تولید محتوای اینترنتی

تولید محتوای اینترنتی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

نیاز به « تولید محتوای اینترنتی » در گونه ­های مختلف، با گسترش دنیای اینترنت و شبکه روز به روز بیشتر احساس می­شود. افزایش سایت­ ها، وبلاگ­ ها و حتی کسب و کارهای اینترنتی، از عوامل موثر بر این امر هستند. برای آشنایی با تولید محتوای اینترنتی با ما همراه باشید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

محتوا اینترنتی چیست؟

انواع محتوای اینترنتی چه هستند؟

چگونه محتوای اینترنتی تولید کنیم؟

[/stextbox]

 

تولید محتوای اینترنتی
تولید محتوای اینترنتی

شناخت محتوای اینترنتی

قبل از اینکه به تولید محتوای اینترنتی بپردازیم، بهتر است بدانیم محتوا چیست و محتوای اینترنتی یعنی چه؟ در فرهنگ لغات در توضیح محتوا آمده است «هر آنچه که در آن مضمونی باشد و قصد، بیان آن مضمون است». پس هر گونه ارائه اطلاعات چه کلامی، چه نوشتاری و … محتوا نامیده می­شود.

میان این روش­های گوناگون، امروزه ارائه اطلاعات از طریق اینترنت بسیار رونق گرفته است. هر اطلاعاتی که از این طریق در اختیار استفاده کننده قرار می­گیرد، محتوای اینترنتی نامیده می­شود. محتوای اینترنتی گونه­ های مختلفی برای ارائه دارد؛ از جمله صوتی، تصویری، متنی و … مخاطب بسته به نیاز و سلیقه ­اش محتوای خود را انتخاب کرده و از آن استفاده می­کند. در ادامه به انواع قالب­ های محتوای اینترنتی می­پردازیم.

شناخت محتوای اینترنتی
شناخت محتوای اینترنتی

انواع محتواهای اینترنتی

مطالبی که در اینترنت به اشتراک گذاشته می­شوند گونه­های مختلفی دارند که آنها را در قالب­های زیر می­توان دسته­بندی کرد؛.

  • محتوای نوشتاری
  • محتوای دیداری (بصری)
  • اسلاید شیر (Slide Share)
  • فیلم (ویدئو)
  • محتوای صوتی
  • محتوای ترکیبی (تلفیقی)
  • کپی رایتینگ (Copy Righting)
  • آموزشی
  • خبری

برای آشنایی بیشتر توضیح مختصری درباره هر کدام از این دسته­ ها را در ادامه خواهیم آورد.

محتوای نوشتاری:

همان طور که از اسمش پیداست فقط از نوشته و متن در آن استفاده می­شود. اگر کوتاه باشد، معمولاً برای توضیحات مختصری درباره بخشی از سایت یا وبلاگ در گوشه و کنار آن قرار می­گیرد. اگر طولاتی باشد در اکثر اوقات به صورت PDF آن را در سایت ­ها قرار می­دهند.

محتوای دیداری (بصری):

شامل عکس­ها یا پوسترهایی که موضوع خاصی را نشان می­دهند. محتوای دیداری خود گونه ­های مختلفی دارد که از نمونه­ های پرطرفدار آن، ‌تصاویر اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک در شبکه­ های اجتماعی مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. هم­چنین در مقاله ­های آموزشی بسیار پرکاربرد است.

اسلاید شیدر:

این محتوا تلفیقی از چند عکس ­نوشته است. اسلایدشیدر در اروپا و آمریکا طرفداران زیادی دارد اما در ایران چندان رایج نیست و مدیران وب­ ها به ندرت از این نوع محتوا استفاده می­کنند.

محتواهای ویدیوئی و فیلم ­ها:

از آنجایی که بیشترین دریافت انسان از طریق بینایی­ست،‌ محتواهای تصویری بیشتر مورد توجه هستند. از سویی فیلم­ ها و ویدیوها شصت برابر بیشتر از محتواهای متنی در ذهن انسان قابلیت پردازش دارند. از این رو دارای بیشترین مخاطب در میان محتواهاست. مدیران سایت­ ها با آگاهی از این موضوع،‌ سرمایه­ گذاری­ های زیادی بر روی تولید محتواهای ویدیوئی انجام می­دهند.

محتوای صوتی:

محتواهای صوتی یا پادکست­ها یا محتواهای رادیویی در میان اشخاصی که تمایل به گوش دادن دارند، برای آموزش از طریق شنیداری و افرادی که در هر زمان و مکانی حتی زمان­های مرده می­خواهند بهترین استفاده را از وقتشان بکنند بسیار پرطرفدار است. از این محتوا برای داستان­های طولانی و متون آموزشی بلند استفاده می­کنند.

محتوای ترکیبی (تلفیقی):

این نوع محتوا ترکیبی از محتواهای دیگر است. به این صورت که یک محتوا ممکن است هم متن داشته باشد و هم ویدئو یا مثلاً هم صوت داشته باشد و هم عکس و هم متن و … این نوع از محتوا از ابتدا نبوده و به مرور به خاطر استانداردهای سئو شکل گرفته است. [سئو استانداردی برای تولید محتواست که کمک می­کند محتوا دارای ارزشمندی بالاتری باشد و در موتورهای جستجو با رنکینگ بالاتری قرار بگیرد.] این محتوا انواع دیگر محتوا را که شامل آموزش،‌ کپی رایتینگ، اخبار و غیره است؛ در برمی­گیرد.

کپی رایتینگ (Copy Righting):

این نوع محتوا شامل محتواهای ترکیبی،‌ نوشتاری و دیداری است و بیشتر در سایت­ های فروشگاهی و وب­سایت­ هایی محصول یا خدماتی را اراده می­کنند، مورد توجه است.

آموزشی: محتوای آموزشی،‌محتوای حساسی­ست. چرا که این محتوا در عین داشتن جامعیت و توضیحات کامل باید قوانین سئو را کاملاً رعایت کند. این محتوا به دنبال رفع مشکل خواننده و ارائه مطالبی معتبر به مخاطب است.

خبری: این نوع از محتوا را معمولاً خبرنگاران تولید می­کنند و توسط سایت­ های دارای اعتبار و موثق انتشار می­یابند. این نوع از محتوا تنها محتوایی­ست که جز قانون کپی-رایت نمی­باشد.

تولید محتوای اینترنتی

همین که شما یکی از انواع محتواهای یاد شده را در اینترنت بگذارید،‌شما یک محتوا تولید کرده ­اید؛ اما آیا هر محتوای انتشار یافته،‌ مفید،‌ ارزشمند و دارای اعتبار است؟ خیر. در تولید محتوا باید نکاتی رعایت شود که هم محتوا مفید باشد و هم آمار بازدید سایتتان بالا برود.

اولین کاری که باید بکنید این است که در تولید محتوا،‌ هدف داشته باشید. هدف به شما خط می­دهد و کمک می­کند تا ایده­پردازی بهتری داشته باشید. قوانین سئو را در محتوایتان رعایت کنید. همان طور که اشاره کردیم،‌ سئو قاعده و اصولی­ست که تراز محتوای شما را به حدی می­رساند که در موتورهای جستجو با رتبه بالاتری در اختیار مخاطب قرار می­گیرد. بالاتر بودن رنکینگ سایت،‌ به افزایش بازدید سایت کمک می­کند.

یافتن کلمات کلیدی مناسب

از نمونه این قاعده ­ها استفاده از کلمات کلیدی­ست. کلمات کلیدی را می­توانید به چند روش تولید کنید. یکی از راه های یافتن کلمات کلیدی مناسب،‌ استفاده از موتور جستجو مانند گوگل است. این ابزارها کلماتی را که در جستجو بالاتر هستند،‌ به شما پیشنهاد می­کند. از دیگر راه ها استفاده از ابزارهایی­ست که کلمات کلیدی را برای شما می­سازند و تولید می­کنند.

بعد از این مرحله عنوان خوبی را برای محتوایتان انتخاب کنید. از استفاده از عنوان ­های تکراری و کلی بپرهیزید. عنوان را هوشمندانه انتخاب کنید. مثلا‍ می­توانید از کلمه کلیدی­تان در عنوان استفاده کنید. اگر چه که استخراج عنوان یک امر بسیار تخصصی ست که از ابزار های مختلف می بایست برای آن استفاده کرد. یکی از فعالیت های تیم هشت، استخراج عنوان های رقابتی می باشد.

یافتن کلمات کلیدی مناسب
یافتن کلمات کلیدی مناسب

سایت­ هایی را که محتواهای مشابه شما تولید می­کنند؛‌ بررسی کنید تا نمونه کارهایشان دستتان بیاید. از طرفی مخاطب محتواهایتان را بشناسید. مخاطب­شناسی از مراحل مهم تولید محتواست. چون ممکن است شما محتوای خوبی تولید کنید اما نیاز مخاطب نباشد. در واقع شما باید نیازسنجی کنید.

محتوایتان تخصصی و با توضیحات کامل باشد که جواب مخاطب را کاملاً بدهد و نیاز او به سرکشی به سایت­های دیگر را کاهش دهد. اگر با محتوایتان سطحی برخورد نکنید، شما یک منبع معتبر خواهید شد. برای محتواهای سایتتان فهرست کامل اراده دهید. کیفیت را مقدم بر کمیت بدانید و نکات دستوری و نگارشی را کاملاً رعایت کنید. محتواهایتان با ذکر منبع باشد. این موضوع به اعتبار محتوای شما می­افزاید. مطمئن باشید اگر این نکات را در تولید محتواهایتان رعایت کنید،‌ شما یک محتوای اینترنتی خوب تولید کرده­اید.

 

نتیجه­ گیری

از لارمه دنیای شبکه و اینترنت،‌ تولید محتواهای اینترنتی­ست. محتوای اینترنتی قالب و شکل­های مختلف دارد. فایل­های صوتی، ‌تصویری، ‌فیلم و ویدئو،‌متون نوشتاری،‌ اسلایدشیدر و … از نمونه محتواهای اینترنتی هستند. در تولید این محتواها نیاز است قواعدی رعایت شود که محتوا مفید و جذاب باشد. رعایت قوانین سئو در تولید محتوای اینترنتی به این موضوع کمک می­کند. اگر محتواهای هدفمند و تخصصی را با قوانین سئو که قوانین تولید محتواست همراه کنید،‌ یک محتوای خوب و عالی خواهید داشت.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برای مشاوره رایگان در حوزه تولید محتوای هدفمند می توانید با شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید

09120647344

[/stextbox]

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید