تولید محتوا برای سئو

تولید محتوا برای سئو

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

اگر شما به تازگی قصد تولید محتوا برای سئو در سایت خود را دارید یا علاقه مند به کسب اطلاعات در این زمینه می باشید همراه ما باشید تا با همدیگر این مطلب را بررسی کنیم. با توجه به الگوریتم جدید گوگل برای سئو تولید محتوا یکی از مهم ترین قدم ها برای افزایش ورودی ارگانیک و در نهایت سئو سایت شما می باشد.

اما اگر این تولید محتوا به صورت کور و غیر هدفمند باشد ابدا برای شما دست آورید نخواهد داشت.آ«چه در این جا اهمیت دارد این است که تولید محتوا می بایست هدفمند انجام گیرد. یکی از اقدامات تیم هشت برای سئو سایت شما و ارائه تولید محتوای هدفمند، آنالیز رقبای شماست. وقتی رقبای شما آنالیز شود مشخص می شود که آنها در چه زمینه هاییی از شما قوی تر هستند و سایت ما در چه زمینه هایی می تواند از آنها سبقت بگیرد.

در عین حال بررسی اپتیمایز و بهینه سازی سایت شما، آن پیج و آف پیج شما یکی دیگر از اقدامات تیم هشت خواهد بود.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که سفارش تولید محتوا در تیم هشت صد در صد تضمین شده است. به این معنی که اگر محتوای تولید شده توسط تیم هشت باعث افزایش ورودی ارگانیک سایت شما نشد، ما از شما هیچ پولی دریافت نمی کنیم!

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

البته این نکته را در نظر داشته باشید که روش های دیگری نیز برای سئو ممکن است  به شما پیشنهاد شود. مثلا روش های کلاه سیاه که برای مدت کوتاهی کلمه کلیدی شما در نتیجه خوبی از گوگل نمایش داده می شود ولی پس از مدتی افت شدید خواهد داشت. تیم هشت ابدا از این روش ها استفاده نمی کند.

تولید محتوا برای سئو
تولید محتوا برای سئو

 

 

در ابتدا تعدادی سوالات رایج و متعدد که در این زمینه مطرح می شود را با یک دیگر بررسی کرده و با پاسخ به آن ها هر آنچه در زمینه ی تولید محتوا برای سئو احتیاج است را بررسی می کنیم. این سری از سوالات به شرح زیر می باشد:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

  • تولید محتوا چیست و کارایی آن چه می باشد؟
  • سئو به چه معناست و هدف از سئو چه می باشد؟
  • قوانین تولید محتوا برای سئو را نام برده و در ارتباط با هر کدام توضیح دهید.
  • درآمد یک کارشناس تولید محتوا چه میزان است؟

[/stextbox]

با ما همراه باشید تا با مطالب جامع و شامل و کاربردی این مقاله ، موضوع تولید محتوا برای سئو را برای شما توضیح دهیم .

تولید محتوا چیست و کارایی آن چه می باشد؟

تولید محتوا به چه معنی می باشد؟ شما اگر نویسنده ی خوبی هستید حتما به این حرفه فکر کنید. تولید محتوا به معنی توضیح و ارائه ی مطالب کامل و یک سری تحقیق های انجام شده در مورد یک موضوع می باشد.

برای مثال یک مطلب مانند ” بهترین دوربین های مدار بسته ” را در نظر بگیرید. اگر قصد تولید محتوا در این زمینه را داشته باشید باید اطلاعات جامع و کارامدی را در این ارتباط پیدا کرده و آن ها را به طور کامل بخوانید. سپس از چندین نفر متخصص و مشاور در این زمینه پرس و جو کرده و صحت این اطلاعات را مطمئن شوید.

در نهایت با توجه به درک و برداشتی که از این تحقیق ها و پرس و جو ها داشته اید شروع به نوشتن محتوای خود می کنید. این حرفه بسیار مناسب برای کسانی است که به شدت در اخبار روز غرق هستند و آن ها را دنبال می کنند هم چنین توانایی انتقال مطلب را به مخاطب سایت به خوبی دارا می باشند.

تولید محتوا چیست و کارایی آن چه می باشد؟
تولید محتوا چیست و کارایی آن چه می باشد؟

خلاقیت نویسنده

چیزی که در این راستا بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد خلاقیت نویسنده و به کار بردن تکنیم های خلاق و جذاب در نویسندگی ، برای جذب مخاطبان می باشد از این رو خلاقیت فرد و توانایی نوشتن او در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این حرفه راه بسیار خوبی برای درامد زایی برای افرادی است که به دلایل مختلف اعم از درس ، شرایط محیطی و زندگی و یا بسیاری از موارد دیگر قصد حضور در محیط های کاری را ندارند .

چرا که به راحتی می توان به صورت دور کاری مشغول ب این حرفه شد. هم چنین افرادی که شاغل هستند و به نویسندگی نیز علاقه دارند و قصد کسب درامد از این راه را نیز دارند نیز به عنوان شغل دوم ، توصیه می شود.

سئو به چه معناست و هدف از سئو چه می باشد؟

کلمه ی سئو مخفف عبارت انگلیسی ” Search Engine Optimization ” می باشد که آن را با کلمات ی هم چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو یا گوگل ، معادل سازی کرده اند . همه ی این عبارات دارای یک معنی واحد می باشند و می توان آنها را به صورت زیر بیان کرد :

سئو (بهينه ‌سازي موتور جستجو) : در واقع منظور این نیست که موتور های جستجو و گوگل را فریب داد . بلکه آن ها با کمک یک تعداد الگوریتم های اصولی و روش های خاص ، به فرایند بهبود بازدید از سایت ، ارتباط وب سایت های مختلف با یک دیگر در نتایج جست و جو و هم چنین بالا رفتن رتبه ی سایت در گوگل ، کمک بسیار شایانی می کند .

به عبارت دیگر سئو ترکیبی از روش ها برای تغییر دادن نحوه ی عملکرد سایت ها تعریف می کنند که مهم ترین موضوعات صفحه را در جست و جو های گوگل گر رنگ تر نشان داده و اهمیت آن را نمایان تر می کند.

این عملکرد یا سئو یک فرایند نه چندان ساده می باشد چرا که به علم و دانش زیاد، تجربه ی کافی و صبر و حوصله ی بسیار زیاد احتیاج دارد. از سوی دیگر موتور های جست و جوی گوگل دائما در حال تغییر و عوض کردن الگوریتم خود در این زمینه می باشند لذا لازم است برای یک سئو ی واقعی ، دائما مطالب روز گوگل را دنبال کرده و به روز باشید.

سئو به چه معناست و هدف از سئو چه می باشد؟
سئو به چه معناست و هدف از سئو چه می باشد؟

اولین موتور های جستجوی گوگل

اولین موتور های جستجوی گوگل در اوایل سال 1990 میلادی کار خود را شروع کردند. این موتور ها از سایت های محبوب Yahoo ، Alta Vista و .. بودند که مردم در آن زمان به این موتور های جست و جو به مانند یک لیستی که حاوی فهرستی از مطالب است نگاه می کردند.

تصور ان ها بر این بود که این فهرست همچون یک لیست کلاسی بر اساس حروف الفبا تنظیم می شود که حرف A در ابتدا بود و به همین ترتیب تا حرف Z ترتیب بندی می شد. هرچه بیشتر تکنولوژی در زمینه ی اینترنت رشد بیشتری داشت موتور های جست و جوی جدید تری در این دنیا ظاهر می شدند که با الگوریتم ها ی پیچیده تری کار می کردند.

اولین موتور های جستجوی گوگل
اولین موتور های جستجوی گوگل

این الگوریتم ها با معیار هایی هم چون : تراکم کلمات کلیدی ( به معنی : تعداد دفعاتی که از یک کلمه ی کلیدی یا یک عبارت کلیدی در سایت استفاده می شود تقسیم بر تعداد کل کلمات آن مطلب در صفحه ) و برچسب ها یا تگ هایی که به عنوان کی – ورد برای فهم بهتر و جست و جوی راحت تر محتویات یک صفحه به کار می رفت ، به کار گرفته می شدند.

هرچه این تکنولوژی ها و الگوریتم ها پیچیده تر می شدند سئو نیز فعالیت خود را تغییر می داد تا سایت ها بتوانند بیشتر در موتور های جست و جو دیده شوند. مهندسین و کارشناسان این زمینه نیز با توسعه ی رتبه بندی صفحات توسط موتور های جست و جو راه های اخلاقی و یا غیر اخلاقی را در جهت تاثیر پذیری بهتر در این رتبه بندی ها به کر گرفتند نت بهترین عملکرد رادر سایت خود داشته باشند.

روش های غیر اخلاقی توسعه دهندگان وب سایت ها

در سال 1996 مقاله ای در مجله ی نیویورک تایمز منتشر شد که در ارتباط با روش های غیر اخلاقی توسعه دهندگان وب سایت ها به صحبت پرداخته بود. این مقاله توضیح می داد که چگونه افراد در این زمینه برای بالاتر قرار دادن سایت خود در نتایج گوگل ، یک سایت را با کلمات کلیدی ویژه و خاص که در پشت گرافیک سآن وب سایت پنهان است را بارگذاری کرده و آن را بر روس سایت خود قرار می دهند.

در نتیجه موتور های جست و جو با توجه به عملکرد خود این کلمات کلیدی را شمارش کرده و تراکم کلمات کلیدی در سایت را حساب می کنند و در نهایت رتبه ی سایت را بالا می برند.

در ان زمان با استفاده از روش های غیر اخلاقی و میانبر ، به دست آوردن یک رتبه ی بالا برای سایت بسیار امری راحت نسبت به امروز بوده است و به راحتی می توانستند تضمینی جایگاه سایت خود را در بالای نتایج جست و جو تضمین کنند.

اما امروزه موتور های جست و جو برای مقابله با چنین روش هایی از الگوریتم های پیچیده در ساختار خود استفاده کرده اند و بسیار امری سخت می باشد تا مهندسین و کارشناسان سئو بتوانند مانند گذشته وب سایت خود را با روش های غیر اصولی در جایگاه بالاتری قرار دهند. البته هم چنان این افراد در تلاشند تا بتوانند راه های دستکاری موتور های جست و جو را یافته و آن موتور ها نیز دائما در حال تغییر ساختار خود می باشند.

روش های غیر اخلاقی توسعه دهندگان وب سایت ها
روش های غیر اخلاقی توسعه دهندگان وب سایت ها

هدف از سئو چه می باشد؟!

هدف از سئو کمک کردن به جایگاه وب سایت ها در به دست آوردن رتبه ی بالاتری نسبت به دیگر سایت های موجود در حیطه ی فعالیتی آن ها می باشد. هم چنین باعث افزایش ارتباط بین صفحات و کلماتی است که کاربران در موتور های جست و جو وارد می کنند.

از سمت دیگر ، باعث نمایش بیشترین عبارتی می شود که کاربران در سایت ها به دنبال آن ها می شود و می توان از آن برای استفاده در کلمات کلیدی و تگ ها و هم چنین نشان دادن صفحات مرتبط با عبارت مورد نظر شما ، استفاده کرد. انتخاب کلماتی که شما به عنوان کلمه ی کلیدی قرار می دهید و قصئ بهینه سازی یا سئو را دارید ، سئو هفته ها و یا ماه ها ممکن است زمان ببرد تا به نتیجه برسد.

هدف از سئو چه می باشد؟!
هدف از سئو چه می باشد؟!

نتایج بهینه سازی

چنان چه ممکن است که نتایج بهینه سازی یک جستجو به سرعت طاهر نشود ولی در دراز مدت سئو تاثیر خود را گذاشته و باعث افزایش بازدید کنندگان سایت شما و هم چنین بالا رفتن رتبه ی سایت شما خواهد شد. یکی از مهم ترین دغدغه های سایت ها این می باشد که در جست و جوی گوگل در صفحع ی اول قرار گیرند تا بتوانند 58.4 بازدید کنندگان را که در همان صفحه ی اول گوگل می مانند را به خود جلب کنند .

از این رو سئو امری بسیار مهم و حیاتی در دیدگاه آن ها به شمار می رود. مطالعات دیگر که در این زمینه صورت گرفته است حاکی از آن است که کاربران تمایل بسیاری زیادی دارند تا نتایج پیوند های طبیعی گوگل را دنبال کنند.

این تحقیق نشان می دهد که 72.3 درصد از کاربران بر روی پیوند های طبیعی نتایج جست و جو کلیک کرده اند و تنها 27.3 درصد از آن ها بر روی پیوند های لیست های پرداخت شده کلیک می کنند. از این رو دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شرکت ها و وب سایت ها تاکید بسیار زیادی بر روی این امر (سئو) دارند و حاضر هستند زمان و هزینه ی بسیار زیادی را در این راه صرف کنند.

نتایج بهینه سازی
نتایج بهینه سازی

به طور کلی ، اهداف سئو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد :

  1. در بازدید از وب سایت تاثیر بسیار به سزایی دارد.
  2. باعث ایجاد یک برند خاص می شود.
  3. ترافیک موجود در سایت را افزایش می دهد .
  4. باعث می شود که وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جست و جو از رتبه بالاتری برخوردار شود.
  5. فروش محصولات موجود در سایت را با افزایش بازدید کنندگان سایت ، بالا می برد .
  6. یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ نیز می باشد.

 

قوانین تولید محتوا برای سئو را نام برده و در ارتباط با هر کدام توضیح دهید.

قبل از توضیح در ارتباط با قوانین سئو و تولید یک محتوای اصولی باید هدفمان را محتوا مشخص کنیم. محتوا در اصل می تواند کاربرد ها و اشکال متفاوتی داشته باشد . این انواه می تواند شامل ، متن ، تصویر ، یک ویدیو ، یا صدا و یا ترکیبی از همه ی این ها با هم باشد.

به طور کلی تعدادی از انواع مختلف محتوا های موجود به شرح زیر است:

  • پست هایی که در وبلاگ ها قرار داده می شوند : این نوع که رایج ترین مدل تولید محتوا می باشد می تواند ترکیبی از متن ها تصاویر ، گیف ها و ویدیو ها باشد که معمولا محتوای خبری آموزش و یا غیره را دارا می باشد.
  • محتوا برای صفحات ثابت مانند سایت ها
  • محتوا برای سایت هایی که محصولاتی را عرضه می کنند : که یک توضیح جامع و کاملی را در ارتباط با محصولات یا خدمات سایت ارائه می دهد.

 

قوانین تولید محتوا برای سئو را نام برده و در ارتباط با هر کدام توضیح دهید.
قوانین تولید محتوا برای سئو را نام برده و در ارتباط با هر کدام توضیح دهید.

در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:

  • تولید محتوا در صفحات فرود:  صفحاتی که به طور خاص برای کمپین های تبلیغاتی PPC در وب سایت ها ، طراحی شده است و یا به عبارت دیگر ، اولین صفحه ای است که کاربر در ورود به یک سایت با آن رو به رو می شود.

جدا از این که یک محتوا برای چه امری و در چه صفحه ای تولید می شود ، دستور العمل هایی وجود دارد که پیروی از ان ها برای تولید یک محتوای بهینه و بالا آمدن در نتایج جست و جوی گوگل، لازم است. در ادامه مقاله به بررسی و توضیح در ارتباط با این دستورالعمل ها خواهیم پرداخت .

در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:
در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:

استفاده از کلید واژه های هدفمند:

تحقیق یک عنوان درباره کلمه کلیدی یا کلید واژه باید همیشه در ابتدای نقطه ی شروع مقاله ی شما قرار گیرد . ابزار های گوناگونی در این رابطه وجود دارد که به شما در انتخاب کلید واژه ی خوب و هدفمند کمک می کند.

این ابزار ها مانند برنامه ریز گوگل یا Google’s keyword planner یا ابزار دیگری به نام جست و جو کننده ی کلید واژه ماز برای کمک به یافتن بهینه ترین کلید واژه هایی می باشد که کاربران محیط شما در ارتباط با موضوع انتخابی شما بیشترین سرچ را داشته اند. با کمک این وسیله می توانید به عنوان اساس کار از آن بهر برده و هم چنین کور کورانه به تولید محتوا نپردازید.

محتوایی بر اساس مجموعه ای از کلید واژه ها تولید کنند و با این کار خود را از ابتدا در مسیر موفقیت قرار دهید. کلید واژه ای که شما انتخاب می کنید بنیان موضوع شما را تشکیل خواهد داد و بر روی سایر عوامل موجود در سایت شما تاثر خواهد گذاشت. بنابراین اگر در همان بدو شروع محتوا، آن را با کلمات کلیدی هدف مند نکنید ، بایذ تلاش بسیار بیشتری در کسب رتبه در این رقابت انجام دهید.

استفاده از کلید واژه های هدفمند:
استفاده از کلید واژه های هدفمند:

 

از URL های مورد علاقه ی گوگل استفاده کنید.

چندین سال قبل از سال 2008 میلادی فردی به نام مت کات که مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل بود به یکی از کارشناسان سئو تاکید کرد که در آدرس های URL ، عباراتی که طولانی تر هستند ، مطابق با الگوریتم گوگل از اعتبار بالایی برخوردار نمی باشند و وجود 3 تا 5 کلمه بسیار مطلوب می باشد .

در واقع درک این نکته بسیار مهم است که ساختاری از URL که با موتور های جست و و سازگار است بسیار در موتور های جست و جو و هم چنین برای کاربران سودمند و کارآمد می باشد.

از URL های مورد علاقه ی گوگل استفاده کنید.
از URL های مورد علاقه ی گوگل استفاده کنید.

مثال

به عنوان مثال دو URL زیر را درنظر بگیرید . هر دوی آن ها مربوط به راهنمای ساختن بک موضوع در یک سایت می باشند:

  • com/retargeting
  • com/?p=123

شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ آن موردی را که بهتر است و به محتوای مد نظر شما بیشتر مربوط می شود یا همان URL اولی را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک می کنید!

قانون اولی که برای ساخت URL احتیاج است این می باشد که همیشه یک ساختار ساده و قابل درک را انتخاب کنید. هرچه عبارتی که انتخاب می کنید کوتاه تر باشد و از لحاظ کلید واژه نیز بهینه سازی شذه باشد ، بهتر می باشد.

بر اساس یک پژوهش انجام شده ، URL ‌هایی که کوتاه‌تر هستند، معمولا در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. یکی از متخصصان گوگل به نام جان مولر در این زمینه اظهار داشت که زمانی که دو URL با محتوای یکسان را در اختیار داشته باشیم و بخواهیم یکی از آن ها را برای انتشار انتخاب کنیم قطعا آن یک را که کوتاه تر و بهینه تر باشد را انتخاب می کنیم.

کلیدواژه هدف مورد نظر شما باید در ادرس URL محتوای شما باشد .

شما در حال خواندن مقاله تولید محتوا برای سئو هستید

بهینه‌سازی برچسب های عنوان محتوای شما یا همان Title Tag

برچسب ها یا تگ های عنوان یک صفحه از وب سایت شما ، یکی از مهم‌ ترین گزینه های تشکیل دهنده ی اصول سئو سایت می باشد که به ‌راحتی می ‌توانید محتوای خود را بهینه‌ سازی کنید . در هنگام نوشتن برچسب عنوان بهینه‌ شده، بهترین و راحت ترین عنصری که می ‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید، کلید واژه هدف شما است.

به عنوان مثال ، یک عبارت کلیدی مانند «راهنمای کمپین ریتارگتینگ» را مد نظر قرار دهید . کلید واژه ی هدف و یا عبارت کلیدی اصلی را در ابتدای تیتر اصلی موضوع محتوای خود قرار بدهید. توجه داشته باشید که عنوان شما باید کمتر از 60 کاراکتر باشد. در این راستا می توانید از ابزار تگ عنوان موزیلا نیز برای بررسی کردن نوع نشان دادن عنوان نیز استفاده کنید . در ادامه ی مثال قبل عنوان کاملا بهینه و مناسب می تواند به شکل زیر باشد:

بهینه‌سازی برچسب های عنوان محتوای شما یا همان Title Tag
بهینه‌سازی برچسب های عنوان محتوای شما یا همان Title Tag

راهنمایی برای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توان ریتارگتینگ داشت ؟

همانطور که در بالا می ‌بینید، عنوان مقاله با کلید واژه یا عبارت کلیدی اصلی آغاز شده است و در ادامه آن ، با طح چند پرسش اساسی ، موضع بررسی می شود .مطرح کردن این سوال ها در عنوان باعث می شود که تعداد کلیک ها بیشتر شود.

راهنمایی برای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توان ریتارگتینگ داشت ؟
راهنمایی برای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توان ریتارگتینگ داشت ؟

بهینه کردن توضیحات و جملات بخش متا

شاید از اینکه این بخش را به عنوان یکی از رئش های تولید محتوا برای سئو آوردیم شگفت زده شده باشید. در هر صورت چندین سال است که گوگل در رتبه بندی این عامل توضیحات متا ، لحاظ نمی کند اما حتما آن را مهم بشمارید . زیرا که باعث می شود تا تمام انچه را که در مطلب خود بیان کرده اید مشخص تر شود و در نتیجه تعداد بازدید از آن موضوع افزایش و سئو نیز بهتر خواهد شد.

توضیحات متا به این معناست که شما بخشی از محتوای خود را در آن قسمت می نویسید تا در هنگام سرچ از طریق موتور های جست و جو در پایین آدرس سایت شما نمایش داده شود. اگر شما این توضیحات را ننویسید گوگل خود قسمتی از محتوای شما را نمایش خواهد داد.

جذاب و خوب نوشتن این توضیحات متا نیز تاثیری بسیار زیادی در تعداد جذب کاربران جست و جوی عنوان دارد. اگر این تعداد زیاد شود رتبه ی سایت شما بالاتر خواهد آمد . در ضمن حواستان باشد که که توضیحات متا را در حداکثر 160 کاراکتر لحاظ کنید چرا که بقیه ی موضوع به شکل نقطه چین ظاهر خواهد شد.

نکاتی که برای نوشتن توضیحات متا کاربردی می باشد :

ترجیحا سعی کنید که عنوان اصلی مورد نظر خود را در توضیحات متا بنویسید و این متن کوتاه را چنان جذاب نوشته تا خواننده به خواندن و پیگیری موضوع جذب شود.

 عنوان اصلی خود را بهینه سازی کنید  (Heading 1)

عنوان اصلی موضوع شما باید عنوان H1 باشد . این بخش معمولا همان قسمت « عنوان » در بخش تنظیم محتوا یا همان ورد پرس می باشد. اگر سایت شما از ورد پرس استفاده می کند در قسمت بالای صفحه در قسمت ” عنوان را اینجا وارد کنید “شما میتوانید عناوین اصلی و فرعی را انتخاب کنید . برای مثال عنوان اصلی را با تیتر H1 و برای عناوین فرعی از تیتر های H2 و H3 استفاده نمایید .

محتوای خود را با استفاده از نشان تاریخ به روز رسانی کنید.

هنگامی که شما یک عبارت یا موضوعی را در گوگل سرچ می کنید با نتایج مختلفی رو به رو می شوید. کاربران در هنگام جست و جو تمایل دارند تا به روز ترین و جدید ترین موضوع را مطالعه کنند .

در بین ان دسته از نتایجی که ظاهر می شود بر روی گزینه ای کلیک کرده که جدیدترن تاریخ را دارند . در واقع مطالبی که تاریخ ندارند تا زمانی مه به آن ها ئارد نشده ایم نمی توانیم بفمیم که مربوط به چه زمانی می باشد. در هر صورت به صورت معمول کاربران بر روی نتایجی که تاریخ ندارند معمولا کلیک نمی کنند.

اگر سایت شما با ورد پرس کار می کند می توانید از پلاگین استفاده کنید. ممکن است این عامل تاریخ در رتبه بندی گوگل امری بی اثر باشد اما شواهد ثابت کرده است که زمانی که تاریخ دار مطلب را منتشر می کنیم تعداد بازدید ها از سایت افزایش پیدا می کند . مسلما هیچ کاربری به دنبال مطالب قدیمی و تاریخ گذشته نمی رود !

کلید واژه ی مورد نظر خود را در پاراگراف اول استفاده کنید.

حواستان باشد که محتوای خود را کلمات کلیدی اشباع نکید. این کار باعث افزایش بهبود سئو ی شما نخواهد شد . ترجیحا تلاش کنید که کلید واژه ی اصلی خود را در پاراگراف ائل حتما ذکر کنید. شما به راحتی می توانید این کار را انجام داده و به شکل طبیعی یکی از مراحل بسیار راحت و ساده ی سئو ی سایت خود را انجام دهید.

عناوین میانی خود را بهینه سازی کنید (Heading 2)

تا این لحظه شما توانستید به طور طبیعی سئو خود را بهبود ببخشید . حال نوبت به عناوین میانی می رسد که آن ها را نیز بهینه سازی کنید. تعداد مجاز حناوین میانی از 3 تا 6 عدد می باشد. مهم ترین عنوان ، عنوان اصلی است و بعد به ترتیب عناوین فرعی 1 تا 6 را می توانید استفاده کنید . زمانی که اهمیت چندین تیتر شما یکسان باشد از یک عنوان ( مثلا H2) استفاده کنید. و زمانی که درون این عناوین فرعی زیر شاخه وجود داشته باشد از H3 می توانید استفاده کنید. به همین صورت شما می تواننید درجه ی اهمیت تیتر ها را مشخص کنید.

استفاده کردن از تصاویر و ویدئو های مناسب

زمانی که شما از تصاویر یت ویدیو های جذاب و مرتبط در محتوای خود استفاده می کنید ، خواننده را مایل می کنید تا زمان بیشتری را بر روی محتوای شما توقف کند . بسیاری از متخصصین در این زمینه بر این باور می باشند که استفاده کردن از ویدیو در محتوا تاثیر بسیار مثبتی بر روی سایت دارد چرا که زمان خواندن و توقف بر روی متن را به مراتب افزایش خواهد داد. هم چنین استفاده از ویدیو و عکس های جذاب به دلیل ایجاد یک محتوای بصری باعث می شود که محتوا به راحتی خوانده شود .

در دیدگاه اصل های سئو محتوایی که باعث جذب بیشتر کاربر شود زمان توقف کاربر در سایت را افزایش می دهد . بنابراین گوگل زمانی را محاسبه می کند که کاربر از صفحه ی سرچ گوگل به سایت مورد نظر رفته ، در آن جا چه زمانی را سپری کرده و چه هنگام از سایت خارج می شود و مجددا به گوگل باز می گردد .

زمان توقف

این زمان توقف در بالا بردن رتبه ی سایت و سئو ی آن بسیار نقش پر رنگ و کاربردی دارد. در موتور های جست و جو این نیز به گونه ای است که زمان توقف بیشتر بر روی یک محتوا یا موضوع را به عنوان مفید تر بودن مزلب نسبت به سایر مطالب می دانند.

شما به سادگی می توانید با عکی ها و ویدیو ها کاربران را درگیر کنید و زمان ماندن بر روی محتوای خود را افزایش دهید . فقط نکته ای حائز اهمیت است شما باید به طور کامل مطمئن شوید که تصویر ها به طوذ کامل بهینه سازی شده است و ویدیو هایی که قصد آپلود آن ها را دارید از یوتیوب ، آپارات یا سایت های معتبر در این زمینه گرفته باشد. هرچه محتوایی که تولید می کنید متفاوت تر و منحصر به فرد تر باشد ، بازدید از سایت شما افزایش می یابد .

شما در حال خواندن مقاله تولید محتوا برای سئو هستید

از مترادف های و کلماتی که ا عنوان اصلی ارتباط معنایی دارند استفاده کنید

یکی دیگر از کلید های موفقیت در رتبه ‌بندی محتوای سایت شما ، نشان‌ دادن ارتباط ها می باشد. برای این منظور ، استفاده کردن از ارتباط های معنایی و کلمات کلیدی محتوا در موضوع شما بسیار مهم می باشد. قبل از الگوریتم هایی مانند : الگوریتم‌های پاندا و مرغ مگس‌خوار، موتور های جست‌ و جو تمرکز زیادی بر روی تراکم کلمات کلیدی داشت.

اما خوشبختانه در حال حاضر دیگر چنین مشکلی وجود ندارد و بیشتر زمان ها شما در هنگام نوشتن از کلمات و عباراتی اسفاده می کنید که با همدیگر ارتباط معنایی دارند. البته این موضوع به دلیل اینکه گوگل به راحتی نمی تواند ارتباط های معنایی در زبان فارسی را تشخیص دهد ، کمرنگ می باشد . ولی شما این گزینه را از دست ندهید و هر کاری را که ارزش محتوای شما را بالا می برد برای بهبود رتبه ی سایت خود انجام دهید.

نسخه ی تلفن همراه ، شاخص اول در رتبه ‌بندی گوگل

در ماه مارس گوگل نسخه ی تلفن همراه را به عنوان شاخص اول برای رتبه بندی بر گزید . این کار به کاربران کمک بسیاری می کند تا راحت تر آن چه را که در صدد یافتن آن هستند را پیدا کند . اگر سایت شما در حال حاضر در نسخع ی تلفن همراه به خوبی نمایش داده می شود و کار می کند، از بسیاری از رقیبان خود جلوتر می باشید.

فقط باید در نظر داشته باشید که محتوای سایت شما در تلفن همراه چگونه نمایش داده می شود. برای فهم این موضوع و تمرین در ارتباط با آن می توانید از ربات گوگل یا Fetch as google بهره برده و استفاده کنید تا مشکلات احتمالی را ارزیابی کرده و برای آن ها راه حل بیابید.

از لینک‌ های خارجی استفاده کنید

اگر در مطلب خود از یک سایت معتبر مطلبی را نقل قول کردید آن قسمت را به آن سایت لینک دهید. در گذشته بسیار این عمل با اکراه انجام می شد چرا که تصور بر این بود که باعث انتقال رتبه به دیگر سایت ههای موجود می شوند . ولی در حال حاضر با کم رنگ شدن این دغدغه این کار یکی از گام های سئو شده است.

شما با این کار کاربران سایت خود را به سایت های معتبر و بزرگ در زمینه ی محتوای خود سوق می دهید و باعث می شوید که به اعتبار موضوع درج شده در سایت شما بیشتر پی ببرند .

از اینکه مطلب را به یک سایت خارجی دیگر ارجاع می دهید ترسی نداشته باشید و این کار باعث می شود تا موتور های جست و جو نیز راحت تر ارتباط موضوع شما و مطلبی که به آن لینک داده اید را درک کند و سئو ی سایت شما افزایش یابد . فقط نکته ای که قابل تامل است و باید در آن دقت به خرج داد این است که برای انتخاب سایت های خارجی یادتان باشد سایت معتبر و بزرگی را انتخاب کنید و از استفاده های بی مورد و اضافی در این طمینه اکیدا خودداری نمایید .

در محتوای خود از لینک‌های داخلی استفاده کنید

یکی از ضرورت های اصلی برای سایت شما لینک گذاری یک مطلب از سایت خود درون محتوای جدیدتان است . بدین صورت که شما یک موضوع مرتبط به هدف خود  را یافته و لینک آن را بر میدارید. در محتوای جدید خود یک کلمه یا جمله یا عبارت را پیدا کرده و با استفاده از افزونه های بالا لینک سایت خود را به محتوای جدید خود می دهید .

این روش یکی از اساسی ترین روش ها برای هدایت کردن کاربران به دیگر لینک های موجود در سایت شما و هم چنین موتور های جست و جو به محتواهای شما می باشد . در این زمینه هیچ قتنون اصلی و کاربردی وجود ندارد. فقط یادتان باشد هر چیزی را به هر کلمه ای ربط ندهید . سعی کنید برای لینک گذاری عبارات و جملات مرتبط به لینک خود را پیدا کرده و لینک سایت را به آن ها دهید.

سرعت صفحه ی سایت شما

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده ی رتبه ی سایت شما ، سرعت صفحع در موتور های جست و جو کننده ی تلفن های همراه می باشد. عوامل بسیاری در سرعت صفحه ی شما دخیل هستند که آن را تغییر می دهند .. با این حال شما باید روش هایی را انتخاب کنید که بر سرعت کلی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در این راه می توانید از ابزار هایی هم چون Page speed و یا GTmetrix برای مشاهده ی سرعت صفحه ی خود بهره برده و فرصت های و شرایط مختلف را ارزیابی کنید.

برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود برای دیگر رسانه ها دکمه ای قرار دهید.

با اینکه این عامل در تعیین رتبه ی سایت شما تاثیر گذار نیست و در آن دخیل نمی باشد ، برای کاربران و مخاطبان بسیار مهم و کاربردی است که بتوانند به راحتی و به سرعت این متن شما را بازنشر کنند . اگر اگر بی دلیل و فقط برای افزایش بازدید کننگان سایت خود این عمل را انجام می دهید ، باز هم به اینده فکر کنید که شاید بخواهید کاربری سایت خود را به کسب و کار تبدیل کنید .

از این رو یک دکمه ی اشتراک محتوا کمک بسیار زیادی به شما در این راه خواهد کرد علائه بر این اشتراک متن شما در سایت های اجتماعی دیگر باعث می شود که بازذیذ کنندگان سایت شما افزایش یابد .

اگر سایت شما از ورد پرس استفاده می کند یک خبر خوب این است که دکمه های اشتراک محتوا ی سایت در قالب اصلی آن وجود دارد . و بلافاصله پس از بار گذاری محتوای شما در سایت ظاهر می شود . به طور خلاصه شما باید مطمئن شوید که محتوای شما بتواند در پلتفرم های دیگر بارگذاری شده و عالی بهه نطر بیاید. هم چنین استفاده از برچسب های درست در این زمینه باعث می شود که مشکلی در این راستا به وجود نیاید .

محتوای آموزشی در سایت خود قرار دهید که هم طولانی باشد و هم منحصر به‌ فرد

آخرین نکته در این زمینه مربوط به طول محتوایی که تولید می کنید، می شود. برای یک فرد بازاریاب، بسیار طبیعی می باشد که بپرسد طول محتوا باید چند کلمه باشد. پاسخ به این پرسش کمی سخت می باشد .

بهترین پاسخی که به این پرسش می توان داد این می باشد که هر چقدر که موضوع را پوشش دهد لازم است! به شور کلی محتوای شما باید به قدری عمیق باشد که کل موضوع را پوشش دهد . این امر بسیار مهم و حیاتی است که محتوای تولیدی شما تا حدی مطالب به کاربران ارائه کند که از ارزش بسیار بالایی برخوردار شود .

البته در همه ی مواقع استثناهایی نیز وجود دارد. برای مثال اطلاعیه ها و اخبار های خبری در هیچ زمانی نباید طولانی شوند و توضیحات زیادی را در بر گیرند. البته حواستان باشد که محتوا را فقط صرف طولانی کردن و پر کردن سایت خود ننویسید .

همیشه تلاش کنید که محتوایی که می نویسید یه قدری مفید و با ارزش باشد که تمامی خواسته های کاربران را پوشش دهد و به پاسخ تمامی پرسش های آن ها بپردازد. هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نکنید.

به طور کلی بر اساس اصول سئو شما نیاز نیت یک مطلبی تولید کنید که بسیار سخت و خاص باشد و وقت و هزینه ی زیادی را در بر داشته باشد. شما فقط کافی ست که محتوای سایت شما در مقایسه با دیگر سایت ها بهتر و با ارزش تر باشد.

شما در حال خواندن مقاله تولید محتوا برای سئو هستید

درآمد یک کارشناس تولید محتوا چه میزان است؟

درامد کارشناسان تولید متوا و سئو کار بسیار متفاوت استتو بسته به میزان فعالیت آنها تجربه ی کاری که دارند ، تعداد مطالبی که روزانه در سایت می گذارند و سرعت عمل و کارایی آن ها تعیین می شود.

درآمد یک کارشناس تولید محتوا چه میزان است؟
درآمد یک کارشناس تولید محتوا چه میزان است؟

و در نهایت :

اگر شما قصد تولید محتوا برای سئو را درید رعایت نکاتی که در بالا آورده شد بسیار کاربردی و اساسی می باشد . البته تجربه در این زمینه بسیار نقش اساسی و پر رنگی دارد . هم چنین بسیاری از سایت ها مجهز به خطایاب هایی برای سئو می باشند که با کمک آن ها می توانید بسیاری از خطا ها را پیدا کرده و در زمان اندکی سئوی سایت خود را به رمگ سبز در بیاورید . از اینکه تا انتهای مطلب تولید محتوا برای سئو همراه ما بودید سپاسگذاریم .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید