ایمیل مارکتینگ بی تو بی

ایمیل مارکتینگ بی تو بی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع ایمیل مارکتینگ بی تو بی، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید بازاریابی صنعتی (B to B) به تبلیغ و ارائه خدمات و محصولاتش به مخاطبان خود که شرکت های مختلف می باشند، می پردازد و در این راه از استراتژی های مختلفی کمک می گیرد؛ که یکی از آن ها ایمیل مارکتینگ بی تو بی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوعات ادامه مقاله را از دست ندهید.

ایمیل مارکتینگ بی تو بی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به سؤالات زیر به طور کامل پاسخ داده می شود:

  1. بازاریابی بی تو بی چیست؟
  2. چگونه یک استراتژی بازاریابی بی تو بی هدفمند بسازید؟
  3. چطور بازاریابی بی تو بی را پیاده سازی کنید که به راحتی به مخاطبین معرفی شوید؟
  4. بازاریابی B2B چه مزایای نسبت به سایر بازاریابی ها دارد؟
  5. چگونه کسب و کار های صنعتی با ایمیل مارکتینگ بی تو بی به موفقیت می رسند؟
  6. تکنیک های بهبود ایمیل مارکتینگ بی تو بی کدام هستند؟

[/stextbox]

 

  1. بازاریابی بی تو بی چیست؟

بازاریابی بی تو بی یکی از انواع بازاریابی است که؛ توسط این بازاریابی شرکت به ارائه خدمات و محصولات مورد نیاز شرکتی دیگر می پردازد.

B to B برگرفته از واژه های Business to Business می باشد . در تعریف کلی آن می توان گفت بازاریابی بنگاه به بنگاه که جزء بازاریابی های صنعتی محسوب می شود.

بازاریابی بی تو بی چیست؟بی تو بی چیست؟
بازاریابی بی تو بی چیست؟

می توان گفت دو سو معامله این نوع بازاریابی یعنی فروشنده و خریدار هر دو صاحب کسب و کاری هستند.

امروزه شرکت های مختلفی برای تأمین نیازهای ضروری و مصرفی خود اقدام به خرید محصولاتشان از سایر شرکت ها می کنند.

می توان گفت مدل بی تو بی در موارد زیر رخ می دهد:

  1. کسب و کارها برای تداوم تولیدات خود نیازمند مواد خام و اولیه هستند.
  2. کسب و کارها برای تجارت خود نیاز به یک سرویس قدرتمند هستند.
  3. کسب و کارها برای فروش محصولاتشان نیاز به کسب و کارهای دیگر می باشند.

برای روشن نمودن این مطلب مثالی می زنیم، شما یک شرکت خودروسازی را در نظر بگیرید. شرکت ها برای این که یک خودرو را تولید و روانه بازار کنند. به قطعات مختلفی برای خودرو نیاز دارند که از لحاظ اقتصادی، تولید تمام قطعات خودرو برایشان میسر نیست.

می توان گفت مدل بی تو بی در موارد زیر رخ می دهد:
می توان گفت مدل بی تو بی در موارد زیر رخ می دهد:

بنابراین این شرکت ها بسیاری از قطعات خودرو مانند باتری، لاستیک، قطعات پلاستیکی و … را از سایر شرکت ها خریداری می نمایند. این دقیقاً مربوط به دسته اول مدل بی تو بی است.

همچنین این شرکت خودروسازی برای حسابرسی دقیق خود و تعیین سود و زیانش باید از یک شرکت حسابداری معتبر کمک بگیرد. به قسمت دوم مدل بی تو بی مربوط می شود.

این شرکت خودروسازی برای فروش محصولاتشان نیز، به شرکتی نیازمند است. تا این محصولات تولیدی را در اختیار مشتریان قرار دهد این شرکت، همان شرکت های لیزینگ خودرو می باشند. به بخش سوم مدل بی تو بی مربوط می شوند.

بنابراین امروزه، استفاده از بازاریابی بی تو بی بسیار متداول است، زیرا بسیاری از کسب و کارها بر تحقق اهداف خود نیازمند استفاده از این نوع بازاریابی می باشند.

 

  1. چگونه یک استراتژی بازاریابی بی تو بی هدفمند بسازید؟

برای این که یک استراتژی بی تو بی ایجاد نمایید و به نتیجه برسد؛ باید برنامه ریزی مناسب و مدیریتی درست و هوشمندانه داشته باشید.
حال پروسه ای را بررسی می کنیم که معمولاً شرکت های مختلف برای بازاریابی b2b استفاده می نمایند:

  1. داشتن یک دیدگاه غالب:

قبل از این که به تصمیم گیری بپردازید باید هدفتان را مشخص کنید. برای خود تعیین نماید چطور با استفاده از بازاریابی بی تو بی می توانید به هدف مورد نظرتان دست یابید.

  1. به تعریف بازار و خریداران بپردازید:

معمولاً خدمات و محصولاتی که توسط بازاریابی بی تو بی ارائه می شوند، مورد نیاز مشتریان خاصی با چالش های مختلفی هستند.
پس هر چه با متقاضیان خدماتتان رابطه نزدیک تری داشته باشید، می توانید در مذاکرات با آن ها به موفقیت بیشتری دست یابید.

  1. به مقایسه کانال ها و تاکتیک های بازاریابی B 2 B بپردازید:

زمانی که تحقیقات خود را در مورد مخاطبانتان کامل کرده و اطلاعات لازم را به دست آورده اید. حال باید تصمیم بگیرید چگونه قصد نزدیک شدن به آن ها را دارید.
شما باید بتوانید به برخی از سؤالات در مورد مخاطبین هدف خود، پاسخ دهید که به صورت زیر هستند:

  • این مخاطبان زمانی که آنلاین هستند از چه شبکه ها و کانال های بازدید می کنند؟
  • چه سؤالاتی را از موتورهای جستجو می پرسند؟
  • از کدام شبکه مجازی استفاده می کنند؟
  • می توانید چه خدماتی را به آن ها ارائه دهید که رقیبانتان قادر به ارائه آن نیستند؟
  • در چه نشست های مربوط به صنعت شرکت می کنند؟
  1. درآمدزایی کنید و به برگزاری کمپین بپردازید:

شما هم اکنون دارای برنامه ریزی درستی هستید، حال زمان عملی نمودن برنامه تان فرا رسیده است. از کانال های که دارید، شروع کنید! از محتویات مهم در کمپین های مؤثر استفاده نماید.
توسط تیم خود پیامی را نشر دهید که از رویکرد هوشمندانه و خلاقانه برخوردار باشد و با هدف گذاری دقیقی که دارد؛ فراخوان های قوی برای فعالیت های شما ایجاد کند. ضمنا این پیام موجب تسریع حرکت شما گردد.

  1. اندازه گیری کردن و پیشرفت نمودن

فرآیندی که شما را به جلو راهنمایی می کند و مسیر درستی را در پیش روی شما قرار می دهد.
به عبارت ساده تر می توان این چنین گفت باید بدانید کدام محتواهای شما سودمندتر بودند و چرا برخی از محتواهایتان دارای چنین عملکردی نبوده اند؟

بنابراین می توانید در مقابل وقت و هزینه ای که بر روی این محتواها اعمال می کنید، به گرفتن تصمیمات هوشمندانه‌تری بپردازید. می توان گفت هر چه به بررسی این مسائل بپردازید و به رفع مشکلات مربوطه با پیاده سازی برنامه های جدید اقدام نمایید، بدین ترتیب دسترسی به اهدافتان به صورت آسان تری محقق می شود.

زمانی که یک کمپین و محتوا ایجاد می کنید، باید پیش بینی های زیادی را در نظر بگیرید. حتی اگر تحقیقات زیادی در مورد نهاد مربوطه انجام داده اید تا به داده های مورد اطمینان خود دست یابید.

  1. چطور بازاریابی بی تو بی را پیاده سازی کنید که به راحتی به مخاطبین معرفی شوید؟

بازاریابی بی تو بی برخلاف سایر بازاریابی ها می باشد که می توانند با تبلیغات تلویزیونی و روش های رایج تبلیغاتی دیگر، به رونق کسب و کارهایشان بپردازند.

معمولاً این روش های تبلیغاتی برای این نوع بازاریابی جواب گو نیستند!

مثلا هیچ وقت خودروسازانی که ماشین های گران قیمت تولید می کنند، در تلویزیون به تبلیغ محصولشان نمی پردازند. چرا که معمولاً این تولیدات توسط تاجرانی خریداری می گردد ، شاید آن ها هیچ‌گاه وقت دیدن تلویزیون را نداشته باشند.

بازاریابی بی تو بی نیز از این قاعده پیروی می کند و نمی توان با تبلیغات در رسانه ها؛ تجارت های دیگری را یافت.

بنابراین در این نوع بازاریابی باید محصولی که ارائه می شود، آن قدر کیفیت بالای داشته باشد که نیازی به تبلیغ نداشته باشد. خریداران با دیدن کیفیت محصول به گونه ای مجاب شوند که خود دنبال محصول شما باشند.
پس برای رسیدن به این جایگاه باید حتماً دارای سایتی باشید که از بهینه‌سازی لازم برخوردار بوده تا به راحتی در دسترس مشتریان و تاجران قرار گیرد.

برای تحقق این اهداف باید از بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ بی تو بی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و … استفاده کنید.
البته باید با استفاده از اصول سئو در سایت خود آن را به صفحات اول گوگل هدایت کنید تا سایت شما در نتایج جستجو گوگل به راحتی یافت شود.

بدین ترتیب توسط مشتریانتان به راحتی دیده می شوید. حال برخی از روش های که می توانید توسط آن به مخاطبان معرفی شوید را بررسی می کنیم:

  • برگزاری وبینارهای اطلاعاتی:

می توانید با برگزارهای وبینارها و کنفرانس های اینترنتی به معرفی محصولاتتان به تعداد زیادی از مشتریان بپردازید و به صورت آنلاین تعداد زیادی مشتری را به سمت محصولات خود جذب کنید.

  • ایجاد غرفه در نمایشگاه های تجاری:

با توجه به این که هر ساله در ایران تعداد زیادی نمایشگاه تجاری و اقتصادی برگزار می شود. بنابراین می توانید با شرکت در این نمایشگاه ها و اجاره نمودن غرفه ها، به صورت ساده با مشتریان ارتباط برقرار کنید و خدمات خود را به آن ها معرفی نماید.

از جمله نمایشگاه های که می تواند به استارتاپ های امروزی و آنلاین کمک کند، نمایشگاه های تلکام و الکامپ هستند.

  • استفاده از سیستم خبرنامه:

می توانید شرایطی را در سایت خود فراهم نماید که توسط سیستم خبرنامه خود، صدها مشتری را به عضویت سایت خود درآورید.
همچنین استفاده از استراتژی های مختلفی همچون ایمیل مارکتینگ بی تو بی به شما کمک می کند تا صدها مشتری ثابت نیز بیابید.

  • بهره مندی از قابلیت های رسانه های اجتماعی:

اگر حضوری مناسب در شبکه های اجتماعی داشته باشید و با به‌کارگیری ابزارهای جذب بتوانید با استفاده از این رسانه مشتریان زیادی را جذب نماید، قدم مؤثری در توسعه تجارت خود برداشته اید.
در واقع استفاده از تکنیک های بازاریابی که توسط شبکه های اجتماعی انجام می شوند، شرایطی را مهیا می سازد تا محصولات و خدمات شما به راحتی به دیگران معرفی گردند.

لازم به ذکر است بیشتر مخاطبین شبکه های اجتماعی کاربران عادی هستند، اما با داشتن یک پروفایل و صفحه ای متناسب با خدمات خود می توانید به راحتی توجه دیگر تجارت ها را به خود جلب نماید.
از جمله شبکه های اجتماعی که بازدهی بیشتری در این زمینه دارند، می توان به شبکه لینکدان و اینستاگرام اشاره کرد.آمارها نشان می دهد که 57 درصد از تجار از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و وارد معاملات تجاری می شوند.

همچنین براساس نتایج بدست آمده 41 درصد از بازاریابان موفق لینکدان را به عنوان شبکه اجتماعی مناسب جهت تجارت های فعال می دانند.

  • استفاده از بازاریابی محتوا:

اگر از بازاریابی محتوا به درستی استفاده کنید از جنبه های مختلفی به سوددهی می رسید. با تولید یک محتوای باکیفیت دیگر نیازی به هزینه های زیاد برای تبلیغ و دیده شدن ندارید و با انتشار این محتوا به عنوان یک منبع با اطلاع و کاربردی نیز شناخته خواهید شد.

بدین ترتیب بسیاری کاربران عادی و شرکای تجاریتان از شما به عنوان تجارتی فعال و باهویت یاد می نمایند.
ارائه یک محتوای خوب از سوی شما منجر می شود تا در بین رقیبان و کاربران عادی دارای اعتبار فراوانی شوید و مشتریان زیادی را به راحتی به دست آورید.

گزارشات منتشر شده نشان می دهد 28 درصد از تجارت های فعال در حوزه b2b در طی سال های گذشته، نیمی از بودجه خود را صرف تولید محتوای باکیفیت و مطلوب کرده اند.

آمارها همچنین نشان می دهد که 63 درصد از آن ها زمانی که از بازاریابی محتوا به نتایج مثبتی دست یافتند؛ در نیمه دوم سال بودجه بیشتری را به این مقوله اختصاص دادند.

  • شرکت در رخدادهای صنعتی و مراودات تجاری:

اگر در نمایشگاه های تجاری و کنفرانس های که سالیانه جهت رونق تجارت کسب و کارها برگزار می شوند، شرکت نماید فرصتی برای شما پیش می آید تا با تجارت های مختلف و شرکت های فعال ارتباط برقرار کنید.
همچنین با شرکت در این همایش ها نه تنها از آخرین اطلاعات و فناوری های روز مربوط به حرفه تان آگاه می شوید. بلکه شانس خود را برای معرفی برندتان به کسب و کارهای مختلف افزایش می دهید.

  • محصولات و سرویس های خود را با دیدی تازه معرفی نماید:

همان طور که بیان کردیم کاربران و مشتریان عادی جزء خریداران B2B محسوب نمی شوند و مشتریان آن ها، بسیار آگاه و حرفه ای هستند.
می توان گفت بسیاری از تجارت ها برای خرید محصولات خود شخصی را استخدام می نمایند که بسیار حرفه ای و آموزش دیده و آشنا با بازار می باشد.

بنابراین این اشخاص را نمی توان مانند مشتریان عادی ترغیب به خرید محصولی نمود و از روش های رایج برای این کار استفاده کرد؛ بلکه باید با سیاست های مختلف و نگرشی تازه آنها را همگام خود نماید.

معمولاً این افراد از شما درخواست قیمت کمتر، ارسال سریع تر محصول و خدمات این چنینی دارند بنابراین شما بهتر است در مقابل برخی از این درخواست ها کوتاه بیاید و زیاد با آنها چک و چانه نزنید.

باید بر روی کیفیت محصولاتتان و برتری آن نسبت به محصولات رقبای خود تمرکز کنید تا مشتریان بعد از تجربه محصولاتتان جزء مشتریان ثابت شما گردند.

  • تعیین بازار هدف:

در بازاریابی بی تو بی شما به دنبال پیدا کردن مشتری نیستید و در حقیقت شما شرایطی را مهیا می سازید تا مشتری به دنبال پیدا کردن شما باشد.
پس باید ابتدا بازار هدف خود را مشخص کنید و تمرکز خود را بر روی بازدیدهای مشتریان مخصوص بگذارید و راهی ایجاد نماید تا مشتریان به سراغ شما بیایند.
برای تحقق این امر باید اطلاعات و علم کافی از بازاری داشته باشید که در آن مشغول به فعالیت هستید.

  • داشتن قیمت گذاری رقابتی:

از جمله ویژگی های بازاریابی بی تو بی می توان به حجم بالای سفارشات اشاره کرد؛ بنابراین مشتریان در این بازار معمولاً به دنبال یافتن مواردی می باشند که دارای قیمت و تعرفه باصرفه تری هستند.
پس اگر قیمت رقابتی داشته باشید هم به عنوان گزینه انتخابی مشتریان در بین رقبای قرار می گیرید و هم مشتریان به شما سفارشات زیادی خواهند داد.

  1. بازاریابی B2B چه مزایای نسبت به سایر بازاریابی ها دارد؟

بازاریابی تجارت به تجارت دارای مزایای زیادی است و به همین جهت بسیاری از افراد بر روی این بازاریابی ها سرمایه گذاری می نمایند.

برخی از مزایای بازاریابی B2B به قرار زیر هستند:

  • حجم فروش بسیار زیاد نسبت به تجارت با مشتریان عادی

در بازاریابی های معمولی معاملاتی که انجام می شوند حجم محدودتری دارند؛ پس می توان بزرگترین مزیت این نوع بازاریابی را نسبت به سایر بازاریابی ها در حجم بالای از مبادلات دانست.
که این مفهوم را می رساند در صورتی که شما بتوانید محصول و کالای خود را به طور عمده به سایر بیزنس ها بفروشید، مانند این است که در روز هزاران مشتری داشته اید.

لازم به ذکر است در فروش عمده در حجم های بالا معمولا تخفیفات مختلفی ارائه می گردد، اما باز هم از سوددهی بالای نسبت به بازاریابی های عادی برخوردار است.

البته برای یافتن بازار هدف باید سختی های زیادی را تحمل کرد و حتی قراردادهای تجاری نیز تحت قوانین خاصی منعقد می گردد که از پیچیدگی های نیز برخوردار است، اما با این وجود بعد از گذر از این مشکلات قطعاً آینده روشنی در پیش روی شماست.

یعنی اگر بتوانید با یک تجارت دیگر قراردادی را منعقد کنید، بسیاری از دشواری های راه را طی کرده اید و به موفقیت رسیده اید. حال تنها کاری که باید انجام دهید، فروش محصولات و خدمات خود به این تجارت ها تا زمان اتمام قراردادتان است.

اما در بازاریابی های عادی باید با استفاده از روش های مختلف به جذب مشتری بپردازید که برای شما هزینه بالایی دارد. بعد از آن هم باید هزاران سفارش مشتریان را در یک ماه به ثبت برسانید تا به یک قرارداد معمولی بی تو بی برسد.

  • امکان همکاری و معاملات طولانی مدت و دریافت سفارشات ثابت

در این نوع بازاریابی معمولاً بسیاری از تجارت ها تمایل به ادامه همکاری و فروش های بلند مدت دارند، چرا که زمانی یک تجارت از کیفیت مواد اولیه و خدمات طرف قرارداد خود مطلع گردد. معمولاً به ادامه همکاری می پردازد.

پس اگر محصولی یا خدمات باکیفیتی را ارائه دهید، شانس زیادی جهت کسب یک همکاری بلندت مدت با سایر تجارت ها می یابید که ممکن است تا سال ها نیز ادامه یابد و این گونه از مزایای داشتن سفارش ثابت بهره مند می گردید.

  • با استفاده از بازاریابی بی تو بی بیشتر از شرایط فعلی خود در معرض دید قرار می گیرید.

اگر در بازاریابی بی تو بی فعالیت می کنید به شما کمک خواهد کرد که مخاطبین بیشتری از فعالیت شما آگاه شوند، بنابراین در شرایط بسیار مناسب تری برند شما به شهرت می رسد.

بدین ترتیب اعتبار برند شما بالاتر می رود و اعتماد کاربران به کسب و کار شما نیز زیادتر خواهد شد.
اما یکی از دلایلی که موجب شهرت برند شما در بین مشتریان خواهد شد، وجود همکاری و تعامل گسترده و نزدیکی که بین تجارت های مختلف وجود دارد که در بازاریابی های عادی چنین نیست.

با استفاده از بازاریابی بی تو بی بیشتر از شرایط فعلی خود در معرض دید قرار می گیرید.
با استفاده از بازاریابی بی تو بی بیشتر از شرایط فعلی خود در معرض دید قرار می گیرید.

براساس تجربیات ذکر شده اگر چند شریک تجاری با یکدیگر تعاملات چند جانبه داشته باشند، منجر به معرفی برندهایشان و فرصت های شغلی بیشتری خواهد شد.

بدین طریق که نام برند شما از این تجارت به تجارت های دیگر منتقل می شود که در این حالت شانس شما برای شناخته تر شدن به سایر مشتریان هدفتان بسیار بیشتر از زمانی است که محصولی را به مشتریان عادی خود می فروشید.

از آنجایی که اگر تجارت مستقلی برند شما را به سایر تجارت ها پیشنهاد بدهد، قطعاً بازخورد بهتری خواهد داشت نسبت به زمانی که یک مشتری معمولی از کسب و کار شما تعریف و تمجید کند.
پس به طور کلی با استفاده از بازاریابی بی تو بی یا تجارت به تجارت به بهترین شکل از بازاریابی ویروسی استفاده خواهید کرد که منجر به ایجاد موقعیت‌ها و فرصت های تجاری بی شماری خواهد شد.

 

  • بازاریابی بی تو بی در زمان کمتر با ابعاد بیشتری پیاده سازی می گردد

یکی از فاکتورهای مهم هر کسب و کاری زمان می باشد، پس اگر کسب و کارهای مختلف زمان را هدر ندهند با شکست مواجه نخواهند شد.

از آنجایی که در بازاریابی بیزنس در بیزنس زمان کمی برای دریافت، آماده‌سازی و تحویل سفارشات صرف می شود، می توان گفت درصد موفقیت آن نسبت به بازاریابی عادی بالاتر است.

 

البته از آنجایی که این بازاریابی ها معمولاً دارای قرارداد و سفارشات ثابتی هستند، به همین جهت زمان آن ها برای یافتن مشتری هدر نمی رودآمارها نشان می دهد که شرکت های که در این بازاریابی ها فعالیت دارند، با صرفه جویی در زمان خود 20 تا 25 درصد سود بیشتری کسب می کنند.

با توجه به این که تعداد مشتریانتان در این نوع بازاریابی کمتر است، به همین جهت فرآیند تکمیل و ارسال سفارشات آن ها با سرعت بالاتری انجام می گردد.

  • بازاریابی بی تو بی به شما در یافتن بازارهای جدید کمک می کند

در بازاریابی عادی به ارائه محصولات و سرویس ها به مردم عادی می پردازید، اما در بازاریابی بی تو بی با وسعت بیشتری درگیر بازار می شوید و تجارت های مختلف را می شناسید.

این تجارت ها در معرفی برند شما به سایر بیزنس ها بسیار کمک می کند. همچنین می توانید با راه اندازی یک سیستم فروش هماهنگ و آنلاین، راه فروش محصولات خود را بازتر کنید و فعالیت های کاری‌تان را افزایش دهید.

  • بازاریابی بی تو بی به شما امکان پیش‌بینی وضعیت بازار را می دهد

در این نوع بازاریابی می توانید وضعیت و شرایط بازار را پیش بینی کنید، هم چنین هر لحظه اطلاعات لازم از بازار را بدست آورید.
زمانی که با شرکت های مختلف تعامل و همکاری دارید از فعالیت های آن ها اطلاع لازم را به دست می آورید و می توانید بر اساس میزان فعالیت های آن ها به ارزیابی شرایط بازار بپردازید.
در نتیجه می توانید پیش بینی های لازم و مؤثرتری برای برنامه های آینده تان داشته باشید. در حقیقت زمانی که در این نوع بازاریابی فعالیت می کنید به شبکه تجاری گسترده ای متصل شده‌اید و از شرایط و اوضاع کسب و کارهای گوناگون و وضعیت اقتصادی حاکم بر بازار مربوطه باخبر می شوید.

بازاریابی بی تو بی به شما امکان پیش‌بینی وضعیت بازار را می دهد
بازاریابی بی تو بی به شما امکان پیش‌بینی وضعیت بازار را می دهد

همچنین با همکاری با دیگر کسب و کارها تجربه کاری‌تان بسیار بالا خواهد رفت چرا که با مشاوران و دوستانی در سایر کسب و کارها آشنا خواهید شد که فنون تجارت را کاملاً می شناسند.

  1. چگونه کسب و کار های صنعتی با ایمیل مارکتینگ بی تو بی به موفقیت می رسند؟

با توجه به این که تبلیغات ایمیلی بسیار ارزان هستند و پوشش دهی بالای دارند و می توان به افراد زیادی آن ها را ارسال نمود به همین جهت بسیار مورد توجه کسب و کارهای تازه و کوچک و همچنین کسب و کارها بزرگ می باشد.

چگونه کسب و کار های صنعتی با ایمیل مارکتینگ بی تو بی به موفقیت می رسند؟
چگونه کسب و کار های صنعتی با ایمیل مارکتینگ بی تو بی به موفقیت می رسند؟

بسیاری از این کسب و کار با استفاده از این نوع تبلیغات به نتایج بسیار مفیدی رسیده اند. بنابراین این نوع تبلیغات را در اولویت روش های تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.اما این کسب و کارها می دانند که برای استفاده از این نوع روش تبلیغاتی در بازاریابی اینترنتی باید قواعد و اصولی را رعایت کنند که این قوانین بدین شرح می باشند:

  • تعیین هدف نوشتن ایمیل:

تعیین هدف در هر کاری عامل موفقیت آن خواهد شد و اگر کسب و کارها دارای هدف خاصی نباشند به موفقیت نخواهند رسید.
در حقیقت هدف شما نوع محتوای را که باید تولید کنید و مراحلی که باید برای رسیدن به آن طی نماید را مشخص می کند. پس برای یافتن هدف خود صبور باشید و به خوبی فکر کنید.

تعیین هدف نوشتن ایمیل:
تعیین هدف نوشتن ایمیل:
  • عنوان خود را با شفافیت بالا و به سادگی و به دور از پیچیدگی بنویسید:

زمانی که ایمیلی را نشر می دهید باید برای این که توجه مخاطب را جلب کنید آن را به طور ساده بنویسید.
به گونه‌ای که مخاطب را دچار ابهام و گمراهی نکند. پس اگر قصد نوشتن موضوعی دارید باید آن را با وضوح بالا و شفافیت بیان کنید، به طوری که این موضوع بسیار با متن شما سازگار باشد.
پس هنگامی که عنوانی را بیان می کنید، اگر این عنوان هیچ شفافیتی را با متن شما نداشته باشد، مخاطب به ایمیل شما توجهی نشان نخواهد داد و آن را حذف می کند.

  • به هنگام انتخاب عنوان صبور باشید:

از آنجایی که یکی از مهمترین ابزارهای که موجب جلب توجه مخاطبان می گردد و خواندن ایمیل شما می گردد، نوشتن عنوان می باشد؛ پس با صبر و حوصله به انتخاب عنوان ایمیل خود بپردازید.

در بعضی مواقع ابتدا متن ایمیل خود را بنویسید سپس به نوشتن عنوان خود بپردازید.

  • جمع آوری اطلاعات درباره مخاطبین هدف خود:

به جمع آوری اطلاعاتی درباره مخاطبینی که با آن ها سروکار خواهید داشت، بپردازید مثلاً میزان تحصیلات، کسب و کار آن ها، علایق، خصوصیات اجتماعی، خصوصیات رفتاری آن ها و … .

  • از لیست ایمیلی استفاده نماید که خود به تهیه آن پرداختید:

لیست ایمیل یکی از موارد ضروری به شمار می رود، زیرا برخی از شرکت ها به فروش لیست ایمیل می پردازند در صورتی که هیچ اطلاعی از صاحبان کسب و کارهای مربوط به حرفه شما ندارند پس حتما از لیست ایمیلی استفاده کنید که خود به تهیه آن پرداخته‌اید.

از لیست ایمیلی استفاده نماید که خود به تهیه آن پرداختید:

اگر لیستی را به کار ببرید که خودتان آن را تهیه نکرده‌اید امکان دارد که این لیست ایمیل هیج سخنی با مخاطبین هدفتان نداشته باشد یا امکان آن هست که این لیست فیک بوده و ایمیل های آن اسپم باشند.
حتی امکان دارد که لیست ایمیل به منظور بازاریابی تهیه شده باشد. پس استفاده کردن از لیست ایمیلی که خودتان به تهیه آن پرداختید، بسیار بهتر است.

  • خودتان به نوشتن متن بپردازید:

اگر نوشتن متن ایمیل را به کسی واگذار کنید، احتمال آن وجود دارد که تمام موارد مورد نظر شما را در آن ننویسید، پس برای اطمینان خودتان به نوشتن متن بپردازید.

بهتر است در انتهای ایمیل خود، آدرس سایت، شماره تلفن و فکس خود را بنویسید تا مشتریان امکان ارتباط با شما را داشته باشند.
بدین ترتیب اگر مشتریان سؤالی دارند از شما خواهند پرسید و با نحوه فعالیت شما بیشتر آشنا خواهند شد.

  • تنها به نوشتن ایمیل های تبلیغاتی نپردازید:

اگر تنها به ارسال ایمیل های تبلیغاتی بپردازید مطمئناً مخاطبین شما کلافه خواهند شد؛ پس ارسال ایمیل های تبلیغاتی را به کمترین میزان خود برسانید و موضوع ایمیل های تان را به مطالب آموزشی، رخدادهای علمی و اطلاع رسانی در مورد کسب و کارتان اختصاص دهید.

تنها به نوشتن ایمیل های تبلیغاتی نپردازید:
  • مخاطبین خود را کلافه نکنید:

اگر ایمیلی از مخاطب خود دارید باید براساس زمان بندی مناسب و در ساعات مشخصی برایش ایمیل بفرستید و با فرستادن پی در پی ایمیل به مخاطب خود او را ناراحت نکنید.

مثلاً می توانید صبح یک ایمیل با محتوای آموزشی برایش بفرستید و بعداز ظهر به او یک ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید.
آمارها و نتیجه بدست آمده از شرکت های که دارای اعتبار بالای هستند؛ نشان از این دارد که آن ها برای بازاریابی خود در روز تنها به ارسال یک ایمیل اکتفا می کنند که دارای جنبه آموزشی است.

  • ایمیل تان دارای نگارش رسمی نباشد:

برای این که مخاطب احساس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشد و با محتواهای که برای او ارسال می کنید بتواند ارتباط مؤثرتری برقرار نماید با او با زبان غیررسمی سخن بگویید.

اگر به ایمیل های که توسط شرکت های بزرگ بازاریابی اینترنتی ارسال می گردند توجه نمایید، خواهید دید که همگی آن ها به زبان غیر رسمی با مشتریان صحبت می کنند.

کافیست نگاهی بیندارید به ایمیل هایی که برایتان ارسال می شود تا به حقیقت این امر پی ببرید!

شرکت های که مهارت بالای در بازاریابی دارند حتی اگر لیست ایمیلشان را با هدف تبلیغات تهیه کرده باشند باز هم از ارسال ایمیل های تبلیغاتی خودداری می نمایند.

آن ها معمولاً ایمیل مارکتینگ را به عنوان کامل کننده سایر روش های جذب مشتری، استفاده می نمایند.

  1. تکنیک های بهبود ایمیل مارکتینگ بی تو بی کدام هستند؟

همان طور که می دانید استفاده از ایمیل مارکتینگ موجب افزایش تعداد کاربران سایت می گردد. به طوری که این کاربران به مشتریان دائمی کسب و کارها تبدیل می شوند.

زمانی که لیستی از مخاطبین هدف خود تهیه می کنید این امکان را دارید تا در هر زمانی که بخواهید با مخاطبیان خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین یکی از مزیت های که ایمیل مارکتینگ دارد این است که اطلاعات و داده های زیادی در اختیار شما می گذارد که براساس آن می توانید پیشرفت های در کسب و کار خود ایجاد نماید، و به ارزیابی عملکرد خود بپردازید.

تکنیک های بهبود ایمیل مارکتینگ بی تو بی کدام هستند؟
تکنیک های بهبود ایمیل مارکتینگ بی تو بی کدام هستند؟

بنابراین برای ارتقا بیشتر عملکرد و بهبود رشد کسب و کار خود می توانید از تکنیک های بهبود ایمیل مارکتینگ، استفاده نمایید که به شرح زیر هستند:

  • دائماً به تصحیح و تأیید فهرست ایمیل خود بپردازید

زمانی که شخصی ایمیل خود را به لیست شما اضافه می نماید، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد، مثلاً ممکن است به اشتباه آدرس ایمیل شما تایپ شده باشد یا به تغییر آن پرداخته باشد.
پس باید به همه این موارد توجه کنید تا بازاریابی ایمیلی شما از هر گونه آسیبی حفظ گردد؛ مثلاً ممکن است ایمیل های شما جزء اسپم به شمار آیند و دیگر کارایی نداشته باشند. زیرا در این صورت شما به عنوان یک اسپم شناخته خواهید شد.
پس باید با برنامه ریزی درست و به طور منظم لیست ایمیل هایی که دارید، تصحیح و بروزرسانی کنید تا دچار مشکلات این چنینی نگردید.

دائماً به تصحیح و تأیید فهرست ایمیل خود بپردازید
دائماً به تصحیح و تأیید فهرست ایمیل خود بپردازید
  • به شخصی سازی ایمیل ها برای همه لیست خود بپردازید:

برای روشن شدن موضوع بهتر است به ایمیل های که دریافت می کنید، توجه نماید مثلاً ایمیل های تبلیغاتی برای شما هیچ ارزشی ندارند و توجهی نیز به آن ها نخواهید کرد، وجود آن ها برای شما تفاوتی نیز ندارد.

بنابراین اگر می خواهید مخاطبین هدفتان برای برند شما تفاوت قائل شوند باید توجه آن ها را به سوی خود معطوف سازید.  مثلاً اگر محتوای ایمیل خود را با نام کوچک طرف مقابل آغاز کنید برای آن ها ذهنیت خوبی ایجاد خواهد کرد. بنابر این؛ مخاطب با محتوای شما ارتباط مؤثرتری برقرار خواهد کرد و سپس اعلام همکاری با شما می نماید.

به شخصی سازی ایمیل ها برای همه لیست خود بپردازید:
به شخصی سازی ایمیل ها برای همه لیست خود بپردازید:
  • استفاده از ایموجی های مناسب در عنوان:

در تمامی پلتفرم ها ایموجی ها وجود دارند و به همین دلیل موارد مصرف بالایی دارد.

استفاده از ایموجی ها به منظور بیان واضح تر احساسات و پیش بردن اهداف است هم چنین بر ارتباط میان مشتری و شما بسیار اثرگذار می باشد.

برای درک واضح تر این موضوع به پیام هایی که در شبکه های اجتماعی دریافت نموده اید، توجه کنید!

به نظرتان چقدر از ایموجی ها در این شبکه ها برای بیان احساسات و ارتباط مؤثرتری خود با افراد استفاده کرده اید!

زمانی که به ارسال ایمیلی می پردازید، این ایمیل در میان چندین ایمیل دیگر مشتری قرار می گیرد که در inbox ( صندوق دریافت ) او قرار دارند.

پس برای این که در میان این همه ایمیل، ایمیل شما نظر مشتری را جلب کند و به مطالعه آن بپردازید، کافیست از یک ایموجی مناسب استفاده نماید.

  • استفاه از ارسال های چندگانه

یکی از کارهای که به بازاریابی شما لطمه خواهد زد، این موضوع است که زمانی که ایمیلی را برای مخاطب ارسال کرده‌اید، دیگر به آن توجهی نکنید و به ارسال دوباره آن به شکل های مختلف نپردازید.
هیچ وقت فکر نکنید که زمانی که ایمیلی را برای مخاطبین خود می فرستید همگی آن ها به مطالعه آن می پردازند. پس یکی از نکات مهم در ایمیل مارکتینگ استفاده از ارسال های چندگانه می باشد.

  • به تشکیل یک لیست انتخابی مضاعف بپردازید:

یکی از روش های که موجب بهبود ایمیل مارکتینگ بی تو بی می شود، داشتن یک لیست انتخابی مضاعف است که شامل بهترین و ثابت ترین مشتری های شما می باشد.خیلی ها این لیست برایشان اهمیت چندانی ندارد و به تشکیل آن نمی پردازند.
اما اگر دارای یک لیست کوچک تری باشید که به اهداف شما نزدیک تر باشد و به آن اهمیت بیشتری بدهد، قطعا ارزش بیشتری نسبت به لیست طولانی خواهد داشت که، فعالیت های بازاریابی ایمیلی شما برای آن فاقد اهمیت می باشد.

به تشکیل یک لیست انتخابی مضاعف بپردازید:
به تشکیل یک لیست انتخابی مضاعف بپردازید:
  • لیست ایمیل را بخش بندی کنید:

با بخش بندی لیست ایمیل های ارسالی خود، موجب باز شدن بهتر این ایمیل ها خواهید شد و نرخ کلیک‌ها بر روی آن را بالاتر می برید.
پس هنگامی که مخاطبین شما متوجه شوند که در لیست ایمیل های منتخب شما قرار گرفته اند، پیامک شما برای آن ها ارزش بیشتری می یابد و همکاری آن ها با برند شما بالاتر خواهد رفت.

لیست ایمیل را بخش بندی کنید:
لیست ایمیل را بخش بندی کنید:

با توجه به اصول ایمیل مارکتینگ برخی از مشتریان وجود دارند که همیشه منتظر پیشنهادات ویژه شما هستند و به دنبال بهره بردن از این خدمات خاص می باشند.

پس اگر به بخش بندی لیست ایمیل های خود بپردازید، می توانید این افراد را در دسته جداگانه ای قرار دهید و به شکل ویژه ای برایشان تولید محتوا نماید.

  • از الگو خاصی برای ایمیل پاسخگو استفاده کنید:

بسیاری از مشتریان هدف تان تمایل دارند که ایمیل دریافتی از شما را در دستگاه تلفن همراه شان باز نمایند. بنابر این بهتر است از یک الگو خبری مناسبی استفاده نماید که پاسخگوی مناسبی به مشتریانتان بدهد.
می توانید از سرویس Mailchimp استفاده کنید تا ایمیل شما را در تمامی دستگاه ها با اندازه نمایش مناسب باز نماید.
همچنین اگر بتوانید یک الگوی سفارشی مخصوص طراحی کنید، موجب بهبود ایمیل مارکتینگ شما خواهد شد و ایمیل های شما را به طور منحصربه فردی در اختیار مشتریان قرار می دهد.
همچنین می توانید با استفاده از الگوی مناسب و طراحی آن در هزینه ای خود صرفه جویی زیادی نماید.

از الگو خاصی برای ایمیل پاسخگو استفاده کنید:
از الگو خاصی برای ایمیل پاسخگو استفاده کنید:
  • یک call-to-action قوی در ایمیل های تان پیاده سازی نماید:

اگر یک call-to-action مناسب برای ایمیل های ارسالی خود ایجاد نکنید، احتمال آن می رود که به نتایجی که مدنظر دارید نیز دست نیابید.
پس باید دارای یک call-to-action قوی و شفافی باشید تا به نتایج دلخواه خود برسید. بسیاری از مشتریان شما وقت بررسی ایمیل های طولانی را نخواهند داشت، پس به طور مختصر و صریح به بیان هدف خود و آنچه که از مشتریان می خواهید، بپردازید.

به طور کلی اگر مخاطب شما درک نکند که از طریق ایمیل های ارسالی تان چه پیشنهادی برای او دارید و در مقابل از او چه درخواستی خواهید داشت، قطعا به حذف ایمیل شما می پردازد. ضمن این که دیگر به ایمیل های ارسالی شما توجه نخواهد کرد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید