الگوریتم سئو گوگل

الگوریتم سئو گوگل

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله سعی داریم الگوریتم سئو گوگل را معرفی کنیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

سئو چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

الگوریتم سئو گوگل چیست؟

الگوریتم های اولیه ی گوگل کدام ها هستند و چه اهدافی داشتند؟

الگوریتم های اولیه گوگل یعنی الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار و پنگوئن چه وظیفه ای دارند؟

الگوریتم اصلی و هسته ای سئو گوگل کدام است؟

چگونه می توان وب سایت مورد نظرتان را برای رنک برینRank Brain سئو کرد؟

[/stextbox]

سئو چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

سئو یک فرایند است. مجموعه ای از روش ها محسوب می شود که در بازاریابی اینترنتی ( Digital Marketing) مورد استفاده وب سایت ها قرار می گیرند و از این طریق امار بازدید از وب سایت های هدف را افزایش می دهند. این روند به بهبود و رونق کسب و کار های مختلفی که برای کار خود فعالیت اینترنتی نیز دارند و همین طور کسب و کارهایی که صرفا اینترنتی صورت می گیرند منجر می شود.

سئو مخفف عبارت search engine optimization است. می توان سئو را با بیان های متفاوتی تعریف کرد. می توان گفت سئو در نیاز کابر، پاسخ به ان نیاز و اطلاع گوگل از این فرایند خلاصه می شود. به نوعی گوگل شما را نماینده خود می داند تا به کاربرانش خدمت رسانی کنید. با بهبود کیفیت محتواهای تولیدیتان می توانید وب سایت محبوب و منتخب از طرف کاربران باشید. در فرایندی که طی می شود رفتار کاربران  و موتورهای جست و جو مورد بررسی قرار می گیرد. به عبارت دیگر گوگل کاربر محور است.

سئو چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

 

الگوریتم سئوگوگل چیست؟

الگوریتم سئو یک فرمول است که رتبه بندی سایت ها را محاسبه می کند. در واقع گوگل برای نمایش دادن بهترین و مناسب ترین نتایج بدست امده برای کاربران خود دست به ایجاد تغییراتی زده است که می توان ان ها الگوریت های سئو گوگل نام نهاد.

هم چنین گوگل یک سری الگوریتم ها دارد که به وسیله ان الگوریتم ها محتوای سایت، وضعیت لینک سازی ان ها و نهایتا رتبه بندی نتایج جست و جو را بررسی می کند. الگوریتم های سئو گوگل انواع بسیار مختلفی دارند. در اغار از الگوریتم های سئو گوگل الگوریتم  پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار بودند که وارد میدان شدند.

گوگل به وسیله ااین الگوریتم ها مسیر دسترسی و راحتی کار و استفاده کاربران را بهبود بخشید. سپس الگوریتم هایی مانند الگوریتم رنک برین (Rank Brain)، الگوریتم پیج لایوت( Page Layout)، الگوریتم گوگل فرد (Google Fred)، الگوریتم پاسوم یا الگوریتم موش کور (Possum Algorithm)، الگوریتم موبایل فرندلی آپدیت( Mobilegeddon)، الگوریتم کبوتر(Google pigeon)، الگوریتم سندباکس( Google sandbox)، الگوریتم گورخر(Zebra update)، الگوریتم دزد دریایی( Pirate)، الگوریتم گوگل کافئین( Caffeine)، الگوریتم فرشنس(Freshness) روی کارامدند.

الگوریتم سئوگوگل چیست؟
الگوریتم سئوگوگل چیست؟

الگوریتم های اولیه ی گوگل کدام ها هستند و چه اهدافی داشتند؟

همان طور که می دانید در گذشته کاربران با سرچ کلیدواژه های مختلف در موتور جست و جوی گوگل با حجم زیادی از تبلیغات و پاپ اپ های نامرتبط در نتایج رو به رو می شدند. این اتفاق باعث شد مدیران گوگل دست به کار شوند و راهی برای حل این مشکل پیدا کنند. راه حل ان ها در ابتدا طراحی الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار و پنگوئن بود. اهدافی که این الگوریتم ها داشتند کاهش دادن رتبه ی وب سایت های اسپم و بی کیفیت و افزایش دادن رتبه ی وب سایت های با ارزش و کاربرمحور بود.

الگوریتم های اولیه گوگل یعنی الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار و پنگوئن چه وظیفه ای دارند؟

وظیفه ی الگوریتم پانداpanda، جلوگیری و حذف استفاده بیش از حد از تبلیغات و پاپ اپ ها، متاتگ ها و تگ های نامناسب در وب سایت ها، لینک های شکسته، مشکلات فنی وب سایت ها، استفاده از قالب های اماده، وجود محتواهای کیفیت پایین در کل وب سایت یا بخشی از ان، زمان کوتاه حضور هر کاربر بر روی وب سایت ها و استفاده بیش از حد از یک تگ و تگ ها نامربوط در یک صفحه است.

وظیفه ی الگوریتم پنگوئنpenguin، کاهش یافتن رتبه بندی وب سایت هایی است که دستورالعمل وب مستری را در موتور جست و جو رعایت نمی کنند. این فرایند به وسیله تکنیک black-hat SEO انجام می شود.

وظیفه ی الگوریتم مرغ مگس خوارhummingbird، تجزیه و تحلیل عبارت هایی که کاربران ان ها را جست و جو می کنند است. در واقع این الگوریتم تاثیر مستقیمی بر نتایج رتبه بندی ندارد و تنها سعی دارد کاربران بهترین نتیجه را در جست و جوی خود داشته باشند.

الگوریتم های اولیه گوگل یعنی الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار و پنگوئن چه وظیفه ای دارند؟
الگوریتم های اولیه گوگل یعنی الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار و پنگوئن چه وظیفه ای دارند؟

الگوریتم اصلی و هسته ای سئو گوگل کدام است؟

الگوریتم رنک برینRank brain، جز الگوریتم های اصلی و هسته ای گوگل است زیرا وظیفه ان بهینه سازی فرایند های رتبه بندی است. این الگوریتم به نبود ویژگی های مرتبط با یک سرچ خاص و تجربه کاربری نامناسب حساس می باشد.

الگوریتم رنک برین میزان رضایت و تجربه کابری را افزایش می دهد.این فرایند توسط رتبه بندی دقیق نتایج جست و جوی کاربران براساس هوش صنوعی است. به عبارت دیگر الگوریتم رنک برین یک سیستم یادگیری ماشین ( Machine Learning) می باشد که به کمک گوگل می اید تا معنی اصلی کوئری هایی که جست و جو شده اند را به صورت بهتری رمزگشایی کند و نتایج بهتری در پاسخ به ان ها ارائه دهد.

نکته ی قابل توجه در مورد الگوریتم رنک برین ان است که این الگوریتم هم فاکتورهای قدیمی سئو مانند بهینه سازی سئو داخلی ، لینک ها و غیره را مورد توجه قرار می دهد و هم فاکتورهایی که برای هر یک از کوئری های دیگرفرق دارند را نیز ارزیابی می کند. سپس این فاکتورها را از بین صفحات ایندکس شده استخراج کرده و نتایج را بهتر رتبه بندی می کند.

چگونه می توان وب سایت مورد نظرتان را برای رنک برینRank Brain سئو کرد؟

فرایند سئو کردن وب سایتتان برای رنک برین به این صورت است که در ابتدا وب سایتتان باید برای بهبود تجربه کاربری بهینه سازی شود. سپس رقبای خودتان را تجزیه و تحلیل کنید و خصوصیاتی از ان ها را که باعث رنک گیری انان شده است پیدا کنید. در واقع رنک برین به دنبال خصوصیات و ویژگی هایی است که به بهترین شکل به کاربران خدمت رسانی می کنند.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید