تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی

تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مطلب، ما قصد داریم در رابطه با تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی توضیحاتی را ارائه بدهیم.

میدانیم که امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در زندگی های روز مره ما بخصوص در ایران دارند. امروزه مردم وقت بسیار زیادی را در طول روز در شبکه های اجتماعی بسر میبرند و این مسئله باعث شده است که بسیاری از کسب و کار ها و استارتاپ ها، قصد داشته باشند که از این فضای گسترده و نامحدود و بسیار ارزان، برای تبلیغات خود، مدیریت کسب و کار مجازی خود و یا حتی، برای کسب اعتبار بیشتر، به این فضا وارد شوند.

تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی
تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی

البته شبکه های اجتماعی هم پتانسیل مناسبی برای این مهم در نظر دارند و این پتانسیل بالا در نهایت منجر به آن شده است که خدماتی را هم برای دارندگان مشاغل در نظر داشته باشند. برای مثال شما میتوانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحه خودتان را تبدیل به یک صفحه بیزینس کنید و از شرایط آن استفاده کنید یا همین کار را صفحات دیگر در شبکه های اجتماعی مختلف انجام دهید .

البته پیام رسان ها هم از این موضوع دور نیستند!  امروزه دسته ای از پیام رسان ها وجود دارند که شما میتوانید با کمک آن ها و ایجاد گروه های مختلف، با افراد مختلف در سر تا سر دنیا ارتباط برقرار کنید و قطعا این موضوع به شما فرصت های تبلیغاتی بیشتری می دهد.

خلاصه ی ماجرا اینجاست که شما میتوانید از این فضای بسیار منعطف و با پتانسیل بالا برای گسترش و تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید. در این مطلب ما قصد داریم از پایه به این موضوع بپردازیم و در نهایت، شما را راهنمایی کنیم که تعرفه مدیریت شبکه های اجتماعی در این دنیای گسترده، از چه عواملی تاثیر می گیرد . با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که :

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

از شبکه های اجتماعی، چگونه استفاده کنیم ؟

چرا شبکه های اجتماعی مهم است؟

نقش مدیر در شبکه های اجتماعی چقدر مهم است؟

تعرفه مدیریت در شبکه های اجتماعی از چه مواردی تاثیر می گیرد؟

[/stextbox]

 

از شبکه های اجتماعی، چگونه استفاده کنیم؟

پایه و اساس بحث ما ، قبل از رسیدن به تعرفه مدیریت درشبکه های اجتماعی، این است که ما در اصل باید چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟ ببیند، این موضوع بسیار مهم است چرا که ما قصد نداریم برای شما ابتدا توضیح بدهیم که شبکه اجتماعی چیست، چه میکند، چه تاریخچه ای دارد و… ، این مسائل از گستره مطالب ما خارج است پس بهتر است ابتدا از فرهنگ استفاده از شبکه های مجازی شروع کنیم.

به یاد دارم که یکی از اساتید ما مطلب جالبی را پیرامون این موضوع بیان می کرد. این استاد عزیز همیشه تاکید داشت که تا زمانی که منفعتی برای شما در استفاده از شبکه های اجتماعی نباشه، حال منفعت مالی یا کسب اعتبار و… و یا اینکه شما کسب و کاری دارید که با این شبکه ها ارتباط مستقیم داره، الزامی نیست که از این شبکه ها استفاده کنید و در صورت وجود مواردی که گفته شد، میتوانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

از شبکه های اجتماعی، چگونه استفاده کنیم؟
از شبکه های اجتماعی، چگونه استفاده کنیم؟

البته این صحبت شاید خیلی جانب دارانه باشه چرا که امروزه، بخش بسیار زیادی از اوقات فراغت، درست یا غلط، در شبکه های اجتماعی مختلف سپری میشود و افراد در بازه ای متشکل از همه سنین و اقشار و افکار از امکانات دنیای مجازی اجتماعی استفاده میکنند.

امکانات گسترده ای که تنها با یک ایده اولیه، یعنی ارتباط آسان و رایگان آغاز شده و امروز به یک مارکت گسترده و یک دستگاه تبلیغاتی بسیار اثر گذار تبدیل شده است.

با این حال، ما این موضوع را درک کردیم که بهتر است درکنار اوقات فراغت، یک زمان مشخصی رو هم برای استفاده های کاری و بیزینسی از شبکه های اجتماعی داشته باشیم. پس ما بهتر میدانیم که اگر شما قصد دارید که از زمانی را که در شبکه های اجتماعی سپری میکنید، استفاده بهتری داشته باشید و یا همین الان هم، وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی میگذرانید، چه بهتر است که بخشی از این زمان را همین حالا به ایجاد کسب و کار و یا استفاده مفید از این زمان اختصاص دهید.

شما در حال مطالعه مقاله تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی هستید

چرا شبکه های اجتماعی مهم هستند؟

همانطور که گفته شد، شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که استفاده مفیدی از شبکه های اجتماعی داشته باشید. اما بهتر است کمی بیشتر بدانید که اصلا چرا و به چه دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی مهم است؟

بیایید ابتدا به آمار نگاهی داشته باشیم. امروزه طبق آمار، در سال 1396 هر ایرانی زمانی حدود یک ساعت در روز را به شبکه های اجتماعی اختصاص میدهد. البته این موضوع تنها یک میانگین از شاخص های بالاتر و پایین تر است به این معنا که، میتوان گفت درصدی از افراد هستند که ساعت های بیشتری را در این فضا بسر میبرند و درصدی هم به مراتب کمتر.

چرا شبکه های اجتماعی مهم هستند؟

البته این موضوع که با پیشرفت روز افزون شبکه های اجتماعی در میان مردم و در بطن جامعه رو به رو هستیم هم باید به آمار فوق اضافه شود و درنظر گرفته شود که ما در حال حاضر با فاصله ای نزدیک به دوسال نسبت به زمان ارائه آمار، با استفاده خیلی بیشتری از شبکه های اجتماعی رو به رو هستیم.

این آمار برای شبکه های اجتماعی در ابتدا شاید کم و یا ناچیز بیاید، ولی با مقایسه با میزان ساعتی که ایرانی ها از تلویزیون استفاده میکنند، یعنی حدودا 4 ساعت، متوجه میشویم که درصد قابل توجهی از زمان ما را در بر می گیرد.

حال ببینید که در چنین شرایطی، چقدر میتواند مهم باشد که شما از این فضای گسترده بتوانید به نحو احسن استفاده کنید.

اهمیت شبکه های اجتماعی از زمانی که هر نفر در آن حضور دارد آغاز میشود، ولی به اینجا خلاصه نمیشود. ما صرفا برای اینکه استفاده از دنیای مجازی رونق دارد، نمیتوانیم به اهمیت آن بپردازیم بلکه این مسئله را باید در نظر داشته باشیم که این فضا چه امکاناتی را با چه قیمتی در اختیار ما قرار میدهد؟

قطعا معرفی کسب و کار شما از طریق تبلیغات تلویزیونی هزینه بر می باشد، پس شما به دنبال  گزینه دوم خواهید رفت، یعنی شبکه های اجتماعی.

حال اگر یک مقایسه قیمت داشته باشیم. به این نتیجه میرسیم که شبکه های اجتماعی اولین و مهم ترین انتخاب برای صاحبان کسب و کار میباشد چرا که هم با مخاطبان بسیار بیشتری در ارتباط است و هم عضویت و استفاده از آن برای شما رایگان تمام خواهد شد!

اهمیت دیگر شبکه های اجتماعی، گستره ای است که از سنین مختلف تشکیل شده. شما محصولاتتان با هر سنی که در ارتباط باشد و یا خدماتی که ارائه میدهید به هر سنی که مربوط باشد، در نهایت میتوانید مشتری و بازار خود را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

همچنین، ما اگر از گستره سنی هم بگذریم، به جغرافیای وسیع آن میرسیم.

شما میتوانید با همه دنیا، تاکید میکنم با همه دنیا از آسیا تا اقیانوسیه و از آفریقا تا آمریکا، با همه در ارتباط باشید. بدون پرداخت هزینه های گزاف و اضافی! جالب است نه؟

حالا چرا آنقدر مهم است که در فضای مجازی کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید؟ پاسخ به این سوال با توجه به موارد بالا، نشان میدهد که اهمیت این موضوع حتی، با توجه به تمام جنبه های آن از قبیل مخاطبان بیشتر، جغرافیای سرتاسری و درنهایت، هزینه های ارزان و حتی رایگان استفاده از این سرویس ها به شما این اطمینان را میدهد که، بهتر است از شبکه های اجتماعی در کسب و کار خود و یا حتی، گوشه ای از آن استفاده کنید.

شرکت های مطرح و بزرگ امروزه این موضوع را مد نظر داشته اند. آن ها میدانند که به روز بودن بیانگر حرفه ای بودن آن هاست. با این اوصاف، اکثر شرکت های بزرگ برای حفظ جایگاه و اعتبار خود به شبکه های مجازی توجه بسیاری دارند و تقریبا شما تمام برند های بزرگ دنیا را، در شبکه هایی مانند اینستاگرام میتوانید پیدا کنید که صفحات رسمی و فن پیج های مختلف دارند و فروشگاه های آنلاین بسیاری را به صفحات خود لینک کرده اند. و مطمئن باشید این مهم تاثیر بسیار زیادی را در میان طرفداران آن ها داشته است و درکنار آن، در جلب مشتری های بیشتر هم تاثیر گذار بوده است.

شما در حال مطالعه مقاله تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی هستید

امکان دریافت بازخورد محصولاتتان

همچنین، امکان دریافت بازخورد محصولاتتان از مخاطبانتان، بسیار مهم و حیاتی است. این موضوع از آن جهت مهم است که شما میتوانید ایرادات مختلف کار، چه ایراداتی از جنبه های فنی و چه مواردی دیگر را با توجه به بازخورد مخاطبانتان پیدا کنید و به بهتر شدن و بهبود آن کمک کنید.

در نظر داشته باشید که این بازخوردها نباید هرگز باعث شوند که شما خود را دست کم بگیرید. همانطور که گفته شد شبکه های اجتماعی دنیای گسترده است و شما با همه اقشار با همه سلیقه ها طرف هستید. پس باید انتظار برخورد های سلیقه را هم داشته باشید ولی این موضوع از چند جهت اهمیت دارد.

امکان دریافت بازخورد محصولاتتان
امکان دریافت بازخورد محصولاتتان

اول آنکه با سلیقه های مختلف و مطرح آشنا می شوید. تحلیل های بازار در چنین مواردی بسیار آسان تر صورت می گیرد، چرا؟ چون شما میتوانید با یک نمودار آماری مشخص کنید که، چند درصد از مشتریان شما از سلیقه خاصی برخوردار هستند و شما بهتر است به چه سمتی هدف گذاری کنید.

این مورد هم از اهمیت های فضای مجازی میباشد. بهتر است شما این موضوع را در نظر داشته باشید که سیاست گذاری و تعیین استراتژی بسیاری از شرکت های بزرگ و فعال در این صنعت، همواره به این سمت و سو بوده است که از بازخورد هایی که به مرور از مخاطبانشان دریافت میکنند، اقدام به سیاست گذاری میکنند و این مهم خود نشان میدهد که تا چه اندازه ارتباط نزدیک با مخاطبان مهم است.

شما در حال مطالعه مقاله تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی هستید

مشاوره و پشتیبانی به مخاطبان و مشتریان

شما همچنین میتوانید، مشاوره ها و پشتیبانی های لازم را هم در این میان برای مشتریان و مخاطبان خود به همراه داشته باشید. آن ها برای دریافت مشاوره حتما به دنبال آسان ترین و کم هزینه ترین راه ها هستند.

این خود به تنهایی یکی از کم هزینه ترین مواردی است که شما میتوانید با توجه به آن، به مخاطبان خود مشورت بدهید و به آن ها کمک کنید. این مورد باعث میشود که مخاطبان شما به فعال بودن شما در زمینه کاری خود، مسئولیت پذیری و درنهایت متعهد بودن شما پی ببرند و باورکنید، تاثیر خیلی زیادی بر تبلیغات کار شما میگذارد.

مشاوره و پشتیبانی به مخاطبان و مشتریان
مشاوره و پشتیبانی به مخاطبان و مشتریان

امروزه بازار های مجازی و مارکت های مختلف به سمتی میروند که سعی میکنند از احساسی که مخاطب نسبت به موضوعی خاص و یا مطلب و حتی، شکل و شمایل یک وب سایت، دارد بازخورد بگیرند و با کار کردن به شیوه تخصصی روی این موضوع، زمینه جذب مشتری های بیشتر را فراهم میکنند.

برای مثال، ممکن است شما به یک صفحه در اینستاگرام وارد شوید و متوجه یک دست بودن تصاویر آن در نگاه اول بشوید. با توجه به آنکه در ابتدای ورود به صفحات اینستاگرام، شما در یک نمای کلی، تعداد زیادی از عکس های منتشر شده را مشاهده میکنید. این موضوع برای شما روشن میشود که این پیج در چه زمینه ای و با چه سلیقه ای کار میکند؟

آیا حرفه ای است؟ آیا فعال است؟ و …. این موارد به مرور در ذهن مخاطب مطرح میشود ولی شما تنها با یک سری ترفند ها میتوانید مخاطبتان را جذب صفحه خود کنید و کم کم با موضوع کاری خود آن ها را آشناترکنید.

البته این ها موارد مختلفی است که بصورت حرفه ای بر آن کار میشود و فعال هدف ما نشان دادن پتانسیل های شبکه های مجازی و اهمیت آن ها در رونق کسب و کار شماست.

ما امروزه شاهد هستیم که شرکت ها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ بسیاری در کشور آغاز به فعالیت کرده اند و یکی از خدمات وسرویس های ارائه شده توسط آنها، بولد کردن و مطرح کردن برند های مختلف می باشد. درواقع آن ها با پروسه های مختلف برند سازی با شما همکاری میکنند و خدمات خود را ارائه میدهند.

اگر کمی به فعالیت آن ها دقت داشته باشید. تاکید بسیار بالایی بر شبکه های مجازی و بخصوص دنیای شبکه های اجتماعی دارند. این موضوع از آن جایی مشخص میشود که در لیست خدمات آن ها، فعالیت و تولید محتوا و حتی، ساخت و یا خرید و فروش صفحات مختلف با تعداد فالوور های مختلف وجود دارد.

شما در حال مطالعه مقاله تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی هستید

اهمیت شبکه های مجازی

این موضوع نشان میدهد که تا چه اندازه پتانسیل و اهمیت شبکه های مجازی برای این استارتاپ ها مشخص شده است و بخش اعظمی از برند سازی خود را در این دنیای گسترده انجام میدهند. ما نیز با بررسی مواردی از این دست، دریافتیم که حتما این مسئله اهمیت بالایی دارد، ولی تا  چه اندازه؟

اهمیت شبکه های مجازی
اهمیت شبکه های مجازی

در طی یک مصاحبه با یکی از شرکت های فعال در این حوزه در یکی از کلانشهر های کشور، به این موضوع پرداخته شد. ما متوجه شدیم که کسانی که برای کار به این مجموعه ها مراجعه میکنند، حتما لازم است در رزومه کاری خود، کار حرفه ای و یا حتی آشنایی اولیه و لازم را با شبکه های اجتماعی داشته باشند و این خود مهر تاییدی بر مطالب ماست که شبکه های اجتماعی از اهمیت بسیار بسیار بالایی برخوردار هستند.

اگر شما مهارت خاصی دارید و یا محصولات بخصوصی را به بازار ارائه میدهید و یا حتی، به عنوان یک تولید کننده فعالیت میکنید، بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که شبکه های اجتماعی بخش اعظمی از کسب و کار شما را تا قله موفقیت بر دوش میکشند.

حال فرایند کار به چه صورت است؟ در ابتدا شما لازم است که یک صفحه در شبکه اجتماعی مورد نظر خود بسازید. انتخاب شبکه اجتماعی هدف، چندان پیچیده نیست.

این موضوع با بررسی آمارها و تجربه شخصی شما در میان تعدادی از شبکه های اجتماعی مطرح به راحتی امکان پذیر است. البته، از خدمات و سرویس هایی که شبکه های اجتماعی برای صفحات بیزینسی ارائه میدهند هم غافل نشوید و این موضوع مهم را حتما بررسی کنید.

پس از ساخت یک صفحه شما میتوانید با تکنیک های مختلف به جذب مخاطب بپردازید و از طرفی هم، با انتشار مطالب گوناگون و جذاب برای مخاطبین، آن ها را در صفحه خود نگهدارید و کم کم هم به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.

مخاطبان معمولا از صفحاتی که تماما تبلیغاتی هستند فراری اند! پس روی این موضوع حتما تمرکز بیشتری داشته باشید.

ممکن است شما به عنوان صاحب کسب و کار خود، وقت کافی برای رسیدگی به همه این موارد را نداشته باشید. در اینجاست که مدیران شبکه های مجازی وارد عمل میشوند !

شما در حال مطالعه مقاله تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی هستید

نقش مدیر در شبکه های اجتماعی چقدر مهم است؟

کاملا مشخص است که شما به دلایل مختلفی مانند کمبود وقت نتوانید به همه کار ها مربوط به مدیریت صفحه خود شبکه اجتماعی برسید. این موضوع سخت تر میشود که شما مجبور به فعالیت در چند شبکه اجتماعی مختلف بخواهید فعالیت کنید و در کنار همه اینها، مسئولیت پاسخگویی به مخاطبان هم از سویی دیگر باعث میشود تمام زمان شما صرف فعالیت و مدیریت صفحات بیزینس شما بشود.

نقش مدیر در شبکه های اجتماعی چقدر مهم است؟
نقش مدیر در شبکه های اجتماعی چقدر مهم است؟

در چنین مواردی مدیرانی هستند که با تجربه خود، در این زمینه وارد عمل میشوند. افرادی که تمرکز کافی بر کیفیت کار صفحه شما، انتشار پست ها در زمان مناسب و مهمتر از همه، انتشار مطالبی که برای مخاطبان جذاب باشد دارند. این ها از تکنیک های مختلف هستند که فعالان این عرصه با آن ها بصورت تخصصی سر و کار دارند.

اینکه چه کاری انجام دهند تا تعداد فالوورهای شما بیشتر شود، جذب مخاطبان و حفظ آن ها در تمامی شبکه های اجتماعی فعال و درنهایت، شما را در صدر جستجو های موتور های جستجو حتی درون شبکه های اجتماعی قرار بدهند.

تمامی این موارد باعث میشود که به این نتیجه برسیم که این کار یک متخصص در این زمینه را میطلبد.

حال اینجا ممکن است شما بخواهید از بدانید که دقیقا یک مدیر شبکه اجتماعی چه کاری برای شما انجام میدهد و شرح وظایف آن باید به چه صورت باشد.

شما در مرحله اول با جذب مخاطب رو به رو هستید. این مرحله از مهمترین مرحله های کار است. درواقع شما تا زمانی که مخاطبی جذب نکنید در واقع فعالیت شما در شبکه مجازی بیهوده خواهد بود. مدیران این حرفه، با قرار دادن صفحه شما در صدر نتایج جستجو در ابتدا به جذب مخاطب بیشتر کمک میکند. البته امروزه خیلی شرکت ها هستند که صفحاتی را بصورت آماده به شما میفروشند ولی آیا این کار واقعا مفید است؟

ببینید شما اگر میخواهید در زمینه کاری خودتان محصولات خود را بفروشید، با یک جامعه هدف مشخص سروکار دارید. شما نیازدارید تا مشتریان شما از قشر، سن و یا جغرافیای بخصوصی باشند و این دسته بندی در صفحاتی که معمولا توسط شرکت ها به فروش میرسد وجود ندارد و بعد از مدتی ممکن است با ریزش مخاطب رو به رو شوید که در اصل به شما و اعتبار شما لطمه وارد خواهد کرد.

در واقع شما باید کاری کنید که مخاطبان شما کاملا با دسته بندی کاری شما منطبق باشند.

شاید بهتر باشد که در ابتدای راه بصورت کاملا دقیق با مدیر شبکه های اجتماعی خود در ارتباط باشید. این موضوع کمک میکند که دقیقا کلمات کلیدی مربوط به دسته بندی شغلی خود را در اختیار وی قرار بدید.

مسئله بعدی که بعد از جذب مخاطب مطرح میشود، حفظ مخاطب است. ما گفتیم که شما برای جذب مخاطب میتوانید از راه های مختلف استفاده کنید و این بر عهده مدیر صفحه شماست. ولی حفظ مخاطبین قدم بعدی برای شماست.

اگر مخاطبان شما به مطالب شما علاقه بیشتری نشان دهند و اصطلاحا آن ها را بیشتر لایک کنند، به محبوبیت صفحه شما افزوده میشود و به این ترتیب، مخاطبان بیشتری هم جذب میشود و هم در زمان انتشار مطالب جدید، این مطالب در صدر مطالب به روز شده برای مخاطبان شما نمایش داده میشود و خوب دیده شدن مطالب شما، به مرور به اعتبار کسب و کار شما می افزاید.

تبلیغات در صفحات و …

مواردی دیگری هم از قبیل تبلیغات در صفحات مختلف، تبادل تبلیغات و لینک ها در شبکه های مختلف مجازی با صفحات دیگر و… هم از تکنیک ها و مواردی است که باید به آن ها بصورت تخصصی و دقیق پرداخته شود .

تبلیغات در صفحات و …

محتوای شما بسیار حائز اهمیت است، همانطور که گفتیم اگر مطالب شما برای مخاطبان جذاب باشد، اعتبار صفحه شما روز به روز بیشتر خواهد شد.

محتوای مطالب شما هم به این موضوع کمک بسیاری میکند. حتی در شبکه های تصویر محوری مانند اینستاگرام، مخاطبان به متن های مطالب شما هم علاقه نشان میدهند. پس مدیر شبکه اجتماعی شما باید توانایی تولید محتوایی داشته باشد که هم از نظر تصویر و هم از نظر متن قوی باشد و این از شرح وظایف های یک مدیر شبکه های اجتماعی است.

تا اینجا دریافتیم که این فرایندها ، به سادگی انتشار مطالب در صفحات شخصی شما نیست و این موضوع نیازمند یک متخصص و یک مدیر با تجربه است که بتواند مطالب شما را بصورت حرفه و از دید تبلیغات و بیزینس به مخاطبان ارائه دهد که بطور کلی با نحوه انتشار و نگارش مطالب از دیدگاه های دیگر فرق دارد. ولی هزینه ها وتعرفه های مدیریت شبکه های اجتماعی بر چه اساس و معیار هایی تعیین میشود؟ در ادامه برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

تعرفه مدیریت در شبکه های اجتماعی ، از چه مواردی تاثیر می گیرد؟

بگذارید از خدماتی که بطور مثال توسط شرکت ها و یا اشخاص فعال در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی آغاز کنیم.

برای مثال ، خدماتی شامل موارد زیر معمولا در مدیریت صفحات مجازی شما ارائه میشود :

_تولید محتوا برای صفحات مجازی

_ایجاد پست در صفحات مجازی

_ایجاد مسابقه ها و یا نظرسنجی های مختلف

_ارائه گزارشات مختلف در بازه های زمانی

_افزایش فالوور

_ایجاد طرح های گرافیکی

و…

تعرفه مدیریت در شبکه های اجتماعی ، از چه مواردی تاثیر می گیرد؟
تعرفه مدیریت در شبکه های اجتماعی ، از چه مواردی تاثیر می گیرد؟

موارد فوق برخی از مواردی بود که مدیران شبکه های اجتماعی در لیست خدمات خود دارند و این موارد هرکدام تعرفه ها و قیمت های بخصوصی دارند که با بررسی دونه به دونه این موارد، به عواملی که بر قیمت های آن ها تاثیر میگذارد می پردازیم.

شما در حال مطالعه مقاله تعرفه مدیریت شبکه اجتماعی هستید

تولید محتوا در صفحات مجازی

اولین گزینه که شاید با ایجاد و ساخت  پست هم شباهت داشته باشد، ولی این شباهت یک تفاوت اساسی دارد. در تولید محتوا شما با یک مدیر نویسنده در ارتباط هستید که برای شما مطالبی که قرار است در پست های شما گذاشته شود را از اساس با اصول و تکنیک های مختلف مینویسد.

این تکنیک ها هم به خودی خود، موارد تخصصی بسیاری می طلبند. برای مثال، شما میتوانید از مدیر صفحه خود بخواهید برای شما اقدام به سئوی محتوایی و متنی کند. در رابطه با سئو و تکنیک های آن خیلی تخصصی توضیح نمیدهم چرا که از بحث بطور کلی خارج میشویم.

تولید محتوا در صفحات مجازی
تولید محتوا در صفحات مجازی

این مواردی است که بر قیمت تعرفه تولید محتوا تاثیر گذار است. بخصوص که مواردی مانند تعداد کلمات، نوع موضوع و اینکه آیا موضوع مورد نظر باید در یک بازه زمانی فشرده برایش تولید محتوا انجام گیرد یا اینکه زمان کافی در اختیار مدیر صفحه شما قرار دارد؟ .

بعضی موضوعات نیازمند وقت بیشتر، تحقیق و مصاحبه، نوشتن و بازنویسی کردن های متعدد دارد و خب یک مدیر که به این شکل تولید محتوای حرفه ای برای شما انجام میدهد، حتما بر قیمت خدمات خود این موارد را لحاظ میکند و بر تعرفه هم اثر گذار خواهد بود.

ایجاد پست در صفحات مجازی

ما گفتیم که این مورد با تولید محتوا یک تفاوت دارد، تفاوت آن در نوشتن است . مواردی است که شما میخواهید یک مطلب را که خودتان از پیش آماده کرده اید با اندکی ویراستاری به مدیر صفحه بسپارید تا برای شما بصورت پست قرار بدهد. البته این موضوع هم موارد تاثیر گذاری بر تعرفه ها را به همراه دارد. مواردی مانند نحوه سئو کردن متن، نحوه هشتگ گذاری و توجه به اصول جذب فالوور در پست.

انتخاب یک عکس برای پست که هم مرتبط باشد و هم کاربر پسند و پیرو قوانین شبکه های مجازی مختلف، همه و همه از مواردی است که تاثیر گذار بر تعرفه این مورد میباشد و توجه یک شخص حرفه ای به تمامی موارد فوق میتواند هزینه های ایجاد پست را افزایش دهد.  این مورد شدیدا توصیه میشود که از استفاده از سیاستی که منجر میشود با تعداد پست های بالا مخاطب جذب کنید پرهیز کنید.

ایجاد پست در صفحات مجازی
ایجاد پست در صفحات مجازی

در واقع بهتر است که میان کمیت و کیفیت پست ها ، حتما یک تعامل لازم برقرار شود و ملاک کار و تعرفه ها را بر پایه تعداد پست ها قرار ندهید و نخواهید که پست های بیشتری ارائه دهید. جدای از قوانین شبکه های مجازی که ممکن است گاها منجر به بلاک شدن و یا جریمه شدن صفحه شما بشود. مخاطبان نیز این مدل انتشار مطالب که بر کمیت تمرکز دارد هم استقبال نخواهند کرد .

 

ایجاد مسابقه ها و یا نظرسنجی های مختلف

این هم یکی از خدماتی است که مدیران صفحه برای شما ارائه میدهند. به ظاهر شاید مسئله چندان پیچیده ای نباشد ولی باید بدانید در مواردی نظر سنجی های حرفه ای باعث سمت و سو گرفتن مخاطبان به سمت محصول خاص شود که اگر در اصول آن ظرافت لازم و تمرکز کافی را مدنظر قرار دهیم، میتوانیم تنها با یک نظر سنجی ساده، تبلیغات یک محصول به خصوص را هم انجام دهیم.

ایجاد مسابقه ها و یا نظرسنجی های مختلف
ایجاد مسابقه ها و یا نظرسنجی های مختلف

و یا در مواردی برای جذابیت بیشتر که در نهایت جنبه تبلیغاتی خواهد داشت، برخی صفحات اقدام به برگزاری مسابقات مختلف میان کاربران میکنند و این باعث مشارکت و فعالیت بیشتر کاربران در صفحه شما خواهد شد. این مورد به جذب مخاطب بیشتر هم کمک میکند و رفته رفته، صفحه شما را به یک صفحه حرفه ای تبدیل میکند که هم از نظر موتورهای جستجو به عنوان یک صفحه حرفه ای و محبوب شناخته میشود و هم از نظر مخاطبان صفحه شما.

در واقع با انتخاب این گزینه ها، درگیر کردن کاربران با صفحه و تصمیمات شما و توجه به نظرات آن ها، بیشتر از گذشته مهم نشان داده می شوید و این از مواردی است که کاربران به آن همواره علاقمند هستند.

ارائه گزارشات مختلف در بازه های زمانی

شاید شما نیاز داشته باشید که با یک سری گزارشات ماهانه و یا هفتگی و بطور کلی در بازه های زمانی مختلف، از عملکرد صفحه خودتان و عملکرد مدیر صفحه آگاهی داشته باشید. این از مواردی است که شاید چندان تاثیری روی جذب مخاطبانتان نداشته باشد و صرفا یک گزارش عملکرد از جانب مدیر صفحه به شماست.

ولی در میزان هزینه و تعرفه ای که برای شما توسط مدیر صفحه ارائه میشود تاثیر گذار است. در واقع مدیران صفحات مجازی این را هم در تعرفه های خود لحاظ میکنند که درصورتی که شما خواهان گزارش گیری و ارائه گزارش باشید، این کار را برای شما انجام دهند.

ارائه گزارشات مختلف در بازه های زمانی
ارائه گزارشات مختلف در بازه های زمانی

در واقع این موضوع میتواند به شما نشان دهد که چه میزان مخاطب جذب شده و چند نفر با برند شما و محصولات شما آشنا هستند، چند نفر بصورت فعال در صفحه شما حضور دارند و در بازه های زمانی مختلف انتظار میرود چند نفر به تعداد مخاطبان شما اضافه شوند.

معمولا این شیوه گزارش گیری بر عهده مدیر پروژه در شرکت های بزرگتر و پروژه های عظیم تر میباشد، ولی در صفحات اجتماعی این کار بر عهده مدیر صفحه قرار می گیرد و بر تعرفه ارائه شده توسط مدیر صفحه اثر گذار میباشد .

افزایش فالوور

پیش از این در باره تکنیک های افزایش فالوور به شما توضیحاتی ارائه شده است. این موضوع هم یکی از سرویس هایی است که معمولا مدیران صفحات اجتماعی به مشتریان خود ارائه میدهند. شما با بررسی این موضوع که تا چه اندازه لازم است که مخاطب برای برند سازی خود جذب کنید، به مدیر صفحه اطلاع میدهید و میزان جذب مخاطبان و واقعی بودن و فعال بودن آن ها را هم مشخص میکنید. این موضوع هم بر تعرفه مدیریت صفحات اجتماعی تاثیر گذار است.

در حقیقت مدیران صفحه با میزان مشخصی از جذب فالوور به شما مبلغی را برای تعرفه مدیریت صفحات خود ارائه میدهند و این مبلغ با افزایش میزان فالوور های جذب شده، افزایش میابد.

ایجاد طرح های گرافیکی

این موضوع یکی دیگر از مواردی است اثر گذار بر تعرفه هاست ولی میزان اثر گذاری آن بالاست. در واقع مدیران حرفه ای که در این زمینه فعالیت میکنند معمولا گرافیست هایی هستند که با تکنیک های مختلف و لوازم تخصصی مانند فتوشاپ برای تصویر سازی ثابت و عکس و از ابزار هایی مانند افترافکت برای طراحی موشن گرافیک برای پست های شما استفاده میکنند.

ایجاد طرح های گرافیکی
ایجاد طرح های گرافیکی

هرچند که این موارد تاثیر زیادی در جذب فالوور دارند و درصورتی که شما از این موارد استفاده کنید، میتوانید حرفه ای بودن کار خود را تا چند برابر بیشتر به مخاطبان نشان دهید و در کنار این موضوع هم، با تصویر سازی و موشن گرافیک مطالب جذاب تر و پست های جالب تری را برای جذب و حفظ مخاطبان خود تدارک ببینید.

بررسی ها نشان میدهد که پست هایی که از تصاویر موشن گرافی و یا تصاویر گرافیکی که بصورت کاملا اختصاصی طراحی شده است، بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد و آمار بازدید آن بالاتر است و در کنار آن، میزان نمایش و محبوبیت آن در موتور های جستجو هم بالاتر است.

حال هرچه این تبلیغات جذاب تر و حرفه ای تر باشد، بازخورد بهتری را از مخاطب میتوان انتظار داشت و محبوبیت بسیار بالاتری هم در پی دارد.

البته درنظر داشته باشید، درخود موشن گرافی، کیفیت کار، رزولوشن خروجی آن، میزان زمان خود ویدئو و میزان زمانی که برای انجام آن درنظر گرفته اید هم به نوبه خود در قیمت و تعرفه موشن گرافی و در نهایت، در تعرفه مدیریت برای شما اثر گذار خواهد بود

و این تاثیر میتواند درصدی حدود 40 درصد باشد، پس حتما در این مورد بیشتر بررسی کنید. معمولا این شیوه انتشار مطلب با توجه به هزینه بالایی که ممکن است برای صاحبان صفحات در پی داشته باشد، برای صفحات حرفه ای تر انجام میشود واین صفحات که بازدید رو به رشدی دارند از این قبیل تکنیک ها برای افزایش و جهش در تعداد فالوور های خود استفاده میکنند.

نتیجه گیری

خلاصه ی مطالب فوق ، به شما این موضوع را میگوید که این برای شما یک الزام است که حتما برندینگ خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیگیری کنید. این موضوع را اصلا نادیده نگیرید چرا که این فضا همواره درحال گسترش و پیشرفت میباشد و با جذب مخاطبان روز افزون در شبکه های مجازی و بالارفتن میزان فعالان این شبکه ها، رقابت هم در این صنعت نوپا میان استارتاپ های مختلف افزایش یافته است.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

البته بدیهی است که موارد فوق، خود بیانگر این موضوع است که مشاغل مختلفی هم در کنار این موارد رونق می گیرد و این مشاغل و حرفه های نوپا، در جنبه مختلف این صنعت ظاهر میشوند.

یکی از این مشاغل نوپا مدیریت صفحات مجازی است که در اسم شاید امری ساده به نظر برسد ولی در متن کار، روال کار فرق میکند و به کل یک تعریف دیگر از اسم این شغل نشان میدهد.

ارتباط با مدیر صفحه مجازی

در واقع مدیر صفحه مجازی شما، باید فردی باشد که با او مرتب در ارتباط باشید چرا که این مهم به اعتبار شما و شرکت شما بستگی دارد.

و این موضوع هم نباید از یاد برده شود که، رقبای تجاری شما و مدیران دیگر، بصورت مداوم درحال آنالیز محتوای شما و بررسی کار های شما هستند، پس باید این موضوع از کیفیتی برخوردار باشد که در جنبه های مختلف رقابتی با دیگر فعالان این عرصه، از آن ها پیشی بگیرد.

درنهایت آن که، با بررسی موارد فوق، مشخص شد که شما هرچه بیشتر از مدیرصفحات اجتماعی خود کار حرفه ای بخواهید، با توجه به عواملی که گفته شد، تعرفه خدمات آن هم افزایش می یابد. بهتر است شما در هر کِیس، سعی کنید خدماتی را انتخاب کنید که به شما و حرفه و کار شما ارتباط بیشتری داشته باشد.

گاهی لازم است شما کمتر بر محتوای متنی تمرکز کنید و بر روی تصاویر، بیشتر تمرکز داشته باشید چرا که ممکن است تمرکز کسب و کار شما بر تصویر و تصویر سازی باشد.

گاهی هم ممکن است تصاویر به اندازه متن ها نتوانند تبلیغات شما را بصورت حرفه ای انجام دهند. بسته به نوع دسته بندی شغلی شما، تصاویر و متن ها و حتی موشن گرافی ها و ویدئوهای تبلیغاتی، باید با بررسی بیشتری انتخاب شود که در نهایت بر هزینه نهایی فعالیت های مدیر صفحه تاثیر گذار خواهد بود.

همواره توصیه ما به شما این است که سعی کنید، از محتوای با کیفیت و مدیریت حرفه ای برای صفحات مجازی خود استفاده کنید چرا که این موضوع به اندازه ای مهم است که نادیده گرفتن آن میتواند به اندازه اعتبار کل کسب و کار شما تمام شود و این در بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ دنیا به عنوان یک ریسک بزرگ شناخته میشود.

برعکس اگر بصورت حرفه ای روی آن کار شود و یک مدیر حرفه ای برای مدیریت صفحات مجازی خود انتخاب کنید و بصورت کاملا حساب شده و صحیح روی آن هزینه کنید، میتوانید بازخوردی بگیرید که درنهایت منجر شود که این اقدام، سکوی پرش موفقیت شرکت و استارتاپ شما باشد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید