تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

تولید محتوا در اینستاگرام اصل بزرگی است که صاحبان پیج های بزرگ اینستاگرام نباید از آن غافل شوند و آن را همیشه در الویت های کار خود قرار دهند. امروزه با پر رنگ شدن نقش اینستاگرام در بازار های دیجیتالی و افزایش فروشگاه های اینترنتی، بسیاری قصد ساختن پیجی در اینستاگرام را دارند تا علاوه بر معرفی حرفه یا کسب و کار خود از روش های مختلفی بتوانند کسب درآمد کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتواهای هدفمند و تضمین شده با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

در این مقاله قصد داریم تا در مورد تولید محتوا در اینستاگرام و نحوه ی کسب درآمد از آن صحبت کنیم. اگر شما هم قصد دارید تا در پیج های خود محتواهای جذاب و کارامدی تولید کنید

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

  1. تولید محتوا در اینستاگرام از چند قسمت تشکیل می شود؟
  2. اصول و ضوابط خاصی که برای تولید محتوا در اینستاگرام باید بدانیم ، چیست؟

[/stextbox]

 

تولید محتوا در اینستاگرام از چند قسمت تشکیل می شود؟

به طور کلی محتوایی که در اینستاگرام تولید می شود از سه قسمت تشکیل می شود. این سه قسمت به شرح زیر است:

تولید محتوا در اینستاگرام از چند قسمت تشکیل می شود؟
تولید محتوا در اینستاگرام از چند قسمت تشکیل می شود؟

قسمت اول :

که اکثریت محتوا را تشکیل می دهد محتوای کمکی می باشد . معمولا این قسمت حدودا ۵۰ تا ۸۰ درصد از کل بخش محتوا را شامل می شود. در این قسمت حتما باید توجه داشته باشید که محتوای شما دارای بخشی باشد که برای خواننده ی مطلب دارای سود و فایده ای باشد تا بتوانید مقدار بیشتری خواننده جلب کنید.

هرچه بتوانید با متن خود نویسنده را بیشتر جذب کنید، زمان بیشتری را خاننده بر روی پست شما سپری خواهد کرد. و این باعث می شود رتبه ی پیج شما در مقایسه با سایر پیج ها بالا تر رود. مهم ترین محتوای کمکی، محتوای آموزشی می باشد .

هم چنین محتوای تولید شده ی شما در هر زمینه ای که باشد، می توانید به سوالات خواننده ها که در کامنت ها و یا دایرکت مطرح می شود پاسخ دهید . یکی از راه های بسیار مهم در جذب خواننده با دقت خواندن کامنت ها و جواب دادن به آن هاست. چرا که نشان می دهد شما بر روی محتوای خود تسلط داشته اید و دلسوزانه قصد دارید تا تمامی سوالات موجود در این زمینه را پاسخ دهید.

قسمت دوم :

از آن جا که فقط قسمت اول محتوا که همان محتوای کمکی است ، تاثیری بر روی مخاطب برای خرید نمی گذارد ، باید محتوای تولید شده دارای قسمتی برای جلب اعتماد مخاطب نیز باشد. که این قسمت هم معمولا قسمت مهمی برای محتوای تولید شده می باشد.

قسمت سوم :

این قسمت ، در مورد تشویق مخاطب به اقدام کردن، می باشد معمولا در این بخش سعی می شود بیشتر در مورد ایجاد شوق خرید در مخاطب استفاده کرد.

اصول و ضوابط خاصی که برای تولید محتوا در اینستاگرام باید بدانیم ، چیست؟

همان طور که هر کاری برای جذب مخاطب بیشتر نیازمند اصول خاصی می باشد ، تولید محتوا نیز دارای اصول خاص خود می باشد که در زیر سعی شده است که به مهم ترین اصولی که تاثیر مثبت روی مخاطب می گذارد اشاره شود:

اصول و ضوابط خاصی که برای تولید محتوا در اینستاگرام باید بدانیم ، چیست؟
اصول و ضوابط خاصی که برای تولید محتوا در اینستاگرام باید بدانیم ، چیست؟

۱-از مهم ترین اصولی که می توان به آن اشاره کرد اصل رعایت کیفیت بالا در تولید محتواست.

در واقع اگر عکس یا ویدئویی که در اینستاگرام قرار می دهیم دارای کیفیت بالاتری باشد ، باعث جذب مخاطب بیشتر می شود؛ یعنی هر چه کیفیت کار بالاتر باشد باعث می شود که در ذهن مخاطب تاثیر مثبت بیشتری بگذارد و ارزش این کار در ذهن مخاطب بالاتر رود در نتیجه مخاطب بیشتر برای خرید مجاب می شود. همیشه دنبال خاص ترین عکس ها و ویدیو ها باشیم. این کار باعث می شود که پست شما در ذهن مخاطبتان باقی بماند و پس از مدتی طرفدار پیج شما بشود.

۲- چون اینستاگرام بیشتر از طریق عکس و یا ویدیو با مخاطب رابطه برقرار می کند پس نحوه ی تاثیر گذاری اینستاگرام بیشتر دیدنی می باشد پس تمامی محتواهایی که در اینستاگرام تولید می شوند باید بر پایه ی دیدن بنا شده باشند. از این رو تاثیر عکس ها یا کلیپ های انتخابی شما بسیار در جلب توجه مخاطبانتان بالا می باشد. عکس ها و ویدیوها نیز باید مرتبط به موضوع محتوای شما باشد.

خواندن کپشن

زمانی که مخاطب عکس و ویدیو را می بیند مشتاق شود که ادامه ی آن را در کپشن پست شما دنبال کند. اگر این گونه نباشد خیلی سریع مخاطب پست شما را رد کرده و زحمات شما نادیده گرفته می شود. پس حواستان به موضوع عکس های انتخابی تان باشد.
در واقع تمام مخاطب های اینستاگرام چون توجه بیشتری به بخش بصری دارند پس هر چه به این بخش توجه بیشتری کنیم محتوا های بهتری تولید می کنیم.

۳- اگر متنی که به همراه عکس و ویدیو منتشر می کنیم دارای جملات انگیزشی باشد ، قطعا مخاطب بیشتری جذب می کند، یعنی این که هر گاه عکس یا ویدیویی منتشر کردیم می توانیم به همراه آن در متن از جملات انگیزشی استفاده کنیم . که این اصل باعث بهتر و بیشتر دیده شدن محتواهای تولید شده می شود. با انجام این کار ما از دو سو بر روی مخاطب تاثیر می گذاریم هم با ایجاد محتواهای دیدنی بر روی مخاطب تاثیر گذاشتیم و هم با نوشتن جملات انگیزشی باعث بالاتر رفتن ارزش کار شدیم.

مخاطب شناسی

۴- در تولید محتوا یکی از چیزهایی که باید به آن دقت داشته باشیم نوع مخاطب ماست، نوع مخاطب بستگی به محتوای تولید شده دارد . یعنی این که در هر زمینه ای فعالیت می کنید چه گروهی از افراد مخاطب خاص شما هستند.

مخاطب شناسی
مخاطب شناسی

برای مثال: اگر محتوای تولید شده شما در زمینه ی فروش لباس های زنانه مانند مانتو است پس مخاطبان شما بیشتر از گروه خانم ها در سنین ۱۸ به بالا را شامل می شود. پس جوری محتوا های خود را تهیه و تنطیم می کنیم که برای این دسته از افراد جذاب و خواندنی باشد.

و یا نمونه ی دیگر می توان به افرادی که در زمینه ی فروش لباس های نوزادی فعالیت می کنند را نام برد که معمولا مخاطبان آن ها را مادرانی تشکیل می دهند که به تازگی بچه دار شده اند. هم چنین اگر پیج شما کاربری غیر شخصی نظیر کاری، هنری ، ورزشی و یا هر چیزی داشته باشد ، شما از قسمت گوشه سمت راست وارد بخش INSIGHT شوید.

رنج سنی مخاطبین

رنج سنی تمام مخاطبین پیج خود را مشاهده می کنید. از ان جا می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع مطالبی مطابق با اکثریت گروه سنی پیج شما مناسب است. با این کار به بهبود روند فعالیتی سایت خود کمک شایانی خواهید کرد. در واقع با در نظر نوع شخصیت مخاطب می توانیم تاثیر گذاری بیشتری بر روی آن ها داشته باشیم.

۵- در فرآیند تولید محتوا برای تاثیر گذاری بیشتر می توانیم با افراد مشهور مصاحبه ای ترتیب دهیم که این کار به خودی خود باعث جذب بهتر و بیشتر مخاطب می شود در واقع مخاطب با در نظر گرفتن شخص مشهور و یا سلبریتی مورد علاقه ی خود به سمت محتوای تولید شده ، کشیده می شود و برای خرید کردن بیشتر مجاب می شود.

این کار باعث دیده شدن بیشتر پیج شما می شود. هم چنین بسیاری از افراد ، عکس العمل مثبتی نسبت به حرف های آن ها نشان می دهند و همین باعث می شود که توجه بیشتری بر پیج شما ، محتوای پیج تان و زمینه ی فعالیتی شما داشته باشند.این کار به این صورت است که مصاحبه ای با سلبریتی ترتیب داده و سپس ویدیو و یا متنی از مصاحبه را با رضایت شخصی که با او مصاحبه انجام دادیم منتشر می کنیم.

توجه به نظر مشتریان

۶ – هم چنین یکی از مهم ترین نکاتی که باید در تولید محتوا به آن توجه نمود نظر مشتریان است، معمولا افرادی که قصد خرید کردن از کسی را دارند در وهله ی اول به سراغ نظر مشتریانی که قبلا از اون خرید نموده اند می رود

سعی در رفتار خوب و برخورد مناسب از سوی فروشنده موجب جذب مشتری بیشتر و البته باعث تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطب می شود به گونه ای که با جذب شدن شاید خود مشتری به همراه خود مشتری های دیگری بیاورد و این گونه باعث رونق کسب و کار شود.

توجه به نظر مشتریان
توجه به نظر مشتریان

سعی کنید پس از پایان خرید مشتری نظر او را حتما پرسیده و آن را قالب پست و یا استوری های اینستاگرام منتشر کنید چون این کار باعث نشان دادن خلوص نیت شما خواهد شد.

7- از ذیگر مواردی که شما برای تولید محتوا در اینستاگرام نیاز دارید ، شناختن موضوعات روز دنیاست. جدید ترین موضوع ها را بشناسید. سعی کنید با موضوع اصلی پیج خود آن را مرتبط کنید و محتوای جدیدی را در پیج خود به اشتراک بگذارید.

برای مثال اگر امروزه تکنولوژی روز دنیا برای بسیاری از افراد جذاب است، و پیج فغالیتی شما در ارتباط با تغذیه ی کودکان می باشد ، تاثیرات تکنولوژی بر تغذیه ی کودکان را مورد بررسی قرار دهید. کمی در سایت های خارجی دنبال مطلب بگردید. برای محتوای خود وقت بگذارید. قطعا در زمان کوتاهی نتیجه ی آن را خواهید گرفت.

استفاده از تگ و برچسب

8- استفاده از تگ ها و برچسب های مناسب در بیشتر دیده شدن محتوایی که به اشتراک گذاشته اید بسیار موثر است. سعی کنید از کلمات کلیدی که عده ی بسیاری از آن به عنوان تگ استفاده می کنند برای این کار استفاده کنید. یک کلمه ی کلیدی خاص را برای مطالب خود همئاره به کار ببرید. بسیاری از افراد برچسب خاصی را دنبال می کنند و زمانی که شما از آن برچسب استفاده کنید افراد بیشتری به پیج شما خواهند امد.

9- از همراهی کنندگانتان بخواهید در تمام بحث ها شرکت کنند. اگر یک تجربه ی مسترک دارند برای شما بفرستند و شما آن را با نام خودشان در سایت خود قرار دهید. این کار به پیج شما جهت می دهد و مشخص می کند که چه نوع تولید محتوایی بهتر است. یک جهت خاص را انتخاب کنید و پیرامون همان موضوعات مختلف را بررسی کنید.

10- محتوایی را که در معرض عموم قرار می دهید را صادقانه بنویسید. هیج دیدگاه و سمت و سویی را در آن دخیل نکنید. همواره بگذارید دنبال کنندگان پیج تان نظر دهند و شما با آن ها تبادل نظر داشته باشید. از پرداختن به مطالب پیش پا افتاده جدا بپرهیزیدو سعی کنید ارزش پیج خودتان را با محتوا های بی معنی و بیهوده پایین نیاورید. حتی اگر باعث از دست دادن دنبال کننده های شما شود، شما صداقت را پیشه ی خود کنید. هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نکنید!

بخشی از محتوا را استوری کنید

11- بخشی از محتوایی که در اینستاگرام می گذارید را در استوری بیان کنید. بسیاری از افراد به دلیل حجم بالای پیج هایی که دنبال می کنند و یا زمانی که به اینستاگرام سر می زنند دیر به دیر است، باعث می شود که مطلب شما را نخوانند.

بخشی از محتوا را استوری کنید
بخشی از محتوا را استوری کنید

شما با استوری گذاشتن باعث می شوید که او از محتوای جدیدی که در پیج خود به اشتراک گذاشته اید ، مطلع شده و آن را مطالعه کند، نظر دهد و اگر قصد فروش کالایی را نیز داشتید موفق به فروش شوید. فراموش نکنید شما برای داشتن یک پیج خوب و فعال ، باید هر آنچه که باعث جذب مخاطب به پست های شما می شود را انجام دهید. به زودی نتیجه ی آن را خواهید دید.

12- پیج های بزرگی را که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند و موفق هستند را شناسایی کنید. آن ها را دنبال کرده و تمام فعالیت های آن ها را آنالیز کنید. شاید شما به جزییاتی توجه نمی کردید که باعث پیشرفت شما می شده است.

13- برای محتوای خود تا جایی که امکان دارد خودتان عکس تهیه کنید. داشتن دانش در زمینه ی نرم افزار های گرافیکی نظیر فتوشاپ ، ایلوستریتور و … به شما کمک می کند آن عکسی را که دقیقا در ذهنتان هست و بسیار به موضوع محتوای شما مربوط می شود را خودتان درست کرده و به اشتراک بگذارید.

 

سخن پایانی

هرچه زمان بیشتر می گذارد اینستاگرام جایگاه بیشتری در زندگی انسان ها پیدا می کند. با وارد شدن بسیاری از فروشگاه ها در اینستاگرام ، شما باید تلاش بیشتری در این عرصه داشته باشید تا بتوانید رتبه و جایگاه دلخواه خود را به دست آورید.

از این رو حتما توصیه می شود با دقت مراحل بالا را خوانده و انجام دهید. در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه ی مطلوب خواهید رسید. هم چنین، از کپی کردن مطالب سایت های دیگران جدا خودداری کنید. ارزش پیج خود را بازیچه ی چنین حرکاتی نکنید. امیدواریم این مقاله نیز همانند مقالات قبلی رضایت شما را جلب کرده باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید