بازاریابی در دیجی کالا چگونه است؟
دیجیکالا در سالهای اخیر با افزایش وتوسعه ی کالاهای غیرالکترونیک، مد، فشن و….به یک فروشگاه آنلاین که کل خواسته های کاربرانش را برطرف میکند تبدیل شده است.
قاعده بازاریابی دیجی کالا به روش همکاری در فروش، به گونه ای است که معتبرترین کسب و کارهای اینترنتی در دنیا به سمت آن رفتهاند و این روش را به عنوان قسمتی از روند بازاریابی آنلاین خود پیش روگرفتهاند.
مدل بازار یابی دیجی کالا
در اینجا این سوال وجود دارد که از چه طریقی میتوان فروش محصولات را گسترش داد؟ بازاریابی برای این مقدار از محصولات متمایز بسیار مشکل و حتی غیر ممکن است. دیجیکالا برای تکمیل کردن این حلقه به استفاده از روش Affiliate Marketing گرایش پیدا کرده است. در این روش از بازاریابی دیجیکالا معرفی محصولات موجود دراین فروشگاه به سمت تولید کنندگان محتوا در پلتفرم های گوناگون میرود. به گفته محمدی(مدیرعامل دیجی کالا) در حال حاضر جایگاه هایی وجود دارد که عمده ای از کالاهای دیجیکالا را حتی بهتر از خود دیجیکالا میتوانند به فروش برسانند و دیجیکالا تصمیم دارد از این عامل بالقوه بهره ببرد.این مدل بازاریابی دیجی کالا که محمدی از آن با عنوان «برد-برد به معنای واقعی» یاد کرد سه قست اصلی دارد:
- بخش مشتری: این بخش اصلی ترین قسمت برای دیجیکالا محسوب می شود. مهمترین مقصود این شرکت در به کارگیری الگوی بازاریابی همکاری در فروش، ارایه محتوای متصل تر و درخورتر و در جای درست برای ارباب رجوع است. در این روش مشتری هنگام استفاده از محتوا، کالاهای مربوط با همان محتوا را مشاهده میکند و تبلیغات آزاردهنده حذف می شود.
- بخش فروشنده: این روش برای فروشندگان سودمند است. در این شیوه تبلیغ ترافیک ورودی به صفحه کالای فروشندگان جنبه بهتری خواهد داشت و کانورژن ریت آنها بالا می رود.
- بخش شرکای تجاری: شرکای تجاری و افرادی که در مدل Affiliate Marketing در فروش دیجیکالا مساعدت میکنند علاوه بر دریافت کمیسیون در مقابل خرید کاربرانی که به سمت دیجیکالا هدایت می شوند مزایای دیگری راکسب میکنند.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]
جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و ارائه روش های عملی در زمینه تولید محتوای هدفمند با ما در تماس باشید.
09120647344
تیم هشت
[/stextbox]