بنچ مارک در تبلیغات

بنچ مارک در تبلیغات

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله پیش رو قصد داریم با بررسی کامل و مفصل موضوع بنچ مارک در تبلیغات در خدمت شما خوانندگان و مخاطبین گرامی باشیم . برای مفهوم بنچ مارک توضیحات و تعریف های متنوعی ذکر شده است .

بنچ مارک در تبلیغات
بنچ مارک در تبلیغات

اما خلاصه آن به این شکل است که بنچ مارک یک فرآیند نظام مند و سیستماتیک و از طرفی غیر منقطع و مستمر می باشد که هدف از این فرآیند آنالیز شناختن و نیز پیاده کردن عالی ترین کارها و اقدامات برای بالابردن و ارتقای سطح عملکردی یک شرکت یا سازمان می باشد . در ادامه موضوع مقاله خود یعنی بنچ مارک در تبلیغات برای بسط و توضیح بهتر آن به طرح و بررسی سوالات ذیل خواهیم پرداخت :

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

بنچ مارک چیست و دارای چه معنا و مفهومی می باشد ؟

هدف و دلیل استفاده از بنچ مارک چیست ؟

بهتر است در چه زمان های از بنچ مارک استفاده نماییم ؟

برای بنچ مارک چه تعاریف و تعابیر دیگری بیان شده است ؟ و الگو برداری از دیگران چه فوایدی را برای ما دارد ؟

بنچ مارکینگ در تبلیغات و بازاریابی به چه صورت می باشد ؟

آیا مفهوم بنچ مارکینگ یا الگوبرداری با کپی برداری یکی می باشند ؟

مهم ترین نکات کلیدی در الگوبرداری (بنچ مارکینگ یا الگوبرداری) چیست ؟

[/stextbox]

 

بنچ مارک چیست و دارای چه معنا و مفهومی می باشد ؟

اکثر مردم با معنای لغوی بنچ مارک آشنایی دارند اما اغلب اطلاع ندارند که به چه صوری می بایست این معنا و مفهوم را در کار عملیاتی و به صورت واقعی به کار گیرند و از آن استفاده نمایند . معمولا برای اجرای فرآیند بنچ مارک بیش از حداقل نه ماه زمان نیاز می باشد .

بنچ مارک چیست و دارای چه معنا و مفهومی می باشد ؟
بنچ مارک چیست و دارای چه معنا و مفهومی می باشد ؟

البته این بدون در نظر گرفتن اجرای نتایج و یافته های حاصل از آن می باشد همچنین برخی از شرکت ها و سازمان با سرعت بخشیدن در بعضی از گام ها و مراحل بنچ مارک این مدت زمان لازم را به حدود سه ماه رسانده اند .

بنچ مارک چیست و دارای چه معنا و مفهومی می باشد ؟
بنچ مارک چیست و دارای چه معنا و مفهومی می باشد ؟

لازم به ذکر است که بنچ مارک را به تنهایی نمی توان به عنوان یک وسیله و ابزار جهت بالابردن سطح عملکرد سازمان ها به کار برد و در واقع خود شیوه استفاده از بنچ مارک یکی از ده ابزار و روش موسوم به TQM می باشد که در ادامه مقاله بنچ مارک در تبلیغات نیز به آن خواهیم پرداخت . به شکلی کلی باید بگوییم که بنچ مارک    در شش موضوع و بخش مهم ذیل تقسیم و تعریف می شود .

– بنچ مارک یک شیوه و روش منظم جهت مطالعه و یاد گیری می باشد .

– بنچ مارک خود فرآیندی برای نشان دادن و نیز بالا بردن خلاقیت و نو آوری می باشد .

– بنچ را باید یک فرصت برای یادگیری و آموختن دانست .

– آن را می توان روشی برای گسترش و توسعه کار خود در نظر گرفت .

– بنچ مارک در واقع یکی ابزار می باشد که برای مشخص کردن تاسیس و یا به دست آوردن بهترین نمونه های استاندارد استفاده می شود .

– و همان طور که پیش تر نیز ذکر شد از بنچ مارک می توان برای بهبود پی در پی و مستمر فرآیند ها نیز استفاده نمود .

هدف و دلیل استفاده از بنچ مارک چیست ؟

علت های متعددی برای اقدام به بنچ مارک وجود دارد هر گاه شما به دنبال بهترین ها باشید گاهی اوقات نیز محتاج شناختن تحولات و تغییرات پیرامون و اطراف خود هستید  ، تا با کمک گرفتن از تجهیزات و امکانات موجود هدف های خود را با تحولات و تغییرات اجتماع نیز هم مسیر و هم سو نمایید . پس با کمک گرفتن از بنچ مارک ، می توانید کارکرد و عملکرد کمپانی و یا سازمان خود را بهینه کرده و بهبود دهید

هدف و دلیل استفاده از بنچ مارک چیست ؟
هدف و دلیل استفاده از بنچ مارک چیست ؟

از مهم ترین دلایل برای روی آوردن اکثر سازمان ها به بنچ مارک می توان موارد ذیل را اشاره کرد :

– آن ها می خواهند نیازها و ارنتظارهای مشتریان خود را برآورده کنند .

– پیدا کردن راه و روش ها و اقداماتی برای دست یافتن به هدف های والای سازمان و شرکت خود .

– دست یافتن به عملکرد بهتر و بهبود یافته از مهم ترین دلایل ایشان می باشد .

– آن ها می خواهند که بهترین اقدامات را پیاده سازی و اجرا نمایند .

– به کمک آن می خواهند برنامه های استراتژیک و هدف های شرکت را گسترش و توسعه دهند .

– با کمک آن می توان افکار و اذهان خلاق را تریج بیشتری داد .

– ابزاری برای آزمون و سنجش بهتر رقیبان شرکت .

– سرعت بخشیدن در بهبود کارها و فرآیند های شرکت .

– آشنایی بیشتر و شناختن تلنولوژی و فناوری های جدید .

بهتر است در چه زمان های از بنچ مارک استفاده نماییم ؟

اغلب سازمان زمانی از بنچ مارک استفاده واقعی می نمایند که محتاج یک راه حل به منظور تغییر و استفاده از راه و روش های جدید کسب و کاری می باشند .

به طور کلی می توان گفت بهترین زمان ها برای اقدام به بنچ مارک عبارتند از :

– زمانی که نیاز باشد که در مدیریت سازمان تغییراتی دهیم .

– در سازمان نیاز باشد که یک عملیات و یا فرآیندی تازه و جدید اجرا شود .

– زمانی که در سازمان نیاز باشد که به منظور رفع نیاز مشتری و بازار کالا و محصول و یا خدمتی جدید ارائه و یا تولید شود .

– هر گاه نیاز باشد که به منظور پویایی بیشتر در سازمان ارتقای سطح کیفی و عملکردی رخ دهد .

– هر گاه سازمان به یک مهندسی جدید و در کل به تجدید و نوسازی مهندسی نیاز مند باشد .

– هرگاه سازمان نیاز داشته باشد که به منظور ادامه حیات خود و زنده ماندن اختراعی مجدد داشته باشد .

ذکر این نکته نیز در اینجا خالی از لطف نیست که هر اقدام و کاری را به عنوان یک بنچ مارک تصور نکنید . بعضی از موسسین و مدیرها  ،   فکر می کنند که رخ داد هر نابهنجاری در سازمان را می توان به کمک بنچ مارک رفع و رجوع و حل نمود . و بعضی دیگر نیز گمان می کنند که اجرای بنچ مارک بسیار راحت و ساده می باشد و بر این تصور هستند که بتوان بدون کمترین الزام و شرایطی و در زمان بسیار کوتاهی آن را به انجام رساند .

به طور کلی می توان گفت بهترین زمان ها برای اقدام به بنچ مارک عبارتند از :
به طور کلی می توان گفت بهترین زمان ها برای اقدام به بنچ مارک عبارتند از :

به طور خلاصه اقدامات ذیل را نباید به عنوان بنچ مارک در نظر داشته باشیم :

به طور خلاصه اقدامات ذیل را نباید به عنوان بنچ مارک در نظر داشته باشیم
به طور خلاصه اقدامات ذیل را نباید به عنوان بنچ مارک در نظر داشته باشیم

– تصور نکنید مانند یک کتاب آش پزی سهل و آسان است .

– هر مشکل و مسئله ای با بنچ مارک قابل حل نمی باشد .( یعنی بنچ مارک یک نوش دارو نیست ) .

– احتمال دارد که سازمانی را مورد اقدام بنچ مارک انجام دهید که هیچ شباهت کاری نداشته باشد پس بنچ مارک فقط ابزاری برای مقایسه شرکت های مشابه نمی باشد .

– آن را یک هوس زود گذر مدیریتی تصور نکنید .

– بنچ مارک را یک جهانگردی صنعتی فرض نکنید پس اقدام به بنچ مارک می بایست با برنامه ریزی و به صورت هدف مند باشد .

– آن را با یک مسافرت کوتاه اشتباه نگیرید . پس می توان گاهی بدون خروج از منزل هم بنچ مارک    را انجام داد .

– از آن به عنوان یک دستگاه کپی برداری اقدامات جاسوسی و سرمایه گذاری برای اختراع استفاده ننمایید .

شما در حال مطالعه مقاله بنچ مارک در تبلیغات هستید

برای بنچ مارک چه تعاریف و تعابیر دیگری بیان شده است ؟ و الگو برداری از دیگران چه فوایدی را برای ما دارد ؟

حتما پیش از از این برایتان رخ داده است که در ذهنتان پرسیده باشید که : دوست من که از نظر جایگاه شغلی و همچنین تحصیلاتی در سطح من می باشد چرا دارای درآمد بیشتری است ؟ او با انجام چه کارهایی به این سطح از درآمد دست یافته است ؟

یا مثلا پرسیده باشید که : من نسبت به دوستم در یاد گرفتن زبان ضعیف تر و کند تر می باشم پس بهتر است که از او کمک خواسته و ببینم او چه راهی را برای این منظور به کار گرفته است ؟

پس اگر شما نیز قبلا خود را با دیگر دوستان و آشنایان خود مقایسه کرده و سعی داشته اید خود را شبیه آن ها کنید و از آن ها کپی برداری کنید باید گفت که : شما با معنا و مفهوم بنچ مارک نامانوس نبوده و آشنایی لازم را دارید .

اما معنا و مفهوم واقعی بنچ مارک در عمل از گستردگی و عمق بیشتری برخوردار می باشد و در موضوع کسب و کار و کارآفرینی از ابزارهای بسیار مهم و کلیدی به حساب می آید .

برای بنچ مارک چه تعاریف و تعابیر دیگری بیان شده است ؟ و الگو برداری از دیگران چه فوایدی را برای ما دارد ؟
برای بنچ مارک چه تعاریف و تعابیر دیگری بیان شده است ؟ و الگو برداری از دیگران چه فوایدی را برای ما دارد ؟

در ادامه بحث مقاله خود یعنی بنچ مارک در تبلیغات به تعابیر و تعاریف صورت گرفته در این زمینه می پردازیم :

تعابیر ذیل در لغت نامه آکسفورد برای مفهوم بنچ مارک صورت گرفته است :

تعابیر ذیل در لغت نامه آکسفورد برای مفهوم بنچ مارک صورت گرفته است
تعابیر ذیل در لغت نامه آکسفورد برای مفهوم بنچ مارک صورت گرفته است

– هر چیزی که قاب قیاس و اندازه گیری بوده و بشود از آن به عنوان یک مقیاس برای دیگر سنجش ها و اندازه گیری ها استفاده نمود .

– بنچ مارک کردن : اگر بتوانیم درباره کیفیت یک چیز بر اساس مقایسه ای که از آن با چیزهای دیگر انجام می دهیم قضاوت کنیم .

مثلا در این جمله : این مجله به تازگی و اخیرا در مقایسه با سایر مجله ها در حوزه تکنولوژی و فناوری بنچ مارک شده است .

البته باد توجه داشته باشید که این ها همه تعابیر و مفاهیمی عمومی از واژه بنچ مارک بودند و در دنیای کسب و کار و در میان مدیران و موسسین معنای بنچ مارک    از ظرفات های بسیار بیشتری برخوردار می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله بنچ مارک در تبلیغات هستید

یکی از تعبیر بنچ مارک در حوزه استارتاپ و کسب و کار در ذیل آمده است :

– در مفهوم بنچ مارک  مدیران یک موسسه و یا کمپانی می توانند موارد زیر را با رقبای خود دیگر شرکت های مطرح و حتی واحدهای دیگر در مجموعه شرکت خودشان مقایسه نمایند : 1-عملکرد شرکت 2-کیفیت محصولات و تولیدات 3-کارآرای و بهره وری و … البته به شرطی که فعالیت آن ها با هم مشابه باشد . و بعد از انجام مقایسه  ،   آن ها می توانند بهترین شیوه های به دست آمده از رقبا و دیگر شرکت ها را به کار گرفته و در عملکرد میزان فروش کیفیت محصولات و عملیات سازمان  ،   به نتایج بهتری دست یافته و عملکرد خود را بهبود دهند .

یکی از مهم ترین اهداف در موضوع بنچ مارک این است که  ما الگوها و نمونه هایی که دارای عملکرد بسیار مناسب بوده اند را پیدا کرده و اقدامات و فرآیندهایی که آن نتایج مناسب را به وجود آوره اند را به خوبی درک نماییم و در عملیات های خودمان از آن ها الگوبرداری نماییم .

یعنی شرکت ما بتواند با الهام گرفتن از اقدامات و فرآیند های ایشان وضعیت عملکردی خود را بهبود دهد . دقت داشته باشید که جنس این فعالیت تقلید به حساب نمی آید و نوعی از نوآوری در عمق آن وجود دارد .

یکی از تعبیر بنچ مارک در حوزه استارتاپ و کسب و کار در ذیل آمده است :
یکی از تعبیر بنچ مارک در حوزه استارتاپ و کسب و کار در ذیل آمده است :

در تعریف و تعبیری کاربردی تر از موضوع بنچ مارک چنین آمده است :

در تعریف و تعبیری کاربردی تر از موضوع بنچ مارک چنین آمده است
در تعریف و تعبیری کاربردی تر از موضوع بنچ مارک چنین آمده است

– فرآیندی مستمر و همیشگی برای مقایسه و سنجش کالاها ( محصولات ) سرویس های یک استارتاپ و کسب و کار با قوی ترین و سر شماس ترین رقیبان را بنچ مارینگ می گویند .

و یا : اگر در دنیای صنعت برای یافتن بهترین شیوه و روش انجام یک فعالیت که می تواند بالاترین نتیجه و سطح خروجی را داشته باشد  ،   جستجو نماییم  ،   به این فعالیت و جضتجوی ما نیز بنچ مارک می گویند .

شما در حال مطالعه مقاله بنچ مارک در تبلیغات هستید

بنچ مارک به لحاظ تاریخچه در چه وضعیتی می باشد ؟

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که بنچ مارک یک فعالیت و تلاش است برای بهتر شدن و این بهتر شدن و بهبود وضعیت عملکرد با مقایسه با رقبا و یا هر کسی که از ما بهتر بوده باشد حاصل می شود .

بنچ مارک به لحاظ تاریخچه در چه وضعیتی می باشد ؟
بنچ مارک به لحاظ تاریخچه در چه وضعیتی می باشد ؟

البته ما بای یک گام از این جلوتر رفته و بدانیم که تنها تعریف شاخص و اندازه گیری آن در فعالیت ها و فرآیند های متنوع کسب و کاری کفایت نمی کند . و مهم آن است که دیگران را نیز مد نظر قرار داده و آن ها را بررسی نماییم . باید ببینید وضعیتی که شما  دارید نسبت به دیگران در چه جایگاهی قرار دارد و این که به چه صورت قادر خواهید از آن هایی که جلوتر و بهتر از شما هستند الگو برداری نمایید ؟

با دانستن این تعبیر جدید از بنچ مارکینگ یا الگوبرداری مشخص می شود که بنچ مارکینگ یا الگوبرداری حتی از زمان آدم های نخستین و انسان های اولیه نیز وجود داشته است و همواره در متن زندگی های روزمره همه ما به کار گرفته می شده است .

البته در شکل رسمی و با رعایت نکات علمی مقایسه ها و رقابت های صورت گرفته بین آمریکایی ها و ژاپنی ها در دهه پایانی قرن 20 تاثیر و نقش بسیار مهمی در ترویج مفهوم واقعی بنچ مارک داشته است .

مثلا شرکت زیراکس برای این که بتواند به بازارهای اروپا وارد شود در سال 1956 با کمپانی رانک در بریتانیا یک سرمایه گذاری مشترکی انجام دادند و پس از آن موفق به تاسیس XEROX RANK شدند .

البته طی دهه های بعد از آن واقعه زیراکس همه سهام رانک را نیز خریداری نمود و امروزه ما فقط زیراکس را می شناسیم و چیزی از زیراکس رانک باقی نمانده است.

حضوری که ان در بازارهای اروپایی داشتند برایشان تجارب شیرین و موفقی به همراه داشت اما طی دهه هفتاد و به تدریج ان ها متوجه شدند که تجهیزات کشور ژاپن با قیمت های بسیار مناسب تری و داشتن کیفیت های بسیار خوب و قابل رقابت توانسته اند بازار زیراکس را در قاره ارپا به دست خود بگیرند .

آن ها به این نتیجه دست یافتند که می بایست در مجموعه های خود این فرایندهای مهم را به کار بگیرند تا بتوانند دوام آورده و هنوز رشد کنند :

– فرآیندهای مربوط به حل مسائل .

– فرآیندهایی برای بهبود دادن همیشگی کیفیت محصولات .

– داشتن فرآیندهایی برای خود ارزشیابی .

– داشتن فعالیت بنچ مارک

این جا باید دقت کنید که مجموعه فعالیت ها و تلاش های زیراکس جهت بررسی و مقایسه با رقیبان ژاپنی و یاد گرفتن شیوه تک تک کارهای ژاپنی ها توسط کمپانی زیراکس امروزه به یک مثال و نمونه کلاسیک در موضوع بنچ مارک ريال تبدیل شده است .

حتی اگر بر این فرض باشیم که زیراکس واقعا اولین نمونه رسمی و گسترده استفادع بنچ مارک نباشد حداقل می توانیم این حدس را داشته باشیم که شرکت های ژاپن طی دهه های 70 و 80 فشار بسیار سنگینی بر آمریکا وارد کردند و این خود باعث افزایش انگیزه آن ها برای تریج تدریجی موضوع بنچ مارک    شد .

و در حال حاضر و در دهه های اخیر این موضوع بسیار گسترش یافته و در شاخه های مختلفی و متنوعی دارای کاربرد و استفاده می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله بنچ مارک در تبلیغات هستید

در مهم ترین حوزه های کاربردی بنچ مارک می توان موارد زیر را اشاره داشت :

– مدیریت کردن ارتباط ها با مشتریان – مدیریت کردن پروژه ها – برنامه ریزی و مدیریت در فرآیندهای فروش و تبلیغات و بازاریابی و اتوماسیون – بررسی و مدیریت سهم بازارها ، دادن قیمت ، جذب کردن سرمایه ها و سرمایه گذارها مدل های کسب و کار و …

در مهم ترین حوزه های کاربردی بنچ مارک می توان موارد زیر را اشاره داشت :
در مهم ترین حوزه های کاربردی بنچ مارک می توان موارد زیر را اشاره داشت :

شما در حال مطالعه مقاله بنچ مارک در تبلیغات هستید

بنچ مارکینگ در تبلیغات و بازاریابی به چه صورت می باشد ؟

مطمئنا در حوزه بازاریابی و تبلیغات هم به راحتی می توانید بنچ مارک را پیاده سازی و اجرا نمایید . یعنی در حوزه ای از جمله تبلیغات و بازاریابی یک شرکت مثلا تبلیغاتی می تواند شرایط دیگر رقبا را برای دست یابی به موفقیت و مشهور شدن در بازارهای حوزه تبلیغات مورد بررسی و نیز مقایسه با خود قرار داده و پس از بررسی همه جزئیات به الگوبرداری از رقیب برای دست یابی با اهداف والا و پیروزی در بازارهای مربوطه یعنی تبلیغات و بازاریابی اقدام نماید .

اعتقاد قوی نسبت به این مسئله وجود دارد که از مهم ترین هدف های اولیه هر برنامه تبلیغاتی افزایش آگاهی های عمومی نسبت به نام تجاری  برند مورد نظر می باشد و برای افزایش این میزان آگاهی راهی به جز طرح کردن آگهی های تبلیغاتی موثر  تاثیر گذار و جذاب وجود ندارد .

بنچ مارکینگ در تبلیغات و بازاریابی به چه صورت می باشد ؟
بنچ مارکینگ در تبلیغات و بازاریابی به چه صورت می باشد ؟

پس ما بهتر است به هر شیوه و قیمتی توجه مشتریان و مخاطبین را به خود جلب نماییم و این شیوه کار  ،  مورد تایید و قبول همه تبلیغات چی ها و بازاریاب ها می باشد . منتها جلب کردن توجه دیگران بدون ایجاد حالت اشتیاق و تمایل کامل یه کار بی نتیجه و بی حاصل می باشد .

مثلا زمانی که کمپانی ولوو اقدام به کوبیدن یکی از خودروهای خود به دیورا می کند مطمئنا این تست و آزمایش توجه شما را به عنوان یک مخاطب و مشتری جلب خواهد کرد . در عین حال نیز میزان اطمینان و شناخت شما نسبت به ضریب بسیار بالای ایمنی تولیدات ولوو را افزایش داده و تقویت می کند .

پس اگر در یک آگهی تبلیغاتی تنها توجه مشتری و مخاطبین و به صورت سطحی جلب شود ولی شوق و تمایلی در وی ایجاد نگردد مطمئنا آن آگهی موفقیت چندانی به دست نخواهد آورد .

پس قبول نمایید که متخصصین دنیای تبلیغات برای جلب توجه شما و نیز کسب شوق و تمایل شما  ،  دست به اقدامی خواهند زد . همان طور است که شرکت نیسان از یک عروسک و کمپانی آی بی ام از یک فرد خانه به دوش کمک گرفت . پتز دات کام که یکی از سایت های ویزه حیوانات خانگی می باشد دست به ساخت یک عروسک جورابی زد .

شرکت تاکوبل که یک کمپانی مخصوص غذای مکزیکی می باشد از یک سگ چی واوا برای تبلیغات خود کمک گرفت . تولیدات پوشاک امبسی از یک گربه کارتونی مشهور به نام گارفیلد استفاده کرد . کمپانی اوت پست دات کام  تعدادی از موش های صحرایی را از درون لوله یک توپ جنگی عبود داده و پرتاب می کند .

شرکت زیراکس هم برای ارائه تولیدات جدید دستگاه های فتوکپی از تابلوها و نقاشی های استاد مرحوم لئوناردو داوین چی استفاده نمود .

اگر این ها فقط نمونه هایی موجود از زیاده روی در امر تبلیغات می بودند باز تا حدی برای ما و شما مورد قبول بود اما واقعیت این نیست . شما در هر روز و هر شب کلکسیون شلوغ و در هم و برهمی از انواع مختلف آگهی های تبلیغاتی را در برنامه های تلویزیونی مشاهده می کنید . اجازه دهید در ادامه نگاه ریز بینانه تری به مساله تولید و ایجاد آگهی در مخاطبین و نقش جلب توجه در این آگهی های تبلیغاتی بیندازیم …..

بنچ مارک یا همان الگوبرداری یک متد سیستماتیک می باشد که شرکت ها به وسیه آن می توانند کارهای تبلیغاتی خودشان را بر طبق بهترین صنایع یا سازمان ها  ،  سنجش و اندازه گیری نمایند .

به عبارتی الگوبرداری یا بنچ مارک در تبلیغات یک فعالیت سیستمی و مستمر از ارزشیابی محصولات ، سرویس ها و متدها می باشد که در  مقایسه با رقیبان واقعی و اصلی یا کمپانی های پیش گام انجام می شود .

در واقع این خود یک ابزار مفید و موثر در اختیار مدیران برای بهتر کردن فعالیت های تبلیغاتی می باشد . الگوبرداری از تبلیغات در واقع تحت عنوان الگوگرفتن از بهترین های دنیای تبلیغات نیز معروف می باشد .

پس ما می بایست سازمان های را به عنوان بهترین در حوزه کاری خود بشناسیم و از تکنیک های تبلیغاتی آنان استفاده ببریم . به کمک این تکنیک ها شاید بتوان شکاف موجود بین یک شرکت یا سازمان های پیش رو پر نمود یا این فاصله و شکاف را به کمترین میزان کاهش داد .

واژه بنچ مارکینگ یا الگوبرداری قبل از به کار رفتن در حوزه ادبیات مدیریت  ،  در علوم مهندسی ساختمان و نیز دنیای نقشه برداری به کار می رفت . به ای مفهوم که آن یک شاخص می باشد که سایر نقطه ها و موقعیت های هندسی یا جغرافیایی خودشان را با آن شاخص و نقطه مرجعه مقایسه کرده و خود را تطبیق می دهند .

طی سالیان اخیر این کلمه ( بنچ مارکینگ یا الگوبرداری ) در علوم مدیریتی ، مهندسی و همچنین تبلیغاتی نیز به کار گرفته شده است و همچنین تعاریف متنوع و گوناگونی نیز از آن شده است که البته هماه تعاریف ذکر شده نیز یک معنا و مفهوم مشترک را  بیان می دارند :

-الگوبرداری عبات می باشد از : تلاش و جستجو برای پیدا کردن بهترین تبلیغات در مورد انواع صنایع و خدمات  ،  به منظور رسیدن بالاترین سطح از عملکرد و تاثیر پذیری .

-بنچ مارکینگ یعنی : مقایسه و ارزشیابی تبلیغات شرکت خودمان ، با شرکت های مشهور و سطح بالا  ، برای کشف کردن تجربه های برتر آن ها و جبران کردن شکاف و فاصله های موجود .

-بنچ مارکینگ یعنی : یک فعالیت پژوهشی همیشگی که شرکت را به سوی بهترین شدن تبلیغات و آگهی های تبلیغاتی اش در مقایسه با دیگر رقیبان ببرد .

مرکز بهره وری و کیفیت در آمریکا نیز بنچ مارکینگ یا الگوبرداری را یک فعالیت برای تعریف  ،  تشخیص و تطابق با اقدامات و فعالیت های شرکت های پیش گام در سطح جهان با هدف بالا بردن سطح عملکرد خود معرفی و تعریف کرده است .

در ادامه به بررسی و ذکر مهم ترین منابع در حوزه بنچ مارک می پردازیم :

در دنیای امروز در اغلب کمپانی های مهم و برتر از جمله در شرکت های تبلیغاتی ، یک واحد مجزا به عنوان واحد بنچ مارک وجود داشته و فعالیت می کنند . این واحدها یک سری اطلاعاتی از سازمان که البته غیر محرمانه می باشد را به دیگران ارائه می دهند .

تعدادی از مهم ترین منابع ارائه اطلاعات و بنچ مارک ريال عبارتند از :

– شرکت ها و سازمان های که در خصوص بنچ مارک دارای تخصصی می باشند .

– مجله و کتاب های حوزه بنچ مارک

– انستیتوهای استاندارد فناوری و تکنولوژی

– دفترهای مدیریتی

– بانک های اطلاعاتی و پایگاه های داده ( دیتا بیس )

– سایت های سازمان های متنوع و مختلف

– مشاورین – اینترنت

– بازدید حضوری و میدانی از شیوه اجرای فرایندهای مختلف و …

شما در حال مطالعه مقاله بنچ مارک در تبلیغات هستید

آیا مفهوم بنچ مارکینگ یا الگوبرداری با کپی برداری یکی می باشند ؟

قطعا پاسخ به این سوال منفی و خیر می باشد . به عنوان نمونه و مثال به شرکت و فروشگاه نوتلابار توجه نمایید . طی سالیان اخیر تعداد زیادی از شعب نوتلابار در ایران تاسیس و شروع به کار کرده اند .

اما به دلایلی ما این موضوع را به عنوان بنچ مارکینیگ قبول نداریم چون کاملا کپی برداری می باشد . یکی از چیزهایی که در بنچ مارکینگ یا الگوبرداری رعایت می شود توجه کردن به خصوصیات قومی قبیله ای و ویژگی های محلی هر منطقه می باشد که در این مثال رعایت نشده است .

از بهترین مثال های جهانی برای بنچ مارکینگ یا الگوبرداری راه اندازی شعبه های متعدد مک دونالد در اغال کشورهای دنیا می باشد . این شرکت بزرگ و مشهور در کشور هندوستان با عنایت به خصوصیت های محلی و قبیله ای در هندوستان از جمله عدم مصرف گوشت گاو و نرخ ها و قیمت های اقتصادی موفق شد با تهیه و تولید  مافین سهم بسیار بزرگی را در بازار به خود اختصاص دهد .

آیا مفهوم بنچ مارکینگ یا الگوبرداری با کپی برداری یکی می باشند ؟
آیا مفهوم بنچ مارکینگ یا الگوبرداری با کپی برداری یکی می باشند ؟

اهداف اصلی از انجام بنچ مارکینگ یا الگوبرداری در تبلیغات و دیگر حوزه ها چیست ؟

اهداف اصلی از انجام بنچ مارکینگ یا الگوبرداری در تبلیغات و دیگر حوزه ها چیست ؟
اهداف اصلی از انجام بنچ مارکینگ یا الگوبرداری در تبلیغات و دیگر حوزه ها چیست ؟

مهم ترین اهداف عبارتند از :

– مقایسه و سنجش بین رقیبان ما به خصوص در حوزه بازاریابی و تبلیغات .

– یافتن متدهای بهتر برای گسترش و توسعه بازار ، سرویس ها ، خدمات ، کسب و کار و …

– فرآیندها و فعالیت های پیوسته و مستمر از نظر پویایی رشد و تغییرات چشم گیر .

– گسترش هدف های ما .

– پیدا کردن متدهای برای گسترش و توسعه هدف ها و استراتژی های شرکت تبلیغاتی و یا سازمان مربوطه .

بنچ مارکینگ ( الگو برداری ) دارای چه انواعی می باشد ؟

بنچ مارکینگ ( الگو برداری ) دارای چه انواعی می باشد ؟
بنچ مارکینگ ( الگو برداری ) دارای چه انواعی می باشد ؟

مهم ترین انواع بنچ مارک موارد زیل می باشند :

الف-این که برای چه چیزی مقایسه را انجام دهیم . که شامل زیر شاخه های دیل می باشد :

– انجام سنجش و مقایسه برای کارکرد و عملکرد .

– اقدام به سنجش و مقایسه بر طبق فرآیندهای کاری نظیر : مجموعه فرآیند جهت به تولید رساندن یک کالا و محصول که این کالا می تواند مربوط به تبلیغات و یا ابزاری در بازاریابی باشد .

– مقایسات راه بردی : ( نقشه های راه و استراتژی های شرکت هایی که پیش رو و در راس هستند ) .

ب- اقدام سنجش و مقایسه را با چه چیزی انجام دهیم . این بخش شامل 4 مورد می باشد :

– به صورت داخلی : یعنی ما بخش های متنوع  و مختلف سازمان و شرکت خود را با هم مقایسه کنیم .

– به صورت رقابت : شرکت خود را با سازمان ها و شرکت های رقیب خود به لحاظ عملکردی بسنجیم ( در این بخش می توان هم سازمان های پیش رو و هم آن هایی که از ما پایین تر هستند را با خودمان مقایسه نماییم )

– عملکردی و کارکردی : یعنی ما خود را با دیگر صنایع مشابه که البته رقیب ما نیستند مقایسه نماییم .

– به شکل فرآیندی : مقایسه را با عالی ترین یعنی ( بهترین بهترین ها ) در صنایع غیر مشابه و غیر رقیب ريال انجام دهیم .

در حوزه تبلیغات و بازاریابی بهتر است چه زمانی از دیگران الگوبرداری و بنچ مارک نماییم؟

در حوزه تبلیغات و بازاریابی بهتر است چه زمانی از دیگران الگوبرداری و بنچ مارک نماییم؟
در حوزه تبلیغات و بازاریابی بهتر است چه زمانی از دیگران الگوبرداری و بنچ مارک نماییم؟

بهتر است این این که در حوزه کارهای تبلیغات و بازاریابی خود در این زمان ها شروع به مقایسه و الگوبرداری از دیگر شرکت ها نماییم :

– هر گاه قصد داشته باشیم که تغییر و تحول خاصی را در کار انجام دهیم .

– اگر بخواهیم راه حل و روشی مفید و با بازدهی بالا را پیدا کنیم .

–  در مواردی که حوزه مدیریت ما محتاج تعویض و یا تغییر باشد .

– در مواقعی که قرار است چیز جدیدی و یا سرویس و خدمت تازه ای را اراده دهیم .

مهم ترین نکات کلیدی در الگوبرداری (بنچ مارکینگ یا الگوبرداری) چیست ؟

– به این نکته توجه کنیم که بنچ مارکینگ یا الگوبرداری هم شامل بررسی و تجزیه و تحلیل های کیفی می باشد و هم آنالیزهای کمی . مثلا هم به level  ها و سطح های مربوط به عملکرد می پردازد و هم به این که به چه صورت می توان به level ها رسید .

–  این که  مقایسات را برای رقم های کلیدی و مهم که عمدتا هم توسط مشاورهای خارجی تهیه و جمع اوری شده اند  ،   انجام دهیم  ،   یک موضوع بی ارزش و سطح پایین و هم چنین شکست خورده در مورد بنچ مارکینگ یا الگوبرداری ( الگو برداری ) می باشد .

– یکی از ملزومات بنچ مارکینگ یا الگوبرداری داشتن یک نوعی از احساس مالیکت در خصوص داده ها و اطلاعات به دست آمده می باشد . این اطلاعات هم شامل داده های گام تجزیه و تحلیل و هم شامل داده های مرحله جمع آوری می باشد .

– به این نکته نیز توجه داتشته باشید که بنچ مارک می بایست یک کار و فرآیند مستمر باشد یعنی همواره یکی سری زمینه های جدید برای الگوبرداری وجود دارد که  ،   توسط دیگران بهبود خواهد یافت .

مهم ترین نکات کلیدی در الگوبرداری (بنچ مارکینگ یا الگوبرداری) چیست ؟
مهم ترین نکات کلیدی در الگوبرداری (بنچ مارکینگ یا الگوبرداری) چیست ؟

– داشتن توجه به فرآیندهای مهم و به عبارتی کلیدی .

– مشغولیت و درگیر کردن مدیران سطح بالا در فرآیندها و برنامه ها .

– فعال و مشغئل شدن کارمندان مرتبط با موضوع بنچ مارک .

– اطلاع رسانی ها و ارتباطات داخل شرکت و سازمان .

– القا کردن احساس ضرورت و حالت اورژانس در شرکت و یا سازمان .

– تمرکز اصلی را خود را بر روی فرآیند های بحرانی شرکت بگذارید .

– کارهای الگوبرداری ( بنچ مارک ) خود را در وصل شدن به برنامه ریزی استراتژی قرار دهید .

– تدریجا باید قبول کنید که شما بهترین نمای باشید .

– محیط و فضایی باز جهت طرح ها و ایده های جدید برای بهره گرفتن از منبع های غیر منتظره بسازید .

– تعهدات لازم را برای فراهم کردن منابع و پیروزی بر : مقاومت کردن در برابر تغییرات ایجاد نمایید .

– فعالیت های مربوط به تیم های بنچ مارکینگ یا الگوبرداری ( الگو برداری ) را برای همه به رسمیت بشناسید و کارهای آن را شکل رسمی ببخشید .

– زمینه هایی برای فهم بیشتر فرآیند بنچ مارک ( الگو برداری ) را هر چه بیشتر فراهم نمایید .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید