تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی

تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی بپردازیم.

پیشرفت کامپیوترها و تلفن های همراه و گسترش فضای مجازی تغییرات زیادی را در مشاغل سنتی ایجاد کرده و همین امر باعث شده که انتظارات افراد جامعه چه فروشندگان و چه مشتریان به طرز چشمگیری افزایش یابد.

 

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند سایت فروش لوازم الکترونیکی هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

در اینجا دیگر موضوع صرفا خرید یک وسیله نیست بلکه امروزه کاربران به مواردی مانند روش های خرید، خدمات پس از فروش، کیفیت محصول و مواردی از این دست توجه بیشتری از خود نشان می دهند. با توجه به پیشرفت هایی که در دنیای امروز صورت گرفته دیگر بعید است فردی برای خرید یک محصول ناچار باشد به شهر دیگری سفر کند و یا قبل از خرید یک محصول اطلاعاتی از آن نداشته باشد.

از همین رو بیشتر فرشگاه ها برای ماندن در عرصه رقابت و افزایش درآمدهای خود شکل مشاغل سنتی خود را عوض کرده و به صورت اینترنتی و الکترونیکی فعالیت می کنند. خیلی از مشاغل مانند فروشگاه های لوزم الکترونیکی وجود دارند که شکل کسب و کار خود را از سنتی به شکل مدرن تغییر داده اند. البته بیشتر این افراد همچنان شکل سنتی کار خود را نیز حفظ کرده اند و در کنار آن به شکل مدرن و دیجیتالی اقدام به کسب و کار می کنند.

امروز ما در این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی فروشگاه های لوازم الکترونیکی بپردازیم و ببینیم اگر بخواهیم یک فروشگاه اینترنتی فروش لوازم الکترونیکی راه اندازی کنیم چه باید بکنیم!

افراد زیادی همواره بوده اند که اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در حوزه فروش لوازم الکترونیکی نموده اند اما یکی از مشکلاتی که برای آن به وجود آمده عدم برآورده شدن انتظارات آن ها بوده است.

در واقع مسئله ای که بیشتر این فروشنده ها به آن اشاره می کنند عدم فروش بالا و بازدید از سایت است. حال آنکه سایت های فروش لوازم الکترونیکی وجود دارند که بسیار معروف هستند و درآمد آن ها بسیار زیاد است.

در اینجا این سوال پیش می آید که مشکل کار این افراد در چیست؟ وقتی به سایت آن ها نگاه می کنیم با لیستی از محصولات مواجه می شویم که بعضا بسیار کامل است و حتی قیمت های خوبی نیز گذاشته اند.

اما مشکل اساسی این است که علی رغم تمام تبلیغاتی که کرده اند بازدید کننده های آن ها کم است و یا اصلا با جست و جوهایی که انجام داده ایم سایت آن ها در لیست نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو نبوده است. واقعا دلیل این مشکل چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که یکی از مسائل مهمی که در راستای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی وجود دارد بحث بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است. این مورد همان موردی است که این استارت آپ ها به آن توجه نداشته اند و همین امر سبب بازدهی کم فروشگاه اینترنتی آن ها شده است.

در واقع مشکل اساسی بازدید کم فروشگاه و رتبه پایین آن ها در موتورهای جست و جو می باشد که آن هم در اثر نادیده گرفتن قوانین سئو ایجاد شده و سبب بروز این مشکل شده است.

در گذشته فروشندگان به راحتی با چاپ آگهی و پخش آن در سطح شهر خود را به مشتریان معرفی می نمودند. اما حال که ما در فضای غیر واقعی و مجازی فعالیت می کنیم تکلیف چیست؟ واضح است که کسب و کار در هر فضای قوائد خاص خودش را دارد.

شما باید قبل از شروع فعالیت در فضای مجازی قوائد دیجیتال مارکتینگ را فراگیرید تا بتوانید به اهداف تجاری خود برسید. در این مقاله ما قصد داریم تا با معرفی روش های دیجیتال مارکتینگ و به طور تخصصی بررسی موضوع تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی شما را با روش های افزایش راندمان کسب و کار و درآمد زایی بیشتر آشنا نماییم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

مواردی که در این مقاله به آن ها می پردازیم:

تولید محتوا چیست؟

قالب ها و فرمت های تولید محتوا چیست؟

اهمیت تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی چیست؟

برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی از چه قالب ها و فرمت های تولید محتوا می توانیم استفاده نماییم؟

اصول نگارش در تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی

چه منابعی برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی وجود دارد؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه ابزارهایی استفاده می کند؟

[/stextbox]

 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یکی از ابزارات دیجیتال مارکتینگ می باشد. تولید محتوا یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد. زیرا در این روش دیگر خبری از تبلیغات تهاجمی و آزار دهنده نیست.

هدف از تولید محتوا این است که شما با محتوایی عملی و آموزشی که می سازید بر دانش کاربران خود می افزایید که این مورد نتنها سبب افزایش بازدید سایت و فروشگاه شما می شود بلکه می تواند به اعتبار شما در فضای مجازی نیز منجر شود

تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا چیست؟

و علاوه بر این ها با این کار بار علمی کاربران خود را نیز افزایش داده اید. در تولید محتوا این شما نیستید که در پی کاربران هستید بلکه در عمل این کاربران هستند که با توجه به نیازشان به سایت شما مراجعه می کنند و این بزرگترین امتیاز و فرصت رسیدن به اهداف تجاری برای شما محسوب می شود.

در این روش دیگر شما کاربران را با تبلیغات آزاردهنده از خود نمی رنجانید و بلکه این خود کاربران هستند که معمولا پس از چند بار بازدید از سایت شما به مشتریان دائمی و وفادار شما تبدیل می شوند.

اما مسئله به همین سادگی هم نیست. خود تولید محتوا و بازاریابی محتوا کاری است که نیاز به داشتن تخصص های لازم دارد. شما برای تولید محتوا باید به قوانین و قواعد سئو آشنایی داشته باشید و علاوه بر آن باید تمام قالب ها و فرمت های تولید محتوا را بشناسید و با توجه به مخاطبین و نوع فعالیت کسب و کارتان اقدام به تولید محتوا نمایید. که در ادامه بیشتر به این مسائل می پردازیم.

 

قالب ها و فرمت های تولید محتوا چیست؟

همانطور که گفته شد شما باید برای تولید محتوا در هر زمینه ای اول با اصول و مبانی تولید محتوا آشنایی لازم را داشته باشید و بدانید که بهترین قالب و فرمت برای تولید محتوا در زمینه کسب و کار شما چیست.

قالب ها و فرمت های تولید محتوا چیست؟
قالب ها و فرمت های تولید محتوا چیست؟

قالب های تولید محتوا

بحث در مورد قالب های محتوا پیچیده نیست به طور کلی ما در تولید محتوا با چهار قالب متن، صدا، تصویر و ویدئو رو به رو هستیم که می توان در تولید محتوا از یک قالب و یا چند قالب به صورت ترکیبی استفاده نماییم.

قالب های تولید محتوا
قالب های تولید محتوا

فرمت های تولید محتوا

خوشبختانه ما در فرمت های تولید محتوا بیش از 40 مورد را داریم که می توان بر اساس نیاز از هر کدام از آن ها استفاده نمود. این فرمت ها می تواند شامل مواردی همچون اینفوگرافیک، رپورتاژ، انیمیشن، وایت پیپر، کتاب های الکترونیک، پادکست ها و مواردی از این دست شود که در ادامه لیست آن ها را قرار داده ایم.

اهمیت تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی چیست؟

همانطور که قبلا نیز گفته شد برای اینکه فروشگاه شما در اینترنت دیده شود باید به تولید محتوا بپردازید. درواقع قواعد دیجیتال مارکتینگ اینگونه حکم می کند که شما برای اینکه بتوانید رتبه بیشتری در موتورهای جست و جو کسب کنید و کسب و کار خود را رونق بخشید باید به تولید محتوا و جذب مخاطبین بیشتر بپردازید.

اهمیت تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی چیست؟
اهمیت تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی چیست؟

اما سوال اینجاست که این تولید محتوا چگونه می تواند باعث افزایش مخاطبین فروشگاه ما شود و این افراد چه کسانی هستند؟

واقعیت این است که علوم مرتبط با برق، الکترونیک و یا کامپیوتر، جز پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی می باشند و در کنار همه شیرینی و جذابیتی که دارند بسیار سخت هم می باشند. خیلی از دانشجویان و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند در طول کار خود چه در دانشگاه و چه در محیط کسب و کار به گره هایی در کار خود بر می خورند که اغلب حل آن ها کار ساده ای برایشان نیست.

اهمیت تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی چیست؟
اهمیت تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی چیست؟

از همین رو این افراد معمولا ناچارند به منابع اطلاعاتی مراجعه نمایند که بزرگترین آن ها همین اینترنت می باشد.

شما به عنوان یک فروشنده لوازم الکترونیک اگر بتوانید به سوالات آن ها پاسخ دهید توانسته اید قدمی بزرگ در جذب مشتری برای سایت خود بردارید.

البته تمام کار به همین ختم نمی شود. در نظر بگیرید که دانشجویی در حال انجام پروژه دانشجویی می باشد. حتما در این راستا ممکن است به قطعاتی برای ارائه نمونه کار نیز احتیاج پیدا کند و این بهترین فرصت برای شما می باشد تا بتوانید محصولات خود را در معرض دید آن ها قرار دهید.

از سوی دیگر افراد زیادی هستند که شاید رشته آن ها نیز برق و الکترونیک نباشد اما از آنجایی که امروزه بیشتر افراد خواسته یا ناخواسته با لوازم الکترونیکی سروکار دارند علاقه مند به یادگیری مسائل فنی حوزه برق و الکترونیک هستند که آن ها هم اغلب از اینترنت به عنوان منبع اطلاعات خود استفاده می کنند.

حال اینجاست که اهمیت تولید محتوا برای سایت فروش لوازم الکترونیک مشخص می شود. در واقع موضوعی که می خواهیم به شما بگوییم این است که تنها روش دیده شدن شما برای این افراد تولید محتوا است.

محتوایی که بتواند به سوالات گوناگون این افراد را تحت پوشش خود قرار دهد و زمانی که این افراد در جست و جوی راه حل مشکل خود هستند این سایت شما باشد که جزء اولین نتایج نمایش داده شده موتور جست و جو باشد و کاربران به سایت شما به عنوان یک مرجع معتبر چه در زمینه مشاوره آموزش و چه در زمینه تامین قطعات و لوازم مصرفی نگاه نمایند.

 

برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

ببینید فعالیت در حوزه برق و الکترونیک کاری نیست که هرکسی بتواند از پس آن برآید. تمام موارد در این حوزه تخصصی است. یکی از عمده تفاوت هایی که در فعالیت ها رشته های برق و الکترونیک با سایر رشته های تخصصی وجود دارد این است که در بیشتر موارد اولین اشتباه می تواند به آخرین اشتباه منجر شود و خسارات جانی و یا مالی به وجود آورد.

پس اهمیت کار زیاد است و نویسنده باید حتما از دانش و اطلاعات کافی برخوردار باشد. اگر یک تولید کننده محتوا در این حوزه از دانش کافی برخوردار نباشد می تواند با اطلاعات اشتباهی که ارائه می دهد کاربران را دچار مشکل نماید.

شاید لازم نباشد که یک مهندس الکترونیک اقدام به نوشتن مطلب کند اما نویسنده باید حداقل مهارت هایی که برای یک تولید کننده محتوا در حوزه الکترونیک لازم است مانند آشنایی با قوانین الکترونیک، ولتاژ، جریان، توان، شناختن انواع لوازم و قطعات الکترونیک و به طور کل آشنایی با منطق حاکم بر علوم برق و الکترونیک را داشته باشد تا بتواند علاوه بتواند علاوه بر جست و جوی درست اطلاعات درست را از غلط تشخیص دهد و بداند که دارد چه می نویسد!

برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی به چه مهارت هایی نیاز داریم؟
برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی از چه قالب ها و فرمت های تولید محتوا می توانیم استفاده نماییم؟

از آن جایی که فعالیت در حوزه فروش لوازم الکترونیکی بسیار گسترده است این مورد را باید با توجه به نوع فعالیتتان انتخاب نمایید.

تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی می تواند شامل مواردی چون معرفی و انباکس محصول، تازه های دنیای الکترونیک، آموزش های تخصصی دانشجویان مانند کار با ابزارات اندازه گیری، نحوه محاسبه ظرفیت قطعات، آموزش کار با نرم افزارهای تخصصی برق و … باشد.

در مواردی مانند آنباکس محصولات و بررسی تخصصی بهترین فرمت ویدئو می باشد. شما در تولید محتوا در این حوزه باید به صورت کاملا حرفه ای عمل نمایید، از انیمیشن ها، جلوه های ویژه، آهنگ متن و … استفاده نمایید. همه این ها می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد.

در مورد آموزش های تخصصی اصولا از فرمت های متنی به همراه تصاویر استفاده می شود. اما استفاده از فرمت ویدئویی هم مرسوم است.

در آموزش های پایه برای دانش آموزان و افراد کم سن و سال بهترین فرمت انیمیشن می باشد.

برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی از چه قالب ها و فرمت های تولید محتوا می توانیم استفاده نماییم؟
برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی از چه قالب ها و فرمت های تولید محتوا می توانیم استفاده نماییم؟

اصول نگارش در تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی

در تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی آن چه که باید به آن توجه داشت مخاطبین سایت است. افرادی که معمولا از سایت های فروش لوازم الکترونیکی بازدید می کنند معمولا یا دانشجویان رشته الکترونیک و برق هستند یا اساتید مرتبط و یا دانش آموزان و یا افرادی هستند که هیچ تخصصی در این حوزه ندارند و علاقه مند به یادگیری می باشند.

شما باید محتوای مناسب را برای تمام این گروه ها تولید کنید و این نکته را به یاد داشته باشید که محتوای تولیدی شما باید حتما درست باشد و هیج گونه نکته اشتباه در آن نباشد. زیرا در این صورت ممکن است افراد اعتماد خودشان را نسبت به شما از دست بدهند و آمار بازدید سایت شما کاهش یافته و از مشتریان شما روز به روز کاسته شود.

اصول نگارش در تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی
اصول نگارش در تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی

به طور کل می توان در مورد اصول نگارش در مورد سایت فروش لوازم الکترونیک به موارد زیر اشاره نمود.

ارائه اطلاعات درست

همانگونه که قبلا نیز گفته شد شما باید در تولید محتوای تخصصی اطلاعات درست و قابل اطمینان را ارائه دهید. خصوصا که در رشته های برق و الکترونیک ما همواره با بحث منطق رو به رو هستیم و محتوای شما باید در عمل کاربرد خودشان را نشان دهند. شما باید همواره در بحث ارائه مشخصات فنی در معرفی محصولات و یا آموزش هایی که در سایت خود می گذارید از صحت و سقم اطلاعات اطمینان حاصل کنید.

داشتن تخصص و دانش لازم

در تولید محتوا در زمینه سایت های فروش لوازم الکترونیکی، نویسنده باید حتما با منطق کار آشنایی لازم را داشته باشد و خودش بداند که دارد چه می نویسد. خصوصا که در نگارش متون تخصصی که گاها بخش هایی از مطالب توسط موتورهای جست و جو کپی تشخیص داده می شود نیاز است که گاهی اوقات نویسنده بتواند مطالب را به گونه ای دیگر عنوان کند.

در اینجا است که باید نویسنده سواد لازم در حوزه برق و الکترونیک را داشته باشد تا بتواند هم به راحتی از لغات معادل استفاده کند و هم مهمتر از آن بتواند در اینترنت به جست و جوی مطالب بپردازد و از کلید واژه ها و اصطلاحات مطرح این حوزه آگاهی لازم را داشته باشد.

سادگی در نگارش محتوا

برخلاف رشته های نظری مانند علوم انسانی و مانند آن، رشته هایی که با منطق سروکار دارند باید در آن ها از استفاده از کلمات پیچیده و بازی با کلمات پرهیز نمود. اگر با اساتید و دانشجویان رشته های حوزه ریاضیات، کامپیوتر، برق و الکترونیک سروکار داشته باشید می توانید ببینید که خواندن دروس رشته هایی مانند علوم انسانی، ادبیات و مانند آن جزء ملال آور ترین کارها برای آن ها می باشد. مطالب شما همواره باید به طور خلاصه و بدون استفاده از کلمات عجیب و غریب باشد.

نکته ی دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که اگر دارید برای افرادی که تخصص در این حوزه ندارند محتوای آموزشی تولید می کنید از سختی و خشکی مطالب بکاهید. مطالب را طوری بیان کنید که این افراد بتوانند آن ها را درک کنند و به این ترقیب شوند که مطلب تا آخر دنبال کنند.

تبلیغات در ارائه مطالب

در اینجا هوشمندی شما می تواند شما به طرز چشمگیری به اهداف تجاریتان برساند. نباید در نگارش متن به طور مستقیم از تبلیغات استفاده کنید و تبلیغات شما باید به گونه ای باشد که کاربر احساس نکند که دارد یک متن تبلیغاتی را می خواند.

تبلیغات در ارائه مطالب
تبلیغات در ارائه مطالب

به عنوان یک ایده و پیشنهاد می توانم به شما بگویم بهتر است در نگارش محتوا برای فروشگاه الکترونیکی لوازم الکترونیک خود، برای کاربران و افراد علاقه مند نیاز ایجاد نمایید. یعنی شما در اینجا می توانید به اطلاعاتی که به آن ها می دهید همواره این وسوسه را در آن ها ایجاد کنید که تصمیم به ساخت فلان دستگاه یا سیستم کنند که پس از آن این نوبت شماست که آن ها را به آرامی به قسمت فروش محصولات خود هدایت کنید. این اصلا کار بدی نیست و خیلی از شرکت های بزرگ دنیا نیز از همین روش ها برای فروش بیشتر محصولاتشان استفاده می کنند.

چه منابعی برای تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی وجود دارد؟

منابع زیادی برای تولید محتوا برای سایت های فروش لوازم الکترونیکی وجود دارد.

از سایت ها و منابع آموزشی و اطلاعاتی خارجی و ایرانی گرفته تا کتاب های دانشگاهی و مواردی از این دست. در صورتی که شما فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید می توانید از بروشور و راهنماهی همراه محصولات موجود در فروشگاهتان استفاده نمایید. همچنین می توانید با بررسی تخصصی برخی از محصولات مهم که در فروشگاهتان موجود می باشد تجربه کاریتان را با مخاطبینتان در میان بگذارید.

یکی دیگر از منابع کسب اطلاعات می توانند کاربرانتان باشند. شما می توانید از کاربرانتان بخواهید که تجربه کار با یک محصول و یا آموزش های خاصی را در سایت شما تولید کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه ابزارهایی استفاده می کند؟

به طور کلی به هرگونه بازاریابی و معرفی خدمات که به وسیله دستگاه های دیجیتال و الکترونیکی مانند کامپیوتر ها و فضای مجازی انجام شود دیجیتال مارکتینگ می گویند. موضوع  کاملا واضح است همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد کسب و کار در هر فضایی قواعد و اصول خود را دارد و شما باید برای کسب و کار در فضای مجازی، قواعد و اصول دیجیتال مارکتینگ را فرا گیرید.

از جمله روش ها و ابزارهایی  که در دیجیتال مارکتینگ وجود مورد استفاده قرار می گیرد می توان به مواردی چون بازاریابی موتورهای جست و جو یا SEM، بهینه سازی موتورهای جست و جو یا SEO، بازاریابی محتوا یا content marketing

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing، تبلیغات کلیکی یا PPC، بازاریابی ایمیلی یا email marketing، تبلیغات بنری یا Banner Advertising، بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing، بازاریابی موبایلی، اینفلوئنسر مارکتینگ یا  Influencer Marketing و مواردی از این دست است.

همانطور که می بینید مواردی که ما در اینجا بیان کرده ایم بسیار زیاد است و پرداختن به همه آن ها در این مقاله نمی گنجد اما ما سعی کردیم تا اسامی را به طور کامل هم فارسی و هم انگلیسی بنویسیم تا شما در صورت نیاز خود بتوانید به تحقیق در مورد آن ها بپردازید.

در این مقاله از آن جایی که موضوع مورد بررسی ما تولید محتوا سایت فروش لوازم الکترونیکی می باشد ما در ادامه بیشتر به موضوع تولید محتوا و مسائل مربوط به آن در کسب و کارهای حوزه فروش لوازم الکترونیکی می پردازیم.

سخن آخر

به عنوان کلام آخر باید بگوییم در بین تمامی روش های دیجیتال مارکتینگ که بیان شد، تولید محتوا یکی از بهترین ابزارات و روش های جذب مشتری است. شاید خود شما هم بعضی اوقات از این تبلیغات برخی از شرکت ها به ستوه آمده باشید.

سوای این مورد اصلا افرادی که در حوزه هایی مانند برق و الکترونیک فعالیت می کنند غالبا افرادی فنی هستند که توجه زیادی به تبلیغات ندارند و تبلیغات برای یک فروشگاه در این حوزه مگر در موارد خاص کار درستی نیست. آنچه که مهم است این است که شما باید به کارگیری بهترین متدها برای تولید محتوا رتبه سایت خودتان را در موتورهای جست و جو افزایش دهید و با اطلاعات مفید و سودمندی که ارائه می دهید روز به روز بر تعداد مخاطبین خود بیافزایید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید