امروز با بررسی طرح توجیهی استارت آپ با شما خواهیم بود.

اصطلاح استارت آپ  در طول چند سال اخیر به منظور توصیف سرمایه‌گذاری‌های کوچک صنعتی، برنامه‌های تحت وب و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی رد و بدل شده‌است.

واژه استارت به معنی شروع است!

اما واقعا چه چیزی شروع می‌شود؟

نیل Blumenthal، یکی از بنیانگذاران و یکی از مدیران ارشد Warby پارکر، می‌گوید: “استارت اپ راه‌اندازی یک شرکت است که برای حل یک مشکل کار می‌کند که راه‌حل آن واضح نیست و موفقیت  آن تضمین نمی‌شود.

کسانی که جام startup را می‌نوشند، آن را به عنوان یک فرهنگ و طرز فکر ابداع در ایده‌های موجود برای حل مشکلات بحرانی تعریف می‌کنند.

Adora Cheung

Adora Cheung  یکی از موسسین و مدیر عامل ، یکی از مطرح ترین استارت اپ های ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۳ می‌گوید: “ این واژه در واقع راه‌اندازی یک حالت ذهنی است.

چرا طرح توجیهی مینویسیم؟

طرح توجیهی ممکن است به یکی از دلایل زیر نوشته شود:

گرفتن وام،چذب سرمایه از طریق شراکت،جذب سرمایه اسپانسر و شناخت بازار و نیازهای پیش روی بیزینس.

چرا طرح توجیهی مینویسیم؟
چرا طرح توجیهی مینویسیم؟

 

تمرکز بر روی رشد

یکی از ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسد اکثر متخصصان بر سر تعریف این واژه موافق هستند، تمرکز بر روی رشد است.

تجارت‌های کوچک ممکن است برای همیشه از کسب و کارهای کوچک خوشحال باشند، اما یک استارت آپ کار نمی‌خواهد کوچک بماند.

در نوشتن طرح توجیهی باید نشان دهید که راه های رشد بیزینس در آینده کدام ها هستند.

حل مساله

استارت اپ در واقع یک روش برای حل مساله است.

پس باید در طرح توجیهی نشان دهید که چه راهکاری برای حل مساله مورد نظر دارید.

پر کردن فضای خالی در مارکت

یکی از رسالت های استارت آپ ها پر کردن یک فضای خالی در مارکت است.

باید نشان دهید کدام فضای خالی را پیدا کرده اید که قصد پر کردن آن را دارید.

بسیاری از فعالیت هایی که امروزه در ایران نام استارت آپ را یدک میکشند در واقع یک کپی دست چندم از نمونه های دیگر وطنی هستند.

تغییر روش های همیشگی

آب همیشه رو به پایین رفته و نتیجه ای ثابت ایجاد شده. در استارت اپ باید کاری کنید که نتیجه پایین رفتن آب چیزی دیگری بشود یا حداقل آب همیشه به پایین نرود.

اصولا یکی مهم ترین رسالت های استارت آپ ارائه روش های جایگزین به جای روش های معمول است.

البته مزیت رقبتی این راهکار نسبت به راه کار قدیمی باید مشخص شود .

ارزش پیشنهادی

نام خدماتی که شما به مشتری ارائه می دهید در مدل کسب و کار ارزش پیشنهادی است.

ارزش پیشنهادی خود را به دقت مشخص کنید و مطمئن شوید با رویکردهای بازار ایران همخوانی دارد.

ارائه ارزش های پیشنهادی خیالی عمر و سرمایه شما را به هدر خواهد داد.

جهت دریافت مشاوره در زمینه پیشبرد وب سایت خود و گرفتن پاسخ این سوال که” چگونه بیشتر بفروشیم  “با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

تیم هشت

 

خواندن این مطالب به شما توصیه می شود
قدم اول بعد از گرفتن ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ... امروز با شما هستیم با معرفی قدم اول بعد از گرفتن ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ قدم اول: در یک سایت ارسال ایمیل انبوه حساب کاربری باز کنید در قدم اول ش...
همه چیز درباره افیلیت مارکتینگ... امروز در خدمت شما هستیم با معرفی همه چیز درباره افیلیت مارکتینگ Affiliate marketing یا سرویس همکاری در فروش(بازاریابی پورسانتی) از پسندیده ترین روش...
مزیت رقابتی امروز با بررسی موضع مزیت رقابتی با شما خواهیم بود. مزیت های رقابتی می توانند در حوزه هایی چون فناوری، نوآوری ، بازاریابی، ارائه کیفیت و نیز بهره ...
کسب درآمد ازدیجی کالا   شاید بارها ازخود پرسیده باشید چگونه می توان به کسب درآمد ازدیجی کالا پرداخت؟ کسب درآمد ازدیجی کالاکار بسیار راحتی است و هرکس می تواند با ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *