تولید محتوا برای سایت معماری

تولید محتوا برای سایت معماری

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

«تولید محتوا برای سایت معماری» مبحثی ­است که این بار به آن می­پردازیم. برای تولید محتوا در این زمینه باید هم با محتوا و تولید آن و هم مبحث معماری کمی آشنا شویم.

تولید محتوا برای سایت معماری
تولید محتوا برای سایت معماری

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

محتوا چیست؟

معماری چیست؟

چگونه برای سایت معماری، محتوا تولید کنیم؟

[/stextbox]

 

تعریف محتوا

محتوا به هر روشیکه اطلاعات حاوی پیامی را منتقل می­کند، می­گویند. از ابتدای خلقت بشر و استفاده از ابزارهای مختلفی مثل نقاشی، آتش و دود، تولید صدا و … محتوا تولید شده است. از زمانی که خط اختراع شد، محتواهای نوشتاری و متنی هم به حوزه انتقال پیام و تولید محتوا اضافه شد. با پیشرفت تکنولوژی محتواهای دیگری چون عکس، فیلم و … نیز به آن اضافه گردید.

تعریف محتوا
تعریف محتوا

امروزه با گسترش دنیای مجازی، محتواها به واسطه اینترنت با سرعتی بسیار بالا منتقل می­شوند. محتوا در دنیای مجازی انواع مختلفی دارد که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند. محتواهای متنی یا نوشتاری محتواهایی هستند که از جملات کوتاه و ساده تا متون طولانی و پی­دی­افی را شامل می­شود. جملات کوتاه را برای قرار دادن مستقیم بر روی خود سایت­ها استفاده می­کنند. از قالب PDF برای گذاشتن مقالات و مطالب آکادمیک استفاده می­شود.

نوع دیگر محتوای اینترنتی فایل ­های صوتی­ست که می­تواند شامل موزیک، پادکست­ها یا فایل­های رادیویی باشد. این نوع از محتوا معمولا از طرف افرادی که چندان وقت ندارند و در میان شلوغی ­های کار به دنبال کسب اطلاعات هستند، استقبال می­شود. نوع دیگر محتوا، فیلم­ ها و ویدئوها هستند. از قرار دادن فیلم­های سینمایی و سریال­ها در اینترنت تا فیلم­ های مخصوص خود اینترنت که جنبه آموزشی دارند یا کلیپ­های تبلیغاتی و … نوع دیگر محتواهای ویدئویی موشن­ گرافیک ­ها هستند که امروزه بسیار پرطرفدار است.

اسلایدشیرها

محتوای دیگر اسلایدشیرها هستند که به زبان ساده می­توان گفت محتواهای پاورپوینتی هستند که اطلاعات مختلف را در اختیار مخاطب قرار می­دهند. نوع دیگر محتوا تصاویر هستند که شامل عکس­ها، اینفوگرافیک­ها، پوسترها و … هستند. محتواهای خبری از دیگر محتواها هستند که می­تواند شامل تمامی محتواهای فوق باشد اما تفاوت در این است که انحصار تولید اینگونه از محتوا فقط در اختیار خبرنگاران و سایت­های خبری­ست. چون کار کاملا تخصصی­ست و منبع معتبر نیاز دارد.

این نکته را مورد توجه داشته باشید که هر کدام از این محتواها، روش­های تولید خاص و مهارت­های مختص به خود را نیاز دارند. به طور عموم هر سایت روی یک موضوع سرمایه­گذاری کرده و تمام محتواهایش را در آن زمینه تولید می­کند. به عنوان مثال گاهی یک سایت فقط تخصصش تولید پادکست است. تولید محتوا برای مجازی نیز امروزه یک بیزینس محسوب شده و افرادی از این طریق کسب درآمد می­کنند.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا برای سایت معماری هستید

[/stextbox]

 

تعریف مختصری از معماری

معماری از ریشه عمران به معنی آباد کردن و ساختن است. معماری از روزی که بشر پایش را روی زمین گذاشت،‌ خلق شد. زیرا که انسان همیشه نیاز به سرپناه داشته است. انسان بعد از خروج از غار به فکر ساخت سرپناه افتاد. با گذشت عمرش و با توجه به تغییرات زیستی، فرهنگی، اجتماعی و … برای نیازهایش به ساخت ساختمان­های مختلف از جمله نیایشگاه،‌ مقبره،‌ محل اجتماع،‌ فروشگاه و … روی آورد. معماری با انسان از ابتدا بوده و هنوز هم یکی از مهمترین بخش­های زندگی­اش محسوب می­شود.

تعریف مختصری از معماری
تعریف مختصری از معماری

به طور کلی حیطه معماری به دو بخش فنی و هنر تقسیم می­شود. حوزه فنی شامل تکنولوژی­های ساخت ساختمان، مواد و مصالح ساختمانی،‌ جزئیات ساختمان،‌ ایستایی و مقاومت سازه، تأسیسات مکانیکی و الکتریکی، طراحی منطبق با شرایط محیطی می­شود. بخش هنر هم شامل طراحی، زیبایی­ شناسی و رنگ، ادراک گرافیکی، حس فضایی و درک فضا می­شود. در کنار این بخش­های معماری، از مهم­ترین مباحث کاربرد کامپیوتر و نرم­افزارها و اینترنت در دنیای امروز معماری بسیار قابل توجه است.

 

تولید محتوای معماری

در حوزه معماری از تمامی انواع تولید محتوا می­توان استفاده کرد. به عنوان مثال آموزش نرم­ افزارهای این حرفه را می­توان به صورت فیلم آموزشی تولید کرد. نمونه دیگر مثلا اطلاعاتی در زمینه فلسفه هنر و آشنایی با سبک های هنری را می­توان به صورت پادکست ارائه کرد. اطلاعات تاریخی معماری را می­توان با موشن­گرافیک،‌ فیلم مستند یا اسلایدشیر در اختیار مخاطب گذاشت و …

 

همچنین این را بدانید که اگر درخواست محتوای صوتی دارید می توانید از استودیو مجهز و فوق حرفه ای تیم هشت استفاده کنید و انواع پادکست و محتوای ویدئویی و صوتی را در این استودیو ضبط کنید.

 

شما از هر کدام از قالب های محتوا می­توانید استفاده کنید اما چند نکته را در انتخاب گونه محتوا باید در نظر داشته باشید. اینکه محتوای مد نظر با قالب انتخابی همخوانی داشته و تمامی پیام تولیدی را منتقل کند. مثلا آموزش نرم ­افزار حتما باید تصویری باشد. بنابراین شما نمی­توانید یک محتوای آموزشی نرم­ افزاری را به صورت پادکست تولید کنید. از سوی دیگر نسبت به ارائه اطلاعات صادق و بدون خساست باشید. سعی کنید اطلاعاتتان به گونه­ای باشد که اعتماد مخاطب را جلب کند.

داشتن مرجع معتبر در ارائه و به روز بودن نیز باعث اعتماد بیشتر مخاطب به شا شده و شما را به عنوان یک تولید کننده مورد اعتماد خواهد شناخت. این موضوع خود باعث بازاریابی بیشتر شما در تولید محتوا شده و دیگران را نیز به سایت شما خواهد کشاند. بنابراین محتوای معماری می­تواند از انواع قالب­های محتوا باشد مشروط به اینکه با توجه به موضوع محتوا،‌ انتخاب شده باشد و اصل صداقت، معتبر و به روز بودن در آن رعایت شود.

 

نتیجه ­گیری

محتوا هر آن چیزی­ست که حاوی پیام است. از ابتدای خلقت بشر و از نقاشی­های غارها،‌ دود و آتش و صداهایی که برای ارتباط به وجود آمد تا فیلم و عکس و موشن ­گرافیک­ ها و … محتوا محسوب می­شوند. امروزه بخش اعظمی از محتواها از طریق دنیای اینترنت در اختیار مخاطبان است. سایت­های اینترنتی،‌ شبکه ­های مجازی و پیام­رسان­ها؛ همه انتقال­دهنده پیام­ها هستند. محتواهای اینترنتی انواع مختلف دارند که از میان آنها می­توان به محتواهای صوتی (موزیک­ها، پادکست­ها و …)، محتواهای تصویری (عکس، اینفوگرافیک و …)، محتواهای ویدئویی (فیلم­ها، موشن ­گرافیک ­ها و …)، اسلایدشیرها (مشابه پاورپوینت)، محتواهای متنی (متن ­های کوتاه درون سایت­ها، متون تخصصی و آکادمیک که معمولا قالب PDF دارند و …) اشاره کرد.

محتواهای معماری را در هر کدام از قالب­های محتوایی اینترنتی می­توان تولید کرد اما این نکته را باید توجه کرد که هر قالب محتوا، مناسب ارائه تمامی محتواهای مد نظرمان نیستند. همان طور که می­دانید معماری که هنر طراحی و ساخت ساختمان (از هر نوعی) است،

ابعاد گسترده­ای دارد که به دو بخش عمده هنر و فن تقسیم می­شود. هم­چنین ابزارهای کمک­آموزشی نیز در کنار مباحث کلی معماری مثل نرم­افزارها، وجود دارد. برای تولید محتوای معماری، باید به هماهنگی بین محتوا و قالب انتخابی آن دقت کرد. به عنوان نمونه آموزش نرم­افزارهای معماری به عنوان یک محتوای آموزشی در حیطه معماری،‌ به کمک فیلم بهتر پیام را منتقل می­کند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برای مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند و صد در صد تضمین شده ی معماری می توانید با شماره زیر تماس بگیرید

09120647344

[/stextbox]

از اینکه تا پایان مقاله تولید محتوا برای سایت معماری ما را همراهی کردید متشکریم

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید