استودیو موسیقی تهران

استودیو موسیقی تهران

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم مفصلاً درباره استودیو موسیقی تهران با شما صحبت کنیم. اگر شما هم از علاقمندان موسیقی و ضبط صدا و همچنین استودیوهای موسیقی در تهران هستید. حتماً در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید پادکست و نحوه رزرو استودیو ضبط صدا تیم هشت هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

استودیو موسیقی تهران
استودیو موسیقی تهران

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه برای بسط موضوع استودیو موسیقی تهران به طرح و بررسی موضوعات ذیل خواهیم پرداخت:

  • استودیوی موسیقی کجاست
  • نکاتی که قبل از ساخت استودیو که باید بدانید
  • بهترین استودیو های موسیقی در ایران
  • تجهیزات لازم برای ساخت یک استودیو ضبط موسیقی
  • در استودیو های موسیقی تهران چه می‌گذرد
  • جمع بندی مطلب

 

[/stextbox]

 

استودیوی موسیقی کجاست :

اگر شما از علاقمندان به رشته موسیقی باشید و یا اگر از نوازندگان یا خوانندگان باشید، می‌دانید که  استودیو های موسیقی در واقع مکانی هستند، که می‌توانید از آن‌ ها برای ضبط تراک ها و همچنین آلبوم‌ های موسیقی استفاده کنید.

در این مکان‌ها به دلیل پوشش‌ های مختلفی که به کار می‌رود،.می‌توانید از ورود صدا های دیگر از محیط‌ های بیرون جلوگیری کرده و همچنین می‌توانید از خروج صدا های تجهیزات موسیقی به محیط بیرون ممانعت به عمل بیاورید.

در استودیو های موزیک به علت وجود تجهیزات و فناوری های  پیشرفت، امکانات بسیار زیادی برای خوانندگان و نوازندگان فراهم است. تا بتوانند تراک ها و کارهایی خود را به‌ صورت جذاب‌ تری به بازار عرضه کنند به همین دلیل به تجهیزات و دستگاه های بسیار زیادی نیاز است، تا بتوانید که موسیقی و آلبوم‌ های خود را به‌ صورت کاملاً حرفه‌ ای به بازار عرضه کنید.

استودیوی موسیقی کجاست :
استودیوی موسیقی کجاست :

نکاتی قبل از ساخت استودیو که باید بدانید :

 

بودجه اصلی‌ تان را مشخص کنید :

اولین نکته‌ ای که باید در ساخت استودیو به آن دقت کنید، این است که میزان بودجه‌ ای که باید به این کار اختصاص بدهید را معین کنید. طبیعتاً ساخت استودیو هزینه برخواهد بود، این‌که شما برای ساخت استودیو و هزینه‌ ای که باید برای آن استفاده کنید.

خرید تجهیزات کامپیوتر ،کارت صدا، نرم‌ افزارها، میکروفون و باقی تجهیزات، باید برای تمامی این‌ها هزینه‌ ای را در نظر بگیرید، احتیاج دارد که بتوانید هر کدام از آن‌ها را بودجه‌ بندی کرده و طبق هزینه روز، هزینه هر کدام را کنار بگذارید، با یک برنامه‌ ریزی دقیق می‌توانید خود را برای ساخت یک استودیوی مجهز یک پله جلو بیندازید.

برنامه‌ ریزی و تعیین بودجه یکی از مهم‌ ترین قدم‌ هایی است که شما باید حتماً بردارید هیچ‌ گاه بدون برنامه‌ ریزی و بدون تعیین بودجه اقدام نکنید، زیرا این کار می‌تواند باعث شکست و سرخوردگی شما شود. حتماً قبل از این‌که اقدام کنید بازار را بررسی کنید.

بودجه اصلی‌ تان را مشخص کنید :
بودجه اصلی‌ تان را مشخص کنید :

هدفتان را مشخص کنید :

بعد از تعیین بودجه احتیاج دارید که مشخص کنید، شما قرار است در این استودیو چه کارهایی را انجام دهید. این‌که شما می‌خواهید کارهایی یک گروه شش نفره را ضبط کنید، یا احتیاج به ضبط ویس اور دارید یا می‌خواهید به ساخت موزیک های الکترونیک بپردازید.

تمامی این‌ها احتیاج دارد تا فاکتورهایی را رعایت کنید، کسانی که می‌خواهند کارهای یک گروه را ضبط کنند، نیاز دارند تا صدای موزیکی که ضبط می‌کنند به بیرون درز نکند، پس برای این کار تا حد مناسبی از ایزولاسیون باید رعایت شود تا صدای محیط به‌ هیچ‌ عنوان وارد اتاق نشده و همچنین صدای دستگاه‌ های داخل اتاق به بیرون درز نکند کسانی که قصد دارند کار ضبط گروه های موزیک را انجام دهند و میکروفن‌ های بسیار زیادی احتیاج دارند

و همچنین افکت‌ های مختلف آکوستیک سطح بالا و یک اتاق صوتی با عایق بسیار بالا احتیاج دارند. نکته‌ های بسیار مهمی که باید رعایت کنند این است، که شما باید با توجه به شرایط فعلی تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید.

اگر اکنون دست به خرید تجهیزات مهم بزنید، اما در آینده‌ ای نزدیک متوجه شوید که شرایط مکانی مناسبی ندارید و مکان بسیار کوچکی برای انجام کارهایی بزرگ دارید، در واقع هزینه هنگفتی را انجام داده‌ اید و باید دوباره کاری کنید، بهتر است با توجه به شرایط کنونی تان و اهدافی که دارید اقدام به خرید کنید.

نیاز مکانی را بشناسید :

با توجه به تعیین وظایف خود باید مشخص کنید که به چه مقدار فضا احتیاج دارید، اگر شما یک مهندس صدا هستید احتیاج به فضای بسیار بزرگی ندارید. در این حالت بهتر است که شما فضای کوچکی را برای مدیریت صداهای ضبط شده قرار دهید

شما در این حالت باید  یک اتاق کوچک که فقط بتوانید صداها را مدیریت و خوب مانیتور کنید، اختصاص دهید ، به همین دلیل بهتر است که از فضاهای باقی‌ مانده به صورت بهینه شده استفاده کنید و دیگر فضاها را برای مکان‌ های برای افراد دیگر استفاده کنید. به این بخش مدیریت فضا گفته می‌شود که کارایی‌ های بسیار بیشتر و بهتری خواهد داشت.

 

اتاق آکوستیک بسازید :

ساخت اتاق آکوستیک یکی از مهم‌ ترین فاکتورهای ساخت یک استودیو است، این‌که استودیوی شما اتاق آکوستیک خوب داشته باشد، می‌تواند تبدیل به یک استودیوی مجهز شود. اگر بودجه‌ ای کافی داشته باشید، می‌توانید یک فضای مناسب و بزرگ‌ تری را با دیوارهایی متقارن و ارتفاع زیاد در سقف آن ، انتخاب کنید و به اتاق‌ های مختلف توجه کنید.

اگر قرار است پروژه های آکوستیک کوچک را ضبط و میکس کنید، می‌توانید اتاق کنترل را کوچک‌ تر انتخاب کنید و اتاق‌ های بزرگ‌ تر را به ضبط کردن اختصاص دهید. این کار می‌تواند کیفیت فایل‌ های ضبط شده را دو چندان کند و در ساخت و تجهیز یک استودیوی مجهز به شما بسیار کمک کند.

اتاق آکوستیک بسازید :
اتاق آکوستیک بسازید :

بعد از انتخاب اتاق مورد نظر سعی کنید که آن را آکوستیک کنید. حتماً می‌دانید که میکروفن‌ های قوی و گران‌ قیمت شما همه اصوات را جذب خواهند کرد، حالا باید چکار کرد تمامی درز های اتاق را بپوشانید، شاید باور نکنید

اما یک درز بسیار کوچک هم می‌تواند صداهای بسیار وسیعی را ضبط کند و از طریق میکروفون به فایل‌ های ضبط‌ شده شما منتقل کند. پس یکی از بهترین و صحیح‌ ترین راه ها،  پوشاندن درزهای اتاق می باشد.

همچنین استفاده از مبلمان های نرم و قفسه‌ ای کتاب‌ هایی که هیچ‌ گونه صدایی نداشته باشند، می‌تواند در حل این مشکلات به شما کمک کند. می‌ توانید به راحتی و با استفاده از پرده‌ های کلفت و با ضخامت ،  برای پوشاندن پنجره‌ ها را از این راه‌ حل استفاده کنید و خود را و این راه‌ حل را استفاده کنید.

به سیم‌ کشی اتاق نظم بدهید :

برای استفاده از سیم کشی بهینه‌ سازی‌ شده، شما احتیاج دارید، که بدانید به چه تعداد پریز و در کجای اتاق به آن‌ها نیاز دارید. در این مورد احتیاج است که از وال پلیت استفاده کنید. تا بتوانید کابل میکروفون ها رابر روی  آن‌ها بگذارید در غیر این صورت شاید احتیاج باشد شما در اتاق را باز بگذارید تا بتوانید سیم میکروفون ها را و به مقصد برسانید.

در این حالت دیگر خبری از ایزولاسیون نخواهد بود، سعی کنید کابل های صدا و کابل‌ های الکتریکی را از هم دور کنید، تا تداخلی با هم نداشته باشند و تداخلات الکترو مغناطیسی  برای شما مشکل ساز نشوند. تمامی جوانب لازم را در نظر بگیرید و اتاق ایمن برای خود تهیه کنید.

احساس خوبی داشته باشید :

به این نکته توجه داشته باشید که ساخت استودیوی خانگی به معنی محل کار در فضای خانه است، پس شما باید احساس خوبی از قسمتی از محل کارتان در فضای خانه داشته باشید سعی کنید در استودیوی خانگی تان احساس فوق‌ العاده راحتی داشته باشید و تمامی لوازم را در دسترس خود قرار دهید.

هیچ‌ گاه فضای اتاق یا استودیو را و دچار شلوغی شلختگی نکنید. که باعث بی‌ انگیزگی و بی‌هدفی شما شود، استودیوی خانگی شما فضایی است که می‌توانید در آن کارهایی خلاقانه‌ ای بسیاری انجام دهید، پس هرچه بهینه‌ تر و کاربردی‌ تر اتاقتان را نظم دهید، تا بتواند بهتر به شما انگیزه بدهد. تمامی آنچه که نیاز دارید را در دسترس‌ تان قرار دهید و آنچه که قرار نیست در دسترس‌تان قرار بگیرد، را از سر راه بردارید ترس از قضاوت شدن را دور بیندازید و مبتکرانه دست به خلاقیت بزنید.

 

بهترین استودیو های موسیقی در ایران :

شاید شما هم به دنبال بهترین استودیو های موسیقی در ایران باشید. ما در ادامه این مطلب به معرفی پنج تا از معروف‌ ترین استودیو های موسیقی در ایران می‌پردازیم. در ادامه این مطلب حتماً با ما همراه باشید.

بهترین استودیو های موسیقی در ایران :
بهترین استودیو های موسیقی در ایران :

استودیوی موسیقی چاوشی در شهر مشهد :

یکی از شناخته‌ شده‌ ترین استودیوهای موسیقی در شهر مشهد و حتی در ایران استودیوی چاوشی با بهترین و مدرن‌ ترین تجهیزات استودیویی و نوازندگی در شهر مشهد می‌باشد. که جهت استفاده از سازهایی زنده در موزیک و کارهایی آهنگ‌ سازی میکس و تنظیم و شعر و ترانه مشغول به کار است.

این استودیو دارای مدرک جهانی آهنگ‌ سازی از آلمان، میکس و مسترینگ از علوم صدابرداری استرالیا است، همچنین در سبک‌ های نوین موسیقی ساخت آلبوم و یک ترک با کیفیت‌ های بسیار بالا و به روز بازار با استفاده از بهترین و مجهز ترین کیفیت‌ های و همچنین مهم‌ ترین فعالیت های استودیویی است. این استودیو از شناخته‌ شده‌ ترین استودیوها در کشور ایران است، که بسیاری از نوازندگان و آهنگ‌ سازان با این استودیو کارکرده و یا حتی آن‌ها را می‌شناسند.

استودیوی موسیقی بل تهران :

این استودیو در سال 1387 توسط محمد علی چاوشی افتتاح و آغاز به کار کرد. این ادیب موسیقی دان و مدیر استودیوی بل به جدیدترین تجهیزات صوتی در جهان ، این استودیو را مجهز کرده و از آثاری که ریشه در اصالت‌ های موسیقی دستگاهی مقامی داشت و این فرهنگ ملی این سرزمین ایرانی باشد حمایت می کند.

محمد علی چاوشی بیان کرده که بهترین تجهیزات فنی متعلق به کشورهایی از قبیل آمریکا، انگلیس و حتی آلمان وارد این استودیو شده است، به همین دلیل بهترین میکروفون‌ های ضبط را از آلمان و بروزترین میکسر ها را از انگلیس و بهترین پخش‌ کننده‌ های صوتی را از کشور آلمان آمریکا خریداری کرده، تا به مقام بزرگ‌ ترین و مجهز ترین استودیو در خاورمیانه دست یابد.

استودیو بل که در شهر تهران بنا شده است یکی از مهم‌ ترین و شناخته‌ شده‌ ترین استودیو ها در کشور ایران است. که افراد و نوازنده‌ های بسیاری در این استودیو فعالیت داشته و آثار بسیار ارزشمندی در این استودیو ضبط و شناخته شده است.

استودیو نوبل رکورد در تهران :

سومین استودیویی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم استودیوهای نوبل رکورد در تهران است، که با مدیریت سهیل صالحی یکی از مدرن‌ ترین و پرطرف‌ دار ترین استودیوهای شناخته‌ شده در کشورمان ایران است.

این استودیو که در تهران بنا شده است، یکی از پر فعالیت ترین استودیوهای شناخته‌ شده در کشور ایران است، که در راستای صدابرداری میکس و مسترینگ ترانه، پخش آثار هنری و اسپانسرینگ تهیه آلبوم‌ های رایگان، ساخت تیزر و موزیک ویدئو و حتی آموزش خوانندگی، سلفژ، گیتار، پیانو و غیره می‌باشد.

فعالیت‌ های این استودیو بسیار زیاد بوده و جهت اطلاع از فعالیت‌ های کامل این استودیو لازم است، که با این استودیو تماس بگیرید و بی‌ شک یکی از بهترین و پرطرف‌دار ترین استودیو هایی است که نوازندگان بسیاری را تربیت و در اختیار جامعه موسیقی این مرز و بوم قرار داده است.

استودیوی ضبط موسیقی پاپ در شهر تهران :

در سال 1349 توسط مرحوم دکتر الکساندرا گریان و با هزینه شخصی وی استودیوی ضبط موسیقی پاپ توسط ایشان ساخته شد. با شروع کار این استودیوی ضبط و با بیشتر شدن فعالیت هنرمندان و سرمایه‌ گذاران بیشتر مدرن ترین امکانات ضبط صوت از کشورهای دیگر خریداری شد

و به امکانات این استودیو افزوده شد آثار و کار های بسیاری در این استودیو ضبط شده و درحال حاضر بیش از چهل سال فعالیت ضبط صدا و حتی دوبلاژ یکی از با سابقه‌ ترین و فعال‌ ترین استودیو های موجود در کشور ایران بوده و هست. در طی این مدت آثار هنری بسیار زیادی برای موسیقی ایران به ارمغان آورده است.

سرمایه‌ گذار اصلی این استودیو که یک دندان‌ پزشک بوده است، به دلیل علاقه بسیار زیادی که به زمینه هنر داشته است، با هزینه شخصی خود اقدام به ساخت اولین استودیو در کشور ایران کرده و توسط همین بودجه اولیه خود توانسته اولین و مهم‌ترین استودیوی ضبط موسیقی را در ایران پایه‌گذاری کند.

استودیوی گروه فرهنگی هنری پادان :

آخرین استودیویی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، استودیو های صدابرداری و ضبط صدای پادان در شهر تهران است. که نام این استودیو برگرفته از مؤسسه پژوهش و اجرای دستاوردهای نو می باشد و به کار میکس و آهنگ‌ سازی ، کار دوبله و گذاشتن صدا رو  فیلم‌ها مشغول است.

این استودیو یکی از بهترین استودیو های شناخته‌ شده در کل کشور ایران است، که درحال حاضر می‌تواند فعالیت‌ هایی نظیر آنچه که در بالا ذکر شده انجام دهد. یکی از با کیفیت‌ ترین استودیو هایی است که می‌‌توان از آن نام برد و از هنر دوبلاژ و صداگذاری بسیار با کیفیتی برخوردار است.

تجهیزات لازم برای ساخت یک استودیو ضبط موسیقی :

برای شروع کارتان لازم است که تجهیزاتی را خریداری کنید در این قسمت از مقاله ما لیستی از لوازمی که لازم است برای راه‌ اندازی یک استودیوی نیمه‌ حرفه‌ ای تهیه کنید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.  امیدواریم که از این قسمت مقاله نهایت استفاده را ببرید در ادامه مطلب حتماً با ما همراه باشید.

یک کامپیوتر تهیه کنید :

در ابتدای کار لازم است که شما یک سیستم کامپیوتری تهیه کنید. اگر در منزل کامپیوتر دارید می‌توانید از آن استفاده کنید. اما نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برنامه های ادیت صدا احتیاج به سرعت پردازنده بالا و همچنین میزان حافظه داخلی قابل‌ توجهی دارد. این اپلیکیشن‌ های سنگین برای اجرای هر چه بهتر نیازمند یک سیستم قدرتمند هستند.

البته این برنامه‌ ها می‌توانند در هر دو سیستم‌ عامل ویندوز و مک اجرایی خیلی خوبی داشته باشند. اما توجه داشته باشید که در سیستم عامل‌ های ویندوز خیلی راحت‌ تر می‌توانید کارت صدای خود را ارتقا دهید.

معمولاً کارت صداها توسط شرکت‌ های سازنده آن‌ چنان قدرتمند نبودند و کسانی که باید با کارت صدای قدرتمندی کار کنند، بعدها می‌توانند کارت صدای خود را ارتقا داده و به درجات بالاتری افزایش دهند بنابراین پیشنهاد می‌شود، که از سیستم‌ عامل‌ های ویندوز استفاده کنید.

از برنامه‌ های ضبط صدای با کیفیت استفاده کنید :

دومین قدم بعد از تهیه یک سیستم کامپیوتری مناسب استفاده از نرم‌ افزارهای ضبط صدایی بسیار باکیفیت است، اگر شما بخواهید در این مورد هزینه چندانی نکنید، گزینه‌ های به صرفه ما در مقابل شماست. اما دارای نقاط ضعف بسیار زیادی هستند که این اپلیکیشن‌ ها عملکرد مناسبی نداشتند و انعطاف‌ پذیری خوبی از خود نشان نخواهند داد. اگر می‌خواهید به یک برنامه حرفه‌ ای استفاده کنید، حتماً باید از برنامه‌ های ضبط صدای خریداری‌ شده استفاده کنید.

در این مورد نیازمند تحقیقات هستید لازم است که، با توجه به حوزه کاری‌ تان در این‌ مورد تحقیق کنید و با صرف هزینه معقول یک اپلیکیشن خوب تهیه کنید. این اپلیکیشن‌ ها در ورژن های ابتدایی و مقدماتی ممکن است، که در بازار به‌صورت رایگان و یا قیمت پایین در دسترس قرار بگیرند، اما نکته‌ ای که شما باید به آن توجه کنید این است، که باید حتماً از ورژن کامل و ثابت شده ای آن‌ها استفاده کنید.

از برنامه‌ های ضبط صدای با کیفیت استفاده کنید :
از برنامه‌ های ضبط صدای با کیفیت استفاده کنید :

از رابط‌های صوتی خریداری شده استفاده کنید :

در این مرحله توصیه می‌کنیم از یک رابط صوتی استفاده کنید. خرید یک قطعه‌ ی سخت‌ افزاری، به‌‌ عنوان رابط صوتی که می‌تواند جایگزین کارت صدای فعلی کامپیوتر شما شود،  به کاربر این اجازه را می‌دهد، که به اجزا و میکروفون خود به‌‌ عنوان یک میکسر به کامپیوتر متصل شده و اگر یک کامپیوتر دسکتاب داشته باشید.

می‌توانید از این رابط ها به یکی از درگاه‌ های سیستم‌ عامل مک متصل شوید و یا از درگاه یو اس بی به یکی از آن درگاه های مک متصل شده و رابط را متصل کنید. در نهایت دقت داشته باشید، که رابط صوتی دارای دو درگاه ورودی و خروجی می باشد.

این ابزار بسیار به شما کمک خواهد کرد که صدایی با کیفیت بسیار بالا و استریو ضبط کنید. اما اگر می‌خواهید آزادی بیشتری داشته باشید می‌توانید از یک رابط کاربری با چهار درگاه ورودی استفاده نمایید، یکی از بهترین رابط‌ های صوتی که می توانید از آن در خانه استفاده کنید هم رابط‌ هایی است که می‌تواند در دو ابتدایی و پیشرفته تولید و عرضه شود.

یک میکسر با کیفیت تهیه کنید :

استفاده از یک میکسر با کیفیت یکی از گزینه‌ هایی است، که برای افتتاح و شروع به کار  استودیوهای خانگی بسیار لازم است. یک میکسر تمام ورودی هایی نظیر میکروفون و موسیقی آلات را چک کرده و به کاربر اجازه می‌دهد،  که تنظیمات ورودی هر کدام از آن‌ها را مدیریت کند.

این دستگاه خروجی‌ های مربوط به رابط صوتی و کامپیوتر به شما را هدایت خواهد کرد و معمولاً با یک میکسر ارزان‌ قیمتی یک استودیوی خانگی را می‌‌توان به‌ راحتی مدیریت کرد، اما باید مطمئن شوید که لااقل هر کانال در میکسر، تنظیمات لازم برای میزان صدا و اکولایزر سه باندی را داشته باشد.

معمولاً برای یک راه‌ اندازی استودیوی خانگی یک میکسر معمولی با 4 کاناله ایده‌ آل خواهد بود اما اگر به دنبال یک میکسر عادی و آماتور می باشید ، می‌توانید از برندهایی شناخته‌ شده در بازار نظیر یاماها استفاده کنید، این میکسر ها می‌توانند به‌ راحتی به گیتار یا کیبورد و دیگر ابزار آلات موسیقی متصل شده و ورودی‌ های آن‌ها را مدیریت کنند.

یک اسپیکر استودیویی و هدفون خانگی تهیه کنید :

اسپیکر هایی که بیشتر مشاهده می کنید، برای ویرایش صداهای ترکیبی به کار می‌روند، در بقیه اسپیکرهای مانیتوری و اسپیکرهای استودیویی کاملاً از هم متفاوت هستند و سبب می‌شوند که کاربر صدایی را که ضبط می‌کند، مشابه آن چیزی را که به صورت یک‌ صدایی دیجیتال وجود دارد، بشنود و همچنین نیازی به تنظیمات فرکانسی برای آن احتیاج نباشد.

هرگاه تصمیم دارید که  یک بلندگو یا اسپیکر خانگی را تهیه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که یک مدل نزدیک به میدان‌ها را انتخاب می کنید. چون که این نوع از اسپیکرها طوری طراحی شده‌ اند، که از فاصله یک متری قادر به شنیدن هستند و هرگونه تاثیر آکوستیک اتاق در آن حذف می شود. انتخاب اسپیکر و هدفون خود یک فرآیندی تخصصی است، که لازم است از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند به حتماً مشورت بگیرید و از آن‌ها در این مورد راهنمایی‌ های لازم را کسب کنید.

یک اسپیکر استودیویی و هدفون خانگی تهیه کنید :
یک اسپیکر استودیویی و هدفون خانگی تهیه کنید :

در استودیو های موسیقی تهران چه میگذرد :

شاید برای شما هم سوال باشد، که در استودیو های موسیقی تهران که این‌ قدر مشهور هستند و از لحاظ تجهیزاتی صحبت از آن‌ها می شود، چه می‌گذرد امروز می‌خواهیم به نقد و بررسی این استودیو های موسیقی بپردازیم.

در استودیو های موسیقی تهران چه می‌گذرد :
در استودیو های موسیقی تهران چه می‌گذرد :

دارای مجوزهای لازم هستند :

یکی از اصلی‌ ترین مراحل بعد از تعیین مکان و هماهنگ سازی تجهیزات دریافت مجوز است، که استودیوی موسیقی تهران دارای مجوزهای لازم برای انجام انواع فعالیت‌ های خود از وزارت فرهنگ و همچنین کارشناسان وزارت ارشاد می باشد. این مجوزها بعد از طی کردن پروسه‌ ای حدوداً چهار الی پنج ماهه دریافت خواهد شد و افراد قادر خواهند بود،  که فعالیت خود را به‌ صورت رسمی شروع کرده و آغاز کنند.

 

دارای کادر مجرب هستند :

در استودیو های موسیقی تهران معمولاً حداقل دو نفر احتیاج است، تا بتوانند اپراتوری را انجام دهند. البته خیلی از استودیوها به‌ شکل پورسانت درصدی به اپراتورهای خود حقوق پرداخت می‌کنند. اما این کار احتیاج به حقوق ماهانه داشته و استودیو های موفق از اول هزینه پرداختی را با اپراتورهای خود هماهنگ می کنند. این اپراتورها حداقل دو نفر باید باشند و یک نفر به‌‌ عنوان لیدر یا گرداننده امور استودیو فعالیت می‌کند و نفر دوم مسئولیت کار های فنی را برعهده می‌گیرد. در استودیو های موسیقی تهران این دو شخص  به صورت هماهنگ با هم فعالیت خود را آغاز و شروع به کار می کند.

دارای کادر مجرب هستند :

استودیو های موسیقی تهران سودمند هستند :

یکی از مهم‌ ترین فاکتورهایی که استودیو های موسیقی در تهران را بسیار برجسته و شناخته‌ شده کرده است، سودمند بودن این استودیوها است، تقریباً یک بازه زمانی یک الی شش سال مطرح است، تا یک استودیوی موسیقی به سودمندی رسیده و بتواند موفقیت خود را در بین خوانندگان و هنرمندان بشناساند و در این دوره زمانی اتفاقات بسیار زیادی برای به موفقیت رسیدن یک استودیوی موسیقی خواهد افتاد.

در واقع به عقیده کارشناسان در سال‌ های اخیر به دلیل استقبالی که نسل جوان از موسیقی داشته اند، این حرفه دارای فراز و نشیب‌ های بسیاری شده است،  به همین دلیل تشخیص یک استودیو سودمند و شناخته‌ شده بسیار سخت می‌باشد. یکی از فاکتورهایی که می‌توانید یک استودیوی شناخته‌ شده را تشخیص دهید، میزان سودمندی آن استودیو است.

استودیو های موسیقی تهران سودمند هستند :
استودیو های موسیقی تهران سودمند هستند :

یک استودیوی موفق با توجه به بازار فعلی فعالیت می‌کند :

یک استودیوی موفق با توجه به تجارب کاری که دارد می‌تواند نیاز موسیقیایی افراد را شناسایی کرده و با توجه به نیاز جامعه فعالیت خود را آغاز کند. اگر بدون توجه به نیاز موسیقی بازار دست به فعالیت بزنید، مسلماً شکست می‌خورید.

استودیو های موسیقی  که در تهران وجود دارند یکی از دلایلی که به موفقیت رسیده‌ اند این است که به درک نیاز موسیقی از سمت آنان بوده است، رسیده اند و این همکاری آنان با یکدیگر است ،که می‌تواند موفقیت همیشگی و پایدار آنان را رقم بزند و نسل به نسل این موفقیت بیشتر و شناخته‌ شده‌ تر باشد.

 

انتخاب ترانه‌ ای مناسب:

در استودیو های موفق تهران افرادی به‌‌ عنوان متخصص وجود دارند، که می‌توانند در این زمین به شما مشاوره دهند و اگر شما جزو افرادی باشید که ترانه‌ ای مناسب با صدای خود نداشته باشید، این افراد با توجه به نوع صدای شما،  می‌توانند ترانه‌ ای را برای شما پیشنهاد دهند.

البته باید بدین نکته اشاره کنیم که ثبت این ترانه به منزله این است که این ترانه به نام شما ثبت خواهد شد و شما مالک آن اثر خواهید بود و کسی دیگر حق استفاده از آن اثر را نخواهد داشت . به هر حال در استودیو های موسیقی تهران افرادی به‌‌ عنوان مشاور مشغول به کار هستند و می‌توانند در این کار به شما مشاوره‌ های لازم را ارائه دهند.

قرار دادن آهنگی مناسب بر روی ترانه :

یکی دیگر از امورات مهمی که در استودیوی موسیقی تهران انجام می‌شود، قرار دادن موسیقی مناسب در روی ترانه هاست، ابتدا در حالت صدای خام شما ضبط خواهد شد و با توجه به نوع صدا و ترانه‌ ای که ضبط می‌شود، آهنگ مد نظر ساخته و بر روی صدا و ترانه شما ارائه می شود.

این آهنگ که کاملاً با صدای شما همخوانی داشته و مناسب ریتم ترانه خواهد بود و برای این کار افرادی متخصص مشغول به کار هستند و می‌توانند بهترین موزیک را ارائه دهند و با توجه به ترانه ‌ای که ضبط‌ شده آهنگ مناسب ساخت و ارائه می‌شود.

قرار دادن آهنگی مناسب بر روی ترانه :

تنظیمات اولیه یا آهنگ :

در استودیو های موسیقی مطرح تهران پس از تنظیمات اولیه امکان پخش آهنگ وجود خواهد داشت تا نوازندگان و خواننده بتوانند به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند و در صورت نیاز ویرایش‌ های لازم انجام شود. این تنظیمات توسط مدیر و همچنین کارشناسانی که در استودیو مشغول بکار هستند، اطلاع داده خواهد شد. این کار توسط افراد تنظیم کننده در استودیو انجام می‌شود و بررسی‌ های انجام‌ شده توسط کارشناسان باید انجام شود.

تنظیمات اولیه یا آهنگ :
تنظیمات اولیه یا آهنگ :

ویرایش ملودی :

در استودیو های قدرتمند در ریتم یا ملودی اگر مشکلی باشد، شما قادر هستید آن را به‌ سادگی به مدیریت یا اپراتور فنی استودیو ارائه دهید و تغییرات لازم بر روی آن اعمال شود. این تغییرات تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که شما رضایت کامل را از تراک یا آهنگ خود پیدا کنید. این کاملاً بستگی به شما دارد و نتیجه کار کاملاً به خود شما برمی‌گردد. البته اگر استودیو از این بابت احساس نارضایتی کند و شما بر این کار اصرار بورزید، شاید احتیاج باشد، که ضررهایی را به استودیوی موسیقی پرداخت کنید.

تنظیم قطعه :

در این مرحله در استودیوهای موسیقی اگر تغییرات اعمال شده بر روی آهنگ راضی کننده بود، به سراغ  تنظیم ملودی می روندو  به وسیله نرم‌افزارهای ویژه رایانه ای، صدای شما و همچنین صداهای دیگری که بر روی قطعه نهایی باید اعمال شود. انجام خواهد شد و این مرحله، مرحله اصلی تولید یک اثر هنری به حساب خواهد آمد. زیرا در این مرحله کار های اساسی برای تولید یک تراک انجام خواهد شد و کیفیت اصلی کار و صدایی نوازندگان و خوانندگان کاملاً بستگی به این مرحله عرضه تولید آلبوم یا ترک ها خواهد داشت.

ضبط قطعه موسیقی :

بعد از تنظیمات انجام شده لازم است ،که ضبط نهایی قطعه انجام شود، در این مرحله قطعه نهایی متناسب با موسیقی ضبط شده و باید آن را متناسب با نوع صدای نوازنده یا خواننده ضبط کنند. ضبط اصلی تراک این مرحله انجام می‌شود و باید با توجه به کیفیت درخواستی و صدای خواننده این کار کاملاً حرفه‌ ای و زیر نظر کارشناسان انجام شود.

ضبط قطعه موسیقی :

میکس کار :

بعد از تمام شدن مراحل بالا نوبت ترکیب صداهای مختلف می‌رسد. اگر از شما در لاین‌ های مختلف صداهایی ضبط شده باشد ،لازم است که این صداهای ضبط‌ شده با هم ترکیب شده و اشتباهات به وجود آمد ویرایش شود.

همچنین لازم است که در این گام  قطعه ملودی ساخته شده به کمک مدرن‌ ترین تجهیزات نرم‌افزاری در استودیوهای موسیقی تهران ویرایش و در صورت ملاحظه و نیاز به مراحل قبلی بازگشته و مجدداً مراحل قبل را طی کند به‌ هر حال مرحله میکس کردن و آخرین مرحله تولید یک اثر هنری است که در این مرحله یک کار بی‌ عیب و نقص باید تولید و روانه بازار شود.

میکس کار :

مسترینگ :

نهایی‌ ترین مرحله تولید یک اثر هنری است، که در این مرحله نسخه‌ های متعددی از ملودی‌ ها ایجاد شده و روانه بازار خواهد شد. در این مرحله کار به‌ صورت قطعی تمام شده و در تراک ها در نسخه‌ های بسیار زیادی به بازار عرضه می‌شوند و در دسترس مخاطبین قرار خواهند گرفت.

 

جمع بندی مطلب

در این مطلب به بررسی استودیوی موسیقی تهران پرداختیم. استودیوی موسیقی تهران در واقع مجموعه‌ ای است که به مجموعه ای از علاقمندان به رشته موسیقی و نوازندگان و خوانندگان می‌پردازد. در واقع مکانی که برای ضبط تراک ها همچنین آلبوم‌ های موسیقی پرداخته می‌شود و به‌ صورت تخصصی به آنان رسیدگی می کند.

همچنین در این مقاله نکاتی ذکر شد که در ساخت استودیو به آن‌ها باید توجه کرد. اگر شما قصد ساخت یک استودیو حرفه‌ ای را دارید، باید به میزان بودجه خود توجه کنید و با توجه به بودجه‌ ای که دارید. برای این کار اقدام کنید.

جمع بندی مطلب
جمع بندی مطلب

هدفتان را از ساخت استودیو تعیین کنید و با توجه به هدفی که دارید، بتوانید نیازهای اولیه یک استودیو را تشخیص و تامین کنید، نیازهای مکانی هم چنین فضایی که باید برای یک استودیو پرداخته شود، را در نظر بگیرید و یک فضای بهینه شده را استفاده کنید.

در ادامه مطلب همچنین به معرفی چند استودیوی موسیقی در ایران پرداختیم. یکی از استودیو هایی که معرفی کردیم، استودیو موسیقی چاوشی در شهر مشهد بود، که از شناخته‌ شده‌ ترین و مدرن‌ ترین استودیو های تجهیز شده در کشور ایران است

که با توجه به گواهی‌ نامه‌ های بین‌ المللی که از آلمان و میکس و مسترینگ دارد، می‌تواند از بهترین و مهم‌ ترین استودیو های موسیقی برای ضبط تک ترک یا آلبوم های موسیقی پر طرف‌ دار به شمار برود و از دیگر استودیوها، استودیوی موسیقی بل در تهران را اشاره کردیم، که توسط محمدعلی چاوشی افتتاح شد و دارایی مجوزهای بسیاری در اصالت موسیقی دستگاهی است.

همچنین این استودیو دارای تجهیزات فنی که متعلق به کشورهایی از قبیل انگلیس آلمان و آمریکا است.

دارای میکروفون های اصیل از کشورهای خارجی و دارای تجهیزات استودیویی از خاورمیانه است، استودیوی موسیقی بل یکی از ارزشمند ترین استودیوهای شناخته‌ شده در کشور ایران است، که سالیان سال است در عرصه موسیقی و ضبط آثار شناخته شده فعالیت می‌کند.

استودیو نوبل رکورد در تهران یکی دیگر از استودیوها است ،که توسط سهیل صالحی در تهران ساخته شده و این استودیو نیز از مهم‌ ترین استودیو های شناخته‌ شده در سطح تهران می باشد. از دیگر استودیوهای موسیقی تهران، می‌‌توان به استودیوی ضبط موسیقی پادان اشاره کرد که در سال 1349 توسط یک دکتر دندان‌ پزشک ساخته شده و سالیان سال است، که حتی در عرصه دوبلاژ هم فعالیت می کند. استودیوی فرهنگی‌ هنری پادان یکی دیگر از این استودیوها است، که در شهر تهران قرار دارد و از بهترین استودیو های شناخته‌ شده در ایران می باشد.

 

برای ساخت یک استودیوی موسیقی لازم است که تجهیزات فنی را شما تهیه کنید از تجهیزات فنی لازم می‌‌توان به یک کامپیوتر شخصی اشاره کرد یک کامپیوتر خانگی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

البته برای کار های حرفه‌ای یا نیمه‌ حرفه‌ای احتیاج به سیستم های سنگین و سرعت پردازنده بالا دارید. از دیگر تجهیزات می‌‌توان به برنامه‌ های ضبط صدای با کیفیت اشاره کرد که این برنامه‌ ها اغلب قابل خریداری بود و نسخه‌ های رایگان آن‌ها دارای کیفیت چندانی نیستند.

از رابط‌ های صوتی استفاده کنید رابط‌ های صوتی می‌تواند به‌ راحتی درگاه‌ های موسیقی آلات را به کامپیوتر فعلی شما متصل کرده و صداهایی با کیفیت‌ تر را ضبط و در اختیار شما قرار دهد. از یک میکسر با کیفیت استفاده کنید. میکسر ها به راحتی می‌توانند موسیقی آلات را چک کرده و به راحتی میزان صدا و اکولایزر سه باندی داشته باشید.

برای این منظور می‌توانید از یک میکسر معمولی چهار کاناله استفاده کنید. از دیگر تجهیزات لازم می‌‌توان به یک اسپیکر و هدفون خانگی اشاره کرد. اسپیکرها می‌توانند برای ویرایش صداهای ترکیبی به کار بروند و این اسپیکرها با اسپیکرهای استودیویی کاملاً متفاوت هستند، اسپیکرهای استودیویی می‌تواند صدایی که ضبط شده را دقیقاً آنچه که هست را تحویل دهند و با اسپیکرهای خانگی کاملاً تفاوت دارند. برای تشخیص این دو از هم لازم است، که از فردی کارشناس کمک گرفت و بتوانید با یک فردی کاردان در این مورد مشورت کنید.

در استودیو های موسیقی تهران فعالیت‌ های زیادی انجام می‌شود این استودیوها دارای مجوزهای لازم برای شروع فعالیت‌ های خود هستند. همچنین دارای کادرهای مجربی هستند،  که بتوانند در صورت نیاز از و لیدرها یا کارشناسان خود استفاده کنند.

در این استودیوها سودمندی بسیار بالایی برخوردار است و کارهایی بسیار ارزشمندی ارائه می‌شود در استودیوهای ارزشمندو موفق، با توجه به بازار فعلی موسیقی فعالیت‌ ها انتخاب و وارد بازار موسیقی خواهند شد.

انتخاب ترانه با توجه به نوع صدای خواننده انجام خواهد شد و اگر فردی ترانه‌ ای نداشته باشد و زیر نظر کارشناسان ترانه انتخاب خواهد شد و بعد هر فرد خواننده پس از ثبت کار مالک آن اثر خواهد بود. قرار دادن آهنگ مناسب بر روی ترانه از دیگر اموری است که در استودیو های ضبط صدا انجام می‌شود این کار ابتدا بر روی صدای خام انجام خواهد شد.

در این مرحله تنظیمات اولیه آهنگ انجام می‌شود و با توجه به صدای خواننده و نوع نواختن نوازندگان این تنظیمات توسط مدیر و تیم کارشناسی بررسی خواهد شد. در مرحله بعدی در صورت نیاز ملودی ویرایش و نقاط قوت و ضعف آن بررسی و در صورت امکان و به مراحل قبل ارجاع خواهد شد در مرحله بعد قطعه تنظیم خواهد شد و به وسیله نرم‌ افزار هایی صداهای اضافه یا صداهایی که نیاز هستند.

وارد این مرحله بر روی قطعه یا ترافیک می‌شوند در مرحله بعد قطعه ضبط می‌شود و مرحله اصلی در واقع ضبط قطعه موسیقی است، که کاملاً امری حرفه‌ ای است، میکس کار مرحله بعدی است که شاید لازم باشد با توجه به ضبط صدای خواننده در لاین‌ های مختلف این میکس انجام شود در مرحله آخر کار وارد بازار نهایی شده و پخش خواهد شد.

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید