انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در مقاله امروز می خواهیم به بررسی موضوع انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی بپردازیم. شبکه های اجتماعی امروزه جایگاه ویژه ای در بین تمام افراد  سراسر دنیا کسب کرده اند، به همین دلیل بیشتر کسب و کارها ترجیح می دهند تبلیغات مربوط به محصولات خود را در شبکه های اجتماعی انجام دهند تا بازخورد بیشتری داشته باشد. تبلیغات در شبکه های اجتماعی دارای انواع مختلفی است که به بررسی آن می پردازیم.

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی
انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اگر به دنبال راه اندازی کمپین تبلیغاتی منسجم و هدفمند برای برند خود هستید، پیشنهاد می کنیم با مشاوران گروه هشت تماس بگیرید . این گروه با بیش از  7 سال تجربه در زمینه راه اندازی کمیپین های تبلیغات دیجیتال توانسته است جای بسیار مناسبی را در میان رقیبان خود باز کنید

09120647344

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات مطرح شده در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

  • تبلیغات شبکه های اجتماعی چه نوع تبلیغاتی هستند؟
  • شبکه های اجتماعی که معمولا تبلیغات در آن ها انجام می شود کدامند؟
  • انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی کدامند؟
  • در اینستاگرام به چه روش هایی می توان تبلیغات را انجام داد؟
  • روش های تبلیغ در تلگرام کدام اند؟
  • چرا توصیه می شود از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده نمایید؟
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه مزایایی دارند؟
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت می تواند به کسب و کارها کمک کند؟
  • علت استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و محبوبیت این شبکه ها چیست؟
  • نحوه ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی با سایر روش های تبلیغ آنلاین چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
  • تعرفه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟
  • آیا روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی روشی تضمینی است؟

[/stextbox]

 

تبلیغات شبکه های اجتماعی چه نوع تبلیغاتی هستند؟

تبلیغاتی  که به صورت یک تیتر و توضیح همراه با ابزار هایی مانند تصویر، ویدئو و .. در شبکه های اجتماعی انجام می شود. با توجه به نوع پلتفرم شبکه اجتماعی نحوه ی تبلیغات در آن متفاوت است و از قالب های متفاوتی می توان برای تبلیغات در شبکه ها و برقراری ارتباط با مخاطبین استفاده نمود. امروزه به دلیل آنکه بیشتر افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند توصیه می شود که تبلیغات خود را در شبکه های اجتماعی انجام دهید تا با سرعت زیادی برند خود را مشهور و معرفی نمایید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی چه نوع تبلیغاتی هستند؟
تبلیغات شبکه های اجتماعی چه نوع تبلیغاتی هستند؟

شبکه های اجتماعی که معمولا تبلیغات در آن ها انجام می شود کدامند؟

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • تلگرام
  • لینکدین

 

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی کدامند؟

امروزه شبکه های اجتماعی متعددی وجود دارد که کاربران فعال زیادی دارند، در زیر به بررسی نحوه تبلیغات در هر یک از این شبکه ها می پردازیم.

تبلیغ در فیس بوک

یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی دنیا فیس بوک است که روزانه اطلاعات زیادی در بین کاربران این شبکه رد و بدل می شود از این رو می تواند بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات باشد.

در فیس بوک شما برای تبلیغ محصولات خود نیاز به راه اندازی یک کمپین دارید که در قسمت های مختلف آن به معرفی خصوصیات مختلف محصول خود و مزیت های آن بپردازید. شما با استفاده از این کمپین و برقراری ارتباط با سایر کاربران متوجه می شود که کدام ویژگی محصولتان برای مخاطبان مهم است و با تمرکز بر روی آن می توانید ارتباط موثرتری با مخاطب هدف برقرار نمایید و محصول خود را معرفی کرده و به فروش برسانید.

تبلیغ اینستاگرام

همانطور که می دانید شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام متعلق به فیس بوک می باشد و در فیس بوک قسمتی وجود دارد که در زمان تبلیغات از شما سوال می پرسد که آیا مایل هستید تبلیغات شما در اینستاگرام هم انجام شود یا خیر؟ با فعال نمودن این گزینه علاوه بر آنکه مخاطبان فیس بوک از تبلیغات شما بازدید می کنند مخاطبان بسیار زیادی که امروزه در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز وجود دارند شاهد تبلیغات شما هستند.

البته توجه داشته باشید که تنها بخشی از تبلیغات که قابلیت پخش در اینستاگرام را داشته باشند در این شبکه به اشتراک گذاشته می شوند و تشخیص این موضوع بر عهده خود فیس بوک است.

توجه داشته باشید که تبلیغات در این شبکه ها با کلیک نمودن دیده می شوند و شما باید به ازای هر کلیک نمودن هزینه ای را پرداخت نمایید، از این رو بهتر است که در اوایل تبلیغات از مبالغ پایین شروع کنید و به مرور که بازدیدهای بیشتری را کسب نمودید مبلغ اختصاص داده شده به تبلیغات خود را افزایش دهید.

تبلیغ در توییتر

توییتر و فیس بوک شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند و تبلیغات در هر دو از طریق کمپین ها انجام می شود با این تفاوت که در توییتر مخاطبان هدف با دقت بیشتر و اصولی تر انتخاب می گردند، مخاطبان را می توان بر اساس جنسیت، سن یا خصوصیات اخلاقی انتخاب نمود.

یکی از مزیت های جالب توییتر این است که به شما این امکان را می دهد که مشخص نمایید تبلیغات برای چه افرادی قابل مشاهده باشد، به عنوان مثال می توانید تعیین کنید که تنها دارندگان گوشی های آیفون می توانند این تبلیغات را مشاهده نمایند و از طریق به طور دقیقی مخاطبان هدف خود را انتخاب نموده اید و می توانید نتایج بهتری از تبلیغات کسب کنید.

تبلیغ در توییتر
تبلیغ در توییتر

در تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی تبلیغات شما در صورتی کلیک می شود که فردی آن ها را پسندیده باشد و نگرش مثبتی به تبلیغ شما داشته باشد، از این رو از طریق این کلیک ها می توانید متوجه شوید که چقدر در معرفی محصول خود موفق بوده اید و نقاط ضعف تبلیغ شما کجا بوده است و در تبلیغات بعدی آن ها را جبران نمایید تا نظر افراد بیشتری را به خود جلب نمایید.

تبلیغ در لینکدین

لینکدین یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغات است زیرا به صورت کاملا حرفه ای اطلاعاتی را در خصوص شغل ها و شرکت های مختلف در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این شبکه به حدی در این زمینه موفق بوده است که امروزه حتی بسیاری از شرکت ها از طریق آن استخدامی های خود را انجام می دهند و می تواند بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات انواع محصولاتی باشد که مورد نیاز گروهی از افراد و مشاغل هستند.

مهم ترین تفاوت لیندکین با سایر شبکه های اجتماعی این است که این شبکه به کاربران خود امکان می دهد که تبلیغات خود را به صورت پیام هایی برای مخاطبان هدف ارسال نمایند و از این طریق بازخورد بهتری داشته باشند.

تبلیغ در تلگرام

تلگرام به جهت خصوصیاتی که دارد شبکه اجتماعی بسیار خوبی برای تبلیغات محسوب می شود. تبلیغات در این شبکه به دلیل سرعت بالا، سادگی کار با آن، رعایت حریم خصوصی افراد و امکان تنوع در نحوه تبلیغات بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوری که امروزه شاهد تبلیغات برند های بسیاری در قالب کانال ها یا گروه های تلگرامی هستیم.

تبلیغ در تلگرام
تبلیغ در تلگرام

در اینستاگرام به چه روش هایی می توان تبلیغات را انجام داد؟

به کار گیری افراد تاثیر گذار

یکی از جدید ترین و بهترین روش ها برای داشتن یک تبلیغ موفق در اینستاگرام استفاده از افراد تاثیر گذاری که دارای تخصص هایی مانند طراحی، آشپزی، گردشگری و غیره هستند و فعالیت گسترده ای در این زمینه دارند می باشد. چنین افرادی با معرفی محصولات شما می توانند نظر کاربران زیادی را جلب کنند.

تبلیغ در صفحات پر بازدید

در اینستاگرام صفحات بسیاری وجود دارد که دنبال کنندگان فراوانی دارند. این صفحات در زمینه های مختلفی فعالیت دارند و شما می توانید با انتخاب یک صفحه مناسب با محصولتان تبلیغاتی به صورت پست یا استوری به صورت تصویر یا ویدئو داشته باشید.

افزایش میزان فالوورها( دنبال کنندگان)

این کار در برند شدن شما بسیار تاثیر گذار است و به همین منظور می توانید با هشتگ سازی، لینک و کپشن یا تولید محتوای عالی برای صفحه خود میزان فالوورها را افزایش دهید.

تبلیغ به صورت اسپانسری

این نوع تبلیغات در اینستاگرام بسیار هزینه بالایی دارد و فقط برند هایی که قدرت مالی بالایی دارند می توانند از آن استفاده نمایند، البته در عین هزینه بالا نتایج بسیار خوبی نیز دارند و به این صورت هستند که خود اینستاگرام تبلیغات شما را انجام می دهد

اما متاسفانه در ایران این مدل از تبلیغات غیر مجاز می باشد و برای استفاده از آن باید از واسطه ها استفاده نمایید و معمولا بیشتر برای تبلیغاتی استفاده می شود که هدف از آن ها دیده شدن به صورت بین المللی می باشد مانند تبلیغات مراکز زیبایی و جراحی که توانایی پذیرش افراد مختلف از سراسر دنیا را دارند.

روش های تبلیغ در تلگرام کدام اند؟

تبلیغات بازدیدی

در این نوع تبلیغات تصویر یا ویدیویی از محصول مورد نظر تهیه کرده و در داخل کانال هایی که در تلگرام وجود دارد قرار دهید. به تعدادی که تبلیغ شما در کانال دیده شود باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از روش های تبلیغ در تلگرام تبلیغات کلیکی هستند به این صورت که شما با قرار دادن یک لینک در کانال های پر بازدید افراد را به دیدن صفحه خود تشویق می کنید و از این طریق کاربران با محتویات کانال و خدمات شما آشنا می شوند.

افزایش کاربران

با افزایش تعداد کاربران و خرید ممبر می توان اعتماد کاربران را جلب نمود و آن ها بهتر می توانند به شما و خدماتی که ارائه می دهید اعتماد کنند. برای آنکه افزایش ممبر نتایج موثر تری داشته باشد بهتر است  از کاربران واقعی و فعال استفاده کنید.

استفاده از گروه ها

افرادی وجود دارند که گروه های مختلفی را در تلگرام به منظور تبلیغات راه اندازی نموده اند. این گروه ها اعضای بسیار زیادی دارند و قطعا تبلیغ در آن ها می تواند بسیار موثر و تاثیر گذار باشد. این روش تبلیغات در کنار بازدهی بسیاری خوبی که دارد هزینه بالایی دارد و بهتر است کسب و کارهای بزرگ از این روش استفاده نمایند.

تبلیغ به کمک کانال ها

کانال های پر بازدید زیادی در تلگرام وجود دارد که تبلیغات در آن ها می تواند موثر باشد البته در انتخاب کانال ها باید توجه نمایید و کانالی را انتخاب کنید که بیشتر به زمینه کاری و فعالیت شما نزدیک است زیرا از این طریق بهتر می توانید به مخاطبین هدف نزدیک شوید.

استفاده از ربات

از دیگر روش های تبلیغات و فروش در تلگرام طراحی و ساخت ربات های متناسب با موضوع مورد نظرتان است. می توان این ربات ها را به گونه ای ساخت که قابلیت اتصال به درگاه های بانکی را داشته باشند و از این طریق گامی بزرگ در جهت توسعه کسب و کارتان بردارید و فروش خود را افزایش دهید.

چرا توصیه می شود از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده نمایید؟

با توجه به آنکه بیش از 40 درصد افراد جهان در شبکه های اجتماعی حضور دارند و گوشی های هوشمند جایگاه ویژه ای در زندگی افراد پیدا کرده اند، از این رو این شبکه ها بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات محسوب می شوند.

در ایران نیز بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیش از 30 میلیون کاربر فعال در شبکه های اجتماعی وجود دارد بنابراین اگر تبلیغات در شبکه های محبوبی مانند اینستاگرام و تلگرام انجام شود قطعا نتایج مثبتی خواهد داشت و افراد زیادی از تبلیغ شما بازدید می کنند به طوری که می توان گفت در دنیای امروزه تبلیغات آنلاین بهتر از سایر روش های تبلیغاتی جواب می دهند.

چرا توصیه می شود از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده نمایید؟
چرا توصیه می شود از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده نمایید؟

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه مزایایی دارند؟

از مهم ترین مزیت های تبلیغات در شبکه های اجتماعی که به خاطر آن ها توصیه می شود شرکت ها به استفاده از این نوع تبلیغات روی آورند می توان به موارد زیر اشاره نمود.

قیمت

با تبلیغات در شبکه های اجتماعی شما می توانید تبلیغات متفاوتی در قالب متن، عکس و ویدئو با هزینه بسیار پایین تری انجام دهید در عین حال بازدهی بیشتری نیز خواهد داشت و از این طریق در هزینه های شرکت صرفه جویی کنید.

هدفگیری بهتر مخاطبان

استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که با مشخص نمودن سن، جنسیت، سطح اقتصادی افراد، مخاطبان مورد هدف خود را به بهتر و راحت تر پیدا کنید و منطقه وسیع تری را تحت پوشش قرار دهید در حالی که در سایر روش های تبلیغاتی نمی توان به صورت دقیق مخاطبان خود را انتخاب نمایید و محصول خود را به فروش برسانید.

دسترسی

با توجه به آنکه افراد زیادی به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند در نتیجه تبلیغات در این شبکه ها موجب می شود که بتوانید با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار نمایید و محصولات خود را بفروشید.

شهرت یافتن برند

بدون شک اگر یک برند تبلیغات آنلاین در شبکه های اجتماعی نداشته باشد نمی تواند شهرت جهانی پیدا کنید زیرا تنها مکانی که همه افراد جهان در آن حضور دارند و می توانند تبلیغات را به صورت همزمان مشاهده نمایند همین شبکه های اجتماعی هستند و به کمک آن ها می تواند به یک برند معروف تبدیل شد، در حالی که به کمک سایر روش های تبلیغاتی فقط می توان در بین افراد یک منطقه شهرت یافت و محصولات خود را به فروش رساند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت می تواند به کسب و کارها کمک کند؟

تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت می تواند به کسب و کارها کمک کند؟
تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت می تواند به کسب و کارها کمک کند؟

برقراری ارتباط

شرکت ها به کمک این شبکه های اجتماعی می توانند  کانال یا صفحه هایی ایجاد نمایند و از طریق آن با معرفی محصولات خود و ویژگی های آن ها و برقراری ارتباط با مشتریان از نظرها و انتقادات آن ها آگاه شوند و از این راه به نقاط ضعف و قوت محصول و تبلیغ خود پی ببرند و در جهت اصلاح آن ها گام بردارند.

معرفی برند

کاربران شبکه های اجتماعی بسیار زیاد هستند از این رو افراد زیادی می توانند برند شما را ببینند و برند شما مشهور می گردد.

فروش و ثبت نام در وب سایت

از طریق شبکه های اجتماعی شما می توانید محصولات خود را به فروش برسانید و از طریق عضویت و ثبت نام افراد در وب سایت خود افراد بیشتری با محصولتان آشنا کنید و اعتماد کاربران جدید را جلب نمایید.

علت استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و محبوبیت این شبکه ها چیست؟

افراد با استفاده از این شبکه ها به راحتی می توانند با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار نمایند و مطالب و اطلاعاتی که به آن علاقه مند هستند را پیدا کنند، همچنین در این شبکه ها علاوه بر مطالب آموزنده مطالب سرگرم کننده بسیاری وجود دارد که می تواند ساعت ها افراد را سرگرم نماید.

طبق آمارها امروزه در جهان فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی است که بیشترین میزان کاربر را دارد اما در ایران شرایط متفاوت است و شبکه اجتماعی اینستاگرام به شبکه محبوب  در بین مردم تبدیل شده است و بخش قابل توجهی از تبلیغات در اینستاگرام انجام می شود.

علت استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و محبوبیت این شبکه ها چیست؟
علت استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و محبوبیت این شبکه ها چیست؟

نحوه ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟

نحوه ی ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مختلف متفاوت است و در همه ی آن ها در زمان ورود به شبکه عبارت هایی مانند ورود، حساب کاربری جدید و .. وجود دارد که با کلیک کردن بر روی آن  و وارد نمودن مشخصاتی که از شما می خواهند پس از طی چند مرحله می توانید مجوز ورود به شبکه اجتماعی مورد نظر را بیابید و یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

با داشتن یک حساب کاربری به راحتی می توانید در شبکه های اجتماعی فعالیت نموده و به کمک انواع تبلیغات برند و محصول خود را معرفی نمایید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی با سایر روش های تبلیغ آنلاین چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

بخش بندی میکرو

در شبکه های اجتماعی هر شخص می تواند با افراد مختلفی ارتباط برقرار نماید و از کلیپ ها و پست های زیادی دیدن کند. در واقع می توان گفت بخش بندی میکرو در این شبکه ها موجب می شود که شما بتوانید کمپین هایی را برای تبلیغات خود راه اندازی نمایید.

مانوس شدن با آگهی

نحوه ی تبلیغات در شبکه های اجتماعی به صورتی است که به سرعت به تعداد کلیک ها و لایک ها افزوده می شود و افراد در صورتی که مشاهده کنند یکی از دوستانشان یک پست را لایک نموده است ترغیب می شوند آن ها نیز آن پست را مشاهده نمایند و لایک کنند.

انتشار ارگانیک

در روش ها سنتی تبلیغات افراد فقط می توانند تبلیغات شما را ببینند و امکان اقدام دیگری را ندارند در   حالی که در تبلیغات شبکه های اجتماعی افراد می توانند تبلیغاتی که پسندیده اند را لایک کنند یا آن را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارند و باعث شوند تبلیغ شما به تعداد بیشتری بازدید داشته باشد بدون آنکه شما مجددا هزینه ای را برای تبلیغات پرداخت نمایید، به تبلیغاتی که به این صورت نشر پیدا می کنند انتشار یافته به صورت ارگانیک می گویند.

تعرفه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟

قیمت تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در شبکه تلگرام معمولا نرخ تبلیغات بر حسب تعداد بازدیدها، نوع کانالی که تبلیغات در آن انجام می شود و پکیجی که می خواهید به منظور تبلیغات خریداری نمایید متفاوت است.

در اینستاگرام نیز تعرفه تبلیغات را بر حسب پکیج تبلیغات و مدت زمانی که پست شما تبلیغ می گردد تعیین می شود. شما می توانید تبلیغات خود را با استفاده از یک پست ثابت یا موقت انجام دهید که هزینه آن ها متفاوت است.

تعرفه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟
تعرفه تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورت است؟

آیا روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی روشی تضمینی است؟

هیچ ضمانتی در خصوص موفقیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی وجود ندارد و نمی توان مشخص نمود که یک تبلیغ در شبکه های اجتماعی به چه میزان می تواند موفق و تاثیر گذار باشد. اما آنچه که در خصوص این روش تبلیغاتی به اثبات رسیده است جذب مخاطب و افراد مورد هدف بیشتر در محدوده وسیع تری می باشد به طوری که می توان گفت از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان تعداد مخاطبان را حدود 3 برابر افزایش داد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی در صورتی می توانند موفق باشند که از بهترین و با کیفیت ترین محتوا و تصاویر برای نمایش تبلیغات محصولات و برند خود استفاده کرده باشید و انتخاب افراد مورد هدف را به درستی انجام داده باشید. با انجام مستمر چنین تبلیغات اصولی می توانید به هدف خود برسید و میزان فروش خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

آیا روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی روشی تضمینی است؟
آیا روش تبلیغات در شبکه های اجتماعی روشی تضمینی است؟

از طرفی دیگر این روش تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات نیاز به صرف هزینه کمتری دارد و شما می توانید با هزینه کمتر به مدت طولانی تری تبلیغات گسترده ای را در سراسر جهان انجام دهید و به معرفی برند خود بپردازید.

در پایان  می توان گفت تفاوتی ندارد که شما صاحب یک برند هستید یا یک کسب و کار نوپا دارید آنچه که اهمیت دارد این است اگر می خواهید در دنیای امروز تبلیغات موفق و فروش بالایی داشته باشید بهتر است که  حتما تبلیغات در شبکه های اجتماعی را امتحان نمایید و کسب و کار خود را متحول سازید.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید