تولید محتوا تهران

تولید محتوا تهران

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تولید محتوا تهران بپردازیم.

تولید محتوا تهران
تولید محتوا تهران

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

این روزها با توجه به گسترش اینترنت و فضای مجازی، علاوه بر اینکه یک سری مشاغل جدید مانند فروشگاه های نرم افزار یا سایت های تولید محتوا و … به وجود آمده است یک سری از مشاغل نیز دستخوش تغییراتی شده و از شکل سنتی خود به شکل مدرن (مانند تاکسی های اینترنتی)، تغییر شکل یافته اند.

آن چه که در تمام این مشاغل اهمیت دارد قائده و قوانین دنیای دیجیتال می باشد. اگر تبلیغات شرکت های بزرگ دنیا از سال های گذشته تا کنون را با هم مقایسه کنید، می بینید که دیگر حتی تبلیغات و بازاریابی های آن ها نیز تغییر کرده است.

البته این به این معنی نیست که دیگر تبلیغات تلویزیونی وجود ندارد. یا اینکه دیگر ما شاهد بنرها و تصاویر محصولات شرکت ها در اینترنت و یا بیلبوردهای خیابانی نیستیم. منظور این است که هر چه که می گذرد از محبوبیت این شیوه تبلیغات هجومی کمتر شده و به جای آن تبلیغات محتوا و بازاریابی محتوا است که روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

البته خودتان هم اگر دقت کنید می بینید که انصافا خیلی ها حق دارند که دیگر از این تبلیغات تهاجمی و سنتی خسته شده باشند. از خود شما می پرسیم، آیا تا به حال شده که به مرکز مخابرات مراجعه و درخواست قطع پیامک های تبلیغاتی را به شرکت مخابرات داده باشید؟ یا تا کنون چند بار به بیلبورد های خیابانی توجه کرده اید؟ و یا اصلا چقدر به تبلیغات بنری که در اینترنت وجود دارد، مانند “یک شب میلیونر شو” یا “رفع سفیدی مو یک شبه” و … اعتماد می کنید؟

همه این ها را گفتیم تا برسیم به بحث اصلی خودمان که تولید محتوا باشد. در این مقاله ما می خواهیم با پرداختن به موضوع تولید محتوا ، تولید محتوا را با تبلیغات تهاجمی مقایسه کنیم و شما را با انواع فرمت ها و قالب های تولید محتوا آشنا نماییم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله ما سعی داریم تا به موضوعات زیر بپردازیم:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست؟
  • انواع روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • تولید محتوا تهران چیست؟
  • اهمیت تولید محتوا تهران در چیست؟
  • تولید محتوا تهران نسبت به تبلیغات چه مزایایی دارد؟
  • محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟
  • محتوا در چه فرمت هایی تولید می شود؟
  • ایده یابی در تولید محتوا
  • نکات مهم در تولید محتوا تهران چیست؟

[/stextbox]

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

از آنجایی که در این مقاله موضوع مورد بررسی ما تولید محتوا تهران می باشد؛ به طور خلاصه به بررسی دیجیتال مارکتینگ می پردازیم تا شما را با اصطلاحاتی که در ادامه مقاله پیش رو داریم آشنا نماییم، و در ادامه جای هیچ سوالی در ذهن شما نمانده باشد.

در پاسخ به این که دیجیتال مارکتینگ چیست؛ باید گفت به طور کلی در هر روش بازاریابی و تبلیغات، که شما از لوازم دیجیتالی استفاده نمایید، به نوعی بازاریابی دیجیتالی انجام داده اید. به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از لوازم دیجیتال برای تبلیغات، بازاریابی، نظرسنجی و … محصولات و خدمات کسب و کار شما.

هرچه که می گذرد اهمیت و استفاده از دیجیتال مارکتینگ گسترده تر می شود. لازم به ذکر است دیجیتال مارکتینگ یکی از ابزارهای ضروری و مورد نیاز هر استارت آپی می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست؟

همانطور که می دانید در گذشته شرکت های محدودی بودند که محصولات مصرفی مردم را تولید می کردند. از همین رو مردم چاره ای جز خرید همان محصول یا خدمات نداشتند، و در صورت وجود مشکل هم شرکت ارائه کننده خدمات؛ دلیلی بر پاسخ گویی و رفع مشکل نمی دید.

اما رفته رفته با افزایش جمعیت، رشد نیاز های مردم و با سواد شدن افراد، جامعه فضای کاری رقابتی تر شد. امروزه افراد زیادی هستند که ایده های نابی در سر دارند و در صدد جذب سرمایه برای جامه عمل پوشانیدن به آن ها می باشند. از همین رو ممکن است که یک خدمت یا محصولی را همزمان ده ها شرکت ارائه نمایند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست؟
اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست؟

از طرف دیگر همین ارتباطات سبب شده که مردم بتوانند به راحتی قبل از خرید یک محصول، به تحقیق در مورد آن بپردازند و بهترین محصول و خدمات را برای خود بخواهند. برای همین است که شما قبل از ورود به دنیای مجازی باید قائده و قانون کار را بدانید.

در این جا شما باید با توجه به محصول و خدماتی که قرار است ارائه دهید، از بین تمام روش های دیجیتال مارکتینگ، استراتژی مناسب برای خود را پیدا کنید و در راستای آن به جذب مشتری بپردازید. در غیر این صورت خیلی راحت توسط رقبای خود از صحنه رقابت کنار می روید.

پس اگر بخواهیم به طور خلاصه به شما بگوییم که اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست؛ باید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا با ایجاد رسانه هایی در حوزه فعالیت کسب و کارتان به بازاریابی بپردازید، و خدمات و محصولاتتان را به مشتریان خود معرفی کنید.

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

موضوع دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده بوده و حوزه های زیادی دارد؛ طوری که اگر بخواهیم به هر یک از حوزه های آن بپردازیم ناچاریم یک مقاله جداگانه برای هر کدام از آن ها بنویسیم.

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
انواع روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به طور کل دیجیتال مارکتینگ، دارای ابزار های زیادی مانند وب سایت مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، سئو، بازاریابی محتوا، بازاریابی پیامکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات موتورهای جست و جو، رپورتاژ آگهی، اینفلوئنسر مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ و … می باشد. اما از آنجایی که موضوع مورد بررسی ما تولید محتوا می باشد به بحث در مورد تولید محتوا می پردازیم و تحقیق در مورد سایر روش ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به خود شما وامی گذاریم.

تولید محتوا تهران چیست؟

خوب رسیدیم به بحث اصلی خودمان یعنی تولید محتوا!

تولید محتوا یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد که، تقریبا می توان گفت با همه روش ها تفاوت داشته و یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد.

در ادامه مقاله به این که چرا می گوییم تولید محتوا بهترین روش است خواهیم پرداخت.

حال بهتر است به سوال اصلی بپردازیم.

تولید محتوا تهران چیست؟
تولید محتوا تهران چیست؟

تولید محتوا چیست؟

از گذشته تا کنون بشر همواره با چالش های زیادی در زندگی خود مواجه، و همواره در صدد یافتن راهی برای رفع آن ها بوده است. امروزه این مهم با گسترش ابعاد زندگی انسان ها و پیچیده تر شدن زندگی ها، کار، مسائل اجتماعی، مسائل فنی و … بیشتر به چشم می آید.

از همین رو افراد زیادی معمولا در اینترنت و سایر منابع، به دنبال پاسخ سوالات بی شمار خود در حوزه های مختلف هستند و در همین راستا کسی که بتواند به این سوالات پاسخ درست را بدهد؛ مورد ستایش و اعتماد مردم قرار می گیرد.

تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا چیست؟

هدف تولید محتوا هم دقیقا همین است. یعنی شما با تولید محتوا سعی بر این دارید که ضمن پاسخ دادن به سوالات کاربران و رفع نیاز های آن ها، به اهداف تجاری و … خود نیز دست یابید.

این محتوا می تواند در انواع قالب ها و فرمت های مختلف تولید و در اختیار کاربران قرار گیرد. قالب هایی مانند متن، صدا، تصویر و ویدئو که هر کدام با توجه به حوزه کاری و مخاطبین شما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اهمیت تولید محتوا تهران در چیست؟

اگر بخواهیم در باب اهمیت تولید محتوا سخن بگوییم باید به این جمله معروف بیل گیتس موسس شرکت بزرگ نرم افزاری مایکروسافت اشاره کنیم که می گوید “محتوا پادشاه است”.

اهمیت تولید محتوا تهران در چیست؟
اهمیت تولید محتوا تهران در چیست؟

بهتر است این موضوع را جور دیگری بیان کنیم. شاید تا کنون شده باشد که قصد خرید یک کالای گران قیمت مانند یک خودرو یا دوربین عکاسی را داشته باشید. خودتان بگویید آیا در هنگام خرید محصول فقط به حرف های فروشنده بسنده می کنید؟ آیا قبل از خرید محصول مورد نظر در مورد آن تحقیق نمی کنید؟

منبع تحقیق و کسب اطلاعات شما چه چیزی می باشد؟ آیا به اینترنت مراجعه نمی کنید؟ آیا تا کنون به تاثیری که مطالب موجود در اینترنت روی ذهن و تصمیم شما می گذارند فکر کرده اید؟ آیا تا کنون شده که قصد خرید یک محصول را داشته باشید اما با مراجعه به اینترنت و خواندن مطالب وب سایت های نقد و بررسی از خرید آن منصرف شوید؟ اینجاست که اهمیت موضوع تولید محتوا مشخص می شود.

اهمیت تولید محتوا تهران در چیست؟
اهمیت تولید محتوا تهران در چیست؟

یادتان باشد که شما می توانید با تولید محتوای خوب، به یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین افراد حوزه کسب  و کار خود تبدیل شوید. این مورد نه تنها در دنیای مجازی بلکه در دنیای واقعی هم صادق است.

مثال

به عنوان مثال آیا تا به حال به مکانیکی های اطراف محله خود دقت کرده اید؟ می بینید که برخی افراد در بین آن ها هستند که با توجه به سابقه و تخصصی که دارند، در بین بازاریان معروف و مورد احترام هستند.

این مورد دقیقا در فضای مجازی هم وجود دارد. شما باید آن زمان را در نظر بگیرید که به یکی از مراجع معتبر در بازار برای نقد و بررسی، قیمت گذاری و خیلی دیگر از مسائل مربوط به حوزه کسب و کارتان تبدیل شده اید.

تولید محتوا تهران نسبت به تبلیغات چه مزایایی دارد؟

باید بگوییم که تولید محتوا را به هیچ عنوان نمی توان با سایر روش های دیجیتال مارکتینگ مقایسه کرد. در واقع بهتر است بگوییم که هیچ کدام از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، حتی در حد تولید محتوا هم نیستند. برای روشن شدن این موضوع بهتر است که تولید محتوا را با تبلیغات پیامکی یا بنری که از دیگر ابزارات دیجیتال مارکتینگ می باشند، مقایسه کنیم.

تصور کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی مبلمان دارید. شما در روش تبلیغات بنری یک عکس از محصول و خدمات خودتان تهیه و در اختیار وب سایت های دیگر قرار می دهید؛ آن ها هم در ازای دریافت هزینه از شما، آن را در قسمت تبلیغات سایت خود قرار می دهند.

تولید محتوا تهران نسبت به تبلیغات چه مزایایی دارد؟
تولید محتوا تهران نسبت به تبلیغات چه مزایایی دارد؟

حال برمی گردیم به همان سوالی که در ابتدای مقاله از شما پرسیدیم! واقعا چقدر افراد به آن توجه می کنند؟ اصلا بیایید خدماتتان را به صورت پیامک به کاربران معرفی کنید. حال سوالی که پیش می آید این است که آیا تا کنون افرادی را دیده اید که به مخابرات مراجعه و تبلیغات پیامکی خود را غیر فعال نموده اند.

بهتر است قبل از انجام این کار یک سری به دفاتر مخابرات هم بزنید. سوای این موضوع با یک جست و جوی ساده در فروشگاه های نرم افزار با انبوهی از نرم افزارهای anti spam مواجه می شوید که سازندگان آن ها همواره بر سر بالا بردن کارایی و هوشمند کردن آن ها، با یک دیگر رقابت می کنند. یا خیلی از مرورگرهای اینترنتی هستند که به کاربرانشان پلاگین های ads block را ارائه می نمایند. اما در تولید محتوا قضیه کاملا متفاوت می باشد.

بر می گردیم به همان مثال فروشگاه مبلمان، در روش تولید محتوا شما مطالبی در مورد انواع مبلمان و نحوه انتخاب آن در سایت فروشگاه خود قرار می دهید.

همانطور که می دانید این موارد یکی از مهمترین دغدغه های افرادی است که قصد خرید مبلمان را دارند. اینجاست که شما با مطالبی که قرار داده اید نه تنها گره از مشکلات مخاطبین خود باز کرده اید؛ بلکه به نوعی در این بین برای خود تبلیغات نیز کرده اید.

به طور کل بزرگترین مشکل تبلیغات، هجومی و مردم آزار بودن آن است. معمولا در تبلیغات، کاربران ناخواسته با پیام های شما رو به رو می شوند. حتی بعضا پیش آمده که این تبلیغات به دلیل اینکه در زمان نامناسبی ارسال شدند؛ برای کابران مشکل ایجاد کرده اند. به عنوان مثال متخصص الکترونیکی را می شناختم که با اتصال تلفن همراه خود به سایر لوازم الکترونیکی در حال تحقیق و آزمایش بود که ناگهان با دریافت یک پیام تبلیغاتی، تلفن همراهش فعال شد؛ در همان لحظه تمام مدار هایی که به آن متصل بودند دچار مشکل شدند.

این است که خیلی از افراد معمولا سعی می کنند با غیر فعال کردن تبلیغات، استفاده از نرم افزار های anti spam و … از شر این تبلیغات خلاص شوند. حتی در روش های کم تهاجمی تر مانند استفاده تبلیغات بنری نیز، با عدم توجه افراد به آن ها مواجه بوده ایم.

همه این ها در حالی است که در بازاریابی محتوا شما نیستید که به دنبال کاربران می گردید؛ بلکه این کاربران هستند که به دنبال اطلاعات و مطالب مفید بوده و از همین رو به سایت هایی که اطلاعات درست را در اختیارشان قرار می دهند، مراجعه می کنند.

یکی از مهمترین نکاتی که در تولید محتوا باید به آن توجه نمود این است که، به هیچ عنوان محتوای تولیدی شما نباید رنگ و بوی تبلیغاتی داشته باشد. زیرا این امر سبب بی اعتمادی کاربران نسبت به سایت شما می شود.

محتوا به قدری اهمیت دارد که خیلی ها، تمام وقت و سرمایه شان را به صرف تولید آن می کنند. به عنوان مثال اگر کمی در اینترنت جست و جو کرده باشید؛ حتما وب سایت هایی را می بینید که فقط به نقد و بررسی تلفن های همراه می پردازند.

شاید برای شما این سوال ایجاد شود این ها که چیزی نمی فروشند پس برای چه این کار را انجام می دهند؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که خیلی از افراد قبل از خرید یک تلفن همراه، معمولا به اینترنت سری می زنند و به تحقیق در مورد تلفن همراه مناسب برای خود می پردازند. یکی از منابع اطلاعات این افراد همین وب سایت ها می باشد. آیا می توانید تاثیری که این وب سایت ها روی تصمیم کاربران خود می گذارند را نادیده بگیرید؟

همچنین یکی دیگر از مزایای تولید محتوا، کم هزینه بودن آن است. البته این موضوع را از این جهت می گوییم که معمولا بر خلاف تبلیغات؛ افراد، محتوای تولید شده شان را در رسانه خودشان قرار می دهند و همین امر موجب کاهش هزینه ها می شود. وگرنه خود تولید محتوا نیز، می تواند در بعضی از مواقع هزینه های زیادی را داشته باشد.

محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟

به طور کلی محتوا را می توان در تمام قالب های چند رسانه ای یا همان Multi media که شامل صدا، تصویر، ویدئو و متن و یا به صورت ترکیبی از این چهار قالب، تولید نمود.

لازم به ذکر است این روزها تولید محتوا در قالب ویدئو بیشتر مورد توجه قرار گرفته؛ که این نشان دهنده این است که اغلب کاربران بیشتر تمایل به تماشای ویدئو دارند تا خواندن متون!

محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟
محتوا در چه قالب هایی تولید می شود؟

متن

یکی از سازگارترین و متداول ترین قالب های تولید محتوا متن می باشد. در گذشته که کاربران از سرعت پایین اینترنت رنج می بردند، همین تولید محتوای متنی بود که اغلب نیازهای مردم را بر طرف می نمود. از ویژگی های خوب متن این است که برخلاف قالب های دیگر، برای اجرا نیاز به سخت افزار قدرتمند نداشته و همچنین با کمترین سرعت اینترنت هم می توان آن ها را مشاهده نمود.

همچنین تجربه نشان داده که یکی از مورد اطمینان ترین قالب های تولید محتوا همین متن می باشد. یکی از بزرگترین مزایای محتوای متنی قابلیت جست و جو در آن می باشد. چه شما در موتورهای جست و جو و چه در کامپیوتر شخصی خودتان، اگر قصد جست و جوی یک مطلب را داشته باشید

به راحتی می توانید به مطلب مورد نظر خود برسید، اما در سایر قالب ها مانند ویدئوها از چنین نعمت بزرگی خبری نیست و اکثر پیدا کردن یک مطلب خاص در یک ویدئو، بسیار ملال آور است. البته این قالب معایبی هم دارد.

یکی اینکه دیگر این روز ها کمتر کاربران حوصله خواندن متون را دارند؛ عیب دیگر این است که گروه مخاطبین خاص خود را دارد و به عنوان مثال شما کمتر می توانید با تولید محتوای متنی، کودکان را تحت تاثیر خود قرار دهید.

صدا

محتوای صوتی جز کاربردی ترین روش های تولید محتوا می باشد. بیشتر افرادی که از پادکست ها و محتوای صوتی استفاده می کنند؛ افرادی هستند که به دلایلی مانند رانندگی و … نمی توانند از سایر قالب های محتوا مانند ویدئو یا متن استفاده نمایند.

همچنین شاید افرادی به پست شما خورده باشند که، علاقه زیادی به گوش دادن به رادیو داشته و نسبت به آن یک  حس خوبی دارند و رادیو به آن ها آرامش می دهد. این افراد هم کم نیستند. از این رو نباید محتوای صوتی را دست کم بگیرید و در کل با توجه به ضعف های صدا و سیمای کشور، فرصتی مناسب برای شما وجود دارد که به تولید محتوای صوتی بپردازید.

این را بدانید که محتوای صوتی؛ یکی از بهترین قالب ها برای بیان احساسات می باشد و شما می توانید در تولید محتوای صوتی به راحتی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید.

تولید محتوای صوتی هم می تواند کم هزینه باشد و هم پرهزینه، البته تجربه نشان داده که در تولید محتوا آن چه که حرف اول را می زند خود محتوا و متن گوینده است نه بحث های فنی!

تصاویر

امروزه یکی از پر طرفدارترین قالب های بازاریابی محتوا همین تصاویر است. این را می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز مشاهده کنید. این روزها خیلی ها در شبکه های اجتماعی از این روش استفاده می کنند و خوبی محتوای بصری این است که سادگی و یکنواختی قالب متنی را نداشته و علاوه بر آن می توانید در حجم کم اطلاعات زیادی را به کاربر منتقل کنید.

ویدئو

همانطور که گفته شد این روزهای محتوای تصویری، خیلی بیشتر از گذشته مورد توجه کاربران قرار گرفته است. البته دلیل آن نیز واضح است. تقریبا یکی از کامل ترین قالب های تولید محتوا همین ویدئو است که تمام قالب های دیگر را نیز در خود جای داده است.

از طرف دیگر این روز ها خیلی از عادات افراد تغییر کرده و بیشتر مخاطبین دیدن یک ویدئو را به خواندن یک  متن طولانی و سنگین ترجیح می دهند. بزرگترین مزایای محتوای ویدئویی این است که، شما در آن می توانید به راحتی منظور را به بیننده منتقل نمایید. از همین رو یکی از بهترین قالب ها برای آموزش های تخصصی همین محتوای ویدئویی می باشد که می توانید با کمی جست و جو در اینترنت خودتان به اهمیت آن پی ببرید.

محتوا در چه فرمت هایی تولید می شود؟

اصولا نمی شود محتوا را فقط در یک قالب به کاربران ارائه نمود و خیلی اوقات تولید کننده های محتوا به صورت ترکیبی اقدام به تولید محتوا می کنند که به آن ها فرمت تولید محتوا می گویند.

این فرمت های محتوا به بیش از چهل عدد می رسد، از جمله مهمترین و پر کاربردترین فرمت های محتوا، می توان به موشن گرافیک، وایت پیپیر، اینفوگرافیک، رپورتاژ، پادکست، کتاب ها الکترونیکی، بازی های آنلاین، نقل قول، محتوای پژوهشی و خیلی دیگر از موارد که لیست آن ها در تصویر پایین آمده است اشاره نمود.

در ادامه سعی می کنیم تا پر استفاده ترین فرمت های تولید محتوا را به شما معرفی نماییم.

 

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک که خلاصه شده کلمه information graphic می باشد؛ یکی از فرمت های تولید محتواست که در آن با استفاده از تصاویر، نمودارها، متن و … به ارائه اطلاعات پیرامون یک موضوع یا محصول و خدمات می پردازند.

دوره‌های آنلاین

در این روش همانطور که از اسم آن نیز پیداست شما اقدام به برگذاری دوره های آنلاین می کنید. این دوره ها بیشتر کاربردهای آموزشی دارد به عنوان مثال دوره آموزش برنامه نویسی.

یکی از مزایای این فرمت ارائه محتوا افزایش ترافیک سایت است که خود می تواند برای سئو سایت شما مفید باشد. همچنین یکی از خوبی های این فرمت دو طرفه بودن ارتباط است که این خود به شما در گرفتن بازخورد های لازم جهت ارتقا سطح کیفی کار و همچنین کشف استعدادهای درخشان، از بین متقاضیان دوره کمک فراوانی نماید.

پادکست

یکی دیگر از فرمت های پرکاربرد تولید محتوا؛ پادکست می باشد. پادکست ها که از قالب صوت برای ارائه محتوا به کاربران استفاده می کنند؛ می توانند تاثیر زیادی بر روی کاربران بگذارند. از آن جایی که این روزها وقت حکم طلا را دارد، خیلی از افراد تمایل دارند که از زمان خود بیشترین استفاده را نمایند.

پادکست

یکی از کاربردهای پادکست هم دقیقا پاسخ به همین نیاز کاربران است. به عنوان مثال هنگام رانندگی و زمانی که کاربر نمی تواند به تماشای محتوای تصویری یا خواندن کتاب بپردازد؛ بهترین زمان برای استفاده از محتوای صوتی است. در این صورت هم از وقت خود استفاده بهینه کرده اند و هم توانسته اند به راحتی و بدون هیچ مشکلی به رانندگی خود نیز بپردازند.

موشن گرافیک

موشن گرافیک هم به نوعی همان انیمیشن محسوب می شود. با این تفاوت که انیمیشن حالت داستانی داشته اما در موشن گرافیک بیشتر به جنبه های نمادین کار پرداخته می شود. از این رو موشن گرافیک ها بیشتر در بازاریابی دیجیتال و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند.

ایده یابی در تولید محتوا

ایده های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

نقد و بررسی محصولات

یکی از پر مخاطب ترین محتوای اینترنت نقد و بررسی محصولات می باشد. کاربران زیادی هستند که قبل از خرید یک محصول به تحقیق در مورد آن می پردازند. شما می توانید با اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار می دهید آن را در خرید محصول مناسب با نیازهایش یاری کنید؛ که این امر می تواند به افزایش اعتبار و محبوبیت سایت شما منجر شود.

بهترین فرمت برای تولید این گونه محتوا، معمولا محتوای متنی به همراه تصویر می باشد. البته ویدئو هم می تواند کاربردی باشد.

محتوای چالشی

این محتوا می تواند در خیلی از حوزه ها باشد. ما در این بخش یک مثال در حوزه فناوری برای شما می زنیم.

خیلی از افراد هستند که نسبت به یک برند خاص، دارای تعصب هستند. اگر یادتان باشد چند سال پیش که مایکروسافت قصد تبلیغ گوشی های خود را داشت. یک تبلیغ ساخت که در آن طرفداران دو برند سامسونگ و اپل در یک مجلس عروسی به جان هم میفتند و …، همچنین می توانید زیر خیلی از سایت های نقد و بررسی محصولات را بخوانید، گاهی اوقات کاربران در آن به خانواده های خود هم رحم نمی کنند.

از همین رو این می تواند یک ایده خوب برای تولید محتوا باشد. می توانید دو محصول را با هم مقایسه کنید، می توانید یک محصول را در شرایط کاری سخت قرار دهید و بازدهی آن را به کاربران نشان دهید و خیلی دیگر از موارد که می تواند کاربران زیادی را به سمت محتوای شما جذب کند. بهترین فرمتی که معمولا در این حوزه مورد استقبال قرار می گیرد، ویدئو است.

مطالب آموزشی قرار دهید

خیلی از تخصص ها و مطالب هستند که هنوز آموزش های آن ها در اینترنت موجود نمی باشد. شما می توانید این موضوعات را به دو روش به دست آورید.

روش اول استفاده از نظرات کاربران است. می توانید با راه اندازی بخش هایی در سایت خود از کاربران برای تولید محتوا نظر خواهی کنید و مطابق خواست آن ها اقدام به تولید محتوا نمایید. این امر نه تنها منجر به افزایش مخاطبین سایت می شود؛ بلکه در آن ها حس وفاداری نسبت به شما ایجاد می شود.

روش دوم استفاده از موتورهای جست و جو می باشد. زمانی که شما یک مطلب را در اینترنت جست و جو می کنید دو حالت برای شما به وجود می آید. یا آن مطلب در اینترنت وجود دارد و یا هیچ چیزی به شما نمایش داده نمی شود و همین مسئله می تواند شما را در یافتن یک موضوع ناب برای تولید محتوا یاری نماید.

در مورد چرخه تولید محصولاتتان بنویسید

اگر کسب و کار شما در حوزه تولید یک محصول است؛ به راحتی می توانید در مورد نحوه ساخت، مزایا، معایب و خیلی دیگر از نکات محصولات تولیدی شرکت خود و همچنین خدمات و … در حوزه کسب و کار خود به تولید محتوا بپردازید.

تبدیل محتوا به فرمت های دیگر

این هم راه خوبی است. زمانی که خیلی کم آوردید و به اصطلاح کفگیرتان ته دیگ خورد؛ می توانید محتوای قدیمی خود را در فرمت های دیگر تولید و ارائه نمایید البته بهتر است در صورت نیاز در متن آن ها نیز بازنگری هایی انجام شود.

با افراد موفق مصاحبه کنید

مصاحبه با افراد موفق در حوزه کاریتان می تواند یکی دیگر از روش های تولید محتوا باشد. این مورد می تواند خیلی بر روی اعتبار شما نزد مخاطبینتان تاثیر گذار باشد.

روش های زیادی برای ایده یابی تولید محتوا وجود دارد که بیان همه آن ها در این مقاله نمی گنجد و از همین رو ما به متداول ترین و پرکاربردترین روش های تولید محتوا پرداختیم.

نکات مهم در تولید محتوا تهران چیست؟

همانطور که می دانید هر کاری قائده و قانون خود را دارد و تولید محتوا تهران هم از این قائده مستثنی نیست. در ادامه به بررسی نکات مهمی می پردازیم که در تولید محتوا باید مورد توجه قرار بگیرند.

از عناوین مناسب استفاده کنید

این مورد یکی از تکنیک های مورد استفاده خبرنگارها در ارائه اخبار می باشد. سعی کنید آن را خوب یاد بگیرید، چراکه می تواند در جذب مخاطبین بسیار موثر باشد.

پرهیز از تبلیغات مستقیم

یادتان باشد هدف شما از تولید محتوا در وحله اول باید پاسخ به نیاز های کاربران باشد. اگر مطالب شما رنگ و بوی تبلیغاتی داشته باشد؛ اعتماد کاربر نسبت به محتوا شما کم می شود و ممکن است که دیگر کاربر محتوای شما را تا آخر نبیند.

کپی نکنید

کپی کردن می تواند خیلی برای سئو سایت شما بد باشد. در توضیح اینکه سئو چیست باید به شما بگوییم که سئو یا همان search Engine optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جست و جو می باشد؛ که یکی از قوانین مهم آن عدم کپی بودن مطالب است. هرچه شما قوانین سئو را در نگارش مطالب خود بیشتر رعایت کنید، سایت شما در جست و جوهای کاربران در رتبه های بالا تر قرار می گیرد.

کپی نکنید
کپی نکنید

از این رو در صورتی که مطالب شما کپی باشد می تواند به شدت روی رتبه سایت شما تاثیر منفی بگذارد. به خاطر داشته باشید که بیشتر کاربران معمولا در هنگام جست و جو به همان چند سایت اولی که موتور جست و جو نشان داده مراجعه می کنند. پس در صورتی که سایت شما رتبه پایینی داشته باشد و در صفحات دیگر و یا حتی نتایج آخر باشد، متحمل ضرر بزرگی خواهید شد.

به موضوع اصلی سطحی نپردازید

یکی از مشکلاتی که اکثر محتوای فارسی زبان موجود در اینترنت دارند؛ پرداختن خیلی تیتوار و بدون جزئیات به مطالب است. درواقع مخاطب در هنگام خواندن مطلب این احساس را می کند که نویسنده از سواد لازم برخوردار نبوده و مطالب را از جاهای دیگر کپی نموده است.

 

از متاتگ ها ( Meta Tags) استفاده کنید

اگر با HTML آشنایی داشته باشید باید کلمه متاتگ به گوش شما خورده باشد. کاربرد اصلی متاتگ ها توصیف بهتر محتوا می باشد. درواقع متاتگ ها قطعه کدهایی هستند که به موتورهای جست و جو کمک می کنند تا مطالب و مشخصات سایت را بهتر درک کنند. این موضوع می تواند در سئو سایت شما نقش مهمی داشته باشد.

به طور کلی متاتگ ها به دو دسته تقسیم می شوند.

متاتگ عنوان

متاتگ های عنوان که بیشتر در هنگام جست و جو مورد توجه موتور جست و جو قرار می گیرند.

متاتگ توضیحات

اگر دقت کرده باشید در هنگام جست و جو؛ معمولا موتور جست و جو بخشی از مطالب سایت را در زیر نتایجی که پیدا کرده نشان می دهد. آن نوشته ها درواقع همان متاتگ توضیحات، می باشد که می تواند تاثیر زیادی روی سایت شما داشته باشد. استفاده از این متا تگ زمانی حیاتی است که محتوای تولیدی شما کمتر از 500 کاراکتر دارد. البته باید توجه داشته باشید که غالبا پیاده سازی متا تگ ها احتیاج دارد که فرد  به علم برنامه نویسی آگاه باشد. هم چنین پیاده سازی آن نیز، کمی سخت می باشد.

مطالب کوتاه ننویسید

یادتان باشد که مطالب کمتر از 500 کاراکتر؛ معمولا می تواند برای سئو سایت مشکل ایجاد کند. پس سعی کنید تا می توانید مطالبتان را با جزئیات و دقیق بنویسید. البته به خاطر داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید و طوری نشود که باعث آزار کاربر شود. یادتان باشد که هدف شما از ارائه محتوا جذب مخاطب است، نه صرفا افزایش رتبه در موتور جست و جو!

رعایت نکات نگارشی

اگر محتوای تولیدی شما متنی است یادتان باشد که حتما از نقطه، ویرگول و … استفاده کنید. این باعث می شود تا کاربر در هنگام خواندن مطلب مفاهیم را به درستی متوجه شود.

رعایت نکات نگارشی
رعایت نکات نگارشی

داشتن تخصص در مورد موضوع مورد نظر

این نکته خیلی مهم است. وقتی شما از دانش لازم برخوردار باشید می توانید به راحتی اطلاعات را به کاربران منتقل نمایید. علاوه بر این در نوشتن مطالب تخصصی مانند برنامه نویسی، که باید یک سری کد و مطالب ثابت را نوشت، ممکن است آن کدها توسط موتور جست و جو کپی تشخیص داده شود.

در این حالت در صورتی که شما تخصص لازم را در آن حوزه داشته باشید می توانید با ایجاد تغییرات در کد، طوری که اصل برنامه بهم نریزد، این مشکل را حل کنید. به طور کل شما باید حداقل تخصص را داشته باشید و خودتان بفهمید که دارید چه چیزی را می نویسید.

داشتن تخصص در مورد موضوع مورد نظر
داشتن تخصص در مورد موضوع مورد نظر

کلمات کلیدی را درست به کار ببرید

سعی کنید در هنگام نگارش مطالب؛ کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. تا با این کار هم سئو سایت خود را بهبود دهید و هم کاربران بتوانند به راحتی به مطالبی که به دنبال آن ها هستند برسند. استفاده از کلمات کلیدی نا مرتبط، باعث شده تا وقت کاربران هدر رود و تنها نتیجه ای که برای شما دارد، بلاک شدن توسط کاربران است که می تواند برای شما گران تمام شود.

استفاده از تصاویر

سعی کنید در هنگام تولید محتوا؛ حتما از تصاویر نیز بهره ببرید. معمولا محتوای متنی خشک سبب آزرده شدن کاربران می شود. همچنین نکته ی دیگری که باید در تولید محتوای متنی به آن اشاره کنیم؛ استفاده از فونت های مناسب است. این کار باعث می شود تا کاربر در هنگام خواندن متن خسته نشود و مطالب شما را تا آخر بخواند.

محتوایی تولید کنید که در تمام پلتفرم ها به درستی نمایش داده شود

در صورتی که محتوای شما در وب سایت ها قرار است نمایش داده شود، باید سایت خود را Reponsive طراحی کنید. Responsive یا پاسخگرا درواقع به سایت هایی می گویند که در تمام ابعاد صفحه نمایش به درستی نمایش داده می شوند و با تغییر اندازه تصویر فرم و حالت نمایش آن ها، متناسب با نسبت و اندازه تصویر تغییر می کند.

به خاطر داشته باشید که این مورد بر سئو سایت نیز تاثیر زیادی می گذارد. بهتر است این را امتحان کنید. یک عبارت را با کامپیوتر شخصی خود در اینترنت جست و جو کنید و نتایج نمایش داده شده را خوب به خاطر بسپارید.

حال همان عبارت را در تلفن همراهتان جست و جو کنید، خواهید دید که در بیشتر مواقع نتایج نمایش داده شده با هم متفاوت است. دلیل این حالت هم این است که موتور جست و جو بر بهینه بودن سایت برای نمایش در دستگاه شما نیز توجه دارد.

محتوایی تولید کنید که در تمام پلتفرم ها به درستی نمایش داده شود
محتوایی تولید کنید که در تمام پلتفرم ها به درستی نمایش داده شود

معرفی منابع

در صورتی که مطالب خود را از جایی دیگر کپی کرده اید؛ حتما منبع آن را نیز ذکر کنید. این کار باعث می شود تا کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند.

سخن آخر

تولید محتوا یکی از موثرترین راه ها برای بازاریابی و شناخته شدن شما در اینترنت می باشد. همانطور که در قسمت های قبلی مشاهده نمودید، روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که باید هر کدام از آن ها با توجه به حوزه کسب و کار و همچنین مخاطبین شما مورد استفاده قرار بگیرد.

به طور کل شما در هنگام تولید محتوا باید به یک سری سوال پاسخ دهید، سوالاتی مانند محتوا چیست؟ چگونه باید تولید محتوا را شروع کنیم؟ در چه فرمتی بنویسیم؟ چگونه مطالبمان را استاندارد کنیم؟ چگونه محتوایمان را به مخاطب برسانیم؟ و …

شما زمانی می توانید در هنگام تولید محتوا بدانید در کجای کار قرار دارید که بتوانید به سوالات بالا پاسخ درست بدهید و در این مقاله ما سعی بر این داشتیم تا در ارائه مطالب، به این سوالات پاسخ دهیم.

در پایان لازم می دانیم این نکته را به شما یادآوری کنیم که در هنگام تولید محتوا طوری عمل کنید که، کاربر حس نکند با یک محتوای تبلیغاتی رو به رو است. همچنین سعی کنید در ارائه مطالب نهایت دقت و صداقت را داشته باشید تا همواره کابران، اینترنت را به عنوان یک منبع معتبر برای رفع نیازهایشان تلقی نمایند.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید