ابزار تشخیص محتوای کپی شده

ابزار تشخیص محتوای کپی شده

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

راهنمای کاربردی و کامل در رابطه با ابزار تشخیص محتوای کپی شده ، چگونه و با کمک چه ابزار هایی می توان تشخیص داد یک محتوا از یک سایت یا قسمتی دیگر کپی شده است یا جملاتی از یک محتوا برداشته از سایت های دیگر است ؟! محتوای مفید و غیر کپی دغدغه ی اکثر افرادی است که می خواهند رتبه ی سایتشان در بالاترین جای ممکن قرار گرفته باشد .

ابزار تشخیص محتوای کپی شده
ابزار تشخیص محتوای کپی شده

از این رو واجب است که هیچ کدام از جملات یک مطلب کپی برداری نبود و گوگل نتواند آن را شناسایی کند . در این مقاله قصد داریم تا شما را با ابزار های تشخیص محتوای کپی شده آشنا کنیم . همراه ما باشید با مقاله ی ابزار تشخیص محتوای کپی شده .

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند هستید می توانید با شماره تلفن زیر در تماس باشید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

آن چه که در این مقاله قصد بررسی و بحث پیرامونش را داریم ، سوالات زیر و پاسخ های آن ها می باشد . این سوالات به شرح زیر است :

  1. روش های تولید محتوا توسط افراد مختلف چیست ؟
  2. یک محتوای خوب شامل چه ویژگی هایی است ؟
  3. ابزار های تشخیص محتوای کپی شده چه می باشد ؟
  4. یک محتوای خوب چگونه به روند پر بازدید شدن یک سایت کمک خواهد کرد ؟

[/stextbox]

محتوای جدید

همه ی افرادی که به اینترنت برای جست و جوی مطالب خود مراجعه می کنند و سایت های مختلفی را بازدید می کنند ، تمایل دارند که با مطالب جدید و دست اولی مواجه شوند . به عبارت دیگر آن ها به دنبال اخبار ، مقالات و مطالبی هستند که هیچ نسخه ی مشابهی نداشته باشد و حدالمکان محتوای آن تکراری نباشد . در صورتی که شما مدیر یک وب سایت هستید ، همواره باید محتوای دست اول و جدید برای سایت خود تولید کرده و به اشتراک بگذارید .

اما اگر چندین نویسنده برای سایت شما این کار را انجام می دهند ، شما باید کار آن ها را نظارت کرده و تا زمانی که از صحت مطالب و غیر کپی بودن آن ها اطمینان حاصل نکرده اید ، نباید آن ها را بر روی سایت خود قرار دهید . چرا که گوگل با ابزار پیشرفته و موتور های جست و جوی خود به راحتی مطالب کپی را شناسنایی کرده و سایت شما را جریمه خواهد کرد . ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ابزار های شناسایی یک محتوای جدید از یک محتوای تکراری آشنا کنیم . همراه ما باشید .

روش های تولید محتوا توسط افراد مختلف چیست ؟

روش های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد که افراد مختلف به وسیاه این روش ها، اقدام به نوشتن در ارتباط با یک موضوع می کنند .  اگر شما قصد نوشتن یک محتوا را دارید می توانید با سه نوع مختلف این کار را انجام دهید :

نوشتن یک محتوا یا مطلب توسط خود شخص نویستده با کمک از اطلاعات شخصی و تحقیقات : در این مدل از انواع روش های تولید محتوا ، خود شخص نویسنده یک سری عنوان را دریافت کرده و با توجه به اطلاعات شخصی و نتایج تحقیقاتش در ارتباط با موضوعاتی اقدام به تولید محتوا می کند . این نوع نوشتن ، یک محتوای دست اول و بسیار مفیدی را در سایت قرار خواهد داد .

روش های تولید محتوا توسط افراد مختلف چیست ؟
روش های تولید محتوا توسط افراد مختلف چیست ؟

تولید محتوا با کمک ترجمه ی مقالات و مطالب زبان های خارجی :

برای نوشتن و تولید این مدل از محتوا ها ، فرد نویسنده اقدام به ترجمه ی مطالب و مقالات مختلف از سایت های مرجع خارجی زبان می کند . به این صورت که جدید ترین پژوهش های اخیر را از سایت های مرجع استخراج کرده و بعد از ترجمه ی آن ها ، در قالب یک مطلب جامع در اختیار سایر مخاطبان قرار می دهد .

تولید محتوا با کمک ترجمه ی مقالات و مطالب زبان های خارجی :
تولید محتوا با کمک ترجمه ی مقالات و مطالب زبان های خارجی :

تولید محتوا به صورت باز نویسی از مطالب و مقالات سایت های دیگر :

این نوع تولید محتوا برای زمانی است که فرد راجب یک موضوع هیچ گونه اطلاعاتی در دسترس نداشته باشد و نتواند یک موضوع جدیدی را خودش به تنهایی نگارش کند و در این مواقع با مراجعه به سایت های مختلف و خواندن مطالب آن ها می تواند موضوع را با قلم خودش باز نویسی کند و در سایت به اشتراک بگذارد .

همه ی این موارد زمانی معنا پیدا می کند که از لحاظ قوانین سئو و نگارشی کاملا کنترل شده باشد . چرا که الگوریتم گوگل به گونه ای است که باید یک سری قوانین و نکات را حتما کنترل کنند . دستمزد هر کدام از این مدل های نوشتن یک مطلب هم با یک دیگر متفاوت است و باید به صورت توافقی بین دو طرف اعمال شود .

یک محتوای خوب شامل چه ویژگی هایی است ؟

محتوای خوب از دو جهت قابل ارزیابی است :

  • مورد تایید گوگل باشد : محتوا در گام اول باید مورد تایید گوگل باشد . این بدان معنا می باشد که به هیچ وجه جملات تکراری در آن به کار نرفته باشد و حتما قوانین سئو و نگارشی در آن رعایت شده باشد . به عبارت دیگر یک محتوای خوب باید به صورت اورجینال باشد و عواملی هم چون تعداد عبارت کلیدی ، توضیحات متا ، برچسب ها و . . . در آن به خوبی رعایت شده باشد .
  • مورد پسند مخاطب قرار گیرد : محتوا باید حتما نظر مخاطب را به خود جلب کند . به عبارت دیگر یک متن در محتوا باید حتما شامل جملات و یا عکس هایی باشد که مخاطب را به خواندن ادامه ی متن راغب کند . استفاده از عکس های مختلف و جذاب و هم چنین کلیپ های مرتبط با موضوع در این امر به شدت تاثیر گذار هستند و کمک شایانی به جذب مخاطب خواهند کرد .

زمانی که هر دو شرط بالا صادق باشد تعداد بازدید از سایت بالا می رود . این امر زمانی که چندین بار تکرار شود رتبه ی سایت را بسیار بالا می آورد و تقریبا روند صعودی را در نتایج مثبت سایت ملاحظه خواهید کرد .

ابزار های تشخیص محتوای کپی شده چه می باشد ؟

یکی از اساسی ترین کارهای یک مدیر یا مسئول وب سایت ، بررسی محتوا ها از لحاظ تکراری بودن با نبودن آن هاست . شما باید بررسی کنید که محتوایی که نویسنده به شما تحویل می دهد تا زمان حال بر روی سایت شما قرار داده شده است و یا خیر ، شامل جملات کپی شده از دیگر سایت ها هست و یا خیر و هم چنین موارد مهم و تاثیر گذار دیگر که بر روی کیفیت مطلب شما و هم چنین رتبه بندی سایت شما نقس آفرینی می کند

مانند عناوین و کلمات کلیدی مناسب ، توضیحات متا و برچسب های مناسب و . . . رعایت شده یا خیر ؟! تمام این کارها به این علت می باشد که وب سایت شما ، به عنوان یکی از بهترین سایت ها در زمینه ی مورد فعالیتتان در نتایج . برای حل جست و جوی گوگل به کاربران نمایش داده شود چنین مشکل ابزار هایی به وجود آمده اند که به شما در این راه کمک بسیار زیادی می کنند . شما با کمک این ابزار ها می توانید به راحتی به هدف خود نزدیک تر شوید . این ابزار ها به شرح زیر است :

  • بررسی کردن یک محتوا با کمک ابزار Siteliner :

این ابزار یکی از ابزار های مجازی می باشد که 250 صفحه از صفحات سایت شما را بررسی کرده و اطلاعات لازم و زیادی را در مورد آن صفحات به شما ارائه می کند . این اطلاعات شامل موارد زیر هستند :

بررسی کردن یک محتوا با کمک ابزار Siteliner :
بررسی کردن یک محتوا با کمک ابزار Siteliner :

 

  • لینک هایی که اشتباه هستند و یا خراب می باشند .
  • درصدی از محتوا که تکراری و کپی هستند و در سایت مورد استفاده قرار گرفته اند در مقایسه با درصد محتوای تکراری و کپی که در سایت های دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند .
  • درصد محتوای خاص و دست اول که برای اولین بار در سایت شما قرار گرفته است .
  • متوسط تعدا کلماتی که در صفحات وب سایت شما قرار دارند در مقایسه با متوسط کلمات که در صفحات وب سایت های دیگر قرار گرفته اند .
  • متوسط تعداد لینک های داخلی در هریک از صفحات وب سایت شما
  • سرعتی که صفحات وب سایت شما لود می شوند در مقایسه با آمار بقیه ی وب سایت ها .

بعد از اینکه تمام بررسی ها انجام شد ، برای شما با فشردن بر روی گزینه ی Duplicate Content این قابلیت فراهم می شود که یک فهرست از محتوا های موجود در سایت شما به همراه یک آمار کلی از درصد تشابهی که این محتوا با سایت های دیگر دارند را مشاهده نمایید .

معایب این ابزار:

  • شما نمی توانید که یک لینک را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید .
  • هم چنین شما نمی توانید یک متن را بررسی کنید .

بررسی یک محتوا دریافتی با کمک ابزار Duplichecker :

این ابزار برای شما این امکان را فراهم می کند که فایل های متنی با تعداد کاراکتر کمتر از 1000 و یا هم چنین فایل های متنی word و پسوند txt. را با دقت بسیار بالا از لحاظ تکراری و کپی بودن بررسی کرده و آن ها را شناسایی کنید . استفاده از این ابزار بسیار ساده است و به راحتی می توان با آن کار کرد .

بررسی یک محتوا دریافتی با کمک ابزار Duplichecker :
بررسی یک محتوا دریافتی با کمک ابزار Duplichecker :

برای این منظور تنها کافیست که متن یا فایل های متنی خود را در کادر مشخص شده وارد کرده و بر روی گزینه ی check plagiarism کلیک کنید . نتیجه به راحتی برای شما نمایش داده می شود .

شما برای استفاده از این ابزار بدون ثبت نام تنها یک بار می توانید آن را امتحان کنید . در صورتی که قصد داشته باشید تا از این ابزار دفعات بیشتر استفاده کنید باید وارد سایت شده و عملیات ثبت نام را انجام دهید .

برای ثبت نام باید اطلاعات در خواستی را پر کرده و یک ایمیل برای این سایت تعریف کنید . این ابزار یک پیام برای تاییدیه به ایمیل شما ارسال خواهد کرد و شما با مراجعه به لینک موجود در ایمیل خود می توانید حساب کاربری خود را فعال کنید . پس از آن می توانید محتوای متنی خود را از لحاظ تکرار ی بودن یا نبودن مورد بررسی قرار دهید .

معایب این ابزار :

  • این ابزار قابلیت بررسی لینک های خراب را ندارد .
  • سرعت کار این ابزار ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد که در طول زمان برطرف خواهد شد .
  • از رنگ ها در طراحی به صورت بد استفاده کرده است .

بررسی یک محتوای دریافتی با استفاده از سایت Copyscape :

ابزار Copyscape یکی از معتبر ترین و هم چنین کارامد ترین ابزار ها برای بررسی کردن و شناسایی متن تکراری از سایر محتوای اورجینال می باشد . این سایت خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهد و استفاده از آن بسیار آسان می باشد .

به این منظور فقط کافی است که شما با وارد کردن ادرس URL یک صفحه که مد نظرتان است و کلیک کردن بر روی گزینه ی Go در زیر کادر ، آدرس هایی که در آن ها محتوایی مشابه با محتوای سایت شما وجود داشته باشد نمایش داده شود .

معایب این ابزار :

  • امکان بررسی فایل متنی و متن ها در این ابزار وجود ندارد .
  • قسمتی از متن که با آدرس های URL داده شده به ابزار مشترک است ، نشان نمی دهد .

بررسی یک محتوای دریافتی با کمک استفاده از ابزار Similar page check :

این ابزار این قابلیت را برای شما فراهم می کند که با کمک آن درصد تشابه بین دو آدرس URL را به راحتی مشاهده کنید . برای این کار فقط کافی است که یک آدرس را در کادر اول ( Enter first URL ) و آدرس دیگر را در کادر دوم (Enter second URL ) وارد کرده و پس از آن بر روی گزینه ی Submit کلیک کنید . شما در نتیجه درصد تشابه بین دو صفحه ای که وارد کرده اید را مشاهده خواهید کرد .

بررسی یک محتوای دریافتی با کمک استفاده از ابزار Similar page check :
بررسی یک محتوای دریافتی با کمک استفاده از ابزار Similar page check :

معایب این ابزار :

  • با کمک این ابزار نمی توانید یک متن یا فایل متنی را بررسی کنید .
  • فقط در این ابزار می توانید دو آدرس را با یکدیگر بررسی کرده و در صد تشابه آن دو را متوجه شوید .

استفاده از موتور های جست و جوی گوگل برای تشخیص یک محتوای تکراری :

اگر شما قصد دارید که یک قسمتی از یک متن را مورد بررسی قرار داده و از کپی بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کنید قسمت جست و جوی گوگل می تواد کمک بسیار زیادی به شما در این امر کند . این کار به شدت راحت است و نیاز به هیچ دانش خاصی ندارد .

معایب این ابزار :

این کار از دقت بسیار کمی بر خوردار است چون اصلا کارایی آن برای این امر طراحی نشده است .

شما در این ابزار می تواند تعداد کاراکتر محدودی را مورد بررسی قرار دهید . تعداد کارا کتر مجاز در این ابزار 2048 کاراکتر می باشد .

  • استفاده از ابزار Dup Cop :

این ابزار یکی از کاربردی ترین ابزار ها جهت شناسایی متن ها تکراری می باشد که شما با کمک آن می توانید به راحتی جملات تکراری را شناسایی کنید . هم چنین این ابزار به شما کلماتی را پیشنهاد می دهد که می توانید آن ها در در متن خود جایگزین کنید .

استفاده از ابزار Dup Cop :
استفاده از ابزار Dup Cop :

 

  • استفاده از ابزار Copy Gator برای شناسایی محتوای تکراری :

این ابزار با استفاده از ادرس صفحات سایت شما ، این امکان را فراهم می کند که محتوای سایت خود را کنترل کرده و سونیک بودن یا کپی بودن آن را به راحتی متوجه شوید . استفاده از این ابزار بسیار کار راحتی است و شما با یک بار مراجعه به محیط این ابزار های می توانید به راحتی با آن ها کار کنید .

استفاده از ابزار Copy Gator برای شناسایی محتوای تکراری :
استفاده از ابزار Copy Gator برای شناسایی محتوای تکراری :

 

  • استفاده از ابزار Article checker برای شناسایی محتوا های دریافتی :

هنگامی که شما وارد این سایت می شوید یک کادری را مشاهده خواهید کرد که می توانید متن خود یا فایل متنی خود را در آن وارد کرده و از صحت اطلاعات آن مطمئن شوید . این ابزار نیز به صورت رایگان به شما خدمت دهی می کند و این امکان را برای شما فراهم می کند که فایل های متنی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی کنید . تنها عیبی که این ابزار دارا می باشد ، عدم شناسایی لینک ها خرابی های آن ها می باشد .

  • استفاده از ابزار Plagium برای شناسایی جملات و محتوای تکراری :

یکی از ابزار های فوق العاده پیش رفته و تخصصی در زمینه ی شناسایی محتوا های کپی شده ، ابزار Plagium می باشد . برای استفاده از این ابزار تنها کافی ست تا شما متن خود را به برنامه وارد کنید . خود برنامه به تنهایی با قابلیت چند زبانه بودنش این امکان را فراهم می کند که چه وب سایتی اولین وب سایتی بوده که مطلب مشابه شما را در سایت خود قرار داده است .

استفاده از ابزار Plagium برای شناسایی جملات و محتوای تکراری :
استفاده از ابزار Plagium برای شناسایی جملات و محتوای تکراری :

 

  • استفاده از ابزار Dup free pro برای شناسایی محتوای کپی شده :

یکی دیگر از ابزار هایی که در شناسایی محتوای تکراری به شما کمک می کند ، استفاده از Dup free pro می باشد . به این صورت که شما به راحتی می توانید مطالب کپی شده را که با هایلایت زرد مشخص شده اند را پیدا کرده و نسبت به تغییر آن ها اقدام کنید .

در کل ابزار های زیادی برای این منظور وجود دارد که قابلیت های مختلفی را برای شما فراهم می کنند . شما باید متناسب با نیاز خود یکی از این ابزار ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید . در بالا به 10 ابزار که جزو پر کاربردترین ابزار ها می باشد اشاره کرده ایم .

استفاده از ابزار Dup free pro برای شناسایی محتوای کپی شده :
استفاده از ابزار Dup free pro برای شناسایی محتوای کپی شده :

یک محتوای خوب چگونه به روند پر بازدید شدن یک سایت کمک خواهد کرد ؟

علت این امر که این همه حساسیت برای غیر کپی بودن یک محتوا بالاست ، را می توان الگوریتم ها ی پیچیده ی گوگل گفت . چرا که گوگل مبنای خود را بر تولید محتوای دست اول قرار داده و بر روی این امر بسیار تاکید کرده است . زمانی که متوجه شود یک مطلب تکراری است رتبه ی سایت را پایین برده و در نتایج جست و جو در رتبه های پایین تری نمایش می دهد .

این امر به صورت عکس نیط صادق است و اگر یک سایت مطالب یونیک را ارائه دهد ، در زمان بسیار کوتاهی رتبه ی بالایی خواهد گرفت . یک محتوای خوب باعث جذب مخاطب به خود و هم چنین بقیه ی مطالب سایت می شود . این امر باعث می شود که زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند و باعث بالا رفتن رتبه ی وب سایت شما در نتایج جست و جوی گوگل بشود .

در نتیجه اگر شما یک سایت یا فروشگاه مجازی داشته باشید به روند پیدا کردن مشتری بسیار کمک کرده و به پیشرفت شرایط کاری شما کمک بسیار زیادی می شود . تعداد محتوایی که هر سایت به اشتراک می گذارد نیز بسیار در امر بالا رفتن بازدید سایت موثر است .

هر چه تعداد مطالب اشتراک گذاری در سایت بالاتر باشد ، گوگل دفعات بیشتری را به سایت سر زده و بیشتر مطالب آن را مورد ارزیابی قرار می دهد . پس به طور کلی 2 فاکتور بسیار مهم در بالا بردن بازدید از وب سایت را می توان : محتوای خاص و جدید ، جذاب بودن آن و تعداد زیاد به اشتراک گذاشتن محتوا نام برد .

و در انتها سخن پایانی :

به هر روی ، وقتی که شما به صورت رندوم و غیر منظم یا عمدا یک محتوای تکراری را در سایت خود قرار می دهید ، موتور های جست و جو به راحتی تشخیص می دهند و آن مطلب را شناسایی می کنند . به همین منظور سایت منتشر کننده را جریمه کرده و از رتبه ی وب سایت در نتایج سرچ می کاهند . متاسفانه افراد و شرکت های بسیار زیادی هستند که از محتوای تکراری و کپی از سایت های دیگر در وب سایت خود استفاده می کنند .

که این یک کار به شدت اشتباهی است و از اعتبار وب سایت آن ها بسیار کاسته می شود . شاید همین علت بسیار مهمی است که شما را مجاب کند قبل از انتشار هر مطلبی ، از ابزار های موجود استفاده کرده و اطمینان حاصل کنید .

اگر جمله ای در متن کپی باشد می توانید به راحتی با جملات دیگر جایگزین شان کنید و یک مطلب یونیک و دست اول که برای گوگل تعریف نشده باشد را در سایت خود منتشر نمایید . از این ابزار ها تنها مدیران وب سایت ها استفاده نمی کنند و بسیاری از دانشجویان و معملمان هم قبل از ارسال مقالات و مطالب خود ، به این ابزار ها مرجعه کرده و اعتبار سنجی می کنند . از این که تا انتهای مقاله ابزار تشخیص محتوای کپی شده همراه ما بودید ، بسیار سپاس گزاریم .

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید