تولید محتوا اینستاگرام یکی از مهم ترین فعالیت ها برای هر بیزینس و شرکت و دمیاست.
تولید محتوا اینستاگرام
با گسترش کسب و کار و زیاد شدن رقابت بین مدیران، تنها راهی که میتونه فرق بین یک کسب و کار با بقیه رو مشخص کنه تولید محتوای حرفهایه.
شاید خیلی وقتا به این فکر کنی که کار من خیلی با بقیه فرق داره و من خیلی خفن تر دارم کار میکنم. ولی بجز خودت کی این موضوع رو میدونه؟
احتمالا داری میشماری، ولی تعدادشون در حدی نیست که بخوای برند اول تو حوزه کسب و کار خودت باشی.
برای اینکه نشون بدی تو کار خودت داری حرف اولو میزنی باید مخاطبات بشناسنت و بهت اعتماد کنن.
حالا مسئله اینجاست که چجوری میخوای این کارو انجام بدی؟
با من همراه باش تا بهت بگم راه کارش چیه.
با اینکه هنوز خیلیا هستن که نمیشناسنت و از برندت استفاده نکردن، ولی اینو بدون ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازس!
منظورم اینه که هنوز دیر نشده و میتونی با تولید محتوای خوب و تخصصی مخاطبت رو بکشونی سمت خودت.
تولید محتوا این امکانو بهت میده که بتونی کارتو به مخاطبات نشون بدیو اعتمادشونو بدست بیاری.
قدیما این کار خیلی سخت بود و البته هزینه خیلی زیادیم داشت، ولی الان با وجود شبکه های اجتماعی و جامعه آماری فوق العادهای که دارن، تو میتونی تو کمترین زمان ممکن به تعداد خیلی زیادی از مخاطبات خودتو معرفی کنی.
البته تولید محتوا به این آسونیا هم که داری میخونی نیست.
اگر تولید محتوات ضعیف باشه و نتونه مخاطبت رو جذب کنه، در اصل با آبرو و اعتبار خودت داری بازی میکنی.
محتوا هرچقدر حرفهای تر و جذاب تر باشه، نشون میده که چقدر تو کارت حرفهای هستی.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]پس از درخواست های مکرر شما عزیزان تیم هشت مجددا سرویس تولید محتوای اینستاگرام خود را فعال نموده است و شما می توانید جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.
[/stextbox]
چند نوع محتوا داریم؟
- اینفوگرافیک: بیان اطلاعات مفید و کاربردی به صورت گرافیکی.
- Meme: همون تصویر شخصیتای مختلفه که روی اون جمله های (معمولا) طنز آمیز نوشته میشه.
- ویدیو یا تیزر
- راهنما و مطالب آموزشی
- نقد و بررسی کتاب
- پست نظرسنجی
- بررسی محصول
- چگونه (How to): مطالبی که چگونگی انجام یه کارو به صورت جزء به جزء بیان می کنه.
- لیست های مختلف: پست هایی که مواردی رو در دسته بندی خاصی معرفی می کنه. به عنوان مثال این مقاله رو میتونیم جزء “پست های لیستی” به شمار بیاریم.
- صفحات لینکی: یک صفحه لینکی رو میتونیم یک پست با محتوای متنی بدونیم که به منابع بسیار مفید و کاربردی تو یک وب سایت و یا حتی تو تموم وب اشاره می کنه.
- Ebook: یا همون کتابچه های الکترونیکی.
- نمونه موردی: نمونه های موردی، محتواهایی هستن که به بررسی یک مورد خاص می پردازن. به عنوان مثال، بررسی کمپین تبلیغاتی یک کمپانی خاص، عملکرد یک کمپانی خاص در نحوه تولید یک محصول و یا … .
- پادکست
- مصاحبه
- داده های مفید و پژوهشی
بهترین راه برای تولید محتوا چیه؟
هرکاریو باید بسپاری دست کاردونش تا به بهترین شکل انجام بشه.
بهترین راه برای تولید محتوای حرفهای، بیرون سپاریه!
یعنی چی؟
یعنی اینکه با تیمای تولید محتوای حرفهای همکاری کنی تا بتونن برات یه محتوای خوب تولید کنن.
حالا فرض میکنیم این کار رو انجام دادی ولی نحوه اشتراک گذاریه محتوات هم به اندازه تولید محتوا اهمیت داره.
اینکه کجا بخوای از محتوات استفاده کنی خیلی مهمه و البته پیچیدگی خاص خودشو داره.
هر فضایی محتوای خاص خوشو میطلبه، یعنی داخل فضایی مثل اینستاگرام هر محتوایی جواب نمیده و باید نسبت به مخاطبت، فضای اینستاگرام و نوع کسب و کارت محتوای مناسبت رو تولید کنی.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی همونطور که از اسمشون پیداس، جامعه آماری بالایی از تمام سلیقهها و افکار رو تشکیل میده که به راحتی میتونی محتوای تولید شده خودت رو داخلش قراربدی و از امکانات زیادی که این شبکه ها در اختیارت میذارن استفاده کنی.
استفاده درست و به موقع از شبکه های اجتماعی، باعث میشه خیلی سریع تر به نتیجه برسی و رشد بیشتری رو تو کسب و کارت ببینی.
برای مثال اگر ندونی چه موقعی از روز باید محتوای تولید شده خودت رو داخل اینستاگرام پست کنی، شانس کمتری برای دیده شدن توسط مخاطبت داری، در نتیجه بازدهی کارت میاد پایین.
……
قبل از هر چیز بهتره به ماهیت شبکه های اجتماعی نگاهی بندازیم. شبکه های اجتماعی فضایی برای ارتباط بین افراد هست. در شبکه های اجتماعی بیزینس و کسب و کارها جایی ندارن و اساس کار شبکه های اجتماعی بر مبنای روابط بین افراد هست.
اما می بینیم که کسب و کارهای اینترنتی و بیزینس ها در همه شبکه های اجتماعی حضور دارن. چه چیزی این اجازه را به اونها میده؟
محتوا یا دوا!
کاربران در شبکه های اجتماعی عضو می شن تا با دوستان و نزدیکان خود رابطه بیشتری داشته باشن اما چه چیزی باعث میشه که اونها بیزینس ها و کسب و کارهای اینترنتی رو دنبال کنن؟ جواب محتواست.
در واقع محتوا یه ارزش به کاربر هدیه می ده و باعث می شه که کاربر به این کسب و کار علاقه نشون بده و اون رو در شبکه های مختلف دنبال کنه.
بنابراین محتوا عاملی هست که باعث میشه مخاطبان و یا به عبارتی مشتریان بالقوه شما به دنبال شما بیان و جذب شما بشن.
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]پس از درخواست های مکرر شما عزیزان تیم هشت مجددا سرویس تولید محتوای اینستاگرام خود را فعال نموده است و شما می توانید جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.
09120647344
[/stextbox]
نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف با همدیگه متفاوته، چرا که هر شبکه اجتماعی هویت مخصوص به خودش رو داره و محتوا سازی و بازاریابی محتوایی باید با توجه به هویت اون شبکه اجتماعی صورت بگیره.
به عنوان مثال لینکدین، شبکه اجتماعی حرفه ای ها و متخصص هاست. فرض کنید روش شما برای محتوا سازی در اینستاگرام با روش شما برای تولید محتوا در لینکدین یکسان باشه! این موضوع بسیار ضربه بدی به برند شما می زنه!
چرا؟
چون هویت لینکدین، ارتباط حرفه ای بین افراد متخصص هست و هویت اینستاگرام، سرگرمی و تفریح و لذت بردن هست و باید برای هر کدوم، محتواهای مختلفی تولید کنید و به اشتراک بگذارید.
بنابراین قبل از بازاریابی و تولید محتوا حتما باید توجه کنید که نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف به هویت اون شبکه اجتماعی بستگی داره.
بنابراین اگر بخوام به طور خلاصه بگم ؛
در لینکدین، محتوای تخصصی و حرفه ای مخصوص کسب و کار و بیزینس منتشر میشه.
در اینستاگرام، محتوای فان با هدف سرگرمی و تفریح و لذت بردن منتشر میشه.
در توییتر، محتوای انتقادی با هدف ویروسی شدن منتشر میشه.
اصول تولید محتوا اینستاگرام
همانطور که گفتیم، تولید محتوا و محتوا سازی در اینستاگرام باید با هدف سرگرمی و لذت بردن مخاطب صورت بگیره.
یکی از مشکلاتی که خیلی افراد هنگام محتوا سازی در اینستاگرام دارن، اینه که ایده ای برای تولید محتوا ندارن و نمی دونن چه محتوایی مورد پسند کاربران قرار میگیره!
در این قسمت می خوام چند اصل کلی تولید محتوا اینستاگرام را به شما بگم تا با دید بازتری بتونید نسبت به تولید محتوا اقدام کنید :
۱) کیفیت، کیفیت، کیفیت!
کیفیت در محتوا سازی در اینستاگرام و بازاریابی محتوایی در این شبکه اجتماعی حرف اول رو می زنه!
چه عکس، چه ویدیو، چه عکس نوشته و چه هر نوع محتوای دیگری منتشر می کنید، باید کیفیت اون رو در حد عالی نگاه دارید، چرا که خاصیت این شبکه اجتماعی اینه!
توصیه من به شما اینه که عکس های خودتون رو در مقیاس ۱:۱ و بصورت مربعی منتشر کنید و کیفیت اون حداقل ۱۰۸۰ و FullHD باشه!
این مورد درباره ویدیو نیز صدق می کنه. ویدیوهای شما هم باید با کیفیت باشن و ترجیحا بصورت مربعی.
۲) محتوای شما باید جنبه بصری داشته باشد.
اینستاگرام با تمام شبکه های اجتماعی دیگه متفاوته و این تفاوت در نوع محتواهایی هست که کاربران این شبکه اجتماعی می پسندند، چرا که جنبه بصری محتوا در اینستاگرام اهمیتی دو چندان پیدا می کند!
اینستاگرام بر پایه تصویر بنا شده و بنابراین تمامی محتواهای شما باید جنبه بصری داشته باشن. هر چقدر در محتوا سازی در اینستاگرام خود بیشتر به جنبه بصری توجه کنید، محتوای موفق تری خواهید داشت.
به عنوان مثال عکس های مربوط به غذا، لباس و مد، خانه و ویلاهای لوکس، به علت جنبه بصری قدرتمندی که دارن، معمولا جز محبوب ترین پست های اینستاگرامی هستند و بازدیدهای زیادی رو دریافت می کنن.
۳) با توجه به شخصیت کلی مخاطبان خود تولید محتوا کنید.
نوع مخاطبان هر پیج اینستاگرام با پیج دیگه متفاوته.
اگه پیج فروش کالای نوزاد دارید، طبیعتا مخاطب شما مادرانی هست که به تازگی بچه دار شده اند و اگر پیج فروش کتاب های کمک درسی دارید، مخاطبان شما دانش آموزان ۱۵-۲۰ ساله داوطلب کنکور هستند.
بنابراین لازمه که محتوای شما متناسب با شخصیت کلی مخاطبان پیج تون باشه.
برای اینکه بتونید مخاطبان خودتون رو بهتر بشناسید، بهتره به چند سوال زیر پاسخ بدید. نتیجه این سوالات، به شما کمک می کنن شخصیت کلی مخاطبان خودتون رو تعیین کنید و محتوا سازی بهتری برای پیج اینستاگرام خودتون انجام بدید :
میانگین سنی مخاطبان من چند سال است؟
مخاطبان من زن هستند یا مرد؟
مخاطبان من از کدام شهر / کشور هستند؟
مخاطبان من به چه چیزی علاقه دارند و به دنبال چه چیزی هستند؟
[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]پس از درخواست های مکرر شما عزیزان تیم هشت مجددا سرویس تولید محتوای اینستاگرام خود را فعال نموده است و شما می توانید جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید
09120647344
.[/stextbox]