اثر شبکه های اجتماعی در سئو چگونه است؟

اثر شبکه های اجتماعی در سئو چگونه است؟

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله می خواهیم به این سوال جواب بدهیم که اثر شبکه های اجتماعی در سئو چگونه است؟

وظیفه و اثرگذاری شبکه های اجتماعی در طبقه بندی سایت ها و چگونگی سئو آن ها در مسیر زمان ناپایدار و در حال تغییر بوده است. در سالیان گذشته گوگل برای شبکه های اجتماعی هیچ واکنشی نشان نمی داد و فعال بودن در این شبکه ها در کیفیت سئو آن ها اثری نداشت . ولیکن در طی زمان گوگل معیارهایی برای مقیاس بندی اثرگذاری شبکه های اجتماعی تعیین کرد و وزن این معیارها برای بعضی از کلمات کلیدی فزونی یافت.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا شبکه های اجتماعی هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

البته فعال بودن در  بعضی از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستا گرام به صورت مستقیم هیچ اثری در سئو ندارد و فقط برای معروف شدن برند شما مناسب است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهیم:

  • آیا شبکه های اجتماعی در سئو سایت اثر دارند؟
  • چه ارتباطی بین سیگنال های اجتماعی در سئو و رتبه بندی سایت وجود دارد؟
  • چگونه شبکه های اجتماعی به سئو سایت کمک می کنند؟

[/stextbox]

 

آیا شبکه های اجتماعی در سئو سایت اثر دارند؟

در جواب به این سئوال می توان به طور قاطعانه گفت بله، بی تردید سوشال سیگنال ها و همچنین شبکه های اجتماعی بر موقعیت سایت در موتورهای جستجوگر اثربخشی زیادی دارند.

به دلیل مهم بودن این مسئله گوگل، search در شبکه های اجتماعی مانند Linkedin، Instagram،Facebook و Pinterest را به صورت آزاد گذاشته و امکان دسترسی به تمامی اطلاعات شبکه های اجتماعی را تنها از طریق search در مرورگر برای کاربران فراهم می کند.

با این وجود به این نکته نیز توجه کنید که اثر شبکه های اجتماعی در سئو با نتیجه لینک هایی که از یک سایت (مربوط به فعالیت شما) گرفته می شود فرق دارد و موتور جستجو نیز این سیگنال ها را تشخیص داده  و بین هردوی آنها فرق می گذارد.

آیا شبکه های اجتماعی در سئو سایت اثر دارند؟
آیا شبکه های اجتماعی در سئو سایت اثر دارند؟

چه ارتباطی بین سیگنال های اجتماعی در سئو و رتبه بندی سایت وجود دارد؟

پیوستگی بین اثر شبکه های اجتماعی در سئو و رتبه بندی سایت خیلی زیاد است، وب سایت هایی که از نظر گوگل و کاربران پرطرفدار هستند و بازدید کننده های زیادی دارند از سوی شبکه های اجتماعی هم پیام های بسیار بالایی دریافت خواهند کرد که این امر بیانگر این است که وب سایت دارای طرفداران زیاد و نیز اعتباری بالایی دارد.

در حقیقت این گونه می توان برداشت کرد که شبکه های اجتماعی با سئو ارتباط تنگاتنگ دارند ، ممکن است یک معیار رتبه بندی برای گوگل نباشد ولی از اثرات غیر مستقیم آن نمی توان چشم پوشی نمود.

چه ارتباطی بین سیگنال های اجتماعی در سئو و رتبه بندی سایت وجود دارد؟
چه ارتباطی بین سیگنال های اجتماعی در سئو و رتبه بندی سایت وجود دارد؟

چگونه شبکه های اجتماعی به سئو سایت کمک می کنند؟

همانگونه که در مطالب بالا در مورد این که شبکه های اجتماعی در سئو  تاثیر دارند و یا خیر بحث شد، متوجه شدیم که علاوه بر تاثیر پذیر بودن، گوگل نقش شبکه های اجتماعی را در درجه بندی و سئو سایت به صورت مستقیم نمی پذیرد، در این بخش از مقاله می خواهیم سه روشی که شبکه های اجتماعی می تواند به رتبه بندی سایت شما کمک کند را شرح دهیم

چگونه شبکه های اجتماعی به سئو سایت کمک می کنند؟
چگونه شبکه های اجتماعی به سئو سایت کمک می کنند؟
  • ارتباط و لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی

فعالیت ویژه و حاضر بودن در شبکه های اجتماعی در کنار تولید محتوای ویژه ، موجب خواهد شد در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با اشخاص زیادی ارتباط برقرار کنید و این ارتباط اگر در مسیر درست گام بردارد باعث می شود که کاربران این شبکه اجتماعی فعالیت کاری شما را به همدیگر لینک دهند ، هر چقدر که محتوای شما در این شبکه بیشتر دیده شد و نیز تعداد لایک هایی که از این محتوا می گیرید بالا رود ، قطعا لینک گرفتن شما هم افزایش می یابد.

نکته:

اهمیتی ندارد که آیا در شبکه توییتر، Pinterest  یا فیس بوک هستید یا نه، اگر محتوایی با وضعیت کیفی مناسب و بالا تولید کنید که در شبکه های اجتماعی در دسترس باشد بدون شک می توانید از دیگر سایت ها نیز لینک دریافت کنید و این موضوع یک مورد از اثرات شبکه های اجتماعی در سئو سایت می باشد.

  • جذب مشتری و یافتن مخاطب هدف

تحقیق درباره فعالیت رقبای شما، یک شیوه مناسب است که به وسیله آن تفکر ابتدایی را در مورد مخاطبانتان کسب کنید. ولی به یاد داشته باشید که آن چیزی که برای یک برند موثر است احتمال دارد برای برند شما کاربردی نداشته باشد، حتی اگر مدل های فعالیت کاری شما به هم شبیه باشد . هر کار و فعالیتی به صورت خاص و ویژه برای یک شخص است و این موضوع در جذب مخاطبانتان بسیار موثر است.

بررسی ابتدایی، مناسب ترین و درست ترین تاکتیک برای آموزش درباره مخاطبان هدف است. فراموش نکنید که تاکتیک های بازاریابی مخاطبان شما را توصیف نخواهد کرد در واقع مخاطب، تاکتیک های بازاریابی را توصیف می کند.

با این وصف و تشریح سیستم های واحد شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام برای یافتن مخاطب هدف و بررسی رقیبان خیلی مناسب است و قطعا نتیجه این تحقیق به شما آمار خوبی را ارائه خواهد داد که به سئو سایت شما کمک فراوانی می کند.

  • جستجوی برند و تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

وقتی که کاربران در حال یافتن موضوع مورد نظرشان در گوگل هستند و با یافتن نتیجه مورد نظرشان نام برند شما را می بینند ، اسم برند و شرکت شما یک کلمه کلیدی خاص می شود و قطعا در ذهن کاربران حک می شود.

با برند شدن به عنوان یک نام تجاری ویژه شما می توانید مخاطب خودتان را پیدا کنید و دیگر احتیاجی نیست سعی کنید که محتوای شما به گوگل لینک شود. چوم کاربران به خاطر باوری که به شما دارند فقط در پی یافتن نام برند شما هستند.

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در گسترش دادن برند بسیار موثر هستند ، در شبکه های اجتماعی قطعا کلمه کلیدی ملاک جستجو نمی باشد در واقع کاربران اسم خود شما و یا برند تجاری شما را ملاک جستجو قرار می دهند. اگر شما روی این موضوع فعالیت کنید قطعا اطمینان داشته باشید که سیگنال مناسبی را به دست می آورید.

واقعیت امر این است که هر اندازه در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشید و تعداد پست های بیشتری را برای طرفداران سایت خود ارسال کنید بر سئو سایت شما تاثیر به سزایی دارد و درجه سایت شما در مرورگرها بالا می رود و در نتیجه سایت شما بیشتر قابل رویت است.

از اینکه تا پایان مقاله اثر شبکه های اجتماعی در سئو چگونه است؟ ما را همراهی کردید متشکریم

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید