تولید محتوا در زمینه مد

تولید محتوا در زمینه مد

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تولید محتوا در زمینه مد بپردازیم.

واضح است که بازار پوشاک یکی از شلوغ ترین بازارهای دنیا است، در واقع نیاز به لباس، مقوله ای است که همواره تا آخر عمر با انسان بوده و از همین رو این صنعت هیچ موقع از رونق نمی افتد. می توان گفت سرمایه گذاری روی بحث مد و فشن یکی از پر سودترین سرمایه گذاری ها بوده و هست.

 

 

 

تولید محتوا در زمینه مد
تولید محتوا در زمینه مد

اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست ولی بحث ما مربوط به اهمیت صنعت پوشاک و مد نیست بلکه موضوعی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم تولید محتوا در زمینه مد می باشد. این بحث از چند منظر قابل بررسی است.

ما ابتدا باید بدانیم که اصلا چرا خیلی از افراد امروزه در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند و این کار چه فایده ای دارد؟ در این مقاله ما قصد داریم با بررسی استارت آپ ها و جزئیات آن ها به اهمیت تولید محتوا در کسب و کارهای نوپا پی ببریم و سپس با نگاهی به صنعت پوشاک و بررسی مقوله مد، به راهکار مناسب جهت تولید محتوا در زمینه مد برسیم که امید است که مطالبی که در این مقاله عنوان می شود برای شما جالب و مفید باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به طور کلی ما در این مقاله سعی خواهیم کرد به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  1. استارت آپ چیست؟
  2. تبلیغات چه تاثیری بر مصرف کننده می گذارد؟
  3. انواع روش های تبلیغات چیست؟
  4. بازاریابی محتوا چیست؟
  5. دلایل اهمیت استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟
  6. تولید محتوا در زمینه مد چیست؟
  7. منظور از تولید محتوای مناسب چیست؟
  8. محتوای تولیدی برای پوشاک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

[/stextbox]

 

استارت آپ چیست؟

در این  مقاله ما قصد پرداختن به صورت تخصصی را نداریم و فقط می خواهیم به نوعی مبحث استارت آپ را به بحث تولید محتوا در زمینه مد بسط دهیم. از همین رو ابتدا به صورت خلاصه وار به تعریف استارت آپ می پردازیم.

استارت آپ یک کسب و کار نو می باشد که برای رفع یک مشکل، راه حل نوین ارائه می دهد. درواقع با گسترش روز افزون تکنولوژی دیگر می توان به جرات گفت که ضروری است یک تغییر اساسی در شیوه کسب و کارهای سنتی ایجاد شود. البته این امر فقط شامل کسب و کارها نمی شود و خیلی جنبه های دیگر را نیز می تواند در بر گیرد. به عنوان مثال مراکز دولتی را در نظر بگیرید

استارت آپ چیست؟
استارت آپ چیست؟

یکی از مشکلات این بخش طی کردن پروسه های اداری طولانی و کاغذ بازی بود، ولی در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی خیلی از این مسائل برطرف گردیده و در وقت مردم نیز صرفه جویی زیادی می شود. هرچند که هنوز هم در خیلی از مراکز همچنان این مشکل وجود دارد ولی بعید است اوضاع به این صورت بماند و افراد خود به زودی مجبور به استفاده از تکنولوژی خواهند شد ولی به طور کل اگر توجه کرده باشید

در همین بحث هم شاید حضور استارت آپ ها و به عنوان مثال ارائه نرم افزارهای اتوماسیون اداری باعث به وجود آمدن تحولات اساسی در ساختار اداری و سریع تر شدن روند کارها شده است، پس پیشرفت تکنولوژی و حضور استارت آپ ها همواره باعث بهبود و آسان تر شدن کارها می شود.

این موضوع در مشاغل خصوصی و کسب و کارهای دیگر نیز صادق است، درواقع باید گفت که اگر فردی دارای یک کسب و کار هرچند خوب نیز باشد اگر بخواهد از روش های سنتی استفاده نماید به زودی مشتریان خود را از دست خواهد داد و به عبارتی بازی را باخته است.

لازم به یادآوری است که هدف ما در این مقاله بررسی تولید محتوا در زمینه مد می باشد و ما در اینجا قصد نداریم که به طور تخصصی به موضوع استارت آپ بپردازیم.

یکی از مواردی که برای یک استارت آپ و یا هر کسب و کار دیگری حیاتی به شمار می آید شناخته شدن است و لازمه رسیدن به این مهم تبلیغات مناسب و اصولی می باشد. بدیهی است تا زمانی که یک محصول به اندازه کافی شناخته نشده باشد تا زمانی که تبلیغات کافی در زمینه آن صورت نگیرد با استقبال مواجه نمی شود و این امر موجب فروش کم و در نتیجه زیان سازنده است، هرچند که محصول مورد نظر دارای کیفیت مناسب و خدمات قابل قبول باشد.

موضوع تبلیغات موضوعی بسیار پیچیده است و همانطور که شاید شما برای راه اندازی یک استارت آپ نیاز به ایده و خلاقیت دارید در مقوله تبلیغات نیز باید همین راه را در پیش گیرید. توصیه ما به شما این است که در هر شغل و کسب و کاری حتما در مورد تبلیغات به صورت درست و اصولی عمل کنید

و در این راه از هیچی دریغ نکنید، حتی می توانید در این راه از مشاوران و یا ابزارهایی که به این منظور ساخته شده اند بهره گیری نمایید. به عنوان مثال ابزار های گوگل و یا شرکت هایی مانند آن می توانند بسیار مفید و کارا باشند. در ادامه به معرفی انواع روش های تبلیغات می پردازیم. لازم به ذکر است که به دلیل مفصل بودن بحث تبلیغات ما فقط تبلیغات اینترنتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

تبلیغات چه تاثیری بر مصرف کننده می گذارد؟

همانطور که پیش تر گفته شد هر شرکت و کسب و کاری برای پیشبرد اهداف و رسیدن به سود بیشتر باید از تبلیغات نهایت استفاده را ببرد. اگر بخواهیم اهمیت این موضوع را برای شما آشکار کنیم باید بگوییم در جوامع غربی کودکان و نوجوانان به طور متوسط بیش از 40000 آگهی تبلیغاتی می بینند و یا شرکت هایی مانند P&G سالانه حدود 4 میلیارد دلار صرف تبلیغاتش می کنند. سوالی که اینجا پیش می آید این است که تبلیغات چه تاثیری بر مصرف کننده می گذارد؟

معمولا شرکت ها برای جایگاهشان در بازار هزینه هنگفتی را صرف تبلیغات می کنند. این شرکت ها برای رقابت با رقبایشان باید همواره خود را به مشتری هایشان یادآوری کنند، محصولاتشان را به آنان معرفی نموده و جایگاه اول را در ذهن آن ها داشته باشند.

تبلیغات چه تاثیری بر مصرف کننده می گذارد؟
تبلیغات چه تاثیری بر مصرف کننده می گذارد؟

اغلب کسب و کارهای نوپا که تازه پا به عرصه گذاشته اند به این تبلیغات نیاز بیشتری دارند.

درواقع موضوع به این صورت است که شرکت های بزرگ تر همواره تبلیغاتشان بیشتر بر اساس یادآوری نامشان در ذهن مشتری است و در مقابل شرکت های کوچکتر برای افزایش سهم بازار نیاز به تبلیغات دارند. حال برویم سراغ پاسخ به این سوال که تبلیغات چه تاثیری بر مصرف کننده می گذارد؟

تبلیغات تاثیر به سزایی در زندگی روزمره مشتریان دارد. بمباران پیوسته مشتری با پیام های گوناگون برای آنچه که می خورند، می نوشند، می پوشند و … تاثیر گذار خواهد بود. حتما دیده اید که خیلی از کودکان اشعار تبلیغاتی را حتی با خود زمزمه می کنند و یا بعضی از تبلیغات باعث به وجود آمدن یک شوخی یا حتی یک تیکه کلام در جامعه می شود. درواقع معجزه تبلیغات اینجاست که خود را نشان می دهد. این مسئله می تواند آن قدر مهم باشد که اگر بگوییم که می تواند در انتخاب رئیس جمهور یک کشور تاثیر می گذارد بی راه نگفته ایم.

انواع روش های تبلیغات چیست؟

همانطور که می دانید گسترش بازاریابی اینترنتی باعث افزایش روش های تبلیغاتی اینترنتی شده است. هریک از روش هایی که در ادامه بیان می شود برای اهداف خاصی کاربرد دارند، شما می توانید در تبلیغات خود برای کسب و کارتان از این روش ها به صورت ترکیبی استفاده نمایید.

همانطور که پیش تر اشاره شد به دلیل گستردگی مبحث تبلیغات ما فقط اشاره ای به روش های تبلیغات اینترنتی می کنیم و به طور خلاصه وار به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

  1. تبلیغات همسان:

به این نوع تبلیغات، تبلیغات غیر متداول نیز می گویند، در این نوع تبلیغات از بنر یا تبلیغات متنی استفاده نمی شود و تلاش بر این است تا اعتماد کاربر را با ارائه راه حل های مناسب برای حل مشکلاتش جلب کنند. ابزارهای مختلفی برای این گونه تبلیغات وجود دارند ولی ساده ترین آن ها استفاده از وبلاگ است.

در این نوع تبلیغات فقط به سفارش یک محصول و … بسنده نمی شود، بلکه با ارائه محتوای مناسب و کامل سعی می شود تا اطلاعات کاملی را در اختیار کاربر قرار دهیم. این نوع تبلیغات نه تنها باعث آزار بیننده نمی شود بلکه با ارائه راهکارهای مناسب کاربر را در رسیدن به اهدافش یاری می نماید. نکته ای که در این نوع تبلیغات حائز اهمیت است رعایت مسائل مربوط به SEO یا search engine optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد که به بالا بردن رتبه سایت شما کمک فراوانی می کند.

تبلیغات همسان:

بازاریابی موتور جستجو یا SEM

در این نوع بازاریابی هدف شناسان نام برند به مردم در زمان کوتاه است. کاری که باید در اینجا انجام دهید ایجاد یک آگهی با عنوان و کلمات کلیدی و توضیحات است. در تبلیغات موتور جست و جو از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و خدمات، جهت نمایش تبلیغات استفاده می شود.

هزینه این نوع تبلیغات معمولا به صورت CPC یا هزینه به ازای کلیک مشخص می شود. اگر بخواهیم به به محبوب ترین ابزارهای تبلیغاتی در این حوزه نام ببریم باید به google Ads اشاره کنیم. البته ناگفته نماند که رقابت بالایی در تبلیغات گوگل وجود دارد و به همین دلیل هزینه کلیک در تبلیغات گوگل برای برخی از وب سایت ها بسیار بالا می باشد. ابزار دیگری که می توان در این زمینه نام برد Bing Ads است که این ابزار از سوی شرکت مایکروسافت ارائه شده است.

برای شروع و راهنمایی بیشتر شما می توانید با کارشناسان G-ads تماس بگیرید.

بازاریابی موتور جستجو یا SEM
بازاریابی موتور جستجو یا SEM

تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی:

این نوع تبلیغات هم جزء رایج ترین انواع تبلیغات به حساب می آید. سیستم های زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. روش کار بدین صورت است که با عضو شدن در این سایت ها و ثبت بنر و آدرس فروشگاه تان شروع به تبلیغات بنری نمایید.

هزینه این نوع تبلیغات معمولا به صورت کلیکی یا به ازای هر 1000 نمایش که به آن CPM  نیز می گویند محاسبه می شود. از بزرگترین پلتفرم های شبکه تبلیغات نمایشی می توان به Google Ads اشاره نمود. سیستم محاسبه گوکل در شبکه display کمتر از نتایج جست و جوی گوگل است، که البته اثر بخشی کمتری نیز دارد.

تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی:
تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی:

تبلیغات موبایل

در سال 2016 گوگل اعلام نمود که ترافیک تلفن همراه از کامپیوترهای شخصی پیشی گرفته است، این بدین معنی است  که کاربران از تلفن های همراهشان بیشتر از کامپیوترهای شخصی برای وبگردی و خیلی کارهای دیگر استفاده می نمایند. بنابراین اگر شما هنوز برای تبلیغات موبایلی سرمایه گذاری نکرده اید دیگر وقت آن رسیده که این کار را سریعا انجام دهید.

تبلیغات موبایلی یکی از کاراترین سیستم های تبلیغاتی می باشد و با توجه به وجود فرمت های مختلفی که به صورت اختصاصی برای تبلیغات موبایلی وجود دارد توصیه ما به شما این است که حتما تبلیغات خود را با پلتفرم های موبایلی تطبیق دهید.

تبلیغات موبایل
تبلیغات موبایل

تطبیق دادن تبلیغات

منظور از تطبیق دادن تبلیغات استفاده از طراحی های رسپانسیو یا پاسخ گرا می باشد که محتوای شما را متناسب با نسبت و اندازه صفحه نمایش موبایل تنظیم می کند تا علاوه بر واضح شدن محتوا در موبایل به کاربر در انتخاب سایت مورد نظرش  در موبایل کمک می کند.

نکته قابل توجه این است که شاید تا کنون متوجه شده باشید وقتی یک عنوانی را در کامپیوتر شخصی خود جست و جو می کنید اگر بیایید عین آن عبارت را در همان مرورگر ولی اینبار در موبایل خود جست و جو کنید نتیجه بدست آمده کمی تفاوت می کند، ممکن است در پی جست و جوی شما سایتی که در کامپیوتر شخصی خود به عنوان اولین نتیجه نمایش داده شده ،در موبایل  به عنوان چندمین سایت نمایش داده شود.

در واقع باید عنوان کرد که سیستم جست و جوی خیلی از موتورهای جست و جو بهینه بودن و رسپانسیو بودن یک سایت را هم مورد توجه قرار می دهند و با توجه به این مسئله رتبه آن را در نمایش دادن آن سایت تعیین می کنند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اهمیت و نقش شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، این شبکه ها با میلیون ها کاربری که دارند محل بسیار مناسبی برای تبلیغات به حساب می آیند. این شبکه ها برای آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان جدید بسیار موثر هستند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند هدفمند باشد، شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و یا لینکدین و اینستاگرام از مهمترین ابزارهای تبلیغات به حساب می آیند. این شبکه های اجتماعی با پلتفرم تبلیغاتی خود به شما کمک می کنند تا با توجه به اهداف تبلیغاتی خود کمپین های تبلیغاتی جدید ایجاد نمایید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات ریمارکتینگ

مطمئنا اگر شما توانسته باشید خاطره خوشی از خرید از فروشگاهتان برای مشتریان خود رقم زده باشید و یا افراد در هنگام بازدید از سایت شما، از فروشگاه شما راضی بوده باشند، تبدیل شدن این افراد به مشتری فروشگاه شما کاری ساده تر خواهد بود تا کسانی که تا به حال از سایت و فروشگاه شما بازدید نکرده اند.

ریمارکتینگ متدی است که در آن تبلیغات شما برای کسانی نمایش داده می شود که قبلا از سایت شما بازدید کرده باشند. این روش تبلیغات روشی عالی برای برند سازی می باشد .

زیرا نام و برند شرکت شما بارها و بارها برای کاربران خاص نمایش داده می شود. از ابزارهای مناسب برای این کار می توان به google Ads اشاره کرد که برای تبلیغات ریمارکتینگ هزینه اضافه از شما دریافت نمی کند و سیستم محاسبه همان هزینه به ازای کلیک یا CPC می باشد.

تبلیغات ریمارکتینگ
تبلیغات ریمارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

این روش تبلیغات یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات می باشد، سابقه این نوع تبلیغات به زمان تولد سرویس ایمیل باز می گردد. البته نا گفته نماند که در حال حاضر این سیستم پیشرفت زیادی کرده و به بلوغ خود رسیده است.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

سیستم های تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ با کمک سیستم خودکار سازی به صورت اتوماتیک کار می کنند. امروزه با کمک یک سیستم جامع ایمیل مارکتینگ می توانید تبلیغات مفید و مناسبی انجام دهید. با توجه به این نکته که هزینه جذب مشتری بیش از 5 برابر نگهداری مشتری فعلی می باشد، می توانید با استفاده از این سیستم برای حفظ مشتریان فعلی از این سیستم استفاده نمایید. در زیر لیست برخی از این سرویس ها را می توانید مشاهده نمایید:

  • mailerlite
  • Constant Contact
  • Aweber
  • MailChimp
  • Active Campaign
  • GetResponse
  • Campaign Monitor
  • ConvertKit

دیجیتال ساینیج

شاید تاکنون نام این نوع تبلیغات نشنیده باشید، در واقع این نوع تبلیغات برگرفته شده از همان تبلیغات بیلبوردی سنتی است و به نوعی شکل توسعه یافته آن می باشد. می توانید این نوع تبلیغات را در هر جایی که دارای یک صفحه نمایش است مشاهده نمایید از MUPI ها گرفته تا باجه های تلفن عمومی و مواردی از این دست. کارایی این نوع از تبلیغات به جلب توجه افرادی است که در زمان های غیر جذاب از کار روزانه بر می گردند.

دیجیتال ساینیج
دیجیتال ساینیج

تبلیغات ویدیویی

حتما در هنگام کار با یوتیوب یا سرویس های اشتراک ویدئویی دیگر با این نوع تبلیغات برخورد کرده اید. محتوای ویدئو یک منبع سرگرم کننده برای کاربران است، این استراتژی تبلیغاتی یکی از موثر ترین روش های تبلیغ می باشد.

یوتیوب یکی از بزرگترین پایگاه های ویدیویی جهان به شمار می آید که امکان نمایش ویدئو های تبلیغاتی را نیز برای کاربران فراهم کرده است. شما می توانید با ایجاد کانال در یوتیوب به بهبود SEO وب سایتتان کمک نمایید. شاید جالب باشد بدانید که احتمالا در آینده ای نزدیک 80 درصد محتوای اینترنت بر مبنای ویدئو خواهد بود، پس به این نکته توجه داشته باشید که با ویدئو ها فرصت های بی شماری ایجاد می شود. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن ویدئو هایتان در سرویس ها دیگر شانس بیشتری برای دیدن ویدئو هایتان ایجاد کنید.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات اپلیکیشنی

در سال های اخیر تلفن های همراه بسیار همه گیر شده و بخش مهمی از زندگی مردم را تشکیل می دهد. از طرفی تعداد اپلیکیشن ها و نرم افزارهای تحت سیستم عامل هایی مانند android و IOS به شدت افزایش یافته است.

معمولا صاحبان این نرم افزارها برای درآمد زایی اقدام به درج آگهی در این نرم افزارها می نمایند. همچنین یکی دیگر از روش های تبلیغات نرم افزاری استفاده از امکاناتی است که google Ads در اختیار شما قرار می دهد.

تا بدین جا ما انواع روش های تبلیغات برای یک استارت آپ را بررسی کردیم و شما را با بیشتر روش های تبلیغات نوین آشنا نمودیم حال نوبت می رسد به آخرین روش تبلیغات و بازاریابی که موضوع مورد بررسی ما نیز در این مقاله “تولید محتوا در زمینه مد” می باشد. قبل از توضیح تولید محتوا در زمینه مد بهتر است کمی در مورد بازار یابی محتوا صحبت کنیم .

تبلیغات اپلیکیشنی
تبلیغات اپلیکیشنی

بازاریابی محتوا چیست؟

بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب ‌و کار  بر ایجاد و توزیع محتوای مفید، مرتبط و یکپارچه متمرکز است و هدف آن جذب مخاطبین است. درواقع جذب مخاطب در این استراتژی، با تولید و ارائه محتوای سودمند صورت می گیرد.

لازمه داشتن یک بازاریابی محتوای خوب، برنامه ‌ریزی مناسب، دقیق و توجه به نکات کلیدی می باشد. هنگام ایجاد محتوا، باید نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

مخاطبین شما را چه کسانی تشکیل می دهند؟

محتوا چه فوایدی برای مخاطب دارد و چه مشکلاتی از او را حل می کند؟

محتوای تولیدی  از چه منظری منحصر به‌ فرد خواهد بود؟

محتوا در چه قالبی ساخته می‌ شود؟

محتوای تولیدی در کجا و چگونه توزیع می ‌شود؟

مدیریت و برنامه ریزی ایجاد و انتشار محتوا چگونه خواهد بود؟

ذکر یک نکته لازم و ضروری است، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه تفاوتی بین بازاریابی محتوا و تبلیغات وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بازاریابی محتوا از چند جهت تفاوت اساسی با تبلیغات دارد:

  1. در بازاریابی محتوا، محتوای تولید شده در رسانه های تحت مالکیت کسب و کار پخش می شود. یعنی اینکه اگر شما یک فروشگاه دارید محتوا نیز در سایت فروشگاه شما بخش می شود در مقابل در صورتی که محتوای شما در رسانه های دیگر پخش شوند به آن تبلیغات می گویند.
  2. تفاوت دیگری که بازاریابی محتوا با تبلیغات دارد این است که برخلاف تبلیغات که بیشتر جنبه تهاجمی دارد و گاهی این نکته باعث اذیت کاربر می شود بازاریابی محتوا بیشتر جذب کننده بوده و باعث مزاحمت و ناراحتی مخاطبین نمی شود.
  3. نکته سوم در بحث هزینه ها است که معمولا هزینه تبلیغات به مراتب بیشتر از بازاریابی محتوا می باشد.
در پاسخ به این سوال باید گفت بازاریابی محتوا از چند جهت تفاوت اساسی با تبلیغات دارد:

دلایل اهمیت استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

 

  1. ایجاد حس اعتماد

شما می توانید با اطلاعاتی که به مخاطب ارائه می دهید حس اعتماد او را جلب کنید و در نتیجه شانس خرید محصول بیشتر خواهد شد. درواقع هنگامی که مخاطب به طور مداوم محتوای یک برند را می خواند علاوه بر اینکه دیدگاهش نسبت به آن مثبت می شود بلکه به نوعی ایجاد علاقه نیز در وی صورت می گیرد.

شاید بد نباشد سری به وب سایت های نقد و بررسی تلفن های همراه بزنید، در قسمت نظرات کاربران کل کل های جالبی وجود دارد تا جایی که برخی افراد به یکدیگر فحاشی و توهین هم می کنند و آن هم فقط بخاطر طرفداری از برند مورد علاقه شان می باشد.

 

ایجاد حس اعتماد
ایجاد حس اعتماد
  1. آگاهی از برند

همانطور که گفته شد یکی از دلایل هر نوع تبلیغاتی افزایش آگاهی مخاطبین از نام و نشان برند است. در واقع در بازاریابی محتوا هدف اصلی این است که مخاطب محتوای تولید شده را ببیند و نسبت به آن عکس العمل نشان دهد. در این میان تا چه حد به قول معروف  خوب از آب در بیاید بسته به تخصص شما دارد، به طور کل می توانید از موارد زیر استفاده نمایید:

  • تولید ویدئوهای سرگرم‌کننده
  • کتاب های الکترونیک یا EBOOK
  • اینفوگرافیک‌
  • مقالات
  1. بهینه سازی موتور جست و جو یا SEO

تولید محتوای خوب باعث افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش ترافیک سایت شما می شود. تا زمانی که شما به صورت مداوم به تولید محتوا بپردازید و محتوای آموزنده با کلیدواژه های مرتبط ایجاد کنید، وب سایت شما در موتور های جست و جو دارای رتبه بالاتری خواهد بود.

  1. تولید سرنخ بازاریابی یا Lead

از مهم ‌ترین اهداف کسب‌ و کارها، تولید lead به ‌عنوان نتیجه بازاریابی محتوا است. در واقع اطلاعات مفید و آموزنده محتواهایی که شما تولید می کنید، باعث می شود تا سایر افراد کسب‌ و کار شما را پیدا کنند.

تبدیل ترافیک وب ‌سایت به Lead و پرورش lead ها در چرخه خرید و در نتیجه تبدیل آن ها به خریدار، از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوا می باشد.

  1. جذب مخاطبین ایده‌آل

همانطور که گفته شد Lead ها در فرایند بازاریابی محتوا نقش مهمی دارند، شما باید مشتریان واقعی را جذب کنید. نکته قابل توجه در بازاریابی محتوا این است که تنها افرادی که به کسب ‌و کار شما علاقه دارند، محتوایی که شما تولید کرده اید را دنبال می‌ کنند و این افراد هستند که درباره کسب ‌و کار شما در مرورگرهای خود به  جست و جو می پردازند، محتوای شما را تماشا و در فرم مورد ‌نظر، ثبت‌ نام می ‌کنند، لذا توصیه ما این است که تیم فروش شما حتما باید روی این افراد سرمایه گذاری نمایند.

  1. اشتراک ‌گذاری محتوا توسط بازدید کنندگان

یکی از بهترین راه های مطرح شدن شما به اشتراک گذاشتن محتوای تولیدی شما توسط مشتریان و Lead ها می باشد. این یک مزیت بزرگ  برای شما است تا محتوایی که تولید می کنید توسط شبکه های اجتماعی و … در فضای مجازی منتشر شود.

  1. ایجاد دلایل قانع کننده برای بازگشت افراد به وب سایت شما:

بهترین مثال در این مورد می تواند مراجع تخصصی بررسی تلفن های همراه و یا مواردی از این دست باشد. این سایت ها با محتوایی که در اختیار کاربران قرار می دهند باعث می شوند که سایتشان به یک مرجع برای کسب اطلاع مخاطبین تبدیل شود و بیشتر افراد قبل از خرید یک محصول حتما سری به این وب سایت ها می زنند.

  1. افزایش نرخ بازگشت سرمایه یا ROI

به عنوان آخرین نکته باید به این مطلب اشاره کنیم که بازاریابی محتوا فقط به زمان نیاز دارد. این روش از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه بوده و تقریبا نزدیک به شصت درصد هزینه آن نسبت به سایر روش های تبلیغ کمتر است. در ضمن اگر بخواهیم بحث تاثیر گذاری محتوای تولیدی شما را در بحث جذب مشتری و ایجاد تاثیر روی آن ها در نظر بگیریم می بینیم که هیچ روشی به این اندازه مفید و کارا نمی باشد.

 

تولید محتوا در زمینه مد چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از بهترین راه های بازاریابی برای کسب و کارها تولید محتوا است، این موضوع در صنعت پوشاک و مد بسیار محسوس تر می باشد. تولید محتوا برای پوشاک همواره یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی لباس بوده و هست. همانطور که قبلا نیز گفته شد محتوا بخش اساسی هر کسب و کار اینترنتی می باشد.

امروزه با توجه به همه گیر شدن اینترنت کسب و کارهای اینترنتی بسیار رونق گرفته است. شاید شما هم در حال حاضر خود دارای یک فروشگاه اینترنتی پوشاک هستید و یا احتمالا قصد دارید در آینده چنین فروشگاهی را راه اندازی نمایید .

در اینجا مسئله ای که برای شما مشکل ایجاد می کند مسئله رقابت است.

شما با یک جست و جوی ساده می توانید سایت های بسیاری را پیدا کنید که در زمینه مد و پوشاک فعالیت می کنند، پس مطمئنا ورود در این بازار با ریسک بسیار همراه است و ممکن است در این راه شکست بخورید.

این را گفتیم تا بدانید که کار ساده ای در پیش رو ندارید. درواقع تعداد سایت هایی که در زمینه پوشاک فعالیت می کنند به قدری زیاد است که شما بدون برنامه ریزی دقیق و حرفه ای و بدون دانش بازاریابی در فضای مجازی، هیچ شانسی برای موفقیت ندارید. اما چاره کار چیست؟

در وهله اول فرض را بر این می گذاریم که شما تمام کارها را به درستی طی کرده اید و یک برنامه حرفه ای برای کسب و کار خود دارید. حال برای دیده شدن محصولاتتان باید برای آن تبلیغات کنید.

مشکلی که در اینجا وجود دارد هزینه بالای تبلیغات از یک طرف و در صورتی که استراتژی مناسب هم نداشته باشید ممکن است شکست بخورید، ولی یک راه بهتر دیگری هم هست که هم هزینه آن پایین تر بوده و هم باعث کسب و اعتبار بیشتری برای شما در فضای مجازی می شود. در مورد مزایای تولید محتوا قبلا صحبت کرده ایم و لزومی برای بیان مجدد آن ها نیست، لذا ما در ادامه به بحث تخصصی تر در مورد تولید محتوا در زمینه مد می پردازیم.

منظور از تولید محتوای مناسب چیست؟

محتوای مناسب باید بتواند نیاز افراد را برآورده کند. به عنوان مثال شاید خیلی از خانم ها در اینترنت به جست و جوی عبارت بهترین جنس شلوار بپردازند و یا حتی طریقه شستن لباس هایی از فلان جنس، درواقع باید گفت که این یک نیاز است و اینجاست که سایت شما با محتوایی که دارد باید بتواند به  رفع این نیاز بپردازد.

شما با پاسخ گویی به این سوالات می توانید مشتریان زیادی را به سمت خود بکشانید و در وهله اول برای سایت خود یک اعتبار  به وجود آورید و اعتماد مشتریان را جذب کنید، باور کنید یا نه می توانید از این راه حتی کسب و کار خود را نیز ارتقا دهید و فروشگاه خود را به یک مرجع و تاثیر گذار بر قیمت های بازار و سایر فروشگاه ها نمایید.

 

محتوای تولیدی برای مد و پوشاک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در مرحله اول شما باید یک نیاز سنجی کنید و ببینید که کدام محصولات در صنعت پوشاک با استقبال بیشتری روبرو می شود، حال می توانید با توجه به نتایج بدست آمده اقدام به تولید محتوا نمایید.

نکته بسیار مهم این است که محتوای تولیدی شما باید به یک یا چند سوال و یا در واقع به یک   نیاز پاسخ دهد. شاید از بهترین نمونه سایت های تولید محتوا بتوان به سایت هایی که در زمینه تلفن های همراه محتوا تولید می کنند یاد کرد ، قطعا خود شما قبل از خرید یک تلفن همراه سری به این سایت ها می زنید

آیا خودتان به تاثیری که این سایت ها بر روی نظر نهایی شما می گذارند توجه کرده اید؟ در هر حال همانطور که گفته شد امروزه با توجه به مسائل اقتصادی کشور مردم در انتخاب هایشان هنگام خرید بسیار محتاطانه عمل می کنند و این بهترین فرصت است

برای شما که بهترین راهنمایی را انجام داده و اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید. برای رسیدن به این مهم شما اول باید ببینید که مردم در هنگام خرید لباس چه ابهاماتی دارند و پاسخ آن ها را در قالب مقاله در وب سایت تان ارائه دهید. اگر سایت شما غنی از محتوای با کیفیت باشد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با صنعت پوشاک تنظیم شده باشد به زودی شاهد افزایش رشد درآمد و رونق کسب و کار خود خواهید بود.

به طور کل در هنگام تولید محتوا در زمینه مد باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

جنسیت مخاطبین

گروه مخاطبین از نظر سنی

قواعد برندینگ را در تولید محتوا برای پوشاک در نظر داشته باشید.

در تولید محتوا به سوالات اساسی پاسخ دهید

سعی نکنید مستقیما یک محصول را تبلیغ کنید.

بهتر است از مد های روز صحبت کنید.

از نظرات متخصصین حوزه مد و پوشاک استفاده کنید.

در مورد لباس های تقلبی و روش های تشخیص آن نیز بگویید

ویژگی های یک لباس با کیفیت و روش های نگهداری آن را بنویسید

از موشن گرافیک برای تبلیغ برند خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

 

سخن آخر

امروزه فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی را برای کسب و کار ایجاد کرده و همین امر باعث شده تا با حضور استارت آپ ها خیلی از مشکلات روزمره مردم به شکل های نوین  با بهینه ترین راه کارها حل شود.

شاید شما هم قصد داشته باشید که یک کسب و کار جدید را در حوزه مد و لباس و یا هر زمینه دیگری راه اندازی نمایید. بی شک لازمه موفقیت شما ریسک پذیر بودن و برنامه ریزی دقیق و تلاش های بی وقفه شما است.

در این مقاله سعی ما بر این بود تا با راهنمایی شما  در رابطه با  یک استارت آپ بتوانیم اول شما را با این حوزه آشنا نموده و بعد از آن نکات کلیدی و مهمی را که در شروع هر کسب و کار باید رعایت شود و روش های تبلیغات موثر را بیان کردیم تا بتوانیم به نوبه خود در بالا رفتن شما از پله های ترقی سهمی داشته باشیم.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید