تدوین استراتژی محتوا

تدوین استراتژی محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

تدوین استراتژی محتوا

در این مقاله به چرایی مهم بودن تولید محتوا و تدوین استراتژی محتوا خواهیم پرداخت.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

چرا  تولید محتوای مهم است؟

استراتژی محتوا چیست؟

چند نمونه مفید در رابطه با تدوین استراتژی محتوا چیست؟

[/stextbox]

 

تدوین استراتژی محتوا
تدوین استراتژی محتوا

چرا  تولید محتوای مهم است

ایجاد محتوا اقدام نهایی در زمینه بازاریابی دیجیتال است. هنگام ایجاد محتوا، شما اطلاعات رایگان و مفید برای مخاطبان خود، برای جذب مشتری از طریق مشارکت با کیفیت ارائه می دهید.

شما همچنین برخی از ROI های اصلی را برای شرکت خود تولید می کنید، زیرا این آمار بازاریابی محتوای شما را نشان می دهد.

SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند 126 درصد بیشتر از آنهایی هستند که از این شیوه استفاده  نمی کنند.61 ٪ از خرید آنلاین نتیجه مستقیم خواندن یک وبلاگ توسط مشتری است.شرکت هایی که 16+ پست در هر ماه منتشر می کنند، 3.5 برابرترافیک بیشتری از 3.5 برابر بیشتر نسبت به کسانی که چهار پست یا کمتر در هر ماه ارسال می کنند. دارند.محتوا برابر با رشد کسب و کار است. بنابراین، با استراتژی محتوا  که قدم اول در تولید محتواست شروع می کنیم.

 

استراتژی محتوا

شما نمی توانید یک خانه بدون طرح، مجسمه ای بدون ایده یا یک شرکت بدون بیانیه ماموریتی ایجاد کنید. بنابراین، ایجاد یک طرح یا یک شغل بدون یک برنامه امکان پذیر نیست. در غیر این صورت شما در معرض خطر از دست دادن ایده یا شغل خود قرار می گیرید. استراتژی محتوا شامل همه چیز از نام تجاری گرفته تا انتخاب عنوان مناسب و لحن نوشته به نحوه تبلیغ محتوای شما و در نهایت بازنویسی آن است. بیایید در مورد چگونگی ایجاد برنامه محتوای خود، گام به گام برویم.

تدوین استراتژی محتوا 

1) اهداف محتوای شما:

همانند یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا شما باید بر اهداف بازاریابی شما متمرکز باشد (که به نوبه خود باید از اهداف شرکت شما استخراج شود).اهداف شما می توانند از جذب بازدید کننده بیشتر به سایت شما به منظور تولید بیشتر منجر به هر چیزی شود اما تا زمانی که این  اهداف SMART هستند. یک نمونه از این نوع هدف، افزایش تراکم طبیعی در وبلاگ در 25 ماه آینده است.

در واقع شما تعیین می کنید، هر قطعه ای که ایجاد می کنید باید با هدف شما هماهنگ باشد و به نتیجه دلخواه شما کمک کند. به طور خلاصه، از اهداف خود شروع کنید، سپس محتوای خود را طبق آن ایجاد کنید.

 

2) یک شخص خریدار ایجاد کنید: 

ساخت یک استراتژی محتوا بیش از در نظر گرفتن نوع محتوایی است که میخواهید ایجاد کنید. ابتدا باید بدانید که با چه کسانی صحبت می کنید، چگونه می خواهید با آنها صحبت کنید، و در کجا آنها را پیدا کنید.کلید ایجاد محتوای موفقیت آمیز ورودی این است که هر خواننده احساس کند که شما به طور مستقیم با آنها صحبت می کنید.

تنها راه انجام این کار این است که با بازدیدکنندگان، و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید – شما باید آنها را مانند دوستان قدیمی خود بدانید. شما باید از موانع، نقاط درد، چالش ها و ترس آنها مطلع شوید. به طور مشابه، شما باید بهترین نتیجه ممکن، راه حل رویایی و بزرگترین فانتزی آن ها را درک کنید.همیشه به یاد داشته باشید که شما بازاریابی را به افرادی انجام می دهید که می خواهند  با شماارتباط برقرار کنند.

در حالت ایده آل شما باید شخصی باشد که به طور مستقیم با هر فردی که از وب سایت شما بازدید می کنید صحبت کنید، اما می دانید که این کار عملا نشدنی است. حالا راه حل چیست؟ ایجاد یک شخص خریدار. شخصی خریدار شخصی است که میخواهید با محتوای خود به آن دسترسی پیدا کنید.

این شخصیت نیمه داستانی به عنوان نماینده مخاطبان هدف شما، یعنی افرادی که بیشتر از پیام شما بهره مند هستند و به مشتری تبدیل می شوند، به نمایش می گذارد.ایجاد یک شخص خریدار، کمی تحقیق، برخی حدس زدن و بهینه سازی را طلب می کند. اما نتیجه نهایی یک تصویر واضح از فردی است که میخواهید به بازار وارد کنید و کسی که به سادگی محتوای تولیدی شما را مورد مصرف قرار دهد.

2) یک شخص خریدار ایجاد کنید:
2) یک شخص خریدار ایجاد کنید:

3) اعتماد بازدید کنندگان به متن

اگر تا به حال سردرد داشته باشید، اولین چیزی که احتمالا به آن نیاز داشتید سعی کردید که علت  آنرا بفهمید. شاید شما دچار کمبود ویتامین یا شاید بیمار بودید. پس از تشخیص این مشکل، شما به راه حل ها اندیشیدید – (آب بخورید، یا دارو مصرف کنید و …) در نهایت، شما تصمیم می گیرید که کدام راه حل را انجام دهید.

این اعتماد و راه حل نکته ایست که باید در متن شما دیده شود.هر یک از چشم انداز شما باید مسیری را برای یک راه حل دنبال می کند – این مسیر شامل مراحل آگاهی، در نظر گرفتن و تصمیم گیری می شود.

اما هر یک از چشم انداز های شما در قسمت های مختلف آن متن است، بنابراین مهم است که از مطالب خود برای تجدید نظر در هر مرحله استفاده کنید.با ایجاد محتوا برای هر مرحله از متن، شما اطمینان می دهید که هیچ بازدید کننده متن شما را نصفه ترک نمی کند و هر شخصی که به سایت شما می آید احساس می کند که اطلاعات مربوطه را دریافت می کند.

شما همچنین باید یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا آن را به هر مرحله از متن خود اختصاص دهید. یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی، یک نسخه ی نمایشی زنده از محصول خود نمی خواهد، اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را می خوانند که به آنها کمک می کند تا مشکل خود را بهتر درک کنند. یک چشم انداز در مرحله تصمیم گیری نیازی به دانستن در مورد تمام راه حل های ممکن نیست، آنها نیاز به یک مشاوره یا نسخه ی نمایشی دارند که نشان می دهد که محصول شما راه حل مناسب است.

در اینجا یک راهنما برای ایجاد بهترین فرمت های محتوا برای هر مرحله از متن موجود است:

آگاهی: مقاله، پست بلاگ، چک لیست، صفحه نکته، Infographic، کتاب الکترونیکی، بازی، امتحان

در نظر گرفتن: پادکست، وبینار، برگه، ماتریس مقایسه، الگو

تصمیم گیری: نسخه ی نمایشی، آزمایشی رایگان، راهنمای محصول، مشاوره، کوپن

در اینجا یک راهنما برای ایجاد بهترین فرمت های محتوا برای هر مرحله از متن موجود است:
در اینجا یک راهنما برای ایجاد بهترین فرمت های محتوا برای هر مرحله از متن موجود است:

در این مقاله به چندین راه حل مفید در رابطه با تدوین استراتژی محتوا پرداخته شد. امیدواریم که با این اطلاعات توانسته باشیم به شما در این زمینه کمک کوچکی کرده باشیم.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید