ابزار بررسی محتوای کپی

ابزار بررسی محتوای کپی

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

در این مقاله قصد داریم به موضوع ابزار بررسی محتوای کپی بپردازیم.

 

اگر مایل به دریافت مشاورهرایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند هستید می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

شاید شما هم برای محتوا گذاری وب سایت خود به دنبال مطالب یونیک و غیر کپی باشید. و یا برای حوزه کاری خود دنبال مطالب جدید باشید. ما میخواهیم در این مطلب به بررسی ابزار بررسی محتوای کپی بپردازیم ، با ما همراه باشید تا بهترین شیوه های تشخیص مطالب اصل را از کپی برای شما بازگو کنیم.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

  • اهمیت مطالب جدید و غیر تکراری در چیست ؟
  • ابزار بررسی محتوای کپی چیست ؟
  • خصوصیات تولید محتوای یونیک چیست؟
  • جمع بندی مطلب

[/stextbox]

ابزار بررسی محتوای کپی
ابزار بررسی محتوای کپی

اهمیت مطالب جدید و غیر تکراری در چیست ؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اهمیت مطالب جدید و غیر تکراری در چیست ؟ چرا باید از مطالب یونیک استفاده کنیم ؟ موتورهای جست و جو مانند گوگل ، دارای الگویتم های بسیاری هستند که صفحات لیست خود را به روزرسانی کنند و وب سایت هایی را در صفحات بالا و پر بازدید قرارمی دهند که دارای مطالب ارزشمند و جدید بوده باشند.

اگر شما دنبال مقاله ای باشید و از موتور جست و جوی گوگل استفاده کنید میبینید که با سرچ یک عبارت یا کلمات در صفحات اول گوگل به روز ترین مطالب درباره موضوع مد نظر شما پیشنهاد میشود.

این برای یک وب سایت یا وبلاگ یک نکته مثبت است که در صفحه اول گوگل باشد. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ، افزایش بازدید وب سایت باید مطالبی جدید و پیرو از قوانین سئو داشته باشید.

اگر از مطالب تکراری و کپی شده برای استفاده در وب سایت خود استفاده کنید ، طبیعی است که شما در صفحات پایین تر موتورهای جست و جو ، با کمترین بازدید را نتیجه خواهید گرفت.

برای صفحات اول و افزایش رتبه گوگل وب سایت باید مطالب را جدید و غیر تکراری همچنین با استفاده از قوانین سئو مطالب را قرار دهید. موتورهای جست و جو به شدت در این زمینه حساس هستند و با ساخت الگوریتم های بسیاری ، مطالب وب سایت ها را جست و جو و مورد بررسی بسیاری دقیقی قرار میدهند. شما اگر یک پاراگراف یا خطی کپی شده را در مطلب خود استفاده کنید به سرعت شناسایی و تاثیرات خود را بر رتبه وب سایت شما خواهند گذاشت.

توسعه کسب و کار یا شناساندن خدمات شما نیازمند مطالب جدید و استفاده نشده است. باید همواره سعی کنید مطالبی علمی و جدید را در وب سایت خود قرار دهید. همچنین برای افزایش سئو لازم است از کلمات کلیدی مرتبط و پر سرچ استفاده کنید. سئو وب سایت دارای قوانین بسیار زیادی است که جایگاه توضیح آن در این مقاله نیست.

 

ابزار بررسی محتوای کپی چیست ؟

حتما شما هم به این موضوع فکر کرده اید که چگونه باید محتوای یونیک را از محتوای کپی شده باید تشخیص داد. طبیعتا جست و جو هر خط یا پاراگراف در دنیای اینترنت کاری بسیار سخت و زمان بر خواهد بود. ما میخواهیم در این بخش از مقاله به معرفی ابزارهایی که برای تشخیص محتواهای کپی ارائه میشود ، اشاره ای داشته باشیم. در ادامه حتما با ما همراه باشید.

 

بررسی محتواهای یک سایت با وب سایت siteliner :

یکی از ابزارهای موثر در تشخیص محتواهای یک وب سایت ، استفاده از ابزار یا وب سایت siteliner میباشد. این وب سایت توانایی این را به شما میدهد که تا 250 صفحه از وب سایت خود را بررسی کرده و محتوای شما را آنالیز کند. متاسفانه در این ابزار توانایی بررسی یک صفحه را نداشته و 250 صفحه از وب سایت شما همزمان بررسی خواهد شد. همچنین در این ابزار شما اطلاعات فوق العاده ای از بررسی وب سایت خود دریافت خواهید کرد.

در بررسی با این ابزار میتوانید لینک های خراب یا اشتباه بکار رفته در محتوای سایت خود را پیدا و بررسی کنید. درصد یافتن محتواهای تکراری را با سایر وب سایت های مشابه دیگر پیدا و آنالیز کنید.

بررسی محتواهای یک سایت با وب سایت siteliner :
بررسی محتواهای یک سایت با وب سایت siteliner :

یافتن میانگین تعداد کلمات موجود در هر صفحه را بررسی و لینک های داخلی هر صفحه را بررسی کنید. بعد از اتمام میتوانید تعداد کلمات شبیه بهم تکراری را یافته و وب سایت هایی که محتوای مشابه را دارند ، پیدا کنید.

یکی دیگر از معایب این ابزار این است که توانایی بررسی متن جداگانه را نداشته ، فقط محتوای تولید شده در وب سایت را نیز بررسی خواهد کرد. به هر حال استفاده از همچین ابزار برای وب مسترها ، و تولید کنندگان محتوا بسیار کارآمد است. برای تاثیرات محتوا گذاری بر سئو وب سایت ها استفاده از این نوع ابزار بسیار ضروری و کارآمد است.

 

استفاده از ابزار Duplichecker :

یک ابزار فوق العاده قدرتمند برای تشخیص متن و فایل های متنی یونیک از محتواهای کپی شده است. شما در این وب سایت برای یک بار بدون ثبت نام میتوانید متون و فایل های متنی خود را بررسی کنید. لازم به ذکر مجدد است که برای دومین بار شما باید حتما در وب سایت ثبت نام کنید در غیر این صورت اجازه بررسی متون خود را ندارید. برای شروع کار کافیست بعد از ورود به وب سایت در کادر رو به رو متن خود را کپی پیست کرده و دکمه check plagiarism را بزنید.

این وب سایت با دقتی بسیار بالا محتوای شما را بررسی و آنالیز خواهد کرد. همچنین برای بررسی فایل های خود میتوانید فایل متنی خود را اضافه و از نظر تکراری بودن به دقت آن را بررسی کنید. متاسفانه در این وب سایت شما امکان بررسی لینک ها را نداشته و فقط میتوانید متن را بررسی کنید.

همچنین ممکن است سرعت پایین وب سایت برای شما آزاردهنده باشد. به هر حال این ابزار مناسب کسانی است که برای محتواهای استفاده نشده خود به دنبال ابزاری برای بررسی میگردند.

اینکه شما قبل از ارسال محتوا در وب سایت یا وبلاگ خود بتوانید آن را بررسی کنید بسیار موثرتر است از زمانی که محتوای تکراری را در وب سایت خود قرار دادید. در صورتی که این ابزار مناسب برای شماست باید حتما در آن با ورود ایمیلی معتبر ثبت نام کرده و با ایجاد حساب کاربری خود به راحتی بتوانید محتواهای متنی خود را بررسی کنید.

استفاده از ابزار Duplichecker :
استفاده از ابزار Duplichecker :

ابزار یا وب سایت Copyscape :

یک ابزار رایگان و بسیار کارآمد است ، کافیست شما آدرس url سایت یا محتوای خود را وارد کنید تا با این ابزار بتوانید به راحتی از محتوای کپی شده و آدرس مقالات مشابه را پیدا کنید. این یک وب سایت رایگان است و نیازی به ثبت نام در وب سایت آن نیست. اما مانند ابزارهای بالا دارای معایبی نیز هست ، شما در این وب سایت توانایی بررسی متن و یا فایل های متنی را نداشته و فقط میتوانید آدرس محتوای ارسال شده وب سایت خود را وارد کنید.

همچنین از دیگر اشکالات این ابزار مشخص نکردن قسمت های کپی شده متن شما با سایر مطالب مشابه است. شما در این ابزار فقط آدرس وب سایت های مشابه را میبینید ، امکان بررسی و مشاهده قسمت های تکراری مطالب نیست.

ابزار یا وب سایت Copyscape :
ابزار یا وب سایت Copyscape :

 

ابزار similar page check :

در این سایت میتوانید درصد تشابه دو لینک یا صفحه رو با هم به دست بیاورید. اگر شما فکر میکنید مقالات شما با وب سایتی دیگر مشابه است. کافیست در دو کادر این وب سایت آدرس ها را وارد کرده و درصد تشابه دو مقاله را به دست آورید.

از معایب این ابزار میتوان به نداشتن قابلیت آنالیز محتوای متنی و فایل های متنی ، همچنین پیدا نکردن قسمت های مشابه و تکراری. شما باید حتما محتوای خود را با یک محتوای مشخص دیگر در این ابزار وارد کنید و تشابه را به صورت درصد دریافت خواهید کرد. همچنین قادر نخواهید بود محتوای خود را با وب سایت های دیگر مقایسه کنید. این ابزار بیشتر مناسب برای افرادی است که دو محتوا را مد نظر دارند و میخواهند درصد تشابه کلمات و جملات دو مقاله را باهم محاسبه کنند.

ابزار similar page check :

ابزار سرچ گوگل :

یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده ، موتور جست و جوی گوگل است. شما میتوانید به دلیل وجود محدودیت کاراکتر قسمتی از محتوای خود را سرچ کرده و سایت ها و مقالات مشابه را پیدا کنید. البته این کار برای موتورهای جست و جو مناسب نیست و ممکن است با خطا رو به رو شوید. همچنین موتورهای جست و جو دقت کمی دارند. زیرا کار اصلی آنان اصلا مقایسه محتواهای تولید شده نیست. پیشنهاد ما به شما استفاده از روش های معرفی شده بالا است.

ابزارهای بیشمار دیگری برای مقایسه محتواهای تولیدی شما با دیگر مقالات موجود در اینترنت نیز موجود است. اما نکته مهمی که باید در اینجا بیان کنیم این است که محتواهای تولیدی اگر بازنویسی شده مقالات دیگری هم باشند ، محتوایی جدید به شمار میروند.

استفاده از محتواهای جدید و نوشته شده دیگر نیازی به مقایسه در دنیای اینترنت نداشته ، همچنین این مقالات باید حتما به نام نویسنده اصلی درج و منتشر شود. اگر شما خود نیز نویسندگی مطالب را بر عهده میگیرید. باید حتما نام خود را در ابتدا یا انتهای مطالب ذکر کنید. همچنین اگر از منابعی برای تولید محتوا استفاده میکنید باید حتما به نام منابع اشاره ای داشته باشید.

ابزار سرچ گوگل :
ابزار سرچ گوگل :

خصوصیات تولید محتوای یونیک چیست؟

تا اینجای مطالب با اهمیت تولید محتوای یونیک و ابزارهایی برای تشخیص محتوای یونیک از محتوای کپی شده آشنا شده ایم. میخواهیم در این بخش به خصوصیات محتوای یونیک بپردازیم. محتوای جدید و دسته اول باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ و چگونه بر سئو وب سایت شما موثر واقع خواهد شد ؟ فاکتورهایی که در الگوریتم های گوگل مورد بررسی قرار میگیرند چیست ؟

خصوصیات تولید محتوای یونیک چیست؟
خصوصیات تولید محتوای یونیک چیست؟

قلم خوب : 

داشتن قلم خوب و توانایی نویسندگی اولین فاکتور برای محتوای یونیک است. اگر شما محتوایی جدید تولید کنید اما دارای قلمی خوب و موثر نباشید. ممکن است بازدید وب سایت کاهش یافته و کاربران مطالب شما را بی ارزش بدانند. محتوای یونیک اول باید دارای قلمی روان و قابل فهم برای مخاطبین خود باشد. استفاده از محتوای جدید و یونیک میتواند اولین گام موفقیت یک محتوای دسته اول را به سوی موفقیت و سئو مطلب بگذراند.

 

دارای بار علمی باشد :

اگر شما در کار یا رشته خود شروع به تولید محتوا میکنید باید بدانید گامی دیگر برای سئو وب سایت خود را پشت سر گذاشته اید. مطالب وب سایت ها باید یکتا و دارای بار علمی باشد. مخاطب باید با خواندن مطالب شما بر دانش خود بیفزاید. وگرنه محتوا بی ارزش بوده و تاثیری بر سئو یک وب سایت نخواهد گذاشت.

الگوریتم های گوگل به گونه ای خاص عمل کرده و زمانی که بازدید یا موضوع مورد سرچ کاربران زیاد باشد محتوا را با ارزش دانسته و رتبه سایت را افزایش خواهد داد.

جذب کننده مخاطب باشد :

تولید محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطبین شما جذب مقالات و اطلاعات وب سایت شما باشند. استفاده از محتواهای کپی شده فقط باعث ایجاد رقابتی سنگین تر در بین وب سایت ها خواهد شد. مقالات شما باید مختص به شما باشد ، همچنین با افزایش بار دانش کاربران ، مخاطبینی ثابت برای شما به همراه داشته باشد.

محتوا باید در راستای هدف اصلی سایت باشد : استفاده از محتواهای نامربوط در وب سایت شما باعث افت رتبه سایت خواهد شد. شما باید محتوای تولیدی را هم راستا با هدف اصلی سایت قرار دهید. مثلا اگر وب سایت شما ، یک پایگاه علمی – خبری است استفاده از محتواهای سرگرمی یا دانلود موزیک و فیلم ، برای وب سایت شما سودی نخواهد داشت.

اولین گام بررسی یک وب سایت در گوگل هم راستا بودن محتوا با اهداف اصلی وب سایت است. مطالب شما باید کاملا مرتبط و همینطور باعث افزایش بازدید مطالب اصلی شما باشد ، در این قسمت لینک های داخلی به کمک شما می آیند و با ایجاد لینک های داخلی میتوانید مطالب مرتبط بهم را برای کاربران و مخاطبین خود در دسترس قرار دهید.

پاسخ دهید :

سعی کنید در تولید محتوای یونیک به سوالات خوانندگان خود پاسخ دهید. هر چقدر مقالات شما به فکر مخاطبین شما نزدیک تر باشد شما راحت تر میتوانید مخاطبینی همیشگی را برای خود جذب کنید.

همچنین سوالاتی که در قسمت پرسش و پاسخ وب سایت شما مطرح میشود ، میتواند بسیار در جذب مخاطبین وب سایت شما را یاری دهد. سعی کنید به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ دهید و کاربران را برای دریافت پاسخ از طریق ایمیل مطلع کنید. اینکار باعث جذب مخاطبینی همیشگی برای شما خواهد شد.

اعتبار محتوا :

محتوای تولیدی شما باید معتبر باشد. استفاده از محتواهایی که اثبات نشده یا دروغین هستند باعث کاهش اعتبار شما خواهند شد. سعی کنید محتواهای خود را با داده های علمی و اثبات شده در دسترس کاربران خود قرار دهید. استفاده از منابع معتبر و نقل قول ها میتواند شما را بسیار در سئو وب سایت ، و ارزشمندی محتوا یاری دهد. برای محتوایی یکتا سعی کنید از داده هایی معتبر استفاده کنید.

بازنویسی محتوا :

باز نویسی محتوا یک قدم بسیار مهم برای تولید محتوای موثر است. شما باید توانایی تولید محتواهای بازنویسی شده را در خود ارتقا دهید. افزایش توانایی بازنویسی مطالب بشدت توصیه میشود.

شما با بازنویسی مطلب قادر خواهید بود از محتواهای بی ارزش ، محتوایی ارزشمند و مورد پسند مخاطبین خود تولید و در اختیارشان قرار دهید. داشتن علمکردی مناسب در بازنویسی محتوا یکی دیگر از ویژگی های یک محتوای موثر در وب سایت است. حذف لغات اضافه و استفاده از لغات ساده و با مفهوم میتواند به بازنویسی بهتر شما کمک های بسیاری کند.

 

ویراستاری مناسب :

ویراستاری مناسب برای تولید یک محتوای درجه یک دست کم نگیرید. اگر محتوای شما به خوبی ویراستاری نشود ممکن است معانی جملات تغییر کند یا اصلا محتوای شما هر چند از لحاظ معانی دارای ارزش بالایی باشد ، اما کم ارزش تلقی شود.

نقش یک ویراستار در تولید محتوای متنی بسیار ضروری است. تمامی قوانین مورد نیاز ادبیاتی باید برای تولید یک محتوای با ارزش رعایت شده باشد. ایجاد یک محتوای ارزشمند قطعا نتیجه یک کار یک نویسنده و یک ویراستار حرفه ای است. بعد از نویسندگی متن باید محتوا را زیر نظر یک ویراستار حرفه ای به موقعیت عالی و انتشاری موفق برسانید.

ویراستاری مناسب :
ویراستاری مناسب :

تصاویر مرتبط :

محتوای ارزشمند باید دارای تصاویری مرتبط باشد. استفاده از تصاویر خود به تنهایی رتبه وب سایت را ارتقا داده و بر ارزش محتوای شما می افزاید. تصاویر نیز دارای فاکتورهای برای ارتقا سئو وب سایت هستند. استفاده صحیح از خصوصیات عکس ها میتواند تاثیرات بسیار خوبی بر دیده شدن مطالب بگذارد. هر مطلب باید دارای حداقل دو تا سه عکس مرتبط باشد. همچنین سایز و حجم عکس ها نباید بیش از اندازه زیاد باشد. رعایت تمامی این فاکتورها میتواند محتوایی بسیار موثر را برای شما به همراه داشته باشد.

همانطور که در این بخش از مقاله ذکر کردیم. محتوای خوب و یونیک باید دارای ویژگی های بسیاری باشد. رعایت تمامی موارد ذکر شده شما را برای ایجاد محتوایی موثر یاری میدهد. استفاده بجا از عکس ها و تیترها میتواند گامی بسیار مهم برای در توسعه وب سایت شما باشد.

 

جمع بندی مطلب

ایجاد یک محتوای یونیک نقش بسیار عمده ای در سئو وب  سایتشما خواهد گذاشت. استفاده از مطالب کپی شده فقط اعتبار وب سایت شما را زیر سوال خواهد برد. همچنین تاثیرات بسیار منفی در رتبه گوگل نیز خواهد گذاشت.

جمع بندی مطلب
جمع بندی مطلب

همچنین استفاده از محتوای کپی شده باعث خواهد شد وب سایت شما در صفحات پایین گوگل نمایش داده شود و بازدید بسیار کمی نیز خواهند داشت. مطالب یونیک که بر اساس الگوریتم های گوگل و قوانین سئو ایجاد شده باشد.

وب سایت یا وبلاگ شما را در صفحات بالای گوگل نمایش میدهند به همین دلیل بازدید بسیار زیادی را برای مطالب خود خواهید داشت. گوگل که بر پایه الگوریتم های بیشماری برای جست و جو و چیدمان وب سایت ها کار میکند ، مطالبی که دارای سرچ زیاد و بازدید زیادی باشند را محتوای ارزشمند دانسته ، بر رتبه وب سایت بسیار تاثیر خواهد گذاشت. اگر وب سایت شما برای توسعه کسب و کار و فعالیت خود در بستر اینترنت باشد با اتکا بر محتواهای ارزشمند و سئو شده میتوانید موفقیت بسیار چشمگیری را برای خود رقم بزنید.

ابزارهای بسیار زیادی برای مقایسه محتواهای متنی وجود دارد. اگر شما خواهان مقایسه محتواهای وب سایت خود با دیگر وب سایت ها هستید میتوانید از این ابزار استفاده های زیادی داشته باشید.

این ابزارها که با محتوا و فایل های متنی را مقایسه کرده میتواند درصد شباهت محتوای شما را با وب سایت های رقبا بیان کرده و یا وب سایت هایی که محتوایی مانند شما را دارند ، معرفی کند.

البته باید این نکته را ذکر کرد که ابزارهای معرفی شده در بالا هر کدام فعالیتی خاص را انجام میدهند و تمامی موارد ذکر شده در یک ابزار وجود ندارد. البته شاید وب سایت های دیگری برای انجام کارهای تخصصی و حرفه ای تر وجود داشته باشند. با استفاده از این ابزار با توجه به نیاز های خود میتوانید محتوای متنی را با دیگر محتواها مقایسه کرده و در صورت نیاز دست به اصلاح آنان بزنید.

در ادامه مقاله به ویژگی های یک محتوای یونیک اشاره کردیم.

محتواهای یونیک باید دارای ویژگی هایی مورد تایید الگوریتم ها و قوانین سئو باشند. محتواهای یکتا باید دارای متنی غیر تکراری ، تیترهای مشخص و مفهوم ، همچنین دارای کلمات کلیدی موثر نیز باشند.

هم چنین قبل از ارسال مطلب نیاز است که نویسندگی و ویراستاری متون به دقت انجام شده و محتوایی روان ، قابل فهم داشته باشیم. همچنین یک محتوای بازنویسی شده میتواند با استفاده از رعایت اصول بهینه سازی به محتوایی موثر تبدیل شود. استفاده از تصاویر مرتبط نیز یکی دیگر از فاکتورهای یک محتوای ارزشمند است. محتوای شما باید دارای عکسی مرتبط و در سایز و حجمی مشخص باشد.

تمامی نکات ذکر شده در این مقاله شما را برای محتوایی ارزشمند و در نتیجه سئو بالای وب سایت یاری میدهند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید با پیشرفت الگوریتم های گوگل شاید روش های تولید محتوای امروز ، فردا کاملا منسوخ شده و نتیجه ای عکس داشته باشد. پس برای ارتقا رتبه سایت خود باید همواره دانشی به روز درباره سئو وب سایت داشته باشید.

همچنین استفاده از اشخاصی ماهر در این حوزه میتواند بسیار به شما کمک کرده ، دانش سئو و روند کار الگوریتم ها را کاملا درک کنند. استفاده از کارشناسان محتوا برای تولید محتوای یک وب سایت امری بسیار مهم هستند. رعایت نکات بالا در کنار کمک از فردی کاردان بسیار موثر خواهد بود.

از اینکه تا انتهای مقاله ابزار بررسی محتوای کپی ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله ابزار بررسی محتوای کپی نهایت بهره را برده باشید

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید