آزمون اثربخشی تبلیغ از طریق تراکت

آزمون اثربخشی تبلیغ از طریق تراکت

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

آزمون اثربخشی تبلیغ از طریق تراکت

تاکنون شما به اهمیت آزمون کردن تبلیغ برای اطلاع از کارا بودن و یا ناکارایی آن پی بردید. همچنین ما مواردی که باید آزمون شوند را ذکر کردیم. حال اجازه دهید، قبل از این که در این راه صدها دلار صرف کنید نگاهی به روش هایی که می توانید تبلیغ خود را آزمون کنید بیندازیم.

تراکت ها یکی از بهترین روش های آزمون تبلیغات است که بسیار ارزان بوده و تولید و پخش آن بسیار آسان است. از طریق آنها می توانید عنوان و پیشنهادات مختلفی را در یک زمان آزمون کنید.

تراکت یا روزنامه

اگر قصد انجام تبلیغی بزرگ در روزنامه یا کتاب زرد دارید، آزمون اثربخشی آن با استفاده از تراکت فكر بدی نیست. خوب، باید بدانید که تراکت ها احتمالا نتیجه ی مورد انتظار شما را نخواهند داشت و تاثیر آن همانند کتاب زرد نیست.

اگر به صندوق پستی هر خانواده در صبح شنبه مراجعه کنید پر از تراکت و کاتالوگ خواهد بود. حتی اگر بعضی از آنها توسط مخاطب معمولی خوانده شود بقیه در زباله دانی ریخته خواهد شد. از بین آنهایی هم که خوانده می شوند تنها معدودی اثر بخش خواهد بود. مواردی بسیاری بوده است که شرکت ها با وجود فرستادن ۶۰، ۰۰۰ تراکت تنها 4 نفر مراجعه کننده داشته اند.

البته یک تبلیغ تراکتی موفق خیلی بهتر از این نتیجه خواهد داشت ولی حتی یک تبلیغ بسیار کارا نیز ۱۰۰ درصد مخاطب را ندارد. به طور متوسط نتیجه منطقی برای چنین تبلیغی بین ۲ تا ۷ درصد خواهد بود.

باید توجه داشته باشید که هدف، انجام تبلیغ تراکتی نیست بلکه شما از این طریق قبل از انجام تبلیغات اصلی در جای دیگر، آن را آزمایش می کنید.

بهترین مزیت استفاده از تراکت این است که می توانید چندین عنوان و چندین نوع پیشنهاد را به طور هم زمان در بازار مورد آزمون قرار دهید.

تیترهای متفاوت

لحظه ای فکر کنید و سپس تبلیغ را با تیترها و جاذبه های مختلف همراه با پیشنهادات متفاوت بنویسید. حال تیترهای متفاوت را با پیشنهادات مختلف ترکیب کنید و ۸ تا ۱۰ نوع تبليغ تهیه کنید. وقتی این کار را انجام دادید باید این تبلیغ ها را به مناطق گوناگون پست کنید. منطقه ای که بهترین نتیجه را داشته باشد بهترین تیتر و پیشنهاد را نشان خواهد داد.

البته باید چند چیز را قبل از تبلیغ اصلی خود به خاطر بسپارید. اولا باید تمامی تراکتهای خود را هم زمان ارسال کنید. روزهای مختلف می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد که ممکن است بر نتیجه ی آزمون تاثیر گذار باشد. باید مناطقی را که تبلیغ ها را به آنجا فرستاده اید دقیقا به خاطر بسپارید. در مناطق ثروتمند نتایج می تواند بهتر از مناطق فقیرنشین باشد.

باید در نظر داشته باشید که در این صورت تفاوت به خاطر تبلیغ شما نبوده است بلکه به دلیل تفاوت منطقه ای بوده است. باید تبلیغ را تا حد ممکن در مناطق مختلف آزمون کنید (شوگارز، ۲۰۰۹).

اگر قصد دارید تبلیغ خود را با استفاده از تراکت آزمون کنید باید توجه داشته باشید که تیتر و پیشنهاد تنها دو مورد از مواردی هستند که باید آنها را در نظر داشته باشید. حال به چند مورد دیگر نیز اشاره می کنیم:

رنگها به این دلیل که مخاطبان همه چیز را رنگی می بینند، تراکت شما باید رنگی باشد. البته این موضوع ارزش بحث کردن دارد زیرا بیشتر روزنامه ها سیاه و سفید چاپ میشوند و مشکلی در جلب افراد برای خواندن آن ندارند. به طور کلی رنگ یک ابزار خلاق با پتانسیل مهم است. در تبلیغ بسیاری از کالاها انتقال ارزش به رنگ بندی و نحوه استفاده از رنگ بستگی دارد (اوگین و همکاران، ۲۰۰۹، ۱۳).

چاپ تراکت رنگی

چاپ تراکت رنگی هزینه ی بیشتری نسبت به متن سیاه و سفید استاندارد دارد. هدف از تراکت جذب مشتریان به سمت شرکت است. هر چقدر این هزینه کمتر باشد بهتر خواهد بود. اگر تیتر شما منفعتی را قول می دهد و یا تبلیغ، پیام فروشی را می رساند که ارزشمند است فرض منطقی این است که نیازی به رنگ ندارید.

در هر حال اگر قصد استفاده از تبلیغ رنگی دارید به طور کامل آن را رنگی چاپ کنید. تحقیقات نشان میدهد که فرق بین تبلیغ رنگی و سیاه و سفید اندک است و هزینه های اضافی توجیه پذیر نیستند.

چاپ در صفحه رنگی برای در معرض دید قرار دادن تراکت روشی ارزان قیمت است. در مورد انتخاب صفحه رنگی دقیق عمل کنید زیرا می تواند موجب بروز مشکل در هنگام خواندن شود. به خاطر داشته باشید که به عنوان یک قاعده عمومی به دلیل خوانا بودن، چاپ متن سیاه بسیار بهتر از متن رنگی است زیرا خواندن آن راحت تر است. اگر قصد ندارید تبلیغ را به صورت رنگی چاپ کنید آن را به صورت سیاه و سفید انتخاب کنید.

صفحه آرایی

برخی ها در این دام می افتند که سعی می کنند با اشکال و عناصر گوناگون تراکت خود را جالب تر کنند. مگر این که استعداد هنری خوبی داشته باشید و گرنه بهتر است از صفحه آرایی به صورت ساده استفاده کنید. عنوان خود را در بالای صفحه وكوپن عرضه شده را در گوشه سمت راست پایین و تصاویر را در وسط قرار دهید شاید قرار دادن تصاویر در وسط زیاد جالب نباشد ولی به طور کلی نتیجه بهتری خواهد داشت.

سعی کنید صفحه آرایی با قالب بندی باشد. یعنی عنوان، متن، تصاویر و کوپن در یک قالب باشند یا طرح به صورت متوازن باشد. صفحه آرایی خود را به گونه ای انجام دهید که فضای خالی زیاد در صفحه نباشد. شما برای این تراکت ها هزینه می کنید پس از فضای آن هم به خوبی استفاده کنید.

اگر می خواهید کار غیر معمولی انجام دهید در این صورت باید از یک طراح برای انجام آن استفاده کنید. طراحان حرفه ای قیمت گزافی دریافت می کنند. اگر می خواهید پول کمتری هزینه کنید با یک دانشگاه یا آموزشگاه که دوره طراحی گرافیک دارد، قرارداد ببندید. می توانید در این مکانها دانشجوی سال دوم یا سومی پیدا کنید که به قیمت مناسب این کار را انجام دهد.

نکته در مورد طراحی تراکت

البته بهتر است که تراکت خود را هر چقدر امکان دارد شبیه تبلیغ مبارزات تبلیغاتی خود طراحی کنید. در کل این که نباید فقط تیتر و پیشنهاد مورد آزمون قرار گیرند.در نظر داشته باشید که متداول ترین قالب صفحه آرایی آن است که از یک تصویر منفرد که بیش از ۹۰ تا ۷۰ درصد فضا را اشغال می کند استفاده شود (ولز و همکاران، ۱۳۸۳، ۵۰۰).

در اندازه درباره اندازه تبلیغ این نکته را باید در نظر بگیرید که هر چه اندازه بزرگتر باشد توجه خواننده را بیشتر جلب خواهد کرد. مصرف کنندگان اندازه نسبی تبلیغ را به اهمیت و اعتبار کالا ربط می دهند (اگین و همکاران، ۲۰۰۹، ۶۱۲)

اندازه تراکت به این بستگی دارد که چه مقدار اطلاعات را می خواهید در آن جای دهید. در

حالت عادی پیشنهاد می شود که تراکت در اندازه ۸ / ۳ × 5 / ۸ اینچ و در کاغذ سایز A5 باشد. تبلیغ را در روزنامه ای درج کنید که اندازه آن بزرگتر از ۸ / ۳ × ۵ / ۸ اینچ نباشد. در این صورت مشکلی در ارتباط با فضای کافی برای آن نخواهید داشت.

می توانید دو تراکت را در یک صفحه استاندارد یا یک صفحه A4 بیاورید. اگر بدین گونه عمل کنید هزینه های چاپ را تا حدودی پائین آورده اید به خاطر این که برای هر تراکت تنها از نصف ورقه به استفاده خواهید کرد.

نوع کاغذ تبلیغاتی

نوع کاغذ استاک واژه ای است که برای نوع کاغذ و یا کارتی که تراکت را روی آن چاپ می کنید استفاده می شود و انواع مختلفی از آن وجود دارد.

کاغذ گلاسه می خواهید یا کاغذ معمولی ۳؟ کارت معمولی یا با کیفیت؟ اینها تنها بعضی از سوالاتی است که هنگام انتخاب کاغذ باید به آنها جواب داده شوند.

همانند تنوع مواد موجود، تنوع قیمت نیز از بسیار گران تا بسیار ارزان وجود دارد. به خاطر این که تبلیغات شما به صورت آزمایشی است به سراغ کم هزینه ها بروید.

زمانی که تراکت خود را آزمون کرده و بهترین را انتخاب کردید با علم بر این که کدام عنوان و پیشنهاد بهترین نتیجه را دارد برای انجام تبلیغ اصلی آماده خواهید شد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و گرفتن پاسخ این سوال که” چگونه بیشتر بفروشیم  “با ما در تماس باشید.

09120647344

تیم هشت

[/stextbox]

 

مشاوره سئو و تولید محتوا 09120647344

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط با تولید محتوای هدفمند ممکن است

این یک راهکارقطعی و همیشگی است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

با یک کلیک تماس بگیرید