تولید محتوا سایت روانشناسی

تولید محتوا سایت روانشناسی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امروزه تولید محتوا سایت روانشناسی ، با توجه به گسترش این حوزه در دنیای مجازی یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مدیران وب سایت‌ها و نویسندگان می باشد. ما شاهد هستیم که مردم توجه بیشتری به روانشناسی نشان می دهند و روز به روز این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. باتوجه به اینکه سایت‌های فعال در این حوزه عموما محتوا محور هستند، این مسأله که تا چه اندازه باید به محتوای سایت روانشناسی توجه شود را مشخص می کند.

تولید محتوا سایت روانشناسی
تولید محتوا سایت روانشناسی

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند سایت روانشناسی هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

در واقع در این قبیل سایت ها، محتوا یک جز اصلی و بسیار مهم می باشد. اگر بیشتر توجه کنیم، امروزه شاهد نفوذ دنیای مجازی و گردش و تبادل اطلاعات به حوزه های مختلف هستیم. این تبادل اطلاعات از حوزه های تکنولوژی گرفته تا خرید و فروش و حتی به حوزه سلامت، چه سلامت جسم و چه سلامت روان،‌ کشیده شده است. اما این موضوع مزایا و معایب خودش را دارد.

در واقع این مسأله در بحث سلامت اول از هرچیز مورد اعتماد بودن مطلب را می طلبد. در واقع چون این حوزه با سلامت افراد در ارتباط است و عملاً هر کسی میتواند در فضای مجازی در رابطه با آن تولید محتوا کند.

اعتماد به محتوای سایت

این نگرانی برای افراد بوجود می‌آید که محتوای سایت تا چه اندازه مورد اعتماد است. ولی این مشکل بیشتر در بخش سلامت جسم است و در سلامت روان و روانشناسی موضوع کمی آسان‌ تر و راحت‌ تر می شود.

شما در حقیقت به عنوان یک مشاور مجازی برای مخاطبین خود تولید محتوا میکنید. آن‌ها به دلایل و مشکلات روانشناختی مختلف به وب سایت شما مراجعه میکنند و عموما به دنبال ارتباط برقرار کردن میان مطالب شما و مشکلات خودشان هستند.

اعتماد به محتوای سایت
اعتماد به محتوای سایت

این موضوع یک حقیقت است که اکثراً افرادی که درگیر مشکلات سلامت روان مختلف، از افسردگی و اضطراب تا روانشناسی خانواده و … هستند به وب سایت‌هایی با همین موضوع مراجعه میکنند و به نوعی به دنبال یک راه حل و از طرفی به دنبال یک همدلی در محتوای مورد نظر خود میگردند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

اهمیت فضای مجازی در حوزه سلامت

نحوه نگارش مطالب سلامت محور چگونه است

چه محتوایی برای سایت روانشناسی بهتر است؟

تولید محتوا برای روانشناسی خانواده

تولید محتوا برای روانشناسی فردی

تولید محتوا برای روان‌شناسی جامعه

چند ایده مناسب برای محتوای سایت روانشناسی

[/stextbox]

 

اهمیت فضای مجازی در حوزه سلامت

فضای مجازی در سال‌های اخیر نقش خودش را در میان افراد و زندگی روزمره آن‌ها تثبیت کرده است و همچنان در حال پیشرفت در این میانه است. اهمیت فضای مجازی در حوزه های مختلف، همواره بیشتر از گذشته می شود.

ما در طول روز برای مسائل و موارد مختلف به اینترنت رجوع می کنیم و از اپلیکیشن ها گرفته تا وب سایت‌های مختلف و موتور های جستجو استفاده میکنیم. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر شد که مردم دریافتند که استفاده از فضای مجازی، اطلاعات بسیاری را برای آن‌ها فراهم میکند و آن‌ها میتوانند همیشه و همه جا به اطلاعاتی در همه حوزه ها دسترسی داشته باشند.

این اطلاعات بیشتر از گذشته باعث شد که مردم به این دنیای پیچیده و گسترده وارد شوند و درواقع ما رفته‌رفته شاهد حضور پررنگ فضای اینترنت در زندگی و راحتی مردم بودیم.

اهمیت فضای مجازی در حوزه سلامت
اهمیت فضای مجازی در حوزه سلامت

کم کم حوزه های شغلی و علوم مختلف هم به دنیای مجازی قدم گذاشتند و امروزه اینترنت، یک بانک اطلاعاتی از همه چیز است. همه چیز به معنای کلمه! و البته که این موضوع شامل حوزه سلامت هم شده است.

پس از مدتی فعالان این حوزه و متخصصان در حوزه های کاری مختلف وارد دنیای مجازی شدند و برخی به راهنمایی و مشاوره، برخی به ارائه اطلاعات و برخی هم به کسب و کار در این حوزه پرداختند. این موضوع بیشتر با استقبال عموم مواجه شد

و امروزه اکثر افراد برای کسب اطلاعات در زمینه بیماری‌های مختلف جسمی و روانی، دارو ها، عوارض آن‌ها و حتی گرفتن مشاوره پزشکی به فضای مجازی مراجعه می کنند و این چند علت دارد که مهم‌ترین آن‌ها دسترسی و البته هزینه است.

شما می توانید به مطالب نوشته شده توسط یک پزشک معتبر در یکی از شهرهای بزرگ دسترسی داشته باشید. با او گفتگو کنید و مشاوره بگیرید بدون اینکه نیاز داشته باشید به اون شهر و یا اون مطب مراجعه کنید. حداقل نه تا زمانی که پزشک شما تشخیص بدهد!

این موضوع اما مزایا و معایبی هم به همراه داشت.

شما در واقع نمیدانستید که وب سایتی که برای شما نسخه‌ای را تجویز میکند یا پیشنهاداتی را ارائه میدهد که مستقیم با سلامتی شما در ارتباط است، آیا واقعاً برای شما قابل اعتماد است؟ آیا می‌شود واقعاً به تمامی مطالب درج شده در این وب سایت اعتماد کنید؟‌ واقعاً یک پزشک متخصص در پشت این همه نظریه و تجویز مختلف است یا صرفاً یک نویسنده علاقمند به حوزه سلامت؟

همه این‌ها اما، باعث نشد که این حوزه از رونق بیوفتد بلکه استفاده از آن روزانه بیشتر از گذشته نیز می شود.

حال بیان این مطالب از چه نظر اهمیت دارد؟‌ از آنجا که شما به عنوان یک فعال در حوزه سلامت و بخصوص، سلامت روان بدانید که دغدغه ها و نگرانی‌های مخاطبان شما چیست و شما برای رفع این نگرانی‌ها باید چه اقداماتی را در نظر داشته باشید.

اقداماتی که بتواند اعتماد مخاطبین شما را جلب کند، در نهایت باعث می‌شود تا مخاطبان شما بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند و اعتبار بیشتری هم در این زمینه کسب کنید.

این مسأله بطور مستقیم با محتوای شما سر و کار دارد. یعنی شما به عنوان یک وب سایت فعال در حوزه سلامت با محتوا ارتباط دارید و محتوا محور هستید. در واقع اینجا وظیفه نویسندگان سایت بیشتر از پیش سنگین می‌شود و حالا نویسنده‌های وب سایت شما باید به عنوان یک مشاور سلامت به انتشار مطالب برای مخاطبان بپردازند.

این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که مخاطبان سایت‌های سلامت و روانشنانسی، معمولاً مخاطبان همیشگی هستند. به این معنا که آن‌ها کم کم می‌شوند مشتری ثابت شما و در وب سایت شما عضو می‌شوند و همه روزه مطالب شما را دنبال می کنند. این اتفاق تنها با یک ورود اولیه از موتور های جستجو و خواندن یک مطلب شروع می‌شود و اگر این موضوع به دل مخاطب نشست. مخاطب به عنوان یک مشتری ثابت، همیشه به سایت شما و مطالب شما سر می زند.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت روانشناسی هستید

 نحوه نگارش مطالب سلامت محور چگونه است؟

تا اینجا مشخص شد که نقش دنیای مجازی در حوزه سلامت تا چه اندازه پررنگ است. همچنین، گفته شد که برای جذب مخاطب در این حوزه و وب سایت‌های فعال آن باید به چه مواردی توجه کرد. دانستیم که محتوای این وب سایت‌ها حرف اول را میزند و هیچ چیز مهم‌تر از محتوای آن‌ها نیست.

 نحوه نگارش مطالب سلامت محور چگونه است؟
نحوه نگارش مطالب سلامت محور چگونه است؟

حال از اهمیت محتوا با خبر شدیم. بهتر است بدانیم که محتوای این حوزه باید بطور کلی از چه اصولی پیروی کند.

اول ما از اعتماد و اطمینان مخاطبان به وب سایت شما گفتیم. این موضوع به این معناست که اگر شما به عنوان یک وب سایت وابسته به کلینیک یا پزشک خاصی فعالیت میکنید. حتماً مطالب را تحت نظر یک فرد متخصص در این زمینه تولید کنید و محتوای شما به تأیید آن‌ها برسد.

همواره سعی کنید از منابع قابل اعتماد در محتوای خود در حوزه سلامت استفاده کنید. نگارش محتوا در حوزه سلامت حتماً مستلزم یک منبع موثق است. اگر شما به عنوان یک فعال علاقمند به این حوزه قصد تولید محتوا دارید بهتر است این نکته را مدنظر قرار دهید که محتوای شما ممکن است ارتباط مستقیمی با سلامت فردی داشته باشد، پس ارائه منابع و بخصوص منابع دست اول در این زمینه بسیار مهم است.

همیشه پاسخگوی بازخورد مخاطبان خود باشید. این مسأله به کسانی که برای بار اول با مطالب شما مواجه می‌شوند حائز اهمیت است. این به آن معناست که شما پشتیبانی از مطالبی که نوشته‌اید به مخاطبان خود ارائه میدهید و این موضوع برای اکثر بازدید کنندگان اهمیت دارد.

مطالب سلامت محور معمولاً به ارائه راهکار های مختلف میپردازند ولی عوارض و فواید این راه حل‌ها را هم قید میکنند. تا در نهایت انتخاب برعهده مخاطب باشد. تأکید بر مراجعه به متخصصان این حوزه هم از دیگر مواردی است که همواره در محتوای حوزه سلامت به آن توجه می شود.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت روانشناسی هستید

 چه محتوایی برای سایت روانشناسی بهتر است؟

پیش از این، نکاتی را در رابطه با تولید محتوای سلامت محور در همه حوزه های سلامت بطور کلی گفتیم، اما برای تولید محتوا سایت روانشناسی، موضوعات مختلفی است که میتوانید به آن‌ها بپردازید. که البته هر موضوع هم توجه به موارد خاصی را میطلبد. این موضوعات شامل روانشناسی خانواده، روانشناسی فردی، روانشناسی جامعه و … می شود.

این موضوعات هر روز گسترده‌تر از دیروز می‌شود و افراد در حوزه های مختلفی به سمت روانشناسی و تحقیقات سلامت روان وارد می شوند.

امروزه جامعه ما، با همه مشکلاتی که دارد نیازمند توجه بسیار بیشتری به حوزه روان و روانشناسی دارد. این موضوع با توجه به دسترسی ای که افراد جامعه به فضای مجازی دارند و زمان زیادی را که در این محیط صرف میکنند برجسته‌تر شده است.

 چه محتوایی برای سایت روانشناسی بهتر است؟
چه محتوایی برای سایت روانشناسی بهتر است؟

امروزه برای موضوعات مختلف روانشناختی، افراد بلافاصله به دنبال راهکاری هایی در فضای مجازی هستند. این خود چند دلیل عمده دارد:

فضای مجازی برای آن‌ها ارزان‌تر تمام میشود. این موضوع به این جهت که اکثر روانشناسان حضوری، معمولاً حق مشاوره های مختلف و گاهی اوقات، گرانی را می گیرند. باعث شده است که اولویت افراد برای مشکلات روحی خود جستجو در فضای مجازی باشد. این موضوع باید ها و نباید های خود را دارد و نمیتوان گفت که این کار از اساس درست است یا ن، بلکه هدف ما بیان حقیقت این مسأله است.

دلیل بعدی آن دسترسی راحت‌تر است. همانطور که گفته شد، همه افراد در همه جای کشور توانایی دسترسی به مشاوران خبره و روانشناسان مطرح را ندارند و این مهم خود باعث شده است که به اول از هرچیز به جستجو در محیط مجازی دست بزنند و از مطالب منتشر شده در فضای مجازی که معمولاً توسط افراد خبره در این زمینه نوشته می‌شود استفاده ببرند.

امروزه برای موضوعات مختلف روانشناختی، افراد بلافاصله به دنبال راهکاری هایی در فضای مجازی هستند. این خود چند دلیل عمده دارد:
امروزه برای موضوعات مختلف روانشناختی، افراد بلافاصله به دنبال راهکاری هایی در فضای مجازی هستند. این خود چند دلیل عمده دارد:

همچنین، یکی از دلایلی که شاید خیلی تابحال قابل لمس نبوده است ولی از اهمیت قابل توجه ای برخوردار است. بحث بیان مشکلات در فضای مجازی است. معمولاً افراد به دلایل مختلف نمیخواهند حضوراً مشکلات خود را با مشاور درمیان بگذارند و این موضوع سبب می‌شود که در فضای مجازی و جایی که هویت آن‌ها پنهان میماند مشکلات خود را مطرح کنند.

البته این فرهنگ غلطی است ولی درحال حاضر یک مشکل عمده برای افراد محسوب می‌شود که خب فضای مجازی توانسته است این مشکل را با کمک امکانات مختلفی که دارد برطرف کند.

همانطور که گفتیم. تولید محتوای روانشناسی به حوزه های مختلف این شاخه هم برمیگردد. شما بهتر است که در یک حوزه بصورت تخصصی فعالیت کنید و اگر هم وابسته به کلینیک روانشناسی بخصوصی هستید، می توانید با توجه به حوزه تخصصی کلینیک خود اقدام به مشاوره کنید. یک سری اصول کلی در نگارش محتوای روانشناختی وجود دارد که ابتدا بهتر است به آن‌ها بپردازیم و بعد به سراغ حوزه تخصصی این حرفه برویم.

به خاطر داشته باشید، مخاطبان شما هنگام ورود به مطالب شما که عمدتا در رابطه با مشکلات و معضلات روحی و اجتماعی میشود. به دنبال یک پاسخ و یک راه حل هستند. این راه حل ارائه شده توسط شما به مخاطبان باید کاملاً صمیمانه و البته صریح باشد.

شما همان اندازه که باید صمیمیت خود را در لحن محتوایتان حفظ کنید. همان اندازه هم لازم است در رابطه با موضوع مورد نظر با صراحت برخورد کنید. برای مثال اگر مطلبی منتشر میکنید که در به موضوع شکست عاطفی می پردازد.

در قدم اول این مهم است که شما در این موضوع عمدتا با طیف جوان سر و کار دارید. و درثانی، نمیتوانید حقیقت‌ها را کتمان کنید و امید واهی به مخاطب بدهید. این درواقع با آنچه درحال حاضر برای مخاطب در جریان است و اتفاقی که برایش افتاده متفاوت است.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت روانشناسی هستید

او از نزدیک می تواند حس کند که امیدی به ترمیم این رابطه عاطفی نیست و شما هم نمیتوانید در این میان به او امید بدهید پس اینجاست که صراحت بسیار مهم است.

مخاطبان معمولاً تو شرایط روحی مختلف، صراحت را بیشتر می پسندند و میخواهند بدانند با مشکلشان واقعاً باید چگونه برخورد کنند و یا اگر برای مثال در یک پروسه شکست عاطفی قرار گرفته اند، این پروسه چه مراحلی دارد و درنهایت قرار است به کجا ختم شود.

البته مواردی که گفته شد دارای قطعیت نیست و حتماً در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد چرا که همه مثل هم نیستند. این درواقع تخصص یک روانشناس است که ویژگی‌های افراد مختلف را در نظر بگیرد و بعد اقدام به نشر مطالب کند.

پس تا اینجای کار مشخص شد که صراحت و صمیمیت حرف اول را میزنند.

شما اگر با مخاطبان خود کاملاً مهاوره ای و البته صمیمانه و با احترام ارتباط برقرار کنید، باعث می‌شود مخاطب شما با مطالبی که نوشته‌اید ارتباط بیشتری برقرار کند و به شما به عنوان یک همدل نگاه کند.

شاید این مسائل عجیب باشد چرا که شما در مقبال مخاطب خود حضور فیزیکی ندارید و این تنها محتوای شماست که بین شما و مخاطب قرار دارد. ولی همانطور که گفتم محتوا شرط اول است پس میتوان این بار را بر دوش کلمات بگذارید و ارتباط خود را صمیمانه تر برقرار کنید.

در مواردی که فکر می کنید که لازم است و یا موضوع مورد نظر خیلی حاد است. حتماً مخاطبان را به حضور و مشاوره با یک روانشناس تشویق کنید.

این از مسئولیت های اخلاقی شما به عنوان گرداننده یک سایت روانشناسی است که همه چیز را به فضای مجازی خلاصه نکنید و انتظار داشته باشید که برخی از مخاطبان احتیاج به قرار گرفتن تحت نظر یک مشاور حضوری را دارند و این موضوع میتواند برای آن‌ها بسیار مفید باشد.

درکنار همه این موارد، توجه کنید که محتوای ترجمه شده هم میتواند ارزش بسیار بالایی به وب سایت شما ببخشد. در واقع شما تنها با اشخاصی رو به رو نیستید که مشکلات و معضلات مختلفی دارند بلکه با طیفی از متخصصان و حتی دانشجویان این حرفه هم در ارتباط خواهید بود و ارائه محتوایی که علمی باشد بسیار تأثیر گذار است.

شما باید سعی کنید به عنوان یک وب سایت جامع در زمینه روانشناسی تمامی افراد درگیر با این حوزه را با خود همراه کنید.

محتوای شما ممکن است توسط بسیاری به عنوان یک منبع در ارائه های مختلف در دانشگاه استفاده شود و این مسأله را حتماً در محتوای خود درنظر بگیرید.

بررسی مطالب به روز دنیا شما را به عنوان یک وب سایت فعال و به روز در نظریات و متد های مختلف روانشناسی روز دنیا به فعالان این حوزه معرفی میکند که تأثیر بسیاری در پیشرفت و کسب اعتبار وب سایت شما خواهد داشت.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت روانشناسی هستید

تولید محتوا برای روانشناسی خانواده

تا اینجا ما به نکات مختلفی در اصول نگارش محتوای روانشناسی اشاره کردیم. حال بهتر است به حوزه های مختلف‌ آن بپردازیم.

در روانشناسی خانواده، ابتدا بحث ارتباط مابین افراد است. شما در روانشناسی خانواده با ارتباط بین یک جامعه کوچک یعنی کی خانواده چند نفره سروکار دارید. معمولاً در این حوزه از روانشناسی به ارتباطات عاطفی بین اعضای خانواده خلاصه نمیشویم بلکه ممکن است به مسائلی مانند طلاق هم مرتبط باشیم.

خیلی مهم است که در ابتدا محتوای شما قضاوتی را در رابطه با مشکل افراد نکند. شما نباید جانب شخص خاصی را در این نوع مشکلات بگیرید بلکه باید به ارائه راهکار هایی بپردازید که مشکل طرفین را برطرف کند.

تولید محتوا برای روانشناسی خانواده
تولید محتوا برای روانشناسی خانواده

همیشه سعی کنید قضاوت را بر عهده مخاطب قرار بدهید. بگذارید مخاطب خودش را تصمیمی که گرفته است سهیم بداند. شما در موضوعات مختلف، برای مثال موضوع طلاق. نمیتوانید با یک محتوا شخص را متقاعد کنید که این تصمیم برای او درست است یا اشتباه.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت روانشناسی هستید

حفظ حریم شخصی

بلکه می توانید با بیان کردن و سنجیدن تمامی جنبه‌های این تصمیم، به مخاطب یاداور شوید که این تصمیم به عنوان یک تصمیم خیلی مهم در زندگی شخصی او است.

در واقع شما با عدم قضاوت مخاطب و عدم پیشنهاد راهکار های مختلف. حریم شخصی او را حفظ کرده‌اید و درکنار آن، توانسته اید خیلی با ظرافت در تصمیم او نقش مفیدی را ایفا کنید.

همواره سعی کنید از مطالب مقایسه‌ای در محتوای خود برای موضوعات این چنینی استفاده کنید. بگذارید مخاطبان بتوانند مقایسه کنند که در هر تصمیمی که قرار است برای مشکل خود بگیرند چه مواردی را در آینده باید با آن رو به رو شوند.

قرار نیست در اینجا ما در رابطه با قوانین صحبت کنیم. نباید موارد قانونی مختلف طلاق و خانواده را مطرح کنیم. ما میخواهیم مشکلی را حل کنیم و همه چیز را از بعد روانشناسی و ریشه‌ای ببینیم.

بهتر است مخاطب خود را وادار کنید که به ریشه اختلاف برسد و مشکل را از ریشه برطرف کند. این‌ها تماماً پیشنهاد هایی بود که بهتر است در محتوای روانشناسی خانواده از آن‌ها استفاده کنید. قطعاً با مطالعه بیشتر در این حوزه به موارد بیشتری برای رفع این مشکل برخورد میکنید و میتوانید در محتوای خود از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید هیچ قطعیتی در پیشنهاد های ارائه شده ما به شما وجود ندارد.

تولید محتوا برای روانشناسی فردی

اینجا ما با روابط بین افراد سرو کار نداریم. اینجا مسأله خود شخص است. معمولاً در این محتوا صمیمیت حرف اول را میزند.

مخاطب شما درخود به مشکلی برخورده است که بعد روانی وجودش را تحت تأثیر قرار داده است. اینجا شما میتوانید در قالب یک دوست، با استفاده از یک محتوای صمیمانه ارتباط برقرار کنید.

 تولید محتوا برای روانشناسی فردی
تولید محتوا برای روانشناسی فردی

این شخص معمولاً از اضطراب به دلایل مختلف ممکن است گلایه داشته باشد یا مواردی مانند ناامیدی، افسردگی، ناراحتی،‌ شکست های مختلف و… معمولاً در این موارد متقاعد کردن افراد کار راحت‌تری است ولی قضاوت کردن همچنان یک اشتباه است.

بهتر است بدانید محتوای شما در مواجه با این معضلات میتواند رویکردی کاملاً پیشنهادی داشته باشد. شما اینجا برعکس موارد قبلی میتوانید به او پیشنهاد راهکار های مختلفی را که به عنوان یک متخصص روانشناسی میدانید ارائه دهید.

مخاطب شما در اینجا با خود و درون خود طرف است

مخاطب شما در اینجا با خود و درون خود طرف است و بحث ارتباط با شخص دیگری نیست. بلکه اینجا مخاطب شما در درجه اول باید خودش را بسازد. استفاده از مقالات مختلف انگیزشی در این حوزه میتواند خیلی مفید باشد. امروزه جامعه به دنبال یک انگیزه و یک امید است. بهتر است از مقالات انگیزشی و موفقیت کار و زندگی استفاده کنید. معمولاً اینگونه افراد به دنبال جهت و هدف در زندگی هستند.

مخاطب شما در اینجا با خود و درون خود طرف است
مخاطب شما در اینجا با خود و درون خود طرف است

پس چه بهتر که به زندگی آن‌ها جهت بدهید. سعی کنید از پادکست های مختلف هم استفاده کنید، در موارد بسیاری این پادکست ها اگر با محتوای انگیزشی همراه باشد تأثیر بسیار زیادی بر مخاطب شما می گذارد و باعث می‌شود که او به یک کاربر ثابت مطالب شما تبدیل شود. در مواردی از این دست نگهداری مخاطبان خیلی مهم‌تر از جذب آن هاست و در محتوای انگیزشی معمولاً مخاطبان تبدیل به کاربران دائمی می‌شوند چرا که آن‌ها تشنه ی امید و انگیزه هستند. پس انگیزه را هرگز فراموش نکنید.

پیشنهاد های شما بهتر است که با زندگی روزمره افراد مختلف جامعه همسو باشد. شما باید همه اقشار را در این میان جای بدهید و این چالش محتوای روانشناسی فردی است.

در اینجا هرچند که مشکل یک فرد و مسائل درونی او می باشد. ولی این مشکل برای افراد بسیاری از اقشار و از سنین مختلف است.

دسته بندی بخصوصی هم نمیتوانید در این بین داشته باشید و در واقع مرز بندی و دسته بندی کردن در نهایت منجر می‌شود که افراد خود را از طیف های مختلف جدا ببینند و این واقعیت در شرایط روحی مختلف میتواند نتیجه برعکس داشته باشد. پس خیلی مهم است که محتوای شما حاوی پیشنهادها بسیاری برای رفع یک مشکل باشد تا مخاطبان شما را ازهر طیف در بربگیرد و همسو با خود به پیش ببرد.

توجه به گستردگی این موضوع بسیار مهم است. معمولاً در روانشناسی های فردی، هرکس مشکل منحصر به فرد خود را دارد و هر طیف هم پاسخ منحصر به فرد خود را میطلبد. برای زنان یک‌جور پیشنهاد میتوان ارائه داد و برای مردان یک جور.

برای کسانی که برای مثال، مشکل افسردگی دارند و از دهک های مختلف جامعه هستند باید پیشنهاد های مختلفی ارائه داد و در این بین توجه کرد که هیچ‌گاه به مرز بندی های آن‌ها صریحاً اشاره نکنیم! این‌ها هم از چالش های محتوای روانشناسی است که حل این چالش ها معمولاً به توانایی روانشناسی برمیگردد که قصد نوشتن محتوا برای مخاطب خود دارد.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت روانشناسی هستید

 تولید محتوا برای روان‌شناسی جامعه

بحث بهداشت روان جامعه، یک موضوع کاملاً کلی و تخصصی است. مخاطب این دست از محتوا در اکثر مواقع محققان و دانشجویان هستند. در نظر داشته باشید مخاطب شما در این مورد بیشتر به معضلات کلی روان یک جامعه میخواهد بپردازد و چون محتوا بیشتر جنبه پژوهشی دارد، کار بیشتر با آمار و ارقام است. منابع بسیار مهم است و استفاده از منابع دست اول از آن هم مهمتر.

تولید محتوا برای روان‌شناسی جامعه
تولید محتوا برای روان‌شناسی جامعه

بهتر است توجه کنید که درصورتی که به این موضوع می پردازید، ممکن است از شما به عنوان یک رفرنس برای ارائه ها و کنفرانس های کلاسی و همایش های مختلف استفاده شود. این برای اعتبار شما هم میتواند خوب باشد و هم نه! این بسته به نوع محتوای شما و میزان اعتبار موارد مطرح شده در مطالب شما دارد. بهتر است که این موضوع را برعهده کسانی بگذاریم که تخصص بیشتری در این زمینه دارند یا روانشناسان و فعالان این حوزه اقدام به تولید محتوا برپایه روانشناسی جامعه کنند.

در واقع در این بعد از روانشناسی، ما با یک جامعه بزرگ‌تر از خانواده رو به رو هستیم که می‌شود گفت ترکیبی از موارد فوق است.

یعنی هم از طیف گسترده ای از افراد بهره می گیرد و هم به ارتباطات بین آن‌ها می پردازد و این در کنار موارد بسیار دیگر است. پس حتماً به پیچیدگی های این موضوع مهم پی بردید! بگذارید روشن‌تر بگویم. شما در این نوع از محتوا بهتر است به سراغ محتوای انتقادی بروید.

این موضوع از این جهت مهم است که شما با طیفی از فعالین این حوزه در ارتباط هستید که دید آن‌ها معمولاً یک دید انتقادی است پس با ارائه محتوای انتقادی میتوانید بیشتر همسو با آن‌ها پیش بروید.

میتوانید به بررسی الگو ها و مواردی که در کشور های دیگر پیاده‌سازی می‌شود ویا مشکلات و معضلات آن‌ها و مواردی از این دست هم در این محتوا استفاده کنید. این مسأله باعث می‌شود تا مخاطبانی که چندان هم بصورت تخصصی در این حوزه فعالیت نمیکنند مشتاق آشنایی بیشتر با این حوزه شوند و درک بهتری نسبت به بحث روانشناسی جامعه پیدا کنند.

چند ایده مناسب برای محتوای سایت روانشناسی

شما برای جذاب‌تر و منحصر به فرد شدن میان بسیاری از وبسایت هایی که در این حوزه فعالیت میکنند. احتیاج به توجه به ایده‌های نوین و جدیدی دارید که منحصر به خودتان باشد، و یا به آن‌ها کمتر پرداخته شده باشد.

ما در این مطلب بطور کلی به روانشناسی و برخی از حوزه های کلی آن پرداختیم. ممکن است وب سایت‌هایی باشند که در این زمینه‌ها فعالیت کنند. ولی با توجه به گستردگی موضوع، هرچه شما بصورت تخصصی تر فعالیت کنید امکان جذب مخاطب و ارائه محتوای با کیفیت هم بیشتر می شود.

چند ایده مناسب برای محتوای سایت روانشناسی
چند ایده مناسب برای محتوای سایت روانشناسی

شما میتوانید بصورت تخصصی در بحث روانشناسی کودک فعالیت کنید تا با طیف وسیعی از والدین، فعالان این حوزه و همچنین افراد شاغل در بحث آموزش کودکان هم در ارتباط باشید.

استفاده از محتوای غیر متنی مانند پادکست ها و فایل‌های صوتی و همچنین، فایل‌های تصویری و ویدئویی را فراموش نکنید.

اخیراً وب سایت‌های مختلف، ساعاتی را در روز به گذاشتن لایو های صوتی تحت عنوان رادیو اینترنتی می پردازند. این موضوع هم در حوزه کاری و فعالیت‌های شما مرتبط است و هم یک ایده نوین است که به بازدید از وب سایت شما کمک بسیاری می کند.

بررسی و معرفی کتاب‌های روانشناسی مختلف که بصورت عمومی و نه تخصصی،َ برای افراد مختلف جامعه نوشته می‌شوند را هم در دستور کار خود قرار دهید چرا که امروزه اکثریت افراد به سمت مطالعه کتاب‌های روانشناسی گرایش پیدا کرده اند.

همانطور که گفته شد، پادکست ها و محتواهای انگیزشی را نیز فراموش نکنید. این موضوع برای اکثریت مخاطبان شما میتواند جذاب باشد.

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت روانشناسی هستید

نتیجه‌ گیری

نتیجه‌گیری در بحث تولید محتوای روانشناسی شاید کار آسانی نباشد، اما توجه به نکاتی که در نگارش محتوای روانشناسی مطرح شد همواره باید یک اولویت برای تولید محتوای شما باشد.

در نظر داشته باشید که شما افراد مختلفی در ارتباط هستید پس حتماً محتوای شما باید با طیف وسیعی از افراد جامعه ارتباط برقرار کند.

نتیجه‌ گیری
نتیجه‌ گیری

توجه داشته باشید این طیف وسیعی تنها شامل کسانی نمیشود که به دلیل مشکلات روحی و روانشناختی به شما مراجعه میکنند بلکه افرادی را نیز شامل می‌شود که فعال این حوزه هستند و یا برای پژوهش و تحقیق از مطالب شما استفاده می کنند.

همواره سعی کنید به روز باشید تا هم اعتبار بیشتری برای وب سایت خود کسب کنید و هم بتوانید راهکار های بیشتر و مفید تری به مخاطبان خود پیشنهاد بدهید.

جامع بودن در وب سایت‌های روانشناسی مفید است ولی نیازمند یک تیم تولید محتوای حرفه‌ای در این زمینه است تا بتوانند این کمیت بالا را با ارائه محتوای با کیفیت تر جبران کنند. در صورتی که چنین امکانی را ندارید، میتوانید با توجه به یک حوزه تخصصی به تولید محتوا بپردازید و مطمئن باشید که بازهم مخاطبین بسیاری را به سمت خود جذب می کنید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید