاده کنید . فعل معلوم فعلی است که فاعل ان شخص یا چیزی باشد معین که در ابتدای جمله به کار می رود و استفاده از این فعل باعث می شود مخاطب را برای خواندن ادامه مطلب جذب نماید .
  • از منابع معتبر و مورد تایید استفاده کنید :

در زمینه تولید محتوا و مطلب شما با طیف گسترده ای از مخاطب در رابطه هستید و همچنین با گسترش اینترنت و دستگاه های کامپیوتر و در دسترس بودن این تجهیزات همه می توانند به صحت و درستی مطالب شما پی ببرند و مطمئن شوند ، بنابراین در تولید محتوا حتما از منابع و ماخذ مورد تایید بهره ببرید

و اگر از جایی حرفی را نقل  و استفاده می کنید حتما ماخذ و منابع آن را ذکر کنید و یا از مستندات مختلف هم اگر بهره می برید ، حتما ذکر منابع آن را در دستور کار قرار دهید تا هیچ جای شکی در ذهن مخاطب بوجود نیاید ، و از طرفی با توجه و رعایت این مورد هر چه بیشتر شما می توانید اعتماد  و رضایت و وفاداری مخاطب خود را جلب کرده و به همراهی تا انتهای مطلب وادارید .

از منابع معتبر و مورد تایید استفاده کنید :
از منابع معتبر و مورد تایید استفاده کنید :
  • یک نظر محکم و ثابت داشته باشید :

در تولید مطلب درباره ی موضوعی که در حال نوشتن آن هستید موضع یک پارچه و خاصی داشته باشید و نسبت به اینکه موضع گیری ثابتی دارید نترسید ، زیرا داشتن عقیده و موضع خاص است که شما را از دیگران متمایز می کند و باعث تاثیر بیشتر و رهبر بودن شما در این موضوع می شود .

اگر شما به جهت جلوگیری از ایجاد اختلاف و نگرانی از پیامد های آن از ابراز موضع خود جلوگیری کنید ، موقعیت هایی که به منظور به چالش کشیدن نظر و عقیده تان است و باعث تمایز شما از آنچه که نرمال و معمولی است را ازخودتان می گیرید و از معرفی و شناختن محتوا به مخاطب خود دور می مانید

همچنین محتواها و متن های محتوا محور از این پتانسیل برخوردارند تا به سرعت فراگیر و پخش شوند و پیام ها و ابراز علاقه های بسیاری را برایتان جذب کنند و زود تر از ان چیزی که فکرش را هم نمی کردید نام شما بر سر زبان ها بیاندازند .

یک نظر محکم و ثابت داشته باشید :
  • اطمینان خاطر داشتن از توانایی اندازه گیری نتیجه و رسیدن به هدف

شما باید محتوایی تولید کنید که پتانسیل اندازه گیری نتایج را داشته باشد تا این امر محقق شود که میزان رضایت مندی مخاطبتان را بررسی کنید و همین طور که چه اندازه وقت و هزینه های مخاطب مورد نظر به نتیجه رسیده و هدفشان محقق شده است .

در آخر باید این حقیقت را در نظر داشت و پذیرفت که امروزه وسایل الکترونیکی یکی از محبوب ترین و در دسترس ترین سیستمی است که امکانات زیادی را در اختیار  و دسترس افراد می گذارند و معلمان و استادان دانشگاه ها می توانند با بهره مندی و استفاده از این تکنولوژی پیشرفته و به روز در جهت آسان کردن و ساده سازی و عمیق تر کردن به جهت آموزش و پرورش استفاده کنند

و معلمان  باید این حقیقت را درک کنندکه جهت دسترسی وبه نتیجه رساندن و تحقق بخشیدن به اهداف مختلف آموزشی و اجراهای آموزشی باید از روش ها و رسانه های آموزشی نو استفاده کنند .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • در منتقل کردن پیام به مخاطب راستگو و صادق باشید :

در روند تولید محتوا تلاش بر فریب مخاطبتان نداشته باشید و پیام و نظرخود را با کمال راستگویی و صداقت منتقل کنید . نقل مطالب و محتواهای درست و صحیح و واقعی و به دور از هیجان های کاذب به مقاله شما اعتبار و ارزش می دهد و شما را متفاوت می کند با سایر تولید کنندگانی که مطالب صرفا به جهت مالی و تجاری تولید می کنند. از برگزیدن کلمه های غیر واقعی در مطلبتان دوری کنید .

در منتقل کردن پیام به مخاطب راستگو و صادق باشید :

به عنوان مثال عبارت 59 نفر کشته و مصدوم بسیار نا مفهوم می باشد و تصویر زیبا و واقعی ای را از حقیقت به مخاطب ارائه نمی دهد و باعث می شود فکر مخاطب مخدوش و درگیر باشد که تعداد کشته ها و مصدومان دقیقا چه تعدادی بوده است .

پس با رعایت این موضوع ، برای تیتر و کلمه های عنوان مطلب باید طبق حقیقت و مستندات عمل کرده و به صورت کامل و شفاف نوشته شود و برای مخاطب به طور کامل همه چیز تعیین گردد . بنابراین بهتر است با مخاطب خود صادق و راستگو باشید و سعی بر فریب و گمراه کردن آنها نداشته باشید .

  • دراختیار داشتن فهرستی از واژگان مهم و کلیدی

در تولید محتوای کامپیوتری و دیجیتالی این نکته بسیار مهم و دارای درجه اهمیت بالایی می باشد که شما واژه های کلیدی را به کار ببرید تا مخاطبان با جستجو و سرچ در اینترنت به نتیجه و مقصود خودشان هر چه زودتر دست یابند .

بنایراین استفاده از واژگان مهم و کلیدی دارای درجه اهمیتی بسیار بالا می باشد . همچنین در بالا رفتن و موثر تر بودن ارزش و اعتبار محتوایتان نقش کلیدی و نهایی دارد و از منظر سئو نیز بسیار مفید و موثر می باشد .

دراختیار داشتن فهرستی از واژگان مهم و کلیدی
دراختیار داشتن فهرستی از واژگان مهم و کلیدی

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • کنترل کردن و جستجوی محتوا و تولیدات دیگران در سایت ها و فرم های دیگر :

پیش از انکه بخواهید اقدام به تولید مطلب و محتوا کنید نخست می بایست سایر منابع و رفرنس های موجود را را با دقت بخوانید و مطالعه کنید و جستجو و بررسی های لازم را انجام داده و دقت کنید تا از کم و کاستی های سایر نویسندگان و نکاتی که به آنها دقت نداشته اند مطلع شوید و با در نظر گرفتن این نکات اقدام به تولید مطلب با کیفیت تر و با ارزش تری نسبت به سایر رقبا بنمایید .

  • در نوشتن و تولید مطلب به نیاز های مهم و پایه ای مخاطبان نیز توجه کنید و آنها را در نظر داشته باشید :

مطالبی که تولید می کنید فقط به منظور جلب توجه و رقابت با دیگر نویسندگان نباشد بلکه به صورتی باشد تا مخاطب شما با خواندن آن به چیزی که هدفش بوده دست یافته و خلا ذهنی اش را برطرف سازد و محتوای شما را بین آشنایان و دوستان خودش معرفی و آنها را ترغیب به بهره برداری از محتوایتان نماید. در غیر اینصورت مطلب شما به هدف نرسیده است .

  • هدف اصلی را عمیق مورد ارزیابی قرار دهید :

یکی از مواردی که باعث عدم رضایت مخاطب می شود این است که هدفی که شما برای مطلب خود در نظر گرفته اید را خیلی سطحی و ابتدایی مورد توجه قرار می دهید و مخاطب پس از علاقه مند شدن به موضوع شما و خواندن محتوایتان همچنان برایش نا مفهوم باقی می ماند و نتیجه اش عدم رضایت مخاطب می شود و افراد منبعد برای نوشته های شما هزینه نکرده و وقت نمی گذارند .

هدف اصلی را عمیق مورد ارزیابی قرار دهید :

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

انواع تولید محتوا را نام برده و توضیح دهید ؟

از دیگر جنبه های تولید محتوا که امروزه بسیار در جذب بازار و بازاریابی نقش بسیار موثر و پر رونقی پیدا کرده است ، تولید محتوای ویدیویی می باشد که در حال حاضر ، روز به روز در حال پیشرفت و پیچیده تر شدن می باشد .

این نوع از تولید محتوا می تواند به عنوان یک ابزاری قوی در جهت تبلیغات و رونق دادن هر چه بیشتر به کسب و کار ها بوده و می تواند کسب و کار های شما را معرفی و به دیگران بشناساند .

از دیگر قابلیت های این نوع از تولید محتوا این است که می تواند محصول شما را بسیار هیجان انگیز جلوه دهد و خیل زیادی از مخاطبان و مصرف کنندگان را وسوسه کند تا بخواهند این نوع محصول را تهیه و آن را امتحان کنند .

پس بنابراین زمانی که بحث تولید محتوای ویدیویی جهت بازاریابی پیش می آید با زمانی که شما فقط می خواهید صرفا یک ویدیوی ساده بسازید شرایط بسیار متفاوت است و باید یک سری الگو و قالب و فرم را شما در نظر بگیرید و یک سری ضوابط را همواره رعایت بکنید.

تا با رعایت این نکات و قوانین شما بتوانید یک تولید هدفمند از محتواهای ویدیویی داشته باشید تا علاوه بر اینکه محصول شما را به دیگران معرفی می کند بتواند بازدهی و تاثیرات لازم را بر مصرف کنندگان داشته باشد .

بنابراین ما در ادامه کار شما را با دیگر نوع از تولید محتوا که منطبق بر ویدیو می شود می خواهیم آشنا کنیم و به شما نکات و قوانینی که مستلزم موفقیت در این کار است را به شما ارائه دهیم .

انواع تولید محتوا را نام برده و توضیح دهید ؟
انواع تولید محتوا را نام برده و توضیح دهید ؟

تولید محتوای ویدیویی:

  • برای محتوای ویدیویی که قصد تولید آنرا دارید یک داستان داشته باشید

وجود قصه ، باعث می شود ویدیو شما تاثیر و نتیجه بالاتری داشته باشد . همچنین طبق تجربیات صاحب رای این زمینه شما باید در تولید محتوایی ویدیو از قدرت حسی ویدیو استفاده کنید تا هر چه بهترو بیشتر با مطالبات و نیاز های بینندگان ارتباط برقرار کند .

  • شروع ویدیو باید اصل متن را نمایش دهد

یک موضوع ثابت شده ای است که باید هدف ویدیو با مطلبی که بیننده منتظر دیدن آن است خیلی نزدیک و هم قطار باشد و گر نه طبق امار مخاطب تنها ظرف 15 ثانیه ویدیو را قطع می کند و از دیدن ان صرف نظر مینماید ، بنا براین باید این اطمینان به وجود بیاید که باید مقدمه ای درست داشته باشید تا بتوانید در ادامه تماشای فیلم مخاطب را پای سیستم خودش نگه دارید ، همچنین سرگرم کننده بوده و جنبه آموزنده بودن داشته باشد . احساس آسایش بخشی از عناصر ضروری یک ویدیو برای موثر بودن و دیده شدن است .

  • عنوانتان جذاب و جنجالی و مرتبط باشد

برای جلب توجه اولیه مخاطب برای دیدن ویدیوی شما ، ابتدا باید یک عنوان جنجالی و خاص برای ویدیدتان انتخاب کنید تا مخاطب را به سمت دیدن ویدیو سوق دهید ،همچنین علاوه بر داشتن یک عنوان جذاب شما باید در انتخاب کلمات کلیدی دقت داشته باشید که دقیقا مرتبط با ویدیوی شما باشد تا زمانی که بینندگان این کلمات مرتبط با ویدیوی شما را جستجو می کنند ، بتوانند ویدیو شما را پیدا کنند .

  • از ارزیابی مستقیم موضوع مورد نظر خودداری کنید .

به طور معمول بهتر است و توصیه می شود به جای اینکه به صورت مستقیم به محصول مورد نظر که می خواهید برای آن بازار یابی کنید به پردازید ، روی هدف کلی زوم کنید و در بخش هایی از فیلم نسبت به نقاط مثبت و ویژگی های مثبت محصولتان هم به صورت زیرکانه و پنهانی پرداخته و این مطلب را در دستور کار خود قرار دهید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • کسل کننده و خسته کننده نباشید

بی تردید هیچ کس دوست ندارد به تماشای یک فیلم کسل کننده بنشیند ، بنابر این جهت مفید بودن یک ویدیو تلاش کنید یکنواخت و کسل کننده نباشد و هر چه بیشتر جذاب و هیجان انگیز بوده تا به نتیجه دلخواه خود برسید .

ویدیو تولیدی مناسب با تکنولوژی های روز باشد

مطابق نظر سنجی های با اعتبار بیشتر بینندگان از دستگاه های هوشمند خود برای تماشای ویدیو استفاده می کنند و این رویه هر ساله در حال افزایش و رشد است ، بنابراین در تولید و ساخت ویدیو بیش از هر چیزی بر روی متناسب سازی و هم خوانی آن با گوشی های هوشمند که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، باید توجه کرد بعنوان مثال از بالا بودن حجم ویدیوخود داری کنید و سعی کنید ویدیو تولیدی شما حجم کمی داشته باشد تا هم دانلود کردن و هم ذخیره سازی آن آسان تر باشد.

ویدیو تولیدی مناسب با تکنولوژی های روز باشد
ویدیو تولیدی مناسب با تکنولوژی های روز باشد
  • URL شخصی را در ویدیو قرار دهید

برای به دست آوردن هر چه بیشتر بیننده و موثر تر بودن نتیجه و بازار یابی تان آدرس اینترنتی سایت خود را در ویدیو قرار دهید تا مخاطبان زیادی را برای معرفی هر چه بیشتر و کامل تر کالایتان به وب سایت خود هدایت و جذب کنید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • آموزنده بودن ویدیو برای بیننده :

بر اساس اعلام موسسه بازاریابی های الکترونیکی : یکی از راه های تاثیر گذار در بازاریابی ویدیو ، آموزش محور بودن ویدیو و یاد دادن به بینندگان است . بر همین اساس بیشتر فیلم هایی که برای بینندگان جنبه آموزنده دارد و جنبه ی راهنمایی و دلسوزی دارد بیشتر از ویدیو های ساده تاثیر گذار تر و تعداد بازید کنندگانش بسیار بیشتر می شود .

  • مخلوط کردن موسیقی با فیلم ، نتیجه بسیار عالی در پیش دارد

بدون شک وجود صوت در پس زمینه و بهمراه فیلم یک راه قوی و با کارایی بالا برای افزایش احساسات در حین دیدن آن فیلم است . بنابراین تلاش کنید از یک موسیقی ای که مربوط با عنوان فیلم است در صدای زیر و به اصطلاح پس زمینه ویدیو به طور ظریف وباریک استفاده شود .

مخلوط کردن موسیقی با فیلم ، نتیجه بسیار عالی در پیش دارد
مخلوط کردن موسیقی با فیلم ، نتیجه بسیار عالی در پیش دارد
  • از مخاطبان دعوت به انجام کاری کنید

مانند همه پست های یک سایت که در پایان از بینندگان خود می خواهند و از آنها خواهش می کنند که کاری مانند عضویت در خبرنامه و یا . . . را عمل کنند ، در تولید محتوای ویدیویی نیز باید این نکته را مورد توجه قرار داد . بر این اساس پس از تولید و تماشای ویدیو از خودتان این سوال را بکنید که پس از تماشای این فیلم علاقه دارید کدام کاری را انجام دهید ، بعد از آن همان کار را عینا در پایان فیلم از بیننده بخواهید .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • خلاصه و موجز بودن محتوای ویدیویی

امروزه بینندگان زمان نسبتا زیادی را برای تماشای یک فیلم نا آشنا صرف نمی کنند و همواره در حال سرچ و عوض کردن ویدیو هستند تا به فیلم مورد علاقه  خود دست یابند ، بنابراین شما در تولید محتوای ویدیو زمان کوتاهی برای ارائه هدف و عنوان دارید و به سرعت باید اصل موضوع را به تماشاچی برسانید ، به قول هل کلین هر قدر کمتر حرف بزنید ، مردم بیشتر به خاطر هایشان می سپارند .

خلاصه و موجز بودن محتوای ویدیویی
خلاصه و موجز بودن محتوای ویدیویی
  • از صوت حرفه ای و پخته استفاده کنید

صوت به کار رفته  در ویدیو که از کیفیت زیاد و شفافیت قابل قبولی برخوردار باشد همیشه در یک فیلم خوب تر و موثر تر از یک صدای ساده و نا پخته است ، همین علت برای گویندگان نیز وجود دارد ، به هر حال نیاز نیست برای داشتن صدایی خوب و حرفه ای هزینه ای پرداخت کنید ، بلکه فقط خوب و صحیح استفاده کردن از استعداد یک کارمند ساده که خوب و منظم حرف می زند و صحبت می کند ، میتواند موثر و مفید باشد .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

  • از شکل ویدیویی خوب بهره ببرید

یکی از نکاتی که هر فیلم بهتر است و باید داشته باشد ، دارا بودن قالب و شکل مناسب است . نداشتن فرمت خوب و متناسب برای یک ویدیو منجر به این می شود که فیلم شما در هر قالب و شکلی و یا سیستم عامل های گوناگون قابل پخش و ارائه شدن نباشد و در آخر کار عکس العمل و جواب خوبی از بیننده ها دریافت نکنید .

تولید محتوای صوتی :

یکی دیگر از انوع محتوا هایی که به تازگی رو به رشد است و طرفداران بسیار زیادی برای خود پیدا کرده است ، تولید محتوای صوتی یا همان پادکست ها می باشد .

تولید محتوای صوتی :
تولید محتوای صوتی :

برای تولید این محتوا شما هم می توانید یک کتاب معروف در زمینه های مختلف را انتخاب کرده و فایل صوتی آن را ضبط کنید و هم می توانید خودتان یک متن را که نوشته اید را در قالب فایل صوتی ضبط کرده و در اختیار سایر افراد دیگر قرار دهید .

تولید محتوای صوتی :
تولید محتوای صوتی :

تولید محتوای صوتی مزایا و معایبی دارد از جمله اینکه : به دلیل کمبود حوصله ی مخاطبان و نداشتن وقت کافی برای خواندن مطالب متنی ، می تواند یک گزینه ی بسیار مناسب و در دسترس شناخته شود . اما با توجه به اینکه هنوز برای بسیاری از مردم تعریف شده نیست و ساخت یک فایل صوتی با کیفیت نیازمند وسایل و تجهیزات گران و خاصی می باشد کمی تولید آن را با مشکل رو به رو کرده است . از این رو همه نمی توانند اقدام به ساخت آن ها کنند .

تولید محتوای صوتی :
تولید محتوای صوتی :

تولید محتوای الکترونیکی :

از دیگر انواع تولید محتوا ها ، تولید محتوای الکترونیکی است که در آن یک مدرس یا هر شخصی با کمک برخی نرم افزار های رایج نظیر پاور پوینت ، اقدام به ساخت نرم افزار های این چنینی می کند .

برای ساخت این نرم افزار ها باید به یک شناخت کلی و کامل در مورد جامعه ی مورد هدف خود رسید و توانست مطابق با سطح دانش جامعه ی مخاطب خود یک محتوای بسیار کامل تهیه کرد . در این نوع از محتوا ، همه نوع محتوایی نظیر متنی ، ویدیویی صوتی و  . . . . کاربرد دارد و فرد می تواند متناسب با نیاز از همه ی انواع محتوا ها هم زمان استفاده کند .

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

درآمدی که از تولید محتوا می توان حاصل کرد ، چه میزان است ؟

تولید محتوا را می توان یک کار فریلنسر در نظر گرفت و مطابق با میزان کاری که انجام می دهید حقوق در یافت خواهید کرد . به عبارت دیگر میزان درآمدی که از این کار به دست می آورید ، مطابق با تعداد مطالبی است که با کلمات مشخص شده در یک ماه تهیه کرده و تحویل می دهید .

اگر سایت برای یک شخص خاص باشد و خود آن فرد برای سایت خود محتوا تولید کند ، پس از مدتی با توجه به پیشرفت کاری خود ، میتواند اقدام  به فروش محصولات کرده و در نهایت در آمد بسیار زیادی کسب کند .

درآمدی که از تولید محتوا می توان حاصل کرد ، چه میزان است ؟
درآمدی که از تولید محتوا می توان حاصل کرد ، چه میزان است ؟

با توجه به اینکه در حال حاضر ، بسیاری از تجارت دنیا از طریق مجازی صورت می گیرد و بازار ها و . . . روز به روز نقششان کم رنگ تر می شود می توان برای موفقیت در زمینه ی فروش ، از سایت های مجاز استفاده کرد . ممکن است بسیاری از سایت ها ، برای پیشرفت سریع تر خود کارشناسان بیشتری را جذب کنند .

حقوقی که به این کارشناسان پرداخت می شود کاملا توافقی است و می تواند بر حسب مطلب و کلمه و هم چنین ماهیانه و هفتگی ، متفاوت باشد . پس به طور خلاصه می توان گفت که میزان در آمد یک تولید کننده ی محتوا ، تنها و تنها بستگی به فعالیت او دارد . به این معنا که هر چه مطالب بیشتری تولید کند در آمدش بیشتر خواهد شد و بالعکس .

درآمدی که از تولید محتوا می توان حاصل کرد ، چه میزان است ؟
درآمدی که از تولید محتوا می توان حاصل کرد ، چه میزان است ؟

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا چیست هستید

و در پایان کلام آخر :

هر چه که صنعت پیشرفت بیشتری می کند و نقش تکنولوژی در زندگی افراد مختلف برجسته تر میشود ، دنیای مجازی و آنلاین بسیار پر رنگ تر از قبل در زندگی افراد جای می گیرد . امروزه شاهد این موضوع هستیم که برای مثال حتی خریدن نان هم اینترنتی شده و اپلیکیشن هایی در این زمینه وجود دارد که شما می توانید بدون دغدغه نان مورد نیازتان را سفارش دهید .

از این رو اگر شما می خواهید در زمینه ی فروش محصولات خود یا معرفی آن ها موفق تر از قبل ظاهر شوید ، ساخت یک سایت آنلاین و بازاریابی اینترنتی می تواند یک گزینه ی بسیار مناسب در جهت رشد بیزینس شما باشد .

و در پایان کلام آخر :
و در پایان کلام آخر :

اما ساخت یک سایت به تنهایی کافی نیست و نیازمند انجام اقداماتی است که بتواند در میان انبوهی از سایت های مجازی ، رتبه ی بالایی کسب کرده و در جایگاه بالاتری ظاهر شود .

تولید محتوا از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن ، شما را به آنچه که در ذهن خود پرورانده اید نزدیک تر سازد . لذا آن را جدی بگیرید و برای آن وقت بگذارید . امید است که در اندک زمانی به رویاهای خود برسید . با تشکر از توجه و همراهی شما تا انتهای مقاله تولید محتوا چیست و امیدواریم از خواندن مقاله تولید محتوا چیست نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید