کارت طلایی ایران ‌خودرو|بررسی جامع و مقایسه با بیمه بدنه

کارت طلایی ایران ‌خودرو

پربازدیدترین این هفته:

دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

کارت طلایی ایران‌خودرو، یک سرویس خاص از طرف شرکت ایران‌خودرو برای خودروهای تولیدی این شرکت است. وقتی شما یک خودرو از ایران‌خودرو می‌خرید و آن را دریافت می‌کنید، این فرصت را دارید که از بین انواع مختلف کارت‌های طلایی، یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این کارت‌ها، مقدار مشخصی خدمات به شما ارائه می‌دهند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، داشتن این کارت می‌تواند فواید زیادی برای خودرو و صاحب آن داشته باشد.

یکی از سوالات و دغدغه‌های اصلی برای خریداران و صاحبان خودرو این است که “کارت طلایی بخریم یا بیمه بدنه؟” اگر شما هم با شنیدن نظرات مختلف و گاهی противореح درباره شباهت یا بهتر بودن کارت طلایی ایران‌خودرو در مقابل بیمه بدنه گیج شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟

این کارت، بسته‌ای از خدمات مفید برای خودرو است که از سال ۱۳۸۰ برای برخی از مدل‌های شرکت ایران‌خودرو مانند سمند، پژو پارس، دنا و رانا ارائه می‌شود. خدماتی مانند پرداخت خسارت در صورت خرابی یا سرقت خودرو، جابه‌جایی رایگان خودرویی که در راه مانده و همچنین سرویس‌های دوره‌ای از جمله مزایای این کارت است.

کارت طلایی دارای انواع مختلفی است؛ از کارت یک‌ساله تا کارت چهار ستاره، که هر کدام خدمات مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. بیشترین و کامل‌ترین خدمات، مربوط به کارت ۴ ستاره می‌باشد.

علاوه بر این، شرکت ایران‌خودرو برای دارندگان خودروهایی مثل سمند سورن ELX، دنا، سوزوکی و تندر ۹۰ اتومات، امکان دریافت کارت الماس را نیز در نظر گرفته است. اگر این کارت را داشته باشید، در صورت توقف خودرو در تعمیرگاه، روزانه ۶۰ هزار تومان به عنوان هزینه خواب خودرو دریافت خواهید کرد. همچنین با کارت الماس، می‌توانید از سرویس‌های فصلی مانند سرویس کولر در تابستان و بررسی برف‌پاک‌کن‌ها در زمستان بهره‌مند شوید. علاوه بر این‌ها، وضعیت فرمان، میزان باد لاستیک‌ها، مدار ترمز هیدرولیک و سایر بخش‌های مهم خودروهای دارای کارت الماس، در بازه‌های ۱۰ هزار و ۲۰ هزار کیلومتری بررسی می‌شود.

لازم به یادآوری است که خدمات کارت طلایی برای خودروهای سایپا یا دیگر شرکت‌های غیر از ایران‌خودرو، فقط شامل حمل و نقل رایگان می‌شود و شامل خدمات دیگری مانند امداد سیار یا تعویض قطعات در محل نمی‌گردد.

خدمات کارت طلایی ایران خودرو

بسیاری از خودروهای ایران‌خودرو مانند پژو پارس، دنا، رانا و سمند، از روزی که به شما تحویل داده می‌شوند، به‌مدت یک سال تحت پوشش خدمات کارت طلایی قرار می‌گیرند. همچنین، اگر خودروی شما از محصولات این شرکت است و کمتر از ده سال از عمر آن می‌گذرد، می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی امداد خودروی ایران، اقدام به خرید اشتراک و فعال‌سازی کارت طلایی برای ماشین‌تان کنید.

به‌طور خلاصه، کسانی که این کارت را دارند، می‌توانند از خدماتی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنند:

1. تعمیرات خودرو

تعمیرات خودرو

اگر خودروی شما به دلیل مشکلی فنی از حرکت بایستد، با استفاده از این کارت می‌توانید از خدمات امداد سیار ایران‌خودرو کمک بگیرید. در این صورت، خودرویتان به نزدیک‌ترین تعمیرگاه مجاز منتقل می‌شود یا از خدمات سیار در محل خود بهره‌مند می‌شوید.

با کارت طلایی ایران‌خودرو، این خدمات در محل زندگی یا کار شما ارائه می‌شود که شامل موارد زیر است:
– تعمیر سیستم سوخت‌رسانی
– تعمیر سیستم برق و الکترونیک
– تعمیر سیستم خنک‌کننده
– تعمیر سیستم ترمز
– برخی تعمیرات سیستم کلاچ (به جز دیسک و صفحه کلاچ)
– تعویض باتری، دینام، انژکتور، رادیاتور و قفل
– تعمیرات مربوط به تزئینات خودرو

2. تعویض خودرو

اگر هزینه تعمیر بخش‌های آسیبدیده خودرو از ۶۰ درصد قیمت خودرو، پیش از وقوع حادثه، بیشتر شود و به تشخیص کارشناس شرکت، امکان تعمیر و بازسازی آن وجود نداشته باشد، کارت طلایی ایران‌خودرو این امکان را فراهم می‌کند که خودروی شما تعویض شود.

3. تصادفات و حوادث

پوشش خسارت‌های ناشی از برخورد خودرو با وسایل نقلیه دیگر، برخورد با اشیاء و همچنین حوادثی مثل واژگونی یا سقوط، توسط کارت طلایی ایران‌خودرو ارائه می‌شود.
برای رسیدگی و دریافت خسارت در موارد تصادف، سرقت یا گم شدن خودرو، لازم است مدارکی مانند گزارش پلیس، حکم مراجع قضایی یا کروکی حادثه ارائه شود.

جبران خسارت ناشي از تصادف خودرو

4. سرويس دوره‌ای

در کارت‌های دوستاره یا بالاتر، خدمات رایگان دوره‌ای و همچنین خدمات زمستانی و تابستانی خودرو، مطابق با تعداد کیلومتر مشخص‌شده در تعهدنامه ارائه می‌شود.
توجه داشته باشید که این کارت، شامل تنظیم موتور یا تعویض قطعات مصرفی در فاصله‌ی بین دو سرویس دوره‌ای نمی‌شود.

تفاوت سطح های کارت طلایی ایرن خودرو چیست؟

این شرکت کارت‌های طلایی خود را در چند مدل مختلف ارائه می‌دهد. هر کدام از این کارت‌ها، خدمات مخصوص به خود را دارند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

نوع کارت امداد سیار سرویس در محل تعمیرات (خسارت) تعمیرات (فنی) جبران خسارت(سرقت جزیی) خودرو معوض (سرقت-خسارت) سرویس دوره ای
کارت طلایی یک ستاره رایگان طبق تعرفه دارد ندارد دارد دارد ندارد
کارت طلایی دو ستاره رایگان طبق تعرفه دارد ندارد دارد دارد ندارد
کارت طلایی سه ستاره رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا۲۵۰۰۰ کیلومتر
کارت طلایی چهارستاره رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا ۴۰۰۰۰ کیلومتر
کارت طلایی پنج ستاره یا کارت الماس رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر

تفاوت کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه چیست؟

تفاوت کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه چیست؟

از آنجا که برخی از خدمات این کارت شبیه به بیمه بدنه خودرو است، شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که فرق این کارت با بیمه بدنه چیست؟
توجه کنید که هر دو در جبران خسارت‌های ناشی از تصادف، آتش‌سوزی و سرقت، نقاط مشترکی دارند، اما از نظر نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، با هم تفاوت دارند.

کارت طلایی ایران خودرو در مقایسه با بیمه بدنه، خدمات بیشتری را شامل می‌شود. از جمله این خدمات می‌توان به حمل رایگان خودروی خراب، امداد خودروی سیار، انجام سرویس‌های دوره‌ای، تعویض خودرو یا برخی قطعات اشاره کرد. در مقابل، بیمه بدنه خدمات محدودتری دارد.
از طرف دیگر، در بیمه بدنه اگر در طول مدت بیمه از تخفیف‌های عدم خسارت استفاده نکنید، این تخفیف‌ها به سال بعد منتقل می‌شوند. اما در مورد این کارت، چنین امکانی وجود ندارد و خدمات فقط در زمان معتبر بودن کارت قابل استفاده هستند و به دوره بعدی منتقل نمی‌شوند.

اگر از بیمه بدنه استفاده کنید، هزینه خسارت خودرو به صورت نقدی به شما پرداخت می‌شود و می‌توانید هر تعمیرگاهی را برای تعمیر خودرو انتخاب کنید. اما با استفاده از کارت طلایی، باید فقط به نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو مراجعه کنید. همچنین، قیمت بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی کمتر و به صرفه‌تر است.

کارت طلایی فقط برای خودروهای ساخت ایران‌خودرو ارائه می‌شود و برخلاف بیمه بدنه، نمی‌توان آن را به خودروی دیگری منتقل کرد.

به این نکته توجه کنید که در تصادف‌های شدید، بیمه بدنه تا ۸۰ درصد هزینه خسارت را پوشش می‌دهد؛ اما کارت طلایی در صورتی که خسارت به ۶۰ درصد برسد و خودرو قابل تعمیر نباشد، یک خودروی جدید جایگزین می‌کند. این ویژگی، مزیت ویژه‌ای برای کارت طلایی محسوب می‌شود که بیمه بدنه چنین خدمتی ارائه نمی‌دهد.

نتیجه‌گیری

کارت طلایی ایران خودرو

در پایان، با توجه به همه این موارد، باید تصمیم بگیرید که چه چیزهایی برای شما اهمیت بیشتری دارد. خدمات بیشتر؟ قیمت مناسب‌تر؟ یا شرایط خرید آسان‌تر؟
اگر علاوه بر پوشش خسارت، به دنبال خدمات اضافه مانند امداد خودرو در محل و سرویس دوره‌ای هستید، کارت طلایی ایران خودرو می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اما اگر فقط می‌خواهید در برابر اتفاقاتی مثل تصادف یا سرقت، پشتیبانی و پوشش مالی مناسبی داشته باشید و در عین حال هزینه کمتری بپردازید، بیمه بدنه انتخاب معقول‌تری خواهد بود.

بیشتربخوانید

چطور بفهمیم بدنه خودروی دست‌دوم رنگ‌کاری شده است؟
خطرات رانندگی با باک خالی که نمی‌توان آن را جبران کرد
چند نکته مهم درباره نحوه نصب و استفاده از صندلی کودک در خودرو
راهنمای خرید لنت ترمز و زمان مناسب برای تعویض آن
نشانه‌های خرابی سنسور اکسیژن خودرو چیست؟

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *