مقایسه دنا پلاس توربو و دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه دنا پلاس توربو و دانگ فنگ H30 کراس

پربازدیدترین این هفته:

دیگران در حال خواندن این صفحات هستند:

اشتراک گذاری این مطلب:

فهرست مطالب:

دنا پلاس توربو و H30 کراس دو خودرویی هستند که این روزها از سوی ایران خودرو عرضه شده‌اند و نامشان بسیار شنیده می‌شود. دنا پلاس توربو یک خودروی خانوادگی و ساخت داخل است، در حالی که H30 کراس با ظاهری شبیه به هاچ‌بک، در گروه خودروهای شاسی‌بلند کوچک قرار می‌گیرد و هدف آن جذب دوستداران این نوع خودروهاست.
وضعیت کنونی بازار خودرو در ایران به گونه‌ای است که قیمت دنا پلاس توربو نو با برخی نمونه‌های کارکرده H30 کراس تقریباً یکسان شده است. این دو محصول، گزینه‌هایی با قیمت متوسط در کنار دیگر خودروهای اقتصادی داخلی و مونتاژی به شمار می‌روند.
اگر قصد خرید دنا پلاس یا اچ‌سی کراس را دارید و می‌خواهید انتخاب بهتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مقایسه دنا پلاس توربو و دانگ فنگ H30 کراس در مجله خودرو هشت آ هشت را مطالعه کنید.

دنا پلاس توربو دنده ای

خرید دنا پلاس

شرکت ایران خودرو پس از ارائه خودروی دنا، مدل به‌روز شده آن را با نام دنا پلاس معرفی کرد و از سال ۱۳۹۶ این محصول را به بازار عرضه نمود. در ابتدا این خودرو با موتور معمولی EF7 به فروش می‌رسید، اما حدود یک سال بعد، نوع توربو شارژ آن با نام دنا پلاس توربو نیز وارد بازار شد تا به عنوان برترین محصول ساخت داخل شناخته شود.

دنا پلاس توربو ظاهری ورزشی و جذاب دارد که نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند. فضای داخلی خودرو نیز در مقایسه با خودروهای مشابه داخلی مانند پژو پارس یا تندر ۹۰، شیک‌تر و امروزی‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه کیفیت مواد به‌کار رفته در کابین بسیار بالا نیست، اما در کل، برای یک خودروی سواری با قیمت متوسط ساخت ایران، قابل قبول و مناسب ارزیابی می‌شود.

موتور توربوشارژ TC7 یا EF7، مهم‌ترین نقطه قوت فنی این خودرو در مقایسه با سایر سدان‌های داخلی است. این پیشرانه با استفاده از جعبهدنده ۵ سرعته دستی، قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر ۲۱۵ نیوتن‌متر به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. شتاب خودرو از حالت ساکن تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۰ ثانیه است که آن را در مقایسه با بسیاری از رقبا سریع و چابک نشان می‌دهد. بیشترین سرعت دنا پلاس توربو ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۷.۹۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. همچنین، این خودرو تعادل نسبتاً خوبی در پیچ‌ها دارد و سواری با آن راحت و متوسط است که این موارد از ویژگی‌های مهم تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو محسوب می‌شوند.

داشبورد دنا پلاس توربو

خودروی دنا پلاس توربو دارای امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی است که رانندگی را لذت‌بخش و ایمن می‌کنند.

**امکانات رفاهی:**
* سیستم تهویه هوای خودکار
* صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در هشت حالت مختلف
* آینه‌های بغل که به صورت برقی جمع می‌شوند و قابلیت گرم شدن دارند
* صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی
* سیستم رهیاب (ناوبری)
* درگاه USB برای اتصال دستگاه‌ها
* چهار بلندگو
* قابلیت اتصال بلوتوث
* تیوتر
* سانروف

**امکانات ایمنی:**
* چراغ‌های مه‌شکن برای جلو و عقب خودرو
* دو یا چهار کیسه هوا
* سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
* سیستم ترمز EBD
* ترمزهای دیسکی جلو با قابلیت خنک‌شدن
* ترمزهای دیسکی عقب

این ویژگی‌ها، دنا پلاس توربو را به خودرویی مجهز و مطمئن تبدیل کرده‌اند.

دانگ فنگ H30 کراس

h30 cross

اچ سی کراس یک خودروی دیگر از ایران خودرو است که در فصل پاییز سال ۱۳۹۵ وارد بازار ایران شد. این خودرو با قیمت مناسبش در زمان عرضه، توانست به عنوان یک هاچبک با ظاهر شبیه به کراس‌اوور، توجه بسیاری از خریداران ایرانی را جلب کند و فروش خوبی داشته باشد. طراحی بیرونی و فضای داخلی آن تقریباً مطابق سلیقه ایرانی‌ها بود و فرم کراس‌اوور آن نیز از شیوه طراحی ساندرو استپ وی الهام گرفته بود.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین خودروی اچ۳۰ خیلی بالا نیست و تقریباً در سطح سایر خودروهای چینی مشابه ارزیابی می‌شود. همچنین فضای داخلی کابین و حجم صندوق عقب آن در مقایسه با دنا کمی کمتر است.

این خودرو از پیشرانه tu5 بهره می‌برد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و همراه با جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک، باعث می‌شود شتاب خودروی ۱۲۳۰ کیلوگرمی از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، در ۱۳.۵ ثانیه اتفاق بیفتد و نهایت سرعت آن به ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت برسد. بدیهی است که از نظر عملکرد فنی، دانگ فنگ H30 به پای دنا پلاس توربو نمی‌رسد و تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی ارائه نمی‌دهد؛ اما در عوض سواری نرم و آرام‌تری برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

فضای داخلی H30

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، خودروی اچ سی کراس تقریباً در سطح دنا پلاس توربو قرار دارد. با این حال، یک تفاوت مهم وجود دارد: صندلی‌های این خودرو به صورت دستی تنظیم می‌شوند، در حالی که نمونهٔ رقیب این ویژگی را ندارد. همچنین، صفحه‌نمایش آن دارای اندازه‌ای برابر با ۶.۵ اینچ است.

نتیجه‌گیری مقایسه دنا پلاس توربو و دانگ فنگ H30 کراس

انتخاب یک خودروی خانوادگی با قیمت مناسب که در عین حال کمی هم حس لوکس بودن داشته باشد، کار حساسی است. این خرید باید با دقت زیاد و در نظر گرفتن تمام نیازهای راننده و خانواده انجام شود؛ زیرا معمولاً کسانی که این نوع خودروها را می‌خرند، پول خود را با زحمت به دست آورده‌اند و در خرج کردن آن بسیار دقت می‌کنند.
با توجه به قیمت خودروی جدید دنا پلاس توربو و خودروی کارکرده اچ سی کراس، این دو گزینه‌های مناسبی برای افراد با درآمد متوسط هستند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

از مزیت‌های دنا پلاس توربو صفر کیلومتر می‌توان به طراحی شیک‌تر، فضای داخلی جذاب و کمی بزرگ‌تر، و صندوق عقب بزرگ‌تر برای گذاشتن وسایل در سفر اشاره کرد. مهم‌تر از همه، این خودرو شتاب و عملکرد فنی هیجان‌انگیزتری دارد. همچنین، داشتن گارانتی به عنوان یک خودروی صفر کیلومتر امتیاز بزرگی است و می‌تواند هزینه‌های نگهداری خودرو را برای چند سال اول به میزان زیادی کاهش دهد.

اما در طرف دیگر، اچ سی کراس کارکرده یک برتری مهم نسبت به دنا پلاس دارد: داشتن جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته. این ویژگی ممکن است نظر بسیاری از خریداران را از محصولات داخلی برگردانده و به سمت این خودروی چینی جلب کند. پس اگر به دنبال یک خودروی اتوماتیک هستید، در این مقایسه فقط اچ سی کراس می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. همچنین، موتور این خودرو از نظر فنی کاملاً با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یکسان است و قطعات آن به راحتی و با قیمت مناسب در بازار پیدا می‌شود. در نتیجه، از نظر تعمیرات نیز مشکل خاصی برای صاحبین اچ سی کراس به وجود نمی‌آید. علاوه بر این، موتور این خودرو به دلیل طراحی ساده‌تر و بدون توربو، استهلاک کمتری دارد و در بلندمدت هزینه نگهداری کمتری خواهد داشت.

با این حساب، بهترین کار این است که اول نیازهای اصلی خود از یک خودرو را مشخص کنید و سپس با توجه به معیارهایی که گفته شد، بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید. برای اطلاع از خرید اقساطی دنا پلاس کلیک کنید.
بیشتر بخوانید:

مقایسه پژو 207 و H30 کراس
مقایسه دنا پلاس و سمند سورن

اینجا می تونی سوالاتت رو بپرسی یا نظرت رو با ما در میون بگذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *