تولید محتوا سایت آموزش زبان

تولید محتوا سایت آموزش زبان

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

سایت آموزش زبان از دیگر امکانات آموزشی تکنولوژی امروز است و تولید محتوا سایت آموزش زبان، همواره یکی از نگرانی های مدیران و نویسندگان این سایت ها بوده است. شما قصد تولید محتوا برای سایت آموزش زبان دارید.

اگر مایل به دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوا هدفمند سایت آموزش زبان هستید می توانید با تیم هشت تماس بگیرید

۰۹۱۲۰۶۴۷۳۴۴

 

 

 

در واقع سایت شما یک سایت آموزشی زبان است و این شامل موارد بسیاری می شود. ما در این مطلب، قصد داریم شما را راهنمایی کنیم که دقیقا برای تولید محتوای بهتر در این سایت و با این موضوع، بهتر است چه مواردی را رعایت کنید. چه مطالبی میتواند در جذب مخاطب شما مفید باشد و برعکس، چه مواردی میتواند باعث ریزش مخاطب شود.

تولید محتوا سایت آموزش زبان
تولید محتوا سایت آموزش زبان

در نظر داشته باشید که، محتوا یکی از اصلی ترین و اساسی ترین موارد در وبسایت ها میباشد. بخصوص در وب سایت های محتوا محور. البته این بسته نوع آموزش شما هم میباشد ولی باز هم مقدار زیادی از اهمیت محتوای شما نمی کاهد.

موضوع محتوای شما

محتوای شما ممکن است از توضیحات در رابطه با اهمیت زبان شروع شود. مقالاتی پیرامون این موضوع و همچنین، توضیحاتی در رابطه با آزمون های زبان، معرفی متد های جدید، نقد بررسی کتاب های زبان مختلفی که در سطح بازار است و مواردی از این دست در کنار این موارد، مشاوره حرف اول را می زند.

در واقع مسئله آموزش زبان امروزه به حدی در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار شده است که خیلی ها با توجه به هدفی که دارند، چه از اهداف آموزشی و علاقمندی به یادگیری زبان گرفته تا موارد کاری و حتی مهاجرت، خواهان انتخاب یک نقشه راه صحیح برای یادگیری زبان هستند.

موضوع محتوای شما
موضوع محتوای شما

این موارد هم راهکار های خودش را دارد و شما میتوانید این مسائل را در محتوای خود برطرف کنید. همانطور که گفته شد، موارد بسیاری است که میتوانید در تولید محتوای خود برای سایت آموزش زبان به آن بپردازید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روشن تر به شما بگوییم که :

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به مطالب زیر می پردازیم:

اهمیت آموزش مجازی

نحوه نگارش محتوای آموزش محور

چه محتوایی برای سایت آموزش زبان بهتر است؟

چند ایده برای بهتر شدن محتوای سایت آموزش زبان

[/stextbox]

 

اهمیت آموزش مجازی

امروزه جامعه ما به این نتیجه رسیده است که درکنار یادگیری در کلاس های درس و دانشگاه و… لازم است که به کسب مهارت ها بصورت حرفه ای و تخصصی در فضای دیگری بپردازد

در گذشته این کسب مهارت در آموزشگاه های آزاد علمی و حتی بعضا آموزشگاه های دولتی انجام می شد. ولی امروزه دریافته ایم که این مسئله به اینجا ختم نشده و آموزشگاه هایی که نیاز به حضور فیزیکی دانشجویان در آن دارد بسیار کم رنگ تر از سال های قبل شده است و رفته رفته جامعه به سمت پذیرش آموزش های غیر حضوری و مجازی سوق پیدا می کند

اهمیت آموزش مجازی
اهمیت آموزش مجازی

بحث آموزش زبان، با تمام پیچیدگی هایی که در این عرصه دارد هم از این قاعده مستثنا نیست. باید در نظر داشته باشیم که آموزش بسیاری از مهارت ها، می تواند با متد های آموزش مجازی امکان پذیر باشد ولی دسته ای از آموزش ها، مانند آموزش زبان، از مواردی است که تا حدودی حضور فیزیکی دانشجویان را می طلبد.

هرچند خیلی ها با این گفته مخالف باشند و از متد های مختلف آموزش های مجازی که این مشکلات را هم برطرف میکند سخن بگویند. در واقع هدف تنها این است که روشن شود که درحال حاضر، بسیاری از افراد خواهان استفاده از آموزش های غیرحضوری به دلایل مختلفی هستند

اولین دلیل، این است که آموزش های مجازی و غیرحضوری، ارزان تر تمام می شود.

در واقع، آموزش های مجازی به دلیل در دسترس بودن، رقابتی بودن این بازار و همچنین، گستردگی آن که در واقع هرکسی می تواند به راحتی با کمترین امکانات اقدام به تولید محتوای اموزشی و آموزش مجازی کند.

باعث می شود تا هزینه های تولید آموزش مجازی کاهش پیدا کند. از طرفی این کاهش هزینه منجر به ارزان تر شدن قیمت های آموزش مجازی به نسبت آموزش های حضوری می شود که یکی از اصلی ترین دلایل گرایش اکثریت به سمت این آموزش ها می باشد

دلیل بعدی آن، دسترسی آسان به آموزش های غیرحضوری است. درنظر بگیرید که، تمرکز آموزشگاه های برتر و اساتید مجرب هرحوزه در زمانی که قصد فعالیت آموزشی دارند بر شهر های بزرگتر و مناطقی می باشد که به لحاظ آموزشی فعال تر و گسترده تر باشند. این موضوع، باعث تمرکز امکانات در مناطقی خاص میشود و در کشور پهناور ما، این مسئله به کاهش کیفیت آموزشی در مناطق دیگر منجر می شود

آموزش مجازی و از سوی دیگر، دنیای مجازی به کل این معادلات را برهم زده و درحال حاضر هم تولید آموزش، و هم دسترسی به آن با توجه به گسترش دنیای مجازی بسیار راحت تر از گذشته شده است

نکته

حتما توجه داشته باشید که جدای از این موارد. مسئله مدیریت زمان هم یکی از دلایل گرایش مردم به آموزش های غیرحضوری است. امروزه با گسترش و بزرگتر شدن شهر ها، ممکن است دسترسی به آموزشگاه ها و حضور در کلاس های آموزشی زمان بر باشد. زمانی که اکثریت ترجیح میدهند عوض آنکه در مسیر رسیدن به آموزشگاه هدر بدهند، در خانه بنشینند و آموزش بیشتری ببینند و درنهایت از زمان خود بهره بیشتری ببرند

همه این موارد، دلیلی بر توجه مردم به آموزش مجازی و درنتیجه گسترش این موضوع است. و همین مسئله هم لزوم توجه به این حوزه را نسبت به گذشته بیشتر خود را نشان می دهد

نکته
نکته

نحوه نگارش محتوای آموزش محور

نگارش موضوعات مختلف در تولید محتوا، نسبت به یکدیگر متفاوت است. به این معنا که شما در هنگام نگارش محتوای آموزشی ملزم هستید که یک سری از نکات را در بیان خود رعایت کنید. از جمله این نکات، توجه به میزان یادگیری افراد است.

می دانیم که متن های کتابی شکل و رسمی، همواره برای افراد کسل کننده بوده و بسیاری با خواندن چند صفحه و یا چند پاراگراف، از آن زده می شوند. محتوای آموزشی شما، بخصوص در آموزش زبان، لازم است که برای مخاطب نوعی جذابیت داشته باشد. به این معنا که مخاطب شما با خواندن این محتوا احساس خستگی و دل زدگی نداشته باشد تا مفاهیم برایشان کاملاً قابل فهم هم باشد. توجه به این نکات ساده میتواند به بهتر شدن و محبوب شدن محتوای شما کمک بسیاری کند.

 همچنین، توجه به این موضوع که معمولاً در محتوا های آموزشی، باید در انتخاب منابع دقت بسیاری داشت هم از مواردی است که نباید آن را فراموش کرد

نگارش محتوای آموزشی ارتباط مستقیمی با فهم مخاطب از مطلب ما دارد به این معنا که مخاطب باید اونچه که ما مینویسیم را درک کند و حال این درک هرچه بهتر و سریعتر و راحت‌تر باشد، نشان میدهد که ما در تولید محتوا آموزشی خود تا چه اندازه موفق بوده ایم.

معمولاً باید توجه کنید که مخاطبین شما آنچه شما میدانید را نمیدانند پس باید مطلب را آنگونه بنویسید که همه چیز را از پایه توضیح دهید و برای مخاطب موضوع را قابل فهم تر کنید

همچنین، محتوای آموزشی که با به کاربردن مثال‌های مختلف موضوع را به مخاطب خود تفهیم کند بسیار محبوب‌تر از محتوایی است که فقط به ارائه توضیحات بسنده میکند. البته این موضوع شخصی نیست ولی من به شخصه ترجیح میدهم که محتوایی را برای یادگیری انتخاب کنم که موضوعات را با آوردن مثال‌های مختلف کاربردی‌تر توضیح دهد. درواقع باید در نظر داشته باشید که مخاطب شما برای یادگیری مهارت و هرآنچه در دانشگاه و کتاب‌های درسی یاد نگرفته به شما مراجعه کرده است. پس این مهم است که این تفاوت را در نگارششما و توضیحات شما هم احساس کند تا بهتر با محتوای شما ارتباط برقرار کند

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت آموزش زبان هستید

شما و توضیحات شما هم احساس کند تا بهتر با محتوای شما ارتباط برقرار کند

توجه به طبقه بندی و سطح بندی مسائل را فراموش نکنید ! باید بدانید طبقه بندی کردن موضوعات در یک وب سایت همانند فهرست بندی یک کتاب میتواند به رساندن مخاطب به آنچه میخواهد کمک کند و درکنار آن، به اعتبار سایت شما هم کمک بسیاری میکند. از به کاربردن مطالب کپی شده به شدت پرهیز کنید! این موضوع نه از جهت افت اعتبار سایت، که از جهت نگاه مخاطب به شما حائز اهمیت است.

در واقع مخاطب ترجیح میدهد مطالب را از کسانی فرابگیرد که نگاهش به آن‌ها یک نگاه شاگرد به استاد باشد و شما با لینک زدن به وب سایت‌های مختلف و منابع مختلف این نگاه را از مخاطب خود دریغ میکنید و این برای شما و سایت شما یک حرکت غیر حرفه‌ای حساب می‌شود

سعی کنید این موضوع را در نظر بگیرید که رده بندی سنی هم در مسائلی مانند آموزش زبان بسیار مهم است. درواقع اگر مخاطب شما احساس کند در محتوای شما موارد به گونه‌ای بیان شده که مخاطب آن افرادی بزرگ‌تر  از رده سنی آن هاست. منجر می‌شود که مخاطب نتواند با مطالب شما ارتباط برقرار کند و همانطور که گفته شد برقراری ارتباط میان محتوا و مخاطب از اصول بسیار مهم نگارش محتوای آموزشی می باشد.

این‌ها تنها مواردی است که بهتر است در محتوای آموزشی و نگارش آن رعایت شود. مواردی مانند بکاربردن عکس‌های متعدد، استفاده از تصاویر ویدئویی و… میتواند مخاطب بسیاری برای مطالب شما جذب کند

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت آموزش زبان هستید

چه محتوایی برای سایت آموزش زبان بهتر است؟

ما با اهمیت آموزش مجازش آشنا شدیم و رفته‌رفته به این موضوع هم پی بردیم که نگارش محتوای آموزشی به چه صورتی انجام میشود. رفته‌رفته به این مرحله رسیدیم که حالا برای آموزش زبان بهتر است از چه نوع محتوایی استفاده کنیم.

اگر ما در نظر بگیریم که محتوا تمام آنچه که در یک وب سایت منتشر می‌شود را شامل میشود. دست ما برای بیان این موضوع که چه محتوایی بهتر است باز تر است.چرا؟ به این دلیل که ما آموزش زبان را به تنهایی با محتوای متنی و چند عکس نمیتوانیم پیش ببریم و عملاً تأثیر لازم را بر ذهن مخاطب نمیگذاریم. پس بهترین حالت این است که به سراغ محتوای ترکیبی برویم.

چه محتوایی برای سایت آموزش زبان بهتر است؟
چه محتوایی برای سایت آموزش زبان بهتر است؟

ترکیب عکس و ویدئو و حتی صدا که در بحث آموزش تلفظ ها بسیار کاربرد دارد می تواند نمونه بسیار خوبی برای تولید محتوای شما باشد. شما با ترکیب این موارد درواقع مطالب را برای مخاطبین قابل فهم تر کرده‌اید.

همچنین، شاید دسته بندی مطالب برعهده مدیران وب سایت باشد ولی این قضیه با نویسنده محتوای سایت ارتباط نزدیکی دارد چرا که شما درواقع یک نقشه راه برای آموزش زبان خود ترسیم کرده‌اید و هر مطلب را به گونه‌ای پیش می برید که در مطالب بعدی مطلب شما کامل‌تر شود.

اینگونه دسته بندی باعث می‌شود که مخاطب همه چیز را از پایه بصورت مرحله‌ای آموزش ببیند. محتوای صوتی را دست کم نگیرید! امروزه افراد زمان زیادی را در مسیر مدرسه و دانشگاه و حتی محل کار سپری می کنند.

بسیاری هم میخواهند زمانی را به گوش دادن سپری کنند. در چنین مواردی، تولید محتوای صوتی مانند پادکست ها و محتوای صوتی آموزشی بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت. در واقع تولید محتوای صوتی از محتوای ویدئویی کم هزینه تر است و امکانات کمتری را میطلبد و بیشتر هم مورد استفاده مخاطبان بخصوص در بحث آموزش زبان قرار می گیرد

محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی میتواند خیلی مفید باشد ولی بهتر است به عنوان یک پکیج برای فروش عرضه شود و نه به عنوان یک محتوای آموزشی دنباله‌دار. همه این‌ها در شرایطی است که شما بخواهید با محتوای خود به مخاطب زبان انگلیسی یاد بدهید.

حال بیایید درنظر بگیریم شما قصد دارید محصولات آموزشی در وب سایت خود بفروشید. در اینجا محتوای شما کاملاً متفاوت می‌شود و نگاه شما از دیدگاه آموزشی به دیدگاه فروش تغییر میکند. البته این یک درصد است و شامل کل نگاه شما به محتوای آموزشی نمی شود.

مخاطبان شما نیاز دارند تا قبل از تهیه محصولات شما،‌ با شیوه تدریس و نکاتی از این دست آشنا شوند. پس این موضوع لازم است که چند جلسه‌ای از محصولات خود را بصورت رایگان در لا به لای محتوای خود قرار دهید تا با اینکار مخاطبین خود را با شیوه تدریس خود بیشتر آشنا کنید و هم اینکه آن‌ها نیز به خرید محصولات شما راغب شوند

شما در حال مطالعه مقاله تولید محتوا سایت آموزش زبان هستید

استراتژی های مختلف برای جذب مخاطب

معمولاً سایت‌های فروشگاهی استراتژی های مختلفی را برای جذب مخاطب درنظر میگیرند. بعضی با ارائه تخفیف ها بعضی‌ها با تبلیغات گسترده  و مواردی از این دست. ولی ما اینجا بر محتوا تمرکز داریم و میخواهیم بگوییم که محتوای شما چگونه میتواند به جذب ترافیک ورودی بیشتر و جذب مخاطب بیشتر منجر شود

معمولاً در سایت‌های آموزش زبان به مواردی مانند آموزش گرامر و یا تلفظ های مختلف و یا تولید محتوایی حاوی معانی بعضی کلمات و جملات بسنده میکنند. چیزی که برای مخاطبان شما میتواند جذاب باشد مواردی است که به تاریخچه زبان ها، موارد فرهنگی مختلف و علل نامگذاری ها و… بپردازد. البته این‌ها ایده‌هایی است که به بهتر شدن محتوای شما کمک میکند و ما در ادامه این مطلب بطور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

استراتژی های مختلف برای جذب مخاطب
استراتژی های مختلف برای جذب مخاطب

اما آنچه اینجا قصد دارم برای شما بیان کنم این است که شما با نگارش محتوایی بخصوص و جذاب که از ایده‌هایی نو تبعیت کند، میتوانید مخاطبین را به وب سایت خود جذب کنید. این موضوع مانند آن است که شما با تبلیغات بسیار بخواهید مشتریانی را به مغازه خود جذب کنید و در آنجا به ارائه محصولات خودتان بپردازید. این استراتژی خود گویای اهمیت بالای محتوای شما و میزان تأثیر آن در فروش محصولاتتان میباشد. به این موضوع حتماً توجه ویژه ای داشته باشید

چند ایده برای بهتر شدن محتوای سایت آموزش زبان

همانطور که در قبل به آن اشاره شد. شما نیاز به یک سری ایده‌های نو برای محتوای خود دارید چرا که محتوای شما و آموزش شما را منحصر به فرد تر از مطالب و آموزش‌های سایت‌های دیگر می کند. حال می پردازیم به این ایده‌ها، ممکن است به این موارد بصورت کلی در برخی وب سایت‌ها توجه شده باشد ولی معمولاً بصورت تخصصی و حرفه‌ای کمتر دیده شده وب سایت‌ها به این موارد توجه کنند.

این خود بیانگر یک حفره خالی در این رابطه است و معمولاً وب سایت‌هایی موفق به جذب مخاطب می‌شوند که این حفره ها را پیدا کنند و پر کنند. این ساده‌ترین تعبیر ممکن از استراتژی ای است که ما میخواهیم پیش بگیریم

چند ایده برای بهتر شدن محتوای سایت آموزش زبان
چند ایده برای بهتر شدن محتوای سایت آموزش زبان

شما میتوانید به بررسی کتاب‌های مختلفی که در آموزشگاه‌ها تدریس می‌شوند بصورت تخصصی بپردازید. معمولاً مخاطبان کمتر برایشان اهمیت دارد و یا کمتر توجه میکنند به اینکه چه کتابی برای آموزش زبان به آن‌ها معرفی می شود، این کتاب‌ها چه ویرایشی دارند و درنهایت اینکه چه فرقی با کتاب‌های دیگر دارد.

البته این به این معنا نیست که این موضوع مهم نیست بلکه کمتر به این مسأله توجه شده است که شما می توانید با معرفی کتاب ها، بیان یک تاریخچه جزئی و همچنین بررسی رویکرد آموزشی هر کتاب و در نهایت مقایسه کتاب‌ها باهم. یک محتوای مخاطب پسند تولید کنید

شاید این مسأله بر رویکرد آموزشی خیلی از آموزشگاه‌ ها هم تأثیر گذار باشد و یا خیلی از مدرسین به این مسأله توجه بیشتری کنند که خب این باعث می‌شود که وب سایت شما اعتبار بیشتر و بالاتری کسب کند

توجه به لهجه های انگلیسی اخیراً پررنگ تر از گذشته شده است. شما میتوانید در مواردی به تفاوت آن‌ها بصورت تخصصی بپردازید. این خود شامل بررسی متد های تدریس هر لهجه و کتاب‌هایی که به هرلهجه می پردازد و در نهایت کشور هایی که به لهجه های مختلف زبان انگلیسی صحبت میکنند می‌شود

بررسی و مقایسه زبان‌های مختلف و میزان سختی یادگیری، میزان کاربرد آن‌ها در کشور های مختلف هم از مواردی است که میتوانید به آن بپردازید. در واقع شما در تولید محتوای سایت آموزش زبان لازم نیست تنها به  زبان انگلیسی بپردازید. ممکن است شما رویکردی مبنی بر آموزش زبان‌های مختلف داشته باشید، پس بررسی این زبان‌ها و مقایسه آن‌ها با هم از اهمیت بالایی برخوردار است مخصوصاً برای افرادی که قصد مهاجرت دارند

جذب مخاطب

درست است که شما به عنوان یک وب سایت آموزش محور قصد دارید بصورت مجازی آموزش زبان داشته باشید. ولی توجه داشته باشید در قدم اول شما باید به جذب مخاطب بپردازید. پس بهتر است که به مواردی مانند متد های تدریس حضوری و یا مدرسین برتر این حوزه هم توجه داشته باشید.

معمولاً برای آموزش زبان از متد های مختلف استفاده می‌شود و شیوه‌های بخصوصی برای آموزش زبان بکار گرفته می‌شود. افرادی که در زمینه مترجمی و یا آموزش زبان تحصیل و فعالیت میکنند با این قبیل متد ها آشنایی دارند و این ممکن است برای مخاطبان شما هم جذاب و مفید باشد

معمولاً هر فصل یک سری آزمون های بین‌المللی زبان برگزار می‌شود که بسیاری افراد در این آزمون ها شرکت میکنند. اطلاع رسانی، بررسی تخصصی و حتی ارائه نمونه سؤالات این آزمون ها  از محتواهایی است که بسیار پر طرفدار میباشد. بسیاری از افراد خواهان شرکت در این آزمون ها هستند ولی از شرایط آن، نحوه برگزاری آن و اینکه کسب چه نمره‌هایی در این آزمون ها بهتر است آگاهی ندارند. پس توجه به این موارد را هرگز از دستور کار خود خارج نکنید

درحال حاضر، یادگیری زبان با مهاجرت ارتباط مستقیمی دارد. پس توجه به مواردی که به اهمیت زبان در مسائل مهاجرتی و یا مواردی از این دست مربوط می‌شود هم میتواند محتوای شما را به یک محتوای محبوب تبدیل کند

جذب مخاطب
جذب مخاطب

نتیجه گیری

آموزش مجازی بسیاری از موضوعات مختلف آموزشی را در برگرفته است. با رشد و گسترش تکنولوژی امروزه بسیاری از مشاغل فعال در عرصه آموزش به آموزش مجازی و غیر حضوری بنا به دلایلی از قبیل صرفه مادی و همچنین، عدم نیاز به امکانات و زمان زیاد روی آورده اند و سعی دارند به این حوزه وارد شوند

 

این موضوع با پیچیدگی های خاصی رو به رو میباشد چرا که نگارش محتوای آموزشی متفاوت است از نگارش محتوای دیگر شما در ابتدا، قبل از آنکه موضوع محتوای آموزشی خود را مشخص کنید. با یک محتوای آموزشی به معنای کلی آن سر وکار دارید. به این معنا که شما باید مطالبی را منتشر کنید که برای مخاطبان مفید باشد و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

این مسأله مستلزم آشنایی شما به تکنیک های آموزش و بخصوص آموزش زبان می باشد. باید بررسی کنید در وب سایت‌های مختلفی که به این موضوع می پردازند معمولاً چه محتوایی به چه صورت ارائه می شود.

شما با آموزش زبان سر و کار دارید، مسأله ای که شیوه آموزش آن بسیار متفاوت است شیوه‌ های یادگیری دیگر موضوعات می باشد. یادگیری زبان مستلزم تلفیق محتوای متنی و تصویری و حتی صوتی میباشد و توجه به هر سه این موارد بسیار اهمیت دارد. استفاده از این موارد در آموزش مجازی و غیر حضوری پیچیدگی های خاص خود را دارد که یک نقشه راه مناسب و فکر شده را می طلبد

توجه داشته باشید فروش محصولات آموزشی شما منوط به محتوا های دیگر وب سایت شما می باشد و شما با بررسی مطالب و موارد مختلف نیاز دارید که مخاطبان بیشتری را جذب کنید تا بتوانید از طریق آن‌ها محصولات خود را به مخاطبان عرضه کنید

مشاوره سئو و تولید محتوا

افزایش تعداد ورودی وب سایت شما از گوگل فقط ممکن است

این یک است

امتیاز مقاله:
4.5/5

قیمت های ما به حدی بهینه است که بسیاری از وب سایت و شرکت های همکار تولید محتوای خود را به ما می سپارند.

جهت سفارش تولید محتوا و مشاوره رایگان در مورد استراتژی محتوا با ما در تماس باشید. 

نتیجه صد درصد تضمین شده است 

 

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید