برای نوشتن یک آگهی خوب، پنج اصل اساسی وجود دارد
امروز با ما همرا باشید با عنوان برای نوشتن یک آگهی خوب، پنج اصل اساسی وجود دارد
١. جلب توجه ۲. نشان دادن یک مزیت به مردم ٣. اثبات این مزیت ۴. ترغیب مردم به درک این مزیت 5. طلب اقدام
اگر یک آگهی خوانده نشود، نمی تواند به فروش بینجامد؛ اگر دیده نشود، خوانده نمی شود؛ دیده نمی شود مگر آن که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.
این همان مطلبی است که دانیل استارچ هنگامی که می نوشت «ارزش جلب توجه یک آگهی تقریبا دو برابر بیشتر از اهمیت صحت مطلب آگهی است»،
مد نظر داشت.
شما؛ مهمان ناخوانده
رقابت بر سر جلب توجه را به هیچ وجه دست کم نگیرید. در جهان، هیچ کسی منتظر نیست که آگهی منتشر شود، به جز خود شما.
همه ی افراد جهان ترجیح می دهند بار، مطالب طنز، داستان، مقاله یا حتی سرگذشت افراد تازه در گذشته را بخوانند به جز خود شما .
بیایید با واقعیت روبه رو شویم: شما به عنوان صاحب آگهی، یک مهمان ناخوانده هستید؛ یعنی یک مهمان تحمیلی، هیچ خواننده ای از شما دعوت نکرده یا به شما پولی انداده تا به نشریه ای ملحق شوید که خریده است، بلکه این شما هستید که برای پیوستن به این مهمانی پول پرداخته اید.
خواننده نشریه را برای خواندن اخبار، مطالب سرگرم کننده یا آموزشی خریده، پس اگر قرار است این شانس را داشته باشید که به منظور جلب توجه خواننده با تحریریهی نشریه به رقابت برخیزید، آگهی شما هم باید مواردی از این دست را برای او فراهم آورد.
در مرحله ی بعد، برای این که خواننده را ترغیب کنید که برای محصول شما پولی بپردازد، نخست باید هزینه کنید تا او درباره ی محصول شما مطالعه کند.
صاحبان آگهی موفق عمدا کار را با این فرض شروع می کنند:مردم نمی خواهند سراغ تبلیغات بروند؛ حتی سراغ تبلیغات من.
بعد نوبت به قسمت سخت خلق تبلیغات می رسد که آرتور بریسبان نیز آن را چنین تعبیر می کند: «خواندن تبلیغات خوب، از بی توجهی و گذشتن از آنها ساده تر است.»
این آگهی ها کوشش می کنند چنان پاداشی در ازای خواندن نصيب مردم کنند که افراد ترجیح دهند به جای پرداختن به مقالات تحریریه یا مقالات بازرگانی، به خواندن تمام و کمال آگهی آنها ادامه دهند