انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع انواع بازاریابی شبکه ­های اجتماعی بپردازیم. معمولا به بخش­هایی که در آن انواع فعالیت­ های اجتماعی صورت می­گیرد در اصطلاح لغوی شبکه­ های اجتماعی گفته می­شود. شبکه های اجتماعی برای کشف محتوا‌های تازه و نو کمک بسیار زیادی به افراد می‌کنند.

در اصل کشف یک فعالیت جستجوگرانه می­باشد و با ایجاد لینک­هایی متفاوت می­توان شبکه­ های اجتماعی را به اهرمی برای کمک به فعالیت ­هایی نظیر سئو دانست. البته باید گفت که ارتباطات اجتماعی هم می­تواند تاثیر بسزایی در نتایج‌ جستجو یک شبکه‌ی اجتماعی بگذارند. همین موضوع باعث شد تا نام بازاریابی شبکه های اجتماعی بین عوام مردم شکل بگیرد.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی
انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

به سوالات زیر باید پاسخ دهیم:

  • انواع روش­ های بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی کدامند?
  • بازاریابی شبکه اجتماعی به چه معناست?
  • تاثیر بازاریابی شبکه­ های اجتماعی در کسب و کار را بیان کنید?
  • مزایا و معایب بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی را عنوان کنید?

[/stextbox]

 

انواع روش ­های بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی کدامند:

در ابتدا باید برای اجرای بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی پلتفرمی که قرار است از آن استفاده شود را انتخاب کرد. این برگزیدن به عوامل متعددی همچون اندازه مبلغی که مشتریان هدف برای برند شما هزینه می­کنند، اهداف کسب‌ و کار و اهداف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد.

انواع روش ­های بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی کدامند:
انواع روش ­های بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی کدامند:

پس بهتر است قبل از این که پلتفرم مناسب کار خود را انتخاب کنید در این زمینه تحقیقاتی را انجام دهید. مثلا باید قبل از انتخاب پنل تحقیق کنید که برند ارائه شده شما در کدام یک از پلتفرم­ ها می­تواند بیشتر دیده شود و بدانید که مخاطبان هدف شما اغلب در کدام ‌یک از پنل­ ها فعالیت دارند. در ایران تعدادی از پلتفرم­ ها هستند که به نسبت سایرین بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته ­اند و برای ایجاد کسب و کار می­توانند گزینه مناسبی باشند که عبارتند از:

بازاریابی در تلگرام:

در حالت کلی باید گفت که تلگرام جزو یکی از محبوب­ترین پلتفرم­هایی است که اکثر کاربران ایرانی با استفاده از آن می­توانند عکس، متن، ویدئو، ویس و … را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به غیر از کاربردهایی که ذکر شد از این پنل می‌توان برای عواملی چون بازاریابی برند مورد نظر، فروش محصولات ارائه شده و کسب درآمد نیز استفاده کرد. بر اساس آمار به دست آمده میزان درآمدی که افراد از طریق کانال‌های تلگرامی پرمخاطب می­توانند به دست بیاورند فقط با استفاده از تبلیغاتی که به صورت ماهانه در این پلتفرم انجام می­پذیرد، چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان است.

بازاریابی در تلگرام:
بازاریابی در تلگرام:

رد و بدل ۱۰ میلیارد پیام در تلگرام به صورت روزانه

شایان ذکر است که میزانی به اندازه ۱۰ میلیارد پیام در تلگرام به صورت روزانه میان کاربران این برنامه پر مخاطب رد و بدل خواهد ‌شد. بیشتر محبوبیت این برنامه به دلیل امکانات گسترده­ای است  که این پلتفرم آن را در اختیار کاربران خود قرار داده است و همین عامل باعث شده که هر روزه تعداد زیادی از افراد به کاربران این برنامه افزوده شوند.

استفاده 30 میلیون ایرانی از تلگرام

بر اساس اطلاعات و آمار منتشر شده کاربران ایرانی که از تلگرام استفاده می­کنند چیزی حدود ۳۰ میلیون نفر هستند که وجود این تعداد از افراد می­تواند فرصت خوبی برای راه­اندازی مشاغل مختلف، صاحبان کسب ‌و کار و افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت می­کنند فراهم آورد تا بتوانند با استفاده از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش کسب و کار، مخاطب هدف خود را بشناسند و در این محیط به کسب درآمد بپردازند.

به دلیل این که همه اقشار مختلف با رده­ های سنی متفاوتی در این پلتفرم حضور دارند می­توان گفت که راه­اندازی کسب و کار و انجام تبلیغات در تلگرام برای هر نوع شغلی می­تواند یک راهکار سودآور باشد. برای این که شخص به یک بازاریاب حرفه­ای و موفق در تلگرام تبدیل شود باید از روش­های متفاوتی همچون بازاریابی محتوایی استفاده کند که در ادامه به بررسی آن­ها خواهیم پرداخت:

استفاده 30 میلیون ایرانی از تلگرام
استفاده 30 میلیون ایرانی از تلگرام

ایجاد یک کانال تلگرامی

اولین قدم ایجاد یک کانال تلگرامی است که این محیط یک محل مناسب برای معرفی برند مورد نظر و تبلیغ در رابطه با آن است. باید بدانید که کانال­های تلگرامی محدودیتی را در تعدا اعضا برای مدیران خود قرار نمی­دهند و به هر میزان که می­توانند قادرند افراد مختلف را جذب کانال خود کنند.

همچنین در یک کانال امکان وجود چند ادمین یا مدیر گروه وجود دارد که این همکاری می­تواند سرعت فعالیت شما را در این زمینه افزایش دهد. علاوه بر این تلگرام قادر است که تعداد بازدید از پست­ های منتشر شده­تان را به صورت دقیق به شما اعلام کند این عامل می­تواند شما را در تجزیه تحلیل نتایج به دست آمده از کارتان کمک کند.

تبلیغ در کانال های دیگر

یکی دیگر از روش ­هایی که می­تواند به افراد در جذب مخاطب کمک کند امکان تبلیغ در کانال­ هایی است که مخاطبان بسیار دارند که این عمل را با ایجاد یک بنر محتوایی متناسب با موضوع کاری خود می­توانید انجام دهید و بعد از هماهنگی با ادمین کانال­های پر مخاطب آن را در گروه‌ها و کانال‌های مختلفی پخش کنید.

این مورد جزو یکی از راه‌ های جذب مخاطب در محیط تلگرام است. شعار تبلیغاتی موجود در بنرها یا به بیان ساده­تر مطالبی که در بنر نوشته می­شود بهتر است مفید و مختصر باشد و کسب‌ و کار شما را نشان دهد. معمولا در چنین بنرهایی دکمه CTA را تعبیه می­کنند که به نوعی میانبری برای دریافت آدرس اینستاگرام، لینک کانال تلگرام، آدرس وب سایت مورد نظر و یا هر چیزی که بتواند پلی بین شما و افراد دیگر ایجاد کند، می­باشد.

تبلیغ در کانال هایی که دارای بیش از 20 هزار عضو هستند

اصولا تبلیغات در کانال­ های پر مخاطبی که اعضای آن­ها بیش از ۲۰ هزار نفر باشند می­تواند با بازخورد خوبی همراه شود البته باید گفت که اصولا تمرکز روی قشری که مخاطب یک کانال هستند تا حد بسیار زیادی می­تواند مهم‌تر از تعداد اعضای این کانال باشد. باید به محل انتشار تبلیغ نیز دقت کنید

مثلا اگر موضوع محصولی که شما آن را ارائه می­کنید پوشاک باشد تبلیغ آن در کانالی که موضوع آن بازی و سرگرمی است هر چند که پر مخاطب هم باشد ایده خوبی نیست و نمی­تواند چندان موفقیت آمیز باشد. بر اساس منطق هر اندازه هم که اعضای کانال کم تعداد باشند اما درزمینهٔ مشابه فعالیت کنند می­تواند بازخورد بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد و شما را بیشتر برای رسیدن به اهداف SMM کمک کند.

تبلیغ در کانال هایی که دارای بیش از 20 هزار عضو هستند
تبلیغ در کانال هایی که دارای بیش از 20 هزار عضو هستند

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

معرفی کانال ها

در تلگرام کانال­ هایی وجود دارند که تنها مختص به معرفی انواع مختلف کانال­ها هستند و تعدادی از کاربران برای این که بتوانند کانال‌های موردنظرشان را پیدا کنند به عضویت آن­ها در می­آیند. استفاده از چنین روشی برای افرادی که به تازگی در فعالیت­ های کانال تلگرامی مشغول هستند می­تواند یک راه ‌حل خوب و به جایی برای معرفی خود به دیگران باشد. در این کانال‌ها برای این که پست تبلیغاتی شما را به نمایش بگذارند در مدت زمانی طولانی مبلغی را از شما برای این کار دریافت می‌کنند.

در بسیاری از کانال ­ها ادمین­ های آن طی مدت زمانی معیین با یکدیگر قرارداد خواهند بست که برای افزایش تعداد عضو کانال تلگرام خود بنر تبلیغاتی یکدیگر را به صورت روزانه در کانال خود قرار دهند. که در چنین حالتی بهتر است قبل از این که کانالی را انتخاب کنید از تعداد عضو و موضوع آن اطلاع داشته باشید چون باید مرتبط با کسب‌ و کار شما باشد. به‌عنوان‌ مثال، گذاشتن بنر تبلیغات اسباب بازی در کانال فروش قطعات خودرو نمی­تواند کار عاقلانه ­ای باشد.

وب سایت

چنانچه قبل از این که در تلگرام به این کار مشغول شوید وب ‌سایت فعالی داشتید که دارای بازدید کننده بسیار زیادی بوده است می­توانید در بخش معرفی وب‌ سایت آدرس کانال تلگرام مورد نظر خود را قرار دهید. برای این که کاربران به کانال تلگرامی شما سر بزنند بهتر است که با ارائه اطلاعات جدید او را تشویق به عضویت در کانال خود کنید. اگر قصد شما در بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش تعداد اعضا در کانال تلگرام است این روش می­تواند جزو یکی از مناسبترین کارها باشد.

چنانچه برای کار خود از ایمیل بازاریابی در معرفی برند و کسب ‌و کارتان استفاده می‌کنید بهتر است که آدرس کانال تلگرام خود را به کاربرانی که جزو مشترکین شما هستند اعلام کنید.

استفاده از توئیتر و فیس بوک و اینستاگرام و . . .

اگر برای معرفی برند خود در صفحات اجتماعی دیگری نیز مانند توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و … فعالیت می­کنید چنانچه این صفحات مخاطبان زیادی دارند می­توانید آدرس تلگرامی خود را در صفحه مورد نظر منتشر کرده تا این کار باعث شود همان مخاطبان را به کانال تلگرام خود دعوت کنید. در چنین حالتی برای این که مخاطبانتان از مطالب منتشر شده شما خسته نشوند باید پست­ های متفاوتی نسبت به بقیه صفحات اجتماعی خود در کانال تلگرامیتان قرار دهید.

همانطور که گفته شد تلگرام جزو یکی از پر مخاطب­ترین پلتفرم­ ها در ایران است که هر روزه تعداد زیادی پست در آن به اشتراک گذاشته می­شود به این دلیل که ممکن است مطالب و عکس‌هایی که شما در کانال خود منتشر نموده ­اید توسط افراد دیگر به اشتراک گذاشته شوند، بهتر است که آدرس تلگرام خود را زیر تمامی پست‌ها قرار دهید که شاید از این روش افراد زیادی مایل به عضویت در کانال تلگرامی شما شوند.

استفاده از توئیتر و فیس بوک و اینستاگرام و . . .
استفاده از توئیتر و فیس بوک و اینستاگرام و . . .

بازاریابی در اینستاگرام

این پلتفرم جزو یکی از پرطرفدارترین شبکه­ های اجتماعی در ایران است که به صورت روزانه 200 میلیون نفر در این محیط فعالیت می­کنند و به صورت ماهانه 700 میلیون نفر کاربر فعال دارد.

چیزی که مسلم است در این شبکه­ ها این است که هیچ‌کس دوست ندارد که در این محیط با تبلیغات مواجه شود و افرادی که این کار را می­کنند باید اصول و قوائدی را در نظر بگیرند و برای این کار بهتر آن است که تبلیغات به شیوه‌ی غیرمستقیم به دست مخاطبین برسد.

در صورتی که از امکانات اینستاگرام بتوانید به صورت درست استفاده کنید می‌توانید از این محیط به عنوان یک بستر مناسب برای نمایش برند مورد نظرتان و تبلیغات در این خصوص بهره بگیرید و با این کار مخاطبین هدف را شناسایی و جذب خود کنید.

چنانچه بتوانید تبلیغات باکیفیتی را برای معرفی برند خود ترتیب دهید و از تکنیک‌های متفاوت فروش استفاده کنید به‌راحتی می­توانید محصولات خود را از طریق این پلتفرم به فروش برسانید. در اینستاگرام روش‌های تبلیغات متعددی برای استفاده وجود دارد که عبارتند از:

امکانات رایگان اینستاگرام که خود به چند دسته تقسیم می­شوند که شامل:

پروفایل اینستاگرام:

بعد از این که در محیط اینستاگرام عضو شدید یا به نوعی بعد از ایجاد حساب کاربری قسمت­هایی همچون بیوگرافی وجود دارند که پر کردن آن اختیاری است اما برای این که شفافیت را در کار خود به مشتریانتان نشان دهید بهتر است آدرس وب سایت، آدرس ایمیل و موقعیت جغرافیایی خود را در این بخش قرار دهید تا مخاطبان به‌راحتی بتوانند به وب‌سایت شما دسترسی کاملی داشته باشند.

بهتر است برای پروفایل خود از تصاویری استفاده کنید که در عین جذابیت بتواند بیانگر حیطه کاری شما باشد به ‌گونه‌ای که به ‌راحتی توسط کاربران قابل شناسایی باشد. در این بخش می­توانید از توضیحات مناسبی برای معرفی هرچه بهتر کار خود استفاده کنید تا به‌ صورت واضح به همه مخاطبان نشان‌دهد که کسب ‌و کار شما در چه مورد است.

پروفایل ­های تجاری امکانات متعددی دارند که از آن­ها می­توان به قابلیتی نظیر امکان قرار دادن contact را برای تمامی اکانت‌هایی که تجاری هستند اشاره کرد و با استفاده از آن مخاطبان قادر هستند تا به ‌شکل مستقیم با این افراد ارتباط برقرار کنند.

از دیگر قابلیت‌های پروفایل تجاری می‌توان به گزارش‌های آماری که توسط خود اینستاگرام ارائه می‌شود، اشاره کرد. این گزارش­ها بیانگر تعداد لایک‌ها، تعداد پست‌های دیده شده، میزان فعالیت مخاطبان در ساعات مختلف روز، دموگرافی مخاطبان و … هستند.

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

پست­ های اینستاگرامی:

با استفاده از این روش می­توانید تصاویر و ویدئوهای جذابی را در صفحه خود قرار دهید تا بتوانید با بهره گیری از آن کاربران بیشتری را به خود جذب نمایید. باید گفت که ارزش یک عکس می­تواند چیزی حدود هزار کلمه باشد چون بر اساس تجربه و اطلاعات بدست آمده قدرت تصاویر در خریدهای اینترنتی چندین برابر پست­ها در این زمینه هستند بنابراین بهتر است که برای بهتر دیده شدن و جذب کاربران بیشتر از تبلیغات غیرمستقیم برای معرفی محصولات خود استفاده کنید.

باید از ایده ­های خلاقانه ­ای در کنار قوائد خاصی همچون سایز تصویر مورد نظر، فیلترها، ویرایش‌های مناسب و … استفاده کنید. در کنار تصاویری که می­توانند برای جلب افراد مختلف کمک بسیار زیادی کنند بهتر است که از توضیحات نیز در این زمینه استفاده کنید تا این مورد بتوانند کاربران را به حضور در صفحه شما تشویق کند. اما برای این کار باید توجه کنید که نوشته طولانی نباشد و بهتر است که برای اشتراک مطالب طولانی از وبلاگ یا فیس­بوک استفاده کنید.

پست­ های اینستاگرامی:
پست­ های اینستاگرامی:

پاسخ گویی در کامنت­ های اینستاگرامی:

بر اساس قانون و قوائد اینستاگرام هنگامی که کاربران برای پست‌ منتشر شده شما کامنت می‌گذارند در قبال این کار توقع دارند که در کوتاه­ترین زمان ممکن پاسخ آن‌ها را بدهید. اگر این کار را انجام دهید مشتریان نیز رضایت بیشتری نسبت به کار شما خواهند داشت و بدون شک روابط شما با مشتریانتان تا اندازه­ای بهتر خواهد شد.

استوری اینستاگرامی:

می­توانید برای جذب افراد بیشتر به صفحه خود از این قابلیت نیز در اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال می­توانید از برند ارائه شده خود یا نحوه استفاده از محصولاتتان در قالب یک ویدیوی 15 ثانیه ­ای یک استوری بگذارید تا بتوانید از این طریق مخاطبان بیشتری را با کسب و کار خود آشنا کنید.

همانطور که می­دانید اینستاگرام برای انتشار پست­های کاربران خود از الگوریتم خاصی پیروی می­کند به این صورت که پست منتشر شده فرد را برای 10 درصد از فالورهای وی به نمایش در می ­آورد چنانچه در مدت زمان 30 دقیقه با بازخورد مثبتی روبرو شود برای فالورهای دیگر نیز به نمایش در خواهد آمد. با توجه به این موضوع در اینستاگرام استفاده از استوری می­تواند برای ارتباطات روزانه یک بستر قدرتمندتری را برای کاربران خود فراهم بیاورد.

هشتگ ­های اینستاگرامی:

در اینستاگرام استفاده از هشتگ یک راه حل کاربردی برای جذب دیگر افراد به صفحه شما است. بسیاری از افراد برای این که بتوانند عکس موردنظر خود را در این محیط پیدا کنند از هشتگ‌های معروف اینستاگرام استفاده می‌کنند. بر این اساس بهتر است که از هشتگ­هایی که بیشتر مورد جستوجو قرار می­گیرند در استفاده از پست­های خود بکار ببرید. درصورتی‌ که احساس می‌کنید وجود هشتگ­ها در کپشن باعث طولانی شدن آن می­شود می­توانید در کامنت­ها از هشتگ استفاده کنید.

برگزاری مسابقات اینستاگرامی:

بسیاری از کاربران در محیط اینستاگرام برای این که افراد بیشتری را با محصولات ارائه شده خود آشنا کنند آن­ها را با سرگرمی ­های متفاوتی از جمله برگزاری مسابقات به خود جذب خواهند کرد. بهتر است برای این کار بودجه‌ای را برای برگزاری مسابقه اینستاگرامی اختصاص دهید.

برای مثال می­توانید از مخاطبین خود درخواست کنید که زیر یک پست بخصوص که شما انتشار نموده­اید 5 نفر از افرادی که می­شناسند را تگ کنند و شما بین این افراد قرعه‌کشی راه بیندازید و نهایتا جایزه­ای برای فرد انتخاب شده در نظر بگیرید. با استفاده از این روش علاوه براین که مخاطبان جدیدی را جذب خود نموده­اید مشتریان قبلی خود را نیز به فعالیت وادار کرده­اید. در این زمینه می­توانید برای مشتریان خود تخفیفات ویژه­ای را در نظر بگیرید تا به خرید از شما تشویق شوند.

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

اسپانسرینگ اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی امکانات جدیدی را به خود اضافه کرده که یکی از این امکانات این است تا به افرادی که در کار تبلیغ‌ مشغولند این امکان را بدهد که لینک عکس محصولات و برند خود را در صفحه وب‌ سایت قرار دهند. اما بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده تعداد محدودی از برندها در حال بهره گیری از این روش در اینستاگرام هستند.

استفاده از اینفلوئنسره

معنای اینفلوئنسره در اصطلاح کلمه­ای فالوور است به بیان ساده­تر افرادی که در محیط اینستاگرام فالوور­های زیادی دارند را اینفلوئنسره می­نامند. شایان ذکر است تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسره­ها انجام می­شود تا حد زیادی بیشتر مورد توجه دیگر کاربران در این فضا قرار خواهد گرفت و استفاده از این روش همچون دیگر روش­های آزار دهنده تبلیغاتی موجب رنجش کاربران نخواهد شد.

معمولا این افراد برای این که بتوانند در مورد محصولات مختلف تبلیغ کنند از شیوه طنزگویانه استفاده می­کنند. روش انجام این کار به این صورت است که باید در قبال تبلیغ از کسب و کار شما در صفحه اینستاگرامی خود هزینه­ای را به این افراد پرداخت کنید که با این کار آدرس اینستاگرام شما را در عکس تگ می­کنند یا در نوشته خود ذکر می‌کنند. شایان ذکر است که این روش بسیار پر مخاطب است به همین دلیل در بازار ایران تبلیغ با چنین روشی به همین توضیح کوتاه ختم نمی­شود.

بازاریابی در توئیتر

این شبکه اجتماعی قابلیت انتشار گسترده و سریع تمامی پست­ها را در اختیار کاربر قرار می­دهد به این صورت که به هر میزان کاربران بیشتری پست­های شما را به اشتراک بگذارند نتیجه برای شما وجود دنبال کنندگان بیشتر در این محیط خواهد بود. در محیط توئیتر یکی از روش­ هایی که باعث می­شود بتوانید فالوورهای خود را افزایش دهید پیشنهادهای ویژه در قبال Retweet کردن است.

بازاریابی در توئیتر
بازاریابی در توئیتر

در توئیتر نیز همچون اینستاگرام وجود هشتگ­ها می­تواند نقش بسیار مهمی را برای بهتر دیده شدن پست­ها ایفا کند پس بهتر است که تلاش کنید تا از هشتگ­های به روز و مناسب با موضوع خود استفاده کنید. در حالت کلی باید گفت که برای معرفی برند و شرکت مورد نظر باید همه افراد در اولین قدم خود برای جذب مشتری از توئیتر استفاده کنند.

نکاتی که در انتشار پست­ها در توئیتر می­تواند حائز اهمیت باشد کوتاه بودن، شخصی سازی و مرتبط بودن آن با محصولات ارائه شده شما می­باشد. فرکانس انتشار می‌تواند چندین پست در روز باشد. برای مدیریت برنامه توئیتر می­توانید ازBuffer  استفاده کنید. این برنامه نیز همانند اینستاگرام آمار و ارقامی که بسیار حائز اهمیتند را در مورد هر پست به شما خواهد داد برای این کار باید در بخش تنظیمات استفاده از آنالیتیکس را فعال کنید.

بازاریابی در لینکدین

استفاده از لینکدین برای افرادی که کسب و کارشان در زمینه B2B است بسیار می­تواند مفید واقع شود. برای این که بتوانید با متخصصان هر صنعتی به ساده­ترین روش ارتباط برقرار کنید استفاده از این پلتفرم می­تواند کمک شایانی به شما در این امر کند.

این برنامه به کاربران خود اجازه می­دهد تا بتوانند تبلیغات خود را بر اساس عنوان شغلی، نوع صنعت و … هدفمند کنند. در این پلتفرم افراد می­توانند با استفاده از دو روش به بحث تبلیغات برند خود بپردازند در روش اول می‌توانند از تبلیغات بنری استفاده کنند و در روش دوم همچون اینستاگرام، تبلیغات را به‌عنوان یک پست محتوایی در Feed کاربر به نمایش بگذارند.

البته باید متذکر شد که در کسب و کارهای مختص به ایران استفاده از چنین روشی تا حدودی می­تواند گران قیمت تمام شود اما به دلیل این که لینکدین هدفمندی دقیقی را برای انتخاب مخاطب خود دارد می­تواند برای هر کسب ‌و کار B2B وسوسه‌ انگیز باشد.

پلتفرم نمی­تواند به صورت مستقیم امکان فروش محصولات را برای شما فراهم بیاورد

البته باید گفت که این پلتفرم نمی­تواند به صورت مستقیم امکان فروش محصولات را برای شما فراهم بیاورد اما محل بسیار مناسبی است تا بتوانید برند خود را به عموم مردم معرفی نمایید. برای مثال چنانچه حوضه فعالیت شما در خصوص محصولات غذایی باشد در این پلتفرم به جای این که عکس محصولات خود و شماره تماستان را قرار دهید بهتر است به مقایسه کیفیت محصول ارائه شده خود با دیگر محصولات مشابه بپردازید.

در این برنامه بهتر است که به صورت بازاریاب ظاهر نشوید بلکه خود را به عنوان یک کارشناس در رابطه با برند مورد نظر نشان دهید.  کارمندان و افرادی که جویای شغل هستند باید از این پلتفرم برای انتشار پست­ هایی همانند آگهی­ های شغلی و جستوجوی کار استفاده کنند. بهترین میزان برای انتشار پست در این پنل چیزی حدود 2 تا 5 بار در هفته است. این برنامه نیز می­تواند از پست ­ها آمار دقیقی به شما ارائه دهد باید بدانید که دقت آماردر لینکدین نسبت به توئیتر و اینستاگرام تا حدودی بالاتر است.

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

پلتفرم نمی­تواند به صورت مستقیم امکان فروش محصولات را برای شما فراهم بیاورد
پلتفرم نمی­تواند به صورت مستقیم امکان فروش محصولات را برای شما فراهم بیاورد

 بازاریابی در فیس­بوک

فیس بوک را می­توان به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم ­های دنیا شناخت. این رسانه را می­توان یکی از مناسب­ترین محیط­ها برای ارتباط با مشتریان در سراسر جهان دانست که به ارتقای کسب و کار شما و معرفی برند مورد نظر شما به تمام دنیا کمک بسیاری خواهد کرد.

شایان ذکر است که استفاده از فیس­بوک به نسبت دیگر پلتفرم ­ها بسیار ساده­تر است و می­تواند تمام تبلیغاتی که برای معرفی یک برند مورد نیاز است را ساپورت کند. فیس­بوک یک پلتفرمی است که همه اقشار جامعه با هر رنج سنی از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگ سال از آن استفاده می­کنند  و جزو یکی از پلتفرم­هایی با متنوع­ترین محتواها می­باشد. در این محیط کاربران می­توانند به صورت معقولانه 1 تا 3 بار در روز پست­های خود را انتشار دهند.

بازاریابی شبکه اجتماعی به چه معناست:

با استفاده از بازاریابی شبکه­ های اجتماعی می­توانید تعداد زیادی از مخاطبین را به خود جذب کرده و به شغل خود رونقی دو چندان دهید. بر این اساس که در شبکه­ های اجتماعی بخش زیادی از افراد در جامعه کنونی ما استفاده فراوانی از پنل ­هایی چون اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، توییتر و … دارند، فعالیت در این پلتفرم ­ها را برای تمامی کسب و کارها می­توان تا حد زیادی مناسب و مفید دانست.

شایان ذکر است که بازاریابی شبکه­ های اجتماعی نمی­تواند یک کانالی برای فروش مستقیم کالاهای قابل ارائه دانست بلکه می­توان آن را یک ابزاری در نظر گرفت که کمک بسیار زیادی به فروش بیشتر تمامی اقلام می­کند. پس بهتر است قبل از این که از چنین روش­هایی برای بازاریابی استفاده کنید تمامی اهداف خود را بررسی کنید و سپس اقدام به انجام این کار نمایید.

بازاریابی شبکه اجتماعی به چه معناست:
بازاریابی شبکه اجتماعی به چه معناست:

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

تاثیر بازاریابی شبکه­ های اجتماعی در کسب و کار را بیان کنید:

بازاریابی شبکه های اجتماعی  را در هر شرایط و میزانی می­توان یک روش عالی برای دست­یابی به اشخاص بسیاری در زمینه کسب و کار به حساب آورد. افرادی که به عنوان مشتری در این شبکه­ ها حضور دارند همواره با برند مورد نظر شما در حال تعاملند.

اما چنانچه از‌ روش­هایی نظیر اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و تلگرام  به‌ شکلی کاملا ‌مستقیم بنا به هر دلیلی نتوانید با مخاطبانتان در این رابطه صحبت کنید، موقعیتی که برای شما به وجود آمده را از دست‌ خواهید داد.

باید اعلام کرد که بازاریابی در فضای گسترده موجود در شبکه های اجتماعی، می­تواند برای کسب و کار شما تا اندازه بسیار زیادی موفقیت‌ را به همراه داشته باشد که یکی از اساسی ­ترین این موضوعات ایجاد وفاداری مشتریان نسبت به برند ارائه شده شما خواهد بود. عوامل متفاوتی هستند که موجب می­شوند تا بازاریابی شبکه­ های اجتماعی سودآورتر شوند که عبارتند از:

تاثیر بازاریابی شبکه­ های اجتماعی در کسب و کار را بیان کنید:
تاثیر بازاریابی شبکه­ های اجتماعی در کسب و کار را بیان کنید:

پرداخت هزینه­ های معقول در این زمینه:

بسیاری از افراد برای کسب و کار خود یک پروژه بازاریابی شبکه های اجتماعی را راه­اندازی می­کنند و آن را به عنوان راهکاری کاملا رایگان می­دانند. باید گفت که در چنین شبکه ­ای ایجاد یک صفحه که مختص به  شرکت شما باشد همراه با عواملی نظیر پست گذاشتن در آن، بدون هیچ گونه هزینه ­ای است بجز زمانی که قصد ارتقا‌ آن را دارید. چنانچه در این مورد شما به دنبال نتیجه بهتری هستید باید بدانید که روش رایگان در بازاریابی شبکه­ های اجتماعی خیلی نمی­تواند جواب‌گو باشد.

اگر این امکان برای شما موجود باشد که بتوانید در مدل تبلیغات پولی، با سرمایه‌گذاری به موقع و جذب افراد مستعد به تیم سرمایه‌گذاری کنید نتیجه بهتری را کسب خواهید کرد.

پرداخت هزینه­ های معقول در این زمینه:
پرداخت هزینه­ های معقول در این زمینه:

ایجاد تاکتیک:

قبل‌ از اینکه کار خود را در این زمینه شروع کنید بهتر است که یک تاکتیک رسمی را برای خود برنامه ریزی کنید و در این راهبرد باید عواملی نظیر طرح رشد، اهداف و مخاطبان هدف، از قبل برای شما تعریف شده‌ باشد. این ترفند می­تواند تصمیمات شما را هدایت ‌کند و تا حد زیادی افراد جدید را به شبکه شما جذب کند و البته می­تواند برای شما الگویی بسازد که پس از گذشت زمانی نسبتا بلند آن‌ را توسعه دهید.

پایداری در ارسال مطالب:

ترفند‌هایی که می­توانند در شبکه ­های اجتماعی سود آور باشند در حالت کلی پایدار هستند. چنانچه رفتار شما با شبکه­های اجتماعی به شکل یک پدیده جدید باشد این امکان وجود دارد که چیزی حدود ده روز مطالب را به صورت فشرده و فراوان انتشار دهید و در دهه بعد هیچ مطلبی را برای انتشار در این فضا نگذارید.

اما باید بدانید که فالورهایی که در این شبکه­ ها با شما در تعامل هستند ترجیح می­دهند که متوجه زمان ارسال مطالب از جانب شما شوند. پس چنانچه روند کار شما همواره در حال تغییر و تحول است با این کار ممکن است تعداد زیادی از فالورهایتان را از دست بدهید.

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

تناوب در پست­ ها:

بسیاری از شبکه­های اجتماعی هستند که مدیر با ارسال یک پست به صورت هفته­ای می­تواند تا حد زیادی فالورهای خود را به صورت راضی نگه دارد اما باید گفت که این فرد برای دریافت سود بیشتر در این کار باید میزان فعالیت خود را توسعه دهد و با توجه به پنلی که از آن بهره گیری خواهد کرد در این زمینه به شکلی  سخت کوش و کارآمد جلوه کند و روزانه بتواند چیزی حدود چند پست را منتشر کند و به صورت مداوم با فالورهای خود در ارتباط و تعامل باشد.

ارائه ارزش به مشتریان:

در حالت کلی شبکه های اجتماعی را می­توان یک پنل برای تبادل ارزش میان فالور و مدیران گروه دانست. پس در چنین حالتی اگر قصد دارید مشتریان به شما توجه ویژه­ای را داشته باشند، برایتان کامنت  بگذارند و از شما خرید کنند باید شما نیز به آن­ها ارزش ویژه­ای را تقدیم کنید.

باید گفت که تبادل این ارزش­ها می‌تواند به شکل ­های متفاوتی نمایان شوند. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از روشی چون تخفیف یا پیشنهادات ویژه به آن‌ها ارزش­های قابل توجهی بدهید یا می‌توانید این موضوع را به شکل یک محتوای عملی و سرگرم ‌کننده برای مشتریان خاص یا تمامی آن­ها در نظر بگیرید.

برقراری ارتباطات:

اغلب اوقات شبکه های اجتماعی به یک فضایی تبدیل شده که عده­ای برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری با دیگر افراد از آن استفاده می­کنند. چنانچه افراد در راهبرد شبکه‌های اجتماعی بیشتر از این که به مشتریان اهمیت بدهند درگیر شرکت شوند مخاطبان خود را پس از گذشت چندی از دست خواهند داد.

اگر این فرد از سوی برند شخصی خود و یا شرکتی که در آن مشغول به کار است پست می‌گذارد، حتما باید لحن صدای آرام و دوستانه­ای داشته باشد تا افراد بیشتری را به خود جلب کند. با تمام این اوصاف افرادی هستند که همیشه ناراضی­اند و در بهترین‌ حالت هم بازخورد‌های منفی فراوانی هنگام مواجه با کاربران خواهند داشت.

ایجاد تعامل با فالوورها:

برای این که شرکت مورد نظر بازخورد خوبی را از سمت افراد متفاوت داشته باشد فقط نباید به امید انتشار محتوا برای اکثر مردم نشست بلکه جذب تعداد فالوورهای بالاتر نیاز به تعاملات بیشتری دارد.

باید بدانید فالوور‌‌های که شما را هر لحظه دنبال می‌کنند اما عملا نام تجاری شرکت یا برند مورد نظر شما را نمی­دانند ‌ارزشی برای شما نخواهند داشت. چنانچه قصد دارید تمام فالوورهای مختص به پیج خود را با برند خود آشنا کنید و تجارب خود را به آنان نیز بیاموزید حتما باید به‌ صورت دقیق و منظم با آن­ها به بررسی سوالات و اشتراک محتوا بپردازید. به بیانی ساده­تر با آن‌ها به صورت صمیمانه در ‌ارتباط باشید.

دعوت به اقدام ( کال تو اکشن که در اختصار به آن CTA می­گویند):

کال تو اکشن یا به نوعی دعوت به اقدام نیز می­تواند یک راهکار منطقی باشد اما باید بدانید که این دعوت از سوی شما فقط در حالتی می­تواند برایتان سودآورباشد که مخاطبان هدف شما این امکان را داشته باشند تا بتوانند از آن استفاده کنند.

در استفاده از کال تو اکشن هدف برگزار کننده این است که گاهی بتواند مخاطبان هدف خود را به وب‌ سایت ویژه خود بفرستد یا این که یک فرصت خاصی را برای خرید از برند مورد نظر خود به آن‌ها بدهد. در هر صورت هر‌کدام از این اقدامات در‌ نظر گرفته ‌شده اگر عملی شوند می­توانند درآمد خوبی را تولید ‌کنند یا این که برند ارائه شده شما را به تولیدات درآمدزا نزدیک‌تر ‌کنند.

تجزیه تحلیل و سنجش در افراد متفاوت:

معمولا اکثر افرادی که به این کار مشغول می­شوند اولین حرکتی که به صورت استراتژیک انجام خواهند داد برای رسیدن به یک سود معقول نمی­تواند حرکتی درست و کافی باشد اما چگونه فرد می‌تواند در این مورد به صورت مطمئن قدم بردارد و چه‌کاری می‌تواند در این مورد انجام دهد مسئله مهمی است که در جواب آن باید به تجزیه و تحلیل اشاره کرد.

افراد مختلف برای این‌که مطمئن شوند کمپین راه اندازی شده توسط آنان در بازاریابی شبکه های اجتماعی چقدر می­تواند موثر واقع شود، برای سنجش این میزان تاثیر در افراد متفاوت نیازمند طراحی در این زمینه هستند. باید به این موضوع توجه ویژه­ای داشته باشید که بهینه‌سازی مداوم می­تواند یکی از بهترین راه­ها برای دریافت سود به صورت بلند ‌مدت باشد.

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

تجزیه تحلیل و سنجش در افراد متفاوت:
تجزیه تحلیل و سنجش در افراد متفاوت:

گسترش کسب و کار در پلتفرم ­های گوناگون:

افراد برای این که میزان موفقیت خود را بالاتر ببرند نیازمند طرحی برای گسترش کمپین خود هستند. باید گفت که شبکه های اجتماعی به دلیل وسعتی که دارند می­توانند برای تعداد زیادی از اشخاص مختلف با برندهای متفاوت سودآور باشند

اما باید با برنامه پیش رفت. افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت می­شوند باید بدانند که هرکاری در مقیاس بزرگ اهمیت پیدا خواهد کرد و آن را مخاطبان گسترده­تری دنبال  می‌کنند. به بیانی ساده­تر باید گفت که تعداد زیاد پست­های ارسالی در پنل­های متفاوت و البته استخدام افراد جدید می­تواند باعث رونق کسب و کار شما شود.

گسترش کسب و کار در پلتفرم ­های گوناگون:
گسترش کسب و کار در پلتفرم ­های گوناگون:

مزایا و معایب بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی را عنوان کنید:

استفاده از هر روشی برای این کار می­تواند هم مزایا و هم معایب متفاوتی را به دنبال داشته باشد اما با تمام این اوصاف اگر برای ارتقای کسب و کارتان در تلاشید بهتر است که از شبکه­ های اجتماعی کمک بگیرید.

مزایا و معایب بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی را عنوان کنید:
مزایا و معایب بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی را عنوان کنید:

شما در حال مطالعه مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید

مزایا:

(a   وجود مخاطبان بسیار زیاد در پلتفرم­های مختلف: استفاده از این روش امکان دستیابی را به ظرفیت نامحدود مخاطبان برای کاربر فراهم می­کند. تشکیل حساب کاربری در حداقل دو پنل مختلف که محبوبیت بسیار زیادی را بین افراد مختلف دارد می­تواند باعث دیده شدن کسب ‌و کارتان توسط میلیون‌ها نفر شود.

(b   امکان برقراری ارتباط بهتر و بیشتر با مشتریان و مخاطبان هدف: یکی از مشکلاتی که افراد برای معرفی کسب و کار خود دارند برقراری ارتباط با مخاطبان به صورت بلند مدت است. استفاده از روش بازاریابی شبکه­ های اجتماعی، بر اساس تعاملات اجتماعی شکل می­گیرد و در بلند مدت باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان و کسب‌ و کارها می‌شود.

(c   امکان اشتراک گذاری پست ­ها: یکی از بهترین قابلیت ­ها در شبکه اجتماعی اعانت از کاربران این پلتفرم ­ها برای اشتراک گذاری با دیگر افراد در این محیط است.

  1. افزایش میزان وفاداری مشتریان: در شبکه ­های اجتماعی به هر میزانی که تعاملاتتان با مشتریان بیشتر شود میزان وفاداری آن­ها نیز با شما بیشتر خواهد شد.

(e   استفاده از دیدگاه مشتری برای پیشرفت در کار: استفاده از پیشنهادات و انتقادات مشتریان در این پلتفرم­ها به شما در بهبود محصولات و خدماتتان کمک می‌کند.

(f   تبلیغات همسان و کاربر پسند: یکی از مهم‌ترین روش‌های نمایش تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی استفاده از روش­هایی است که برای کاربران آزار دهنده نباشد.

معایب:

(a   هزینه بالای اجرا: این مورد جزو یکی از مهمترین مشکلات برای استفاده از روش بازاریابی شبکه­های اجتماعی است.

(b   اثرات منفی: یکی از مشکلاتی که امروزه با آن دست و پنجه نرم می­کنیم اثرات منفی شبکه­های اجتماعی است چون استفاده از این روش قشرهای مختلف جامعه اعم از افراد منفی و مخرب را نیزدر بر می­گیرد.

(c   دشوار بودن اندازه گیری دقیق ROI: بر اساس مطالعات اخیر 90 درصد بازاریابان تلاش می­کنند تا بفهمیدن اندازه واقعی ROI حاصل از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به چه میزان است. اما این کار بسیار دشوار بوده و تعداد زیادی را با اشتباه مواجه خواهد کرد.

(d   زمانبر بودن برای رسیدن به سوددهی معقول و پایدار: بر اساس آمار بدست آمده افراد باید حداقل 6 ساعت از تایم روزانه خود را صرف این کار کنند.

از اینکه تا پایان مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مقاله انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید