تحلیل آماری اینستاگرام

تحلیل آماری اینستاگرام

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله به موضوع تحلیل آماری اینستاگرام پرداخته ایم :

امروز بیشتر ادمین های اینستاگرام و بازاریابان فعال در این بخش به دنبال این هستند تجزیه و تحلیل دقیقی از فعالیت های اینستاگرامی خود داشته باشند . در این راستا برنامه ها و نرم افزارهای رایگانی  وجود دارد که به این افراد کمک زیادی میکند .

تحلیل آماری اینستاگرام
تحلیل آماری اینستاگرام

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا برنامه ای رایگان برای تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام وجود دارد ؟

شاخص های اصلی در اینستاگرام که باید هر بازاریاب را بداند چیست ؟

اکسپلور اینستاگرام چرا برای رشد برندها مفید است ؟

شاخص تحلیل اینستاگرام برای بازاریابی

[/stextbox]

 

در زیر به شاخص های عمومی اینستاگرام اشاره کرده ایم :

در زیر به شاخص های عمومی اینستاگرام اشاره کرده ایم :

دسترسی محتوا :

در این شاخص می توانید  تعداد اکانت ها یا کاربران که حداقل در طول فعالیت شما یک بار پست های شما را دیده اند مشاهده کنید در قسمت REACH rate نیز می توانید نرخ دسترسی به محتوا را مشاهده کنید به بیان دیگر این نرخ  تعداد کاربران که پست شما را مشاهده کرده اند را بر تعداد کل فالورها  تقسیم می کند . بهتر است بدانید پارامتر reach  معمولا به صورت عدد و reach rate است که به صورت  درصد نشان می دهد . اگر  متوسط نرخ دسترسی هر پست را مشاهده می کنید باید بدانید این موضوع نرخ متوسط  تمامی پست ها  را در  بازه زمانی مشخص می کند .

میزان بازدید :

این شاخص تعداد  دفعات  بازدید از هر پست  را به همراه  استوری ها  را در یک  دوره زمانی  مشخص می کنند . در این قسمت  تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده است  را به صورت دقیق نشان می دهد مثلا یک پست ممکن است چندین بار دیده شود و یا یک پروفایل می تواند چندين بار بازدید شود و یا حتی یک استوری را می توانید چندین بار در زمانی که وجود دارد مشاهده کنید . به عنوان مثال اگر یک مخاطب  چهار بار از پست شما دیدن کرده است باید بگوییم دسترسی به محتوا یک و میزان بازدید سه می باشد .

میزان بازدید :
میزان بازدید :

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

نرخ مشارکت و نرخ مشارکت در دسترسی:

نرخ مشارکت تمامی لایک ها ، پست های ذخیره شده ، کامنت ها  را بر تعداد فالورها در زمان ارسال پست ها تقسیم می کند و می توانید مشاهده کنید . همچنین در مورد نرخ مشارکت در دسترسی به این صورت است که تمامی لایک ها ، پست های ذخیره شده  و کامنت ها را برای دقیقا یک پست بر  دسترسی به محتوا  تقسیم می کند دقیقا بر خلاف نرخ مشارکت که بر تعداد فالور تقسیم می کند .

نرخ مشارکت و نرخ مشارکت در دسترسی:
نرخ مشارکت و نرخ مشارکت در دسترسی:

به عنوان مثال اگر شما 100 نفر دنبال کننده دارید اما تنها 150 نفر از  آخرین پست صفحه شما دیدن کرده اند و همچنین 20 نفر لایک کرده اند  باید بگوییم نرخ مشارکت 20 درصد است و نرخ مشارکت  دسترسی 13 درصد می باشد . اگر بخواهید بدانید میزان مشارکت باید چه میزان باشد باید بگوییم با داشتن فالوورهای زیاد نرخ مشارکت پایین است .

نرخ مشارکت و نرخ مشارکت در دسترسی:

این یک قاعده است که برای شاخص های تحلیلی  در اینستاگرام کاربرد زیاد دارد  که زمانی که تعداد فالورها بالا برود نرخ مشارکت پایین می آید . به عنوان مثال اگر صفحه ای  3.2 k  باشد و نرخ مشارکت  حدود 8.57 درصد  برای هر پست و یا عکس است .

البته می توانید از راه های زیادی برای بالا بردن نرخ مشارکت استفاده کنید به عنوان مثال با استفاده از شناخت مخاطبی هدف ، هشتگ گذاری و نوشتن کپشن می توانید از این امتیاز برخوردار شوید .

برای اینکه بتوانید سه شاخص ذکر شده را را بررسی کنید باید ابتدا اینستاگرام  را باید کسب و کار را فعال کنید . می توانید از برنامه تحلیل آماری  ماند اینسایت  در زیر یک پست تجزیه و تحلیل را انجام دهید .

این برنامه آمار را به صورت عددی به شما نشان می دهد و نمی توانید درصدی ببینید که البته این روش آسانتر است البته در مورد این شخص ها یک برنامه تحلیل آماری دیگر وجود دارد  به نام داشبورد نیو لایز  که می توانید از آن استفاده کنید .

افزایش فالوور:

یکی از مهمترین و موثرترین  شاخص ها از تحلیل های آماری اینستاگرام  است و این موضوع نشان دهنده  این است که در یک دوره زمانی  مشخص تعداد دنبال کننده ها  بالا  می رود . اگر به تازگی تعداد فالوور های شما کم شده است و یا از طریق ربات های موجود در اینستاگرام نتوانسته اید  مشارکت بالایی داشته باشید  بهتر است تاکتیک های  رشد و مشارکت دیگری که وجود درد را امتحان کنید .

دعوت :

منشن یا  اشاره کردن به این صورت است که می توانید در استوری یا پست و حتی کامنتی که می گذارید دوست خود را دعوت کنید برای اینکار تنها کافی است از علامت @ قبل از نام کاربری فرد مورد نظر استفاده کنید .

این اطلاعات را نمی توانید معمولا در برنامه تحلیل آماری  اینسایت استفاده کنید  اما اگر   به عنوان کاربر  سرویس  تحلیلی نئولایز  می باشید می توانید این اشارات که استفاده کرده اید  را  در صفحه  تحلیل پست ها در قسمت مشخص تگ  ببینید . در این قسمت می توانید خیلی راحت آنها را بر اساس تگ تصویر  و یا تگ متن فیلتر کنید.

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

بازدیدهای پروفایل :

تعداد بازدیدهایی که از صفحه اینستاگرام شدما شده است را به صورت دقیق نشان می دهد .

کلیک های ایمیل :

کلیک های ایمیل این مشخصه نشان می دهد چه میزان بر روی  ایمیل تجاری  که در پروفایل  اینستاگرام است  داشته اید . نرخ کلیک های ایمیل به این صورت است که  تعداد کلیک هایی که بر روی ایمیل شما رد شده است را بر تعداد بازدیدها پروفایل تقسیم می کند در نهایت به صورت درصد نشان  می دهد . مثلا اگر دنبال کنندگان  23 بار بر روی ایمیل  شما کلیک کرده اند و تعداد بازدید در روز گذشته حدود 35945 از پروفایل بوده  بنابراین سرعت  کلیک حدود 0.06 درصد می باشد .

کلیک های دایرکشن :

این شاخص نیز مانند دو نمونه قبلی شامل دو مورد است که اولی click Get directions که نشان می دهد تعداد کلیک ها  برای  پیدا کردن آدرس محل کار و یا شرکت  پروفایل را نشان می دهد و مورد بعدی برای نرخ click Get directions این است که درصد تعداد کلیک ها را بر تعداد کل بازدید های انجام شده نشان می دهد . به عنوان مثال اگر  در 30 روز قبل حدود 147  بار بر روی ایمیل شما کلیک شده است و 35459 بار  نیز بازدید شده است در نتیجه سرعت نرخ کلیک های دایرکشن  حدود 0.41 درصد است .

کلیک های وب سایت :

این شاخص نشان می دهد که چند بار  بر روی وب سایت  پروفایل اینستاگرام  کلیک شده است . نرخ این کلیک ها  به این صورت است که تعداد بازدیدها  بر تعداد کل  بازدیدها از پروفایل اینستاگرام در مدت زمان مشخص تقسیم می شود  که این عدد به صورت درصدی نشان داده می شود .

به عنوان نمونه اگر در سی روز قبل  حدود 833 بار بر روی آدرس وب سایت شما کلیک شده است و تعداد بازدید ها از پروفایل شما حدود  35945  بار است  نرخ کلیک بر روی این شاخص  حدود  2.32 درصد است .

تا به این لحظه برای اینکه کلیک های یو آر ال  در اینستاگرام باشد در قسمت بیو کوتاه  استفاده می شود . بهتر است بدانید بیشتر برندها و شرکت های معروف در قسمت بیو حتما آدرس وب سایت خود را قرار می دهند و شما نیز برای موفقیت می توانید از این مورد استفاده نمایید .

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

ذخیره ها:

در این مورد دو شاخص وجود دارد که شاخص ابتدایی  تعداد کاربرانی که منحصر به فرد هستند  یعنی جزو کاربرهای عادی به حساب می آیند و پست  شما را ذخیره کرده اند نشان می دهد .

مورد بعدی در مورد میانگین ذخیره ها است که میانگین تعداد ذخیره های پست  را در زمانی مشخص نشان می دهد .  به عنوان نمونه  اگر در حدود یک ماه گذشته یعنی سی روز  شما حدود تعداد 5 پست را منتشر کرده باشید  و سی کاربر  پست را ذخیره کرده باشند  میزان میانگین  ذخیره شما شش می شود .

ویو :

این شاخص نیز دو پارامتر دارد  که پارامتر اول ویو است که میزان دقیقی از بازدید ها  براساس تاریخ نشان می دهد پارامتر بعدی نرخ نمایش است که تعداد مشاهده  هر ویدیو را  بر reach تقسیم می کند . گاهی بعضی از افراد پست شما را میبینند اما از ویدیویی که گذاشته شده است را مشاهده نکرده اند  در این صورت شما یک بازدید از پست داشته اید و  تماشاگری  برای ویدیو ندارید .

تگ ها در هشتگ نام تجاری :

همیشه یک هشتگ برای نام تجاری  می تواند به عنوان یک هشتگ شخصی برای شما باشد  .  شما از طریق این میتوانید یک روند گسترده  برای  گسترش نام تجاری  خود استفاده کنید . تگ ها در  یک هشتگ می تواند بسیار برای دیدن شما استفاده می شود  .

تگ ها در هشتگ نام تجاری :
تگ ها در هشتگ نام تجاری :

در زیر به شاخص های استوری در اینستاگرام اشاره کرده ایم :

در زیر به شاخص های استوری در اینستاگرام اشاره کرده ایم :
در زیر به شاخص های استوری در اینستاگرام اشاره کرده ایم :

 خروجی ها :

معمولا افرادی هستند که فقط چند ثانیه ابتدایی استوری شما را می بینند و بعد خیلی سریع از استوری شما خارج می شود این خروجی ها معمولا شامل مواردی هستند که کاربر در هنگامی که در حال مشاهده استوری را ببندد ،کاربر که بر ری ضربدری که در سمت راست بالا صفحه است از استوری خارج می شود و مورد آخر کاربر رسانه را جابجا می کند  به صفحه اصلی بر می گردد . نرخ این خروجی معمولا به این صورت است که تعداد خروجی را تقسیم بر  تعداد بازدید پست  میکند . به عنوان مثال  234 بازدید کنندگان 21 خروجی داشته و بنابراین نرخ خروجی 8.9  درصد باشد .

 خروجی ها :
خروجی ها :

Swipes away :

اینسایت داده های آماری را نشان می دهد و اینستاگرام از طریق این شاخص  تعداد دفعاتی که یک کاربر استوری را دیده است را نشان می دهد .

Swipes away :
Swipes away :

Taps forward :

این شاخص نشان دهنده این است که چه تعداد ضربه برای دیدن استوری بعدی که می تواند تصویر و یا ویدیو باشد زده شده است .  اگر تعداد ضربه های رو به جلو زاید باشد ممکن است یک هشدار جدی برای فرد باشد که در آن نشان می دهد که این استوری جالب نبوده و فرد به دنبال موضوع جدید در استوری می گردد .

Taps forward :
Taps forward :

Tabs back :

ممکن است گاهی فرد ضربه های رو به عقب بزند که استوری قبلی شما که شامل ویدیو و یا عکس بوده است را مشاهده نماید .  حال این ضربه رو به عقب ممکن است اتفاق باشد .

ولی اگر به صورت مکرر انجام شده باشد به شما نشان می دهد که استوری برای مخاطب جذاب بوده و فرد چندین بار این استوری را مشاهده کرده است . تعداد ضربه‌های که یک کاربر برای مشاهده عکس یا ویدیوی قبلی شما وارد می‌کند .

Replies :

تعداد پاسخ هایی که کاربران برای استوری شما به صورت متن فرستاده اند را نشان می دهد .

میانبرها :

در این قسمت میانبرها به صورت تاپ بک ، تاپ فوروارد ، سویپ وی و اگزیت  می باشد . این میانبرها برای این است که افراد به استوری های قبلی پایان دهند قبل از اینکه به صورت واقعی به پایان برسد استفاده می شود .

نرخ تکمیل :

آیین نرخ به شما  این امکان را می دهد تا مشخص شود چه درصدی از کاربران استوری شما را به صورت کامل تا انتها آشنا کرده اند . برای رسیدن به این نرخ می توانید از فرمول ساده 100 درصد منهای نرخ خروجی استفاده کنید .

 لایو :

یکی از ویژگی های اینستاگرام لایو است  که در آنی می توانید ویدیو ها را به صورت پخش زنده در اختیار مخاطب قرار دهید . بهتر است بدانید لایو ها به دلیل اینکه ممکن است بعضی از مخاطبین آن را نبینند تا 24 ساعت ذخیره می شود ..

در زیر به شاخص هایی که می توانید  برای تبلیغات از اینستاگرام استفاده کنید به صورت زیر است :

نرخ کلیک :

این نرخ  بر این اساس عمل می کند که  تعداد کلیک ها  را بر  روی تبلیغ نشان می دهد  را تقسیم بر  تعداد  دفعات  تبلیغ  نشان می دهد  . بهتر است بدانید این نرخ همیشه به صورت  درصدی نمایش داده می شود .

هزینه هر کلیک :

با استفاده از این شاخص می توانید  مقدار هزینه ای   که برای هر کلیک در نظر گرفته اید را مشخص نمایید .

 متوسط هزینه هر کلیک :

در این شاخص   کل هزینه  های کلیک  بر تعداد  کل کلیک ها  تقسیم می شود . به عنوان مثال  در یک تبلیغ دو کلیک انجام شده است یکی از هزینه های  0.20 دلار است  و دیگری  0.40 دلار  و در مجموع  0.60 دلار را خرج کرده اید حال اگر 0.60 دلار  را بر دو که تعداد کلیک هستند  تقسیم کنیم  متوسط  هزینه هر کلیک حدود  0.30 دلار است .

کلیک ها:

تعداد کلیک های  واقعی بر روی تبلیغات را نشان می دهد .

برنامه های رایگان تجزیه و تحلیل اینستاگرام

در زیر به چند مورد از برنامه های رایگان اینستاگرامی اشاره کرده ایم:

Instagram Insights

اگر شما فردی هستید که حساب تجاری اینستاگرام خود را فعال کرده اید می توانید تجزیه و تحلیل رایگانی  از طریق برنامه اینستاگرام داشته باشید . در این برنامه آمارهای پایه  ایی که مربوط بازاریابی اینستاگرام  است و فعالیت هایی که در این قسمت انجام شده است  را در اختیارتان قرار می دهد .

در این برنامه میتوانید به راحتی  دنبال کنندگان همیشه  و پست های برتر خود را مشاهده کنید . این سر ری اطلاعات که  در اختیار شما قرار می گیرد به شما کمک می کند که  به مطالبی که می بینید بهتر دسترسی داشته باشید .

برای اینکه به این قسمت دسترسی داشته باشید  باید گزینه فهرست در سمت بالا بروید . بعد از  آن  اولین صفحه تجزیه و تحلیل آماری آمارهای را در یک هفته گذشته نشان می دهد و می توانید آمارها را با هفته های گذشته مقایسه کنید .

همچنین در این بخش میتوانید اثرگذاری و تاثیرات کلی خودتان ، دسترسی هایی که داشته اید ، مشاهده پروفایل ها و کیلی هایی وب سایت ها را در این قسمت مشاهده کنید . البته پست هایی که به عنوان پست های برتر شما هستند و استوری ها  که به بخش  داستان اینستاگرامی معروف است را نمایش می گذارد .

شما خیلی راحت می توانید با حرکت کردن تمامی دسترسی ها را مشاهده کنید ، حرکت بعدی نمایه ها را نشان می دهد ، حرکت بعدی به سمت راست  داده های که مرتبط با کلیک وب سایت ها  هستند  را مشاهده کنید .

برای اینکه بتوانید پست ها برتر را در اینسایت مشاهده کنید و پست های بیشتری را ببینید می توانید بر روی SEE MORE که در قسمت پست های برتر است ببینید بعد از آن می توانید شش پست برتر در یک هفته گذشته را مشاهده نمایید .

برتری ان پست ها به نسبت بیشتری  مزان تاثیرگیری انتخاب می وشد . همچنین می توانید از طریق لینک های آبی که در بالا صفحه وجود دارد گزینه های فیلترینگ  اضافی را  مانند تمام لینک ها ، تاثیر گذاری  و یا هفت روز مشاهده نمایید .

می توانید با رفتن به صفحه اصلی در قسمت حساب کاربری صفحه با پایین رفتن به صفحه  می توانید خیلی راحت زمان هایی که کاربران در صفحه شما هستند را مشاهده نمایید . از طریق لینک آبی که در  قسمت دنبال کنندگان است  اطلاعات بیشتری را در خصوص دنبال کنندگان کسب نمایید .

در صفحه بعدی می توانید خیلی راحت به شماره تماس دنبال کنندگان در هفته گذشته را مشاهده کنید و در کنار آن می توانید اطلاعاتی از جنسیت زن یا مرد بودن دنبال کنندگان  را بدست آورید .

اگر کمی پایین تر بروید می توانید تفکیک سنی دنبال کنندگان را مشاهده نمایید  همچنین شهر ها و کشورهایی که دنبال کنندگان از آن قسمت شما را مشاهده می کنند را ببینند . از طریق کلیک کردن  بر روی فهرست سنی و چارت مورد نظر  می توانید درصد سهم را به راحتی مشاهده کنید .

اگر در زمان اجرا اینستاگرام  تبلیغات را اجرا کرده اید صفحه اصلی بخش تبلیغات  تحلیلات  و آمار  را به شما نشان می دهد . با کلیک کردن می توانید  اطلاعات جزیی را در خصوص آمار زمانی و جمعیتی بدست آورید .

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

Socialbakers

با استفاده از این نرم افزار می توانید  خیلی راحت پرطرفدارترین فیلترهای، تصاویر ، هشتگ ها و  تمامی ارتباطاتی که با دنبال کنندگان خود دارید را به صورت یک گزارش مشاهده نمایید . این گزارش های از جنبه بصری بسیار جذاب است اما کمی سخت و سنگین است .

بخش های پرسود معمولا تصاویری با پیام ها مرتبط و لایک ها زیاد را دارد زیرا از این طریق می دانید که در آینه چه پست هایی برای اینستاگرام خود استفاده کنید تا برای شما سودمند باشند .

برای اینکه گزارش رایگانی دریافت کنید می توانید به ابزار تجزیه و تحلیلی رایگان  در اینستاگرام رفته  و سپس از طریق لینک به اینستاگرام بروید . در گام نخست باید اجازه  بدهید که برنامه  به اطلاعات  نمای اینستاگرام  شما دسترسی داشته باشد  بعد از آن یک سری اطلاعات شخصی  را باید در کادرهای مربوطه وارد نمایید و بعد روز ثبت کلیک کنید  و داشبور  برنامه را  مشاهده کنید .

گزارش ها  در این قسمت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می گیرد  در این قسمت می توانید نظرات ، لایک ها بهترین پست ها ، هشتگ های برتر ، فیلترهای محبوب  را به راحتی مشاهده کنید . در بعضی از مواقع استفاده از رابط کاربردی کمی سخت است به عنوان مثال اینکه بخواهید زم کنید و یا از زوم خارج شوید و یا بین گزارش ها حرکت کنید کمی برای شما سخت باشد و به مشکل بربخورید . البته گزارش ارائه شده اطلاعات کافی به شما می دهد و فهرست توزیع ارسال پست ها و چارت ها به راحتی قابل دسترسی هستند .

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

Simply Measured

این برنامه یک گزارش رایگان برای کاربرانی که بیشتر از بیست و پنج هزار دنبال کننده دارند را ارائه می دهد . در آمارها و تجزیه و تحلیل ها کاملا دقیق و واضح است و در استفاده از استراتژی های پست های اینستاگرامی به شما کمک می کند .

این گزارش ها بر اساس عملکرد نمایش داده می شود و در قسمت بازاریابی اینستاگرام یک چشم انداز قوی به شما میدهد می توانید پست های بعدی را با دیدی باز انتخاب کنید و پست هایی آینده خود را به صورت هوشمندانه انتخاب نمایید  .

برای اینکه به گزارشات این برنامه دسترسی داشته باشید باید چند مرحله را طی کنید . در این راه بسیاری از افراد پشیمان میشوند و میگویند ارزش گذاشتن زمان را ندارد اما بهتر است بدانید این زمانی که صرف میکنید نتایج بسیار خوبی به شما میدهد زیرا این گزارش ها یک مجموعه کاملی از اطلاعات است .

Simply Measured
Simply Measured

در گام نخست شما باید یک حساب کاربری در قسمت های مشخص وارد کنید و سپس بر روی قسمت  Authenticate With Any Instagram Account کلیلک کنید بعد از آن وارد صفحه می شوید و می توانید احراز هویت را با استفاده از اطلاعات دریافتی انجام دهید .

زمنیکه به قسمت پایین می رسید  می توانید دکمه ادامه  را در پایین صفحه انتخاب کنید  بعد در صفحه بعدی  می توانید اطلاعات شخصی  خودتان را به صورت دقیق وارد کنید  و  بعد دریافت را بزنید بعد از آن باید از توییتر Simply Measured دنبال کنید .

در این زمان ممکن است  با کمی مشکل مواجه شوید برای این مشکل می توانید از یک راه حل ساده استفاده کنید  برای این کار  به توییتر  بروید  و حساب کاربری خود را از Simply Measured و به صورت دستی انتخاب کنید .

بعد به برنامه بروید و  گزینه فالو  از طریق توییتر را بزنید .  در آخر باید اطلاعات شخصی را  در این قسمت وارد کند و منتظر ایمیل گزارشات باشید . بعد در این گزارش  سه ردیف اطلاعات وجود دارد که شامل کارت امتیاز، چارت و پیوست ها می باشد .  با استفاده از گزینه ها که در  گوشه سمت راست  است  می توانید  فایل  را  خروجی پاورپوینت و یا اکسل   دریافت کنید  که این یک حرکت مختص برای انن نرم افزار است .

هرچه صفحه را به سمت پایین بکشید می توانید چارت های بیشتری را مشاهده کنید  این چارت ها می تواند شامل Engagement است که اینگامنت  شما را که در طول زمان داشته اید مشاهده کنید .

و البته Engagement کلی را براساس دنبال کنندگان  و همچنین در مورد نظرات و لایک هایی که در مورد فیلم ها و تصاویر داده اند را مشاهده کنید . هرچه به قسمت های پایین صفحه بروید  می توانید  برتری پست های تان را با یکدیگر مقایسه کنید .

آخرین بخش درون فهرست ها برای بهینه سازی است در این قسمت شما میتوانید بهترین فیلترهای موجود ، نظرات را در بخش نظرات و موقعیت مانی که در هر پست دارید را مشاهده کنید .

در بخش کارت امتیازها  یک سری آمارهای ساده و پایه  ای از حساب کاربری  که دارید در اختیار شما می گذارند . همچنین در بخش بعدی که پیوست ها است  می توانید جدول  پست های برتر بر اساس سرگرمی تنظیم شده  با توجه به زمان ارسال ، تعداد لایک ها ، نوع پست ، سرگرمی کلی که شامل  نظرات و لایک ها است و همچنین نظرات  مشاهده کنید .  با  کلیک کردن  بر روی  لینک آبی که مشاهده می کنید  می توانید  پست ها مورد بحث را ببینید .

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

Union Metrics

این برنامه رایگان برای بررسی و معاینه دقیق حساب های کاربری در اینستاگرام استفاده می شود . این در حالی است که گزارش ها مانند هر برنامه دیگر کامل و جامع نیست . اما برای بازاریابان می تواند اطلاعات خوب و مهمی را نشان می دهد .

این برنامه برای پیدا کردن استفاده از هشتگ ها ، بهترین زمان ارسال پست ، محتوای پست ها و موارد کاربردی دیگر استفاده کنید . در این روند دنبال کنندگان برتر می توانند حساب کاربری را برجسته تر نشان می دهد .

برای دسترسی به این گزارشات رایگان  بر روی استارتاپ یور چکاپ کلیک کرده و سپس برای یک حساب کاربری جدید Union Metric باید اقدام کنید و بعد دکمه ثبت را برسانید . با این اقدامات  می توانید  به این بخش اجازه دهید که به اطلاعات حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد  و بعد از آن می توانید گزارشات پیشرفتی از داده های خود مشاهده کنید .

Union Metrics
Union Metrics

زمان که فرآیند اولیه به صورت کامل تکمیل شود گزارشات به شما نمایش داده می شود که یک سری از مجموعه داده ها را از ماه قبل نمایش میدهد . د راین گزارشات می توانید  تعداد پست ها را بر حسب روزها ببینید .

از طریق آیکونی که در بالای  صفحه سمت بالا  است  می تواند گزارشات را چاپ کنید و یا به اشتراک بگذارید . هرچه به سمت پایین می روید  می توانید  آمار و گزارشات بیشتر را مشاهده کنید مانند بهترین زمان  و روز  را  برای ارسال پست ها ببینید  و با دقت زیاد آنها را بررسی کنید و در ادامه کار از آنها استفاده نمایید .

در این نرم افزار می توانید آمارها را به صورت  نمودارهای گرافیکی از پست های  برتر  خود مشاهده نمایید . با کلیک کردن بر روی دایره هایی در گزارش های از هشتگ های ببینید   با استفاده از این گزارش ها  می توانید به اطلاعات بیشتر در خصوص هشتگ ها دست پیدا کنید .

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

Squarelovin

با استفاده از این برنامه می توانید تجزیه و تحلیل های ساده از اینستاگرم خود پیدا کنید . گزارشات در این برنامه کاملا ساده است و به کیفیت بالا طراحی شده است . با استفاده از این برنامه می توانید از بخش بهینه سازی محیطی که برای حساب کاربری شده است استفاده کنید . یکی از مهم ترین قسمت هایی که در گزارشات این برنامه وجود دارد  قسمت بدترین زمان ها برای ارسال پست ها است .

برای دسترسی به گزارش های این برنامه باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید . بعد از کامل شدن مراحل ثبت نام یک ایمیل برای شما ارسال می شود که باید بر روی لینکی که ایمیل دارد کلیک نمایید و سپس صفحه مربوطه را باز نمایید .

Squarelovin
Squarelovin

بعد از آن  صفحه نصب و راه اندازی را  می توانید مشاهده کنید و در این صفحه باید حساب کاربری  اینستاگرام  خود را  اضافه کنید  و بعد با کلیک  کردن  روی گزینه   مدیریت گروه  می توانید به حساب کاربری که دارید  دسترسی داشته باشید .

برای بررسی گزارشات نیز می توانید به بخش داشبورد بروید و از صفحات تجزیه و تحلیلات اضافی استفاده کنید و به آمارهای سطح بالا دسترسی داشته باشید .  با استفاده از سربرگی که در سمت چپ است می توانید جزئیات آماری را به صورت دقیق بررسی کنید . در این سربرگ ها می توانید  تاریخ هر پست  را به همراه بهترین پست ها  را ببینید . همچنین شما می توانید بر اساس زمان ، روز ، ماه و سال را بنا به سلیقه شخصی تنظیم کنید .

در این نرم افزار یک سربرگ سرگرمی نیز وجود دارد که از طریق آن می توانید  اطلاعاتی در مورد  لایک ها ، نظرات  و برترین پست های موجود بر اساس نظرات و لایک ها مشاهده نمایید .

سربرگ بعدی در مورد بهینه سازی است که یک گزینه جالب دارد  که از طریق آن می وانید به بهترین روز و زمان ها  برای اینکه پست را در اینستاگرام ارسال  کنید را نشان می دهد . همچنین در این قسمت می توانید بدترین زمان ها را مشاهده نمایید .

اگر  در  اینستاگرام خود را از فیلترهای دیگری استفاده می کنید می توانید تاثیرات آن فیلتر ها را مشاهده نمایید و در آخر  می توانید یک گزارش کامل از هشتگ ها را  مشاهده نمایید با استفاده از این روش می توانید یک نظر دقیق بر روی هشتگ هایی استفاده میکنید داشته باشید .

اهمیت اکسپلور در اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام برای افرادی  که میخواهند تبلیغات انجام شود بسیار مهم است حال اگر با استفاده  از استراتژیک دقیق استفاده شود شما می توانید به اهمیت اکسپلورر برسید . شما برای این کار باید دقیق بدانید که چه استراتژی هایی استفاده کنید که فالورهای های شما زیاد شود برای این  کار باید  از مراحل زیر پیروی کنید :

افزایش فالوور :

زمانی که وارد صفحه خود می شوید چندین قسمت وجود دارد  که یک قسمت آن مربوط به محتواها در صفحه اینستاگرام می شود در این قسمت معمولا  پست هایی به نمایش گذاشته می شود که  مورد علاقه فرد است .

این از پیشرفت های اینستاگرام است که با استفاده از الگوریتم هایی که استفاده می کنند متوجه می شود که فرد بیشتر به چه موضوعاتی علاقه دارد .  حال برای اینکه شما از این قسمت بتوانید فالورهای خود را افزایش دهید باید به چند پاسخ جواب دهید به عنوان مثال مشخص کند که مخاطبین هدف شما چه چیزی را دوست دارند،  چه افرادی را فالو کرده اند،  به چه چیزهایی علاقه دارند و در نهایت چه پست هایی را منتشر می کنند

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

لایو در اینستاگرام :

معمولا حدود  250 میلیون نفر هستند که  در هر ماه  از  داستان های اینستاگرامی و یا همان استوری ها استفاده می کنند . برای همین هر فرد برای اینکه موفق شود می تواند از این مرحله استفاده کنند .

در این روش می توانید از طریق ویدیو های زنده را که مخاطبین زیادی دارند بهتر دیده شوند در اینستاگرام پخش های زنده  که طرفداران زیادی دارند را به صورت  هایلایت در قسمت اکسپلورر نشان می دهد .

اگر نمی دانید از چه چیزی استفاده کنید می توانید از ایده های مختلف مانند فورش و اطلاعیه ها ، جلسات پرسش و پاسخ ، مصاحبه ها ، بازاریابی های پشت صحنه ، آمار رویداد ها و  همکاری ها استفاده کرد  .

تگ و هشتگ ها :

یکی دیگر از مشخصه های مهم در صفحه اینستاگرام تگ ها و هشتگ ها هستند که این ابزارها در اینستاگرام نقش بسیار مهمی دارد .  با این روش های ساده و ابتدایی می توانید بهتر دیده شوید کارشناسان معتقدند که برندها می توانند به صورت یک هشتگ مشارکت خود را  تا 6 درصد  بالا ببرند . بالا بردن مشارکت باعث می شود که در پیشنهادهای ابتدایی صفحه اکسپلورر قرار بگیرید .

یک محتوای مناسب در زمان مناسب :

محتوا در هر زمانی مهم است به خصوص در شبکه اجتماعی پر مخاطب مانند اینستاگرام اگر می خواهید فالوور خود را بالا ببرید بهتر است بهترین محتواها را انتخاب نمایید . در مرحله بعدی بهتر است محتوای مناسب خود را در زمان مناسب منتشر کنید زیرا اگر زمان خوبی را انتخاب نکنید ممکن است پست شما با محتوای خوب دیده نشود .

 

ارتباط با فالوور :

در اصل در شبکه های اجتماعی افرادی موفق هستند که بتوانند اجتماعی رفتار کنند و با فالورهای خود ارتباط خوبی برقرار کنند . زمانی که مخاطب مطمئن شود که از دید فرد مهم است و به و پاسخ داده می شود قطعا مخاطب بیشتری جذب می شود . برای این کار می توانید ابتدا از او نظر سنجی کنید و اینکه می توانید  از مخاطب بخواهید که دوستانش را دعوت کند  . شما از این طریق می توانید در اولویت ها اولیه صفحه اینستاگرام قرار بگیرد .

شما در حال مطالعه مقاله تحلیل آماری اینستاگرام هستید

استفاده از بعضی از تاثیرات :

برای شروع به کار می توانید  پیام های مستقیمی به برندها ارسال شود و مرحله بعد فالو کردن شرکت و برندهای جدید است  و  سپس با اشاره کرده به برندها  می توان بهتر دیده شود .

افراد تاثیر گذار در کسب و کارها :

بهتر است بدانید  برای اینکه موفق شوید بهتر است افراد تاثیر گذار را در کسب و کار خود انتخاب نمایید  که این افراد می توانند شامل  افراد تاثیر گذار بر اساس نرخ مشارکت ، بر اساس دنبال کنندگان ، با جستجوهای  کلمات کلیدی در بیو ، میزان مشارکت در ده پست آخر  و مواردی دیگر از این دست می باشد .

افراد تاثیر گذار در کسب و کارها :
افراد تاثیر گذار در کسب و کارها :

نتیجه گیری

در این قسمت چند برنامه رایگان و کاربردی برای تحلیل آماری اینستاگرام در اختیار شما قرار داده ایم .  در آنالیز های اینستاگرام باید با شاخص های آن آشنا باشید که این شاخص ها برای پست ها عبارتند از دسترسی به محتوا ،میزان بازدید از محتوا ،نرخ مشارکت ، نرخ مشارکت دسترسی ، افزایش فالوور ، منشن ها ، بازدید از پروفایل ، کلیک های ایمیل ، کلیک های وب سایت ، کلیک های دایرکشن ، ذخیره ها ، ویو ها ،

تگ ها و برای استوری ها از  خروجی  ، سویپس ، ضربه رو به جلو ، ضربه رو به عقب ، پاسخ ها ، میانبر ها ،  نرخ تکمیل  و برای  شاخص  های  لایو در اینستاگرام  و در نهایت برای شاخص های  تبلیغات از نرخ کلیک ، هزینه هر کلیک ، متوسط هر کلیک  و کلیک ها  اشاره دارد .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید